Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Πεδίο δοκιμών περιβαλλοντικών βομβών ο Αστακός



ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μεταπράτες με κελεμπίες στον Αστακό!!!

Με διαδικασίες εξπρές ο Αστακός Αιτωλοακαρνανίας και η ευρύτερη περιοχή μετατρέπονται σε πεδίο δοκιμών περιβαλλοντικών βομβών!

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, αιφνιδιάζοντας ενδεχομένως και την κυβέρνηση, ενέκρινε, εν μια νυκτί, το αίτημα της εταιρείας από το Κατάρ για την κατασκευή σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισχύος 1100 MW.


Η πρωτοφανής πρεμούρα της ΡΑΕ γεννά υπόνοιες πως «κάποιο λάκκο έχει η φάβα», όπως κατ΄ αποκλειστικότητα είχαμε αποκαλύψει, πριν μια εβδομάδα (εδώ).
Η Ελλάδα θα κατέχει την αρνητική επίδοση να λειτουργεί την πρώτη παγκοσμίως θερμοηλεκτρική μονάδα μεγάλου μεγέθους με υγραέριο, το οποίο αποφεύγεται διεθνώς ως απρόσφορο στην ηλεκτροπαραγωγή. Ακόμα και ως σχεδιαστική σύλληψη με δεδομένη την ακαταλληλότητά του για την ηλεκτροπαραγωγή είναι πρωτάκουστο.
Ο διακεκριμένος επιστήμονας, τ.καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Δημ. Παπανίκας, επανέρχεται στο θέμα, επισημαίνοντας ότι, το Ενεργειακό Κέντρο Αστακού παρουσιάζει καίριες τεχνικές αβεβαιότητες και τεχνολογική διακινδύνευση. Είναι ένα έργο χαμηλής ενεργειακής απόδοσης, μεγάλης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, έχει περισσότερο μεταπρατικό παρά παραγωγικό χαρακτήρα με συνέπεια να μην προκύπτει ξεκάθαρο συνολικό όφελος για το κοινωνικό σύνολο και την εθνική οικονομία.
Ειδικότερα ο καθηγητής, μετά από την τεχνική-επιστημονική μελέτη του θέματος, τονίζει:
1. Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο του Κατάρ στη μεγάλη ποσότητα των 6,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων υπερδιπλασιάζει τιςετήσιες εισαγωγές και ανατρέπει την αγορά Φ.Α. στη χώρα. Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η γνώμη, στο σοβαρότατο αυτό ζήτημα, της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ.
2. Σύμφωνα με υπουργικές ανακοινώσεις στον θερμοηλεκτρικό σταθμό –άγνωστο πως-θα συλλέγουν, θα υγροποιούν και εν μέρει θα διοχετεύουν το διοξείδιο του άνθρακα σε θερμοκήπια για να καλλιεργούν φύκια με σκοπό την παραγωγή βιοελαίων. Εάν τελικώς αυτή η επιδίωξη δεν είναι για να ...‘πρασινίσουν το χάπι’, τότε θα χρειαστούν τεράστιες εγκαταστάσεις για να απορροφηθεί η θηριώδης εκπομπή των τεσσάρων(4) εκατομμυρίων τόνων διοξιδίου του άνθρακα από τα καυσαέρια του υγραερίου. Αρκεί φυσικά να μη συμβεί διαρροή του διοξειδίου, η οποία μπορεί να αποβεί καταστροφική. Γεγονός είναι πάντως ότι αυτός ο τρόπος παραγωγής βιοελαίου ευρίσκεται ακόμη σε ερευνητικό στάδιο και δεν υπάρχουν εφαρμόσιμα αποτελέσματα για ασφαλή και αποδοτική μαζική παραγωγή.
3. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) διαπιστώνει , ότι οι δραστηριότητες του Ενεργειακού Κέντρου θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο Τοπίο, στο Έδαφος, στα Επιφανειακά Νερά, στο Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον, στο Θαλάσσιο Περιβάλλον, στο Ακουστικό Περιβάλλον και στην Βιομηχανική Ασφάλεια. Κατά συνέπεια αναμένονται ασφυκτικές καταστάσεις, όπως στα μεγάλα Ενεργειακά Κέντρα (Μεγαλόπολη, Πτολεμαΐδα). Εξάλλου οι εγκαταστάσεις υγροποιημένων αερίων εντάσσονται στη ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας, οπότε ο Αστακός θα υπόκειται σε Κανονισμούς για την πρόληψη Βιομηχανικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης, γνωστών ως Β.Α.Μ.Ε. δεδομένης μάλιστα της σεισμικότητας της Δυτ. Ελλάδας.
4. Το οικονομικό αντικείμενο του έργου θα υπερβεί τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι ο προβλεπόμενος αριθμός των μόνο 140 (εκατόν σαράντα) απασχολουμένων κατά την πλήρη λειτουργία του Κέντρου είναι απογοητευτικός. Αυτό το πενιχρό όφελος είναι η ένδειξη, ότι σύμφωνα με την αραβική εμπορική ρήση, διεθνώς γνωστή με την πολυσήμαντη έκφραση ‘the pie is big’, μοιράζονται μεν κομμάτια σε ορισμένους αλλά στην προκειμένη περίπτωση το μικρότερο προορίζεται για τους κατοίκους της περιοχής. Αλλά και για την εθνική οικονομία δεν προμηνύεται επαρκές όφελος ένεκα της μικρής προστιθέμενης αξίας και του διαμετακομιστικού-μεταπρατικού χαρακτήρα του εγχειρήματος, το οποίο επιπρόσθετα βασίζεται σε εξαγωγές εξαρτώμενες από ανάγκες σε ηλεκτρικό ρεύμα και Φ.Α. της Ιταλίας και άλλων χωρών με συνέπεια την διαρκή επισφάλειά του.
5. Αξιοπαρατήρητη είναι η μεθόδευση της μεγαλοεπιχειρηματικοτήτας, που δεν υποχώρησε μετά την αποτραπείσα εγκατάσταση των ‘πετροχημικών’ στο γειτονικό του Αστακού, Νιοχώρι το 1978-80 από τους κατοίκους της περιοχής με την υποστήριξη του ΤΕΕ. Δημιούργησε με επιτυχία την ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ .Αστακού αλλά επανακάμπτει τώρα με το θηριώδες Ενεργειακό Κέντρο συστρατεύοντας τρεις τράπεζες (της μιας ο πρόεδρος ήταν διοικητής της επενδυτικής δημόσιας τράπεζας ΕΤΒΑ, που χρηματοδότησε το έργο στη δεκαετία ‘80), ένα διυλιστήριο με νέο πρόεδρό του πρώην υπουργό και με μέλος του Δ.Σ. τον σύμβουλο ‘πράσινης’ ενέργειας της Υπουργού Περιβάλλοντος. Ο πολύφερνος εταίρος από το Κατάρ επενδύει τα περισσεύματα από την σχεδόν τριπλάσια τιμή πετρελαίου και Φ.Α. στη περίοδο της κρίσης.
6. Αυτές οι εξελίξεις δείχνουν, ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα λιγότερο ορθολογική ενεργειακή πολιτική που διαμορφώνουν περιστασιακές υπουργικές πρωτοβουλίες εν ονόματι μιας δήθεν ‘πράσινης’ ανάπτυξης. Είναι συζευγμένες με επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία ευνοούνται από το αβέβαιο μέλλον της ελληνικής ηλεκτροπαραγωγής από τον εγχώριο λιγνίτη, καθώς η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψηφίζει το κλείσιμο τουλάχιστον τεσσάρων εργοστασίων της ΔΕΗ στην Δυτική Μακεδονία μέχρι το 2020.
7. Η Μ.Π.Ε- με βασικές ελλείψεις-καλύπτει μέρος μόνο των εγκαταστάσεων αλλά η άνωθεν επίσπευση δεν αφήνει περιθώρια απόρριψης. Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας, που συνεδρίασε υπό την πιεστική παρουσία εκπροσώπων των επενδυτών και των βουλευτών ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σε πλήρη σύμπνοια, προενέκρινε τη μελέτη.
Να σημειώσουμε ότι, το υπόμνημα με τις σοβαρότατες ενστάσεις-καταγγελίες του καθηγητή Παπανίκα προς τον νομάρχη δεν λήφθηκε υπόψη!!!

Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Η εορτή της Αγίας Τριάδας στο Αγρίνιο









Οπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάστηκε με κατάνυξη η γιορτή της Αγίας Τριάδας στον ομώνυμο Ιερό Ναό του Αγρινίου.Στην πανηγυρική θεία λειτουργία χωροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αιτωλοακαρνανίας και εκατοντάδες πιστοί προσκύνησαν την Ιερή εικόνα της Αγίας Τριάδας και παρακολούθησαν τη λιτανεία.

Ευχαριστούμε τη μικρή φίλη του μπλογκ Ειρήνη για το υλικό που μας έστειλε από τον εορτασμό στην εκκλησία της Αγίας Τριάδας Αγρινίου και της ευχόμαστε καλή πρόοδο!

Λίγα λόγια για την Αγία Τριάδα που εορτάζουμε τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

"Αγία Τριάδα ονομάζεται το χριστιανικό δόγμα που περιγράφει την πίστη σε έναν Θεό με τρία πρόσωπα. Τα τρία πρόσωπα ή υποστάσεις είναι ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιο Πνεύμα, τα οποία είναι αδιαίρετα και ομοούσια κατά τη θεότητα, έχουν την ίδια δύναμη και κοινή Θεία ουσία. Αποτελεί ένα από τα κυριότερα δόγματα που αποδέχεται η πλειοψηφία των εκκλησιών του χριστιανικού κόσμου, το οποίο είναι γνωστό και ως Τριαδικό Δόγμα.
Ο τριαδικός Θεός περιγράφεται ως «Τρισυπόστατη Μονάδα» η οποία φανερώνεται με ενέργειες και έργα στην κτίση και την ιστορία. Έχει μεν τρία πρόσωπα, αλλά αυτά τα τρία πρόσωπα δεν αποτελούν τρεις χωριστούς Θεούς, αλλιώς ο Χριστιανισμός δε θα ήταν μονοθεϊστική αλλά τριθεϊστική θρησκεία. Κατά το δόγμα, ο λόγος που ο τριαδικός Θεός είναι ένας αν και με τρεις υποστάσεις είναι η απουσία χώρου και χρόνου. Ο χώρος και ο χρόνος διαφοροποιούν τις ανθρώπινες υποστάσεις μεταξύ τους, ώστε τα διαφορετικά πρόσωπα να αποτελούν διαφορετικούς ανθρώπους. Επειδή όμως ο χώρος και ο χρόνος είναι κτιστοί (δημιουργήματα του Θεού), ο Θεός δεν υπόκειται σε αυτούς. Έτσι έχουμε το μυστήριο (ακατάληπτο για τους ανθρώπους) της Τρισυπόστατης Μονάδας. Στην εκκλησιαστική ιστορία, η ταυτότητα της ουσίας και η διάκρισή της σε Τρία Πρόσωπα οδήγησε συχνά σε «αιρετικές» ερμηνείες.
Η τάξη αυτή όπου, πρώτος αναφέρεται ο Πατήρ, δεύτερος ο Υιός και τρίτο το Άγιο Πνεύμα, δεν ανταποκρίνεται σε αληθινή και ουσιαστική διαβάθμιση των Τριών Προσώπων (π.χ. υπεροχή του Πατέρα) αλλά σχετίζεται με τη φύση του ανθρώπινου λόγου.
Τα τρία πρόσωπα αυτά ή αλλιώς υποστάσεις, έχουν μοναδικές και αμεταβίβαστες ιδιότητες που προκύπτουν από τις αιώνιες (χωρίς χρονική αρχή) σχέσεις τους. Ταυτόχρονα τα τρία πρόσωπα έχουν μία ουσία ή φύση.
  • Ουσία καί φύση καθιερώθηκαν ως έννοιες ταυτόσημες, που σημαίνουν την ίδια κοινή πραγματικότητα.
  • Πρόσωπο και υπόσταση καθιερώθηκαν επίσης ως έννοιες ταυτόσημες, που σημαίνουν την ιδιαιτερότητα.
  • Η Αγία Τριάδα αποτελεί για τον Χριστιανισμό την αρχετυπική κοινότητα μεταξύ προσώπων, στην οποία η αγάπη είναι όχι απλά στοιχείο, αλλά το ίδιο το αίτιο της ύπαρξής της (πλην του Πατέρα, ο οποίος δεν έχει αρχή και αιτία). Αναγνωρίζοντας ο Χριστιανός τον Θεό ως «Αγάπη» κατά την ρήση της Αγίας Γραφής (Α΄ Ιωάννου 4/δ: 8), αντιμετωπίζει το εξής πρόβλημα: «Πώς ο Θεός είναιαγάπη;» Γιατί το χωρίο δεν λέει «έχει» αγάπη, αλλά «είναι» αγάπη. Αυτό προφανώς ταυτίζει την αγάπη με την ουσία του Θεού, και όχι με κάποιο συναίσθημα, καθώς ο Θεός δεν είναι κτίσμα, ώστε να έχει συναισθήματα. Πώς λοιπόν η ουσία του Θεού είναι αγάπη;
  • Το Τριαδικό δόγμα, δίνει μια σαφέστατη και συνεπή απάντηση στο ερώτημα αυτό, το οποίο δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί χωρίς την αντίληψη για έναν Τριαδικό Θεό. Γιατί εφ’ όσον η ουσία του Θεού ονομάζεται «αγάπη», πώς είναι δυνατόν να εξαρτάται η ουσία του Θεού από την αγάπη Του προς τα κτίσματα, που έχουν αρχή, ενώ η ουσία του Θεού είναι άναρχη;"

Κυριακή, 23 Μαΐου 2010

2900 Harley Davidson έκαναν ρεκόρ Γκίνες στη γέφυρα του Ρίο


2.900 Harley Davidson πέρασαν το Σάββατο (22/5) το πρωί στις 10.30 από τη γέφυρα Ρίου-Αντίρριου στα πλαίσια της Πανευρωπαϊκής συνάντησης στην Πάτρα των αναβατών και των φίλων της συγκεκριμένης μάρκας μηχανών.Σκοπός τους ήταν να καταρρίψουν το παγκόσμιο ρεκόρ διέλευσης πάνω από κρεμαστή γέφυραΜέσα σε μισή ώρα μηχανές και αναβάτες με αφετηρία το Κάστρο του Ρίο πέρασαν πάνω από τη γέφυρα τερματίζοντας στον χώρο του Κάστρου στο Αντίρριο.
Ετσι η Πάτρα γράφτηκε κι επίσημα στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες! 
Λίγο αργότερα στις 14.00, στην πλατεία Αγίου Γεωργίου, διοργανώθηκε η υπαίθρια έκθεση και ο διαγωνισμός για τις καλύτερες Ηarley. 
Διοργανωτής  ήταν η Ελληνική Λέσχη Φίλων Ηarley  Davidson.
Η πανευρωπαϊκή συγκέντρωση των μοτοσικλετιστών είχε προγραμματιστεί από καιρό κι οι άσχημες καιρικές συνθήκες δεν στάθηκαν εμπόδιο στα σχέδιά τους.Οι Ελληνες  “χαρλεάδες” παρέλασαν μαζί με Άγγλους, Νορβηγούς, Δανούς και Γερμανούς κι έγραψαν τη δική τους σελίδα στην ιστορία των ρεκόρ Γκίνες. 
Το προηγούμενο ρεκόρ ανήκει στη γέφυρα του Ντένβερ της Αμερικής με τη συμμετοχή 2118 μηχανών.

Σύγχρονο ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟ λεξικό!

Ο ΚΥΡ σατιρίζει ελεύθερα κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Κάντε κλικ κι απολαύστε τον ΚΥΡ

Η δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από το παρακράτος το 1963

Ο Γρηγόρης Λαμπράκης, πολιτικός και υφηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, γεννήθηκε τo 1912 στην Κερασίτσα της Τεγέας όπου έβγαλε το Γυμνάσιο. Στη συνέχεια σπούδασε στην Ιατρική του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από τα νεανικά του χρόνια είχε ιδιαίτερη κλίση στον κλασικό αθλητισμό και ανακηρύχτηκε πολλές φορές βαλκανιονίκης στο άλμα εις μήκος. Μάλιστα κατείχε το πανελλήνιο ρεκόρ του αθλήματος αυτού για είκοσι τρία χρόνια (1936-1959).

Kατά την περίοδο της Γερμανοϊταλικής κατοχής έλαβε ενεργό μέρος στην Εθνική Αντίσταση . Το 1943 ίδρυσε την "Ένωση των Ελλήνων Αθλητών" και διοργάνωσε αγώνες, από τα έσοδα των οποίων ενίσχυσε τα λαϊκά συσσίτια.Μετά τις σπουδές του έκανε το διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και αργότερα έγινε υφηγητής της Ιατρικής Σχολής στην έδρα της Γυναικολογίας. Δραστήριος, παράλληλα διατηρούσε κλινική στην οποία δέχεται δωρεάν τους φτωχούς.
Με προοδευτικό προσανατολισμό και αριστερή ιδεολογία, ο Γ. Λαμπράκης δραστηριοποιήθηκε έντονα στο φιλειρηνικό κίνημα της εποχής, το κίνημα ειρήνης, που μεταξύ άλλων έβαλε κατά του πολέμου στο Βιετνάμ, και συνεργάστηκε με την ΕΔΑ. Στις εκλογές του 1961 εξελέγη βουλευτής Πειραιά με το Πανδημοκρατικό Αγροτικό Μέτωπο Ελλάδος (Π.Α.Μ.Ε.). Τον ίδιο χρόνο με πρωτοβουλία του ιδρύθηκε η "Επιτροπή για την Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη". Με την ιδιότητα του ως αντιπροέδρου της έλαβε μέρος σε διεθνείς ειρηνικές εκδηλώσεις. Δέχεται πολλές φορές απειλές για τη ζωή του, αλλά συνεχίζει απτόητος τη δράση του.
Στις 21-4-63 το κίνημα ειρήνης οργανώνει την πρώτη ειρηνιστική πορεία από το Μαραθώνα. Πρωτοστατεί ο Γρ. Λαμπράκης. Η αστυνομία επεμβαίνει ανακόπτοντας την πορεία και κάνει πολλές συλλήψεις. Μεταξύ άλλων συλλαμβάνεται και ο Μ. Θεοδωράκης. Ο Λαμπράκης όμως, προστατευόμενος από τη βουλευτική του ασυλία, προχωρά θαρραλέα και φθάνει μόνος του στο τέρμα της πορείας κρατώντας ένα πλακάτ με το σύνθημα της ειρήνης. Οι αστυνομικοί στο τέλος, πέφτοντας επάνω του, τον συλλαμβάνουν.
Δολοφονία Γρηγόρη Λαμπράκη by PIAZZA del POPOLO.
Στις 22 Μαϊου του 1963 αμέσως μετά τη λήξη μιας συγκέντρωσης φιλειρηνιστών στη Θεσσαλονίκη, στην οποία ο Λαμπράκης ανέπτυξε τις θέσεις του για την ειρήνη, ένα τρίκυκλο με επιβαίνοντες τους παρακρατικούς Ε. Εμμανουηλίδη και Σ. Γκοτζαμάνη πέφτει επάνω του. Ο Λαμπράκης τραυματίζεται θανάσιμα! 
Το πιθανότερο είναι ότι οι δράστες της επίθεσης θα είχαν διαφύγει ανενόχλητοι, αν ένας παριστάμενος Θεσσαλονικιός, ο πλασιέ Μανόλης Χατζηαποστόλου (με το παρατσούκλι «Τίγρης») δεν είχε πηδήσει αστραπιαία στην καρότσα του τρίκυκλου. Για ένα περίπου χιλιόμετρο το τρίκυκλο έτρεχε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης χωρίς κανένα αστυνομικό ή άλλο όχημα να το καταδιώκει. Ο Χατζηαποστόλου εξουδετέρωσε μετά από σκληρή πάλη το μοναδικό επιβάτη της καρότσας, Μανόλη Εμμανουηλίδη (ήταν αυτός που είχε καταφέρει το θανατηφόρο χτύπημα στο Λαμπράκη) και κατόπιν υποχρέωσε τον οδηγό Σπύρο Γκοτζαμάνη να σταματήσει. Ακολούθησε νέα πάλη αυτή τη φορά ανάμεσα στον Χατζηαποστόλου και τον Γκοτζαμάνη, έως ότου εμφανίστηκε ένας απλός αστυνομικός, ο οποίος μη γνωρίζοντας όσα είχαν προηγηθεί, συνέλαβε τον Γκοτζαμάνη κατόπιν υποδείξεων των περαστικών. Ο Λαμπράκης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ σε κωματώδη κατάσταση από την οποία δεν εξήλθε ποτέ. Πέθανε τέσσερις μέρες αργότερα,στις 27 Μαϊου.

Την επομένη γίνεται πάνδημη κηδεία του στην Αθήνα όπου 500.000 κόσμου τον συνοδεύει με συνθήματα κατά της κυβέρνησης και του παρακράτους ("Δημοκρατία", "ο Λαμπράκης Ζεί!"). Η δολοφονία του προκαλεί σφοδρή λαϊκή αντίδραση και αποκαλύπτει τη δράση του παρακράτους με την ανοχή της κυβέρνησης της ΕΡΕ και τη κάλυψη των αρχών. Κεντρικό ρόλο στη διαλεύκανση και στις αποκαλύψεις του ρόλου των παρακρατικών παίζουν ο ανακριτής Χ. Σαρτζετάκης και ο εισαγγελέας Π. Δελαπόρτας αντιστεκόμενοι στις ασκούμενες πιέσεις.
Στη συνέχεια σηματοδοτούνται ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις με αποκορύφωμα την παραίτηση και την αποχώρηση του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στο Παρίσι. Η πορεία ειρήνης στο Μαραθώνα από τότε θεσμοθετείται και γίνεται στη μνήμη του. Πολλοί νέοι πυκνώνουν τις τάξεις της "Νεολαίας Λαμπράκη", νεολαϊστικης οργάνωσης αριστερού προσανατολισμού, που έχει πρώτο γραμματέα το Μ. Θεοδωράκη. Η οργάνωση αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο αριστερό και δημοκρατικό κίνημα της εποχής.
Ο Γρηγόρης Λαμπράκης μένει από τότε στη συνείδηση ενός μεγάλου τμήματος του ελληνικού λαού σαν το σύμβολο του αγώνα ενάντια στην οπισθοδρόμηση, την πολιτική φίμωση, το παλάτι και την εξάρτηση από την αμερικανοκρατία. Σαν το εθνικό σύμβολο για τη Δημοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Η ζωή και ο θάνατος του Λαμπράκη ενέπνευσε το συγγραφέα Βασίλη Βασιλικό στη συγγραφή του πολιτικού μυθιστορήματος "Ζ". Το 1969 ο σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς γυρίζει το βιβλίο στην ομώνυμη ταινία που γνώρισε μεγάλη απήχηση και επιτυχία και βραβεύτηκε στο φεστιβάλ των Καννών το 1969. Πρωταγωνιστούν ο Yves Montand στο ρόλο του Λαμπράκη, ο Jean-Louis Trintignant στο ρόλο του ανακριτή Σαρτζετάκη και η Ειρήνη Παπά στο ρόλο της συζύγου του Λαμπράκη.
Κάθε χρόνο τον Μάϊο οργανώνεται ειρηνιστική πορεία στη μνήμη του από την πατρίδα του την Κερασίτσα στην Τρίπολη.

Σάββατο, 22 Μαΐου 2010

Παίδες εν καμίνω...

Παίδες εν καμίνω ...
της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ
ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ,αυτολογοκρίνομαι συνέχεια. Λίγο ακόμα και θα κυκλοφορώ με μια βραστή πατάτα στο στόμα για να μην το ανοίξω το ρημάδι. Για να μην την ξεστομίσω τη μαλακία. Καταπίνω αμάσητες τόσες ερωτήσεις που θα πάθω διάτρηση στομάχου. Διάβασες; Μελέτησες; Εκανες επανάληψη; Χρειάζεσαι καμιά βοήθεια; Πώς έγραψες; Πέσανε τα SΟS; Τι έπεσε; Τι δεν έπεσε;

Πού έπεσε; Σε ποιον έπεσε και ποιον πήραν τα σκάγια;

Οι άλλοι πώς έγραψαν; Δηλαδή πόσο υπολογίζεις; Στο περίπου, βρε αγόρι μου; Χοντρικά δεν έχεις μια εικόνα;

Πώς θα πας στο εξεταστικό κέντρο (αφού δεν θέλεις να σε πάω εγώ);

Πώς θα φύγεις από το εξεταστικό κέντρο (αφού δεν θέλεις να σε πάρω εγώ); Το κινητό το φόρτισες (ή θα μου πεις μες στα μαύρα μεσάνυχτα ότι έχασες τον φορτιστή); Θα θυμηθείς να το έχεις κλειστό μέσα στην αίθουσα;

Θα το ανοίξεις αμέσως- ΑΜΕΣΩΣ!!!- μετά;

Μόλις- ΜΟΛΙΣ!!!- τελειώσεις θα με πάρεις τηλέφωνο να μη βράζω στο ζουμί μου;

ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΤΙΛΟ πήρες μαζί σου; Μολύβια έχεις; Γόμα έχεις; Ο διαβήτης έχει μύτη- κατά προτίμηση γαλλική; Χρήματα πόσα να σου δώσω; Θα πάρεις κι ένα μπουκαλάκι νερό; Πήρες την εξεταστική σου ταυτότητα; Πήρες την αστυνομική σου ταυτότητα; Πού θα τα βάλεις; Από την κωλότσεπη του τζιν δεν θα πέσουν; Γιατί δεν βάζεις το άλλο το παντελόνι που κλείνουν οι τσέπες του; Να σου στύψω μια πορτοκαλάδα;

Τι ώρα θα κοιμηθείς, βρε παιδάκι μου, αύριο έχεις να ξυπνήσεις στις 5.30! Αφού έχεις πονοκέφαλο γιατί ακούς heavy metal; Σε χαλαρώνει αυτό το ντάμπα ντούμπα;

Καλά, παιδί μου, ό,τι πεις! Ο,τι πεις, σου χαλάω εγώ χατίρι; Πετάει ο γάιδαρος; Αν πετάει λέει! Αφού τον βλέπω, φτερουγίζει πάνω από το κεφάλι μου! Μόνο μη μου αγχώνεσαι! Και μη μου αγχώνομαι κι εγώ! Ας κάνουμε κι οι δυο πως όλη αυτή η παράνοια, όλη αυτή η απύθμενη ηλιθιότητα- που και καλά θα καθορίσει το μέλλον σου- δεν είναι θέατρο του παραλόγου! Δεν είναι «Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ιονέσκο. Δεν είναι ο άκρατος σουρεαλισμός, ο ορισμός της βλακείας, η χρεοκοπία της Παιδείας, ο θρίαμβος των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων.

ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΝΟΡΜΑΛ, κάτι απαραίτητο! Είναι κάτι θεάρεστο: αυτό αύριο θα σου δώσει τα εφόδια να κάνεις πίτσες ντιλίβερι ή να σερβίρεις εσπρέσο στις καφετέριες. Τι από τα δυο, διαλέγεις και παίρνεις. (Αυτό λέγεται «επιλογή κατεύθυνσης»).

Γιατί κι εμείς περάσαμε τα λούκια και τα παλούκια, αλλά τότε ήταν άλλες οι εποχές. Ξεκάθαρα τα πράγματα: Εδινες Νομική; Γινόσουν δικηγόρος! Εδινες Ιατρική; Γινόσουν γιατρός! Τώρα δίνεις Οικονομικά και γίνεσαι μανικιουρίστα!

Κι έχεις και τους πανύβλακες στην τηλεόραση να λένε «Καλή επιτυχία σε ΟΛΑ τα παιδιά». Τι λέτε, ρε κατακαημένοι; Μπορούν ποτέ να έχουν καλή επιτυχία ΟΛΑ τα παιδιά; Κάποια θα έχουν καλή. Κάποια θα έχουν μέτρια.

Κάποιοι θα έχουν την κακή τους και την ψυχρή τους.

Γι΄ αυτό ο πατέρας μου, ο Λουκής Ακρίτας, οραματίστηκε μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση χωρίς εξετάσεις.

Ακόμα και στο πανεπιστήμιο- έλεγε - ας γίνεται συμψηφισμός της βαθμολογίας των δύο τελευταίων τάξεων.

ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΚΑΜΙΝΩ... Με ξενύχτια... Με καφέδες που σπάνε τα νεύρα τα σπασμένα... Που τσακίζουν την ψυχολογία την τσακισμένη... Με το μάτι τρελό, ζουν αυτό το σίχαμα. Με το στομάχι κόμπο, βιώνουν το μαρτύριο του Σίσυφου. Που οι κριτές των νεκρών τον έβαλαν να κουβαλάει έναν βράχο στην κορφή του βουνού. Και μόλις έφτανε στην κορφή, η πέτρα έπεφτε. Και φτου πάλι απ΄ την αρχή ο Σίσυφος. Και φτου πάλι απ΄ την αρχή τα παιδιά μας...

Τι να πω; Κουράγιο σε όλους μας και μαγνήσιο για το στρες! Ασχετο: μου περίσσεψε πορτοκαλάδα, θέλει κανείς; 

Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010

Το "troktiko" στα παράθυρα της "ελεύθερης" TV θα 'λεγε...


Μολών Λαβέ! Σας προκαλούμε ανοιχτά - Βγάλτε έναν από εμάς στα δελτία σας αλλά ζωντανά

EΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΖΩΝΤΑΝΟ ΔΙΑΛΟΓΟ

Μολών λαβέ! Ελάτε τα δελτία ειδήσεων και οι μεγαλοδημοσιογράφοι να ζητήσετε ΈΝΑΝ από εμάς να βγει στα δελτία σας. Σας προκαλούμε λοιπόν εμείς να μας στείλετε ένα e-mail και να καλέσετε έναν στα δελτία σας. Εσείς δεν λέτε ότι κρυβόμαστε πίσω από την ανωνυμία;

Σας προκαλούμε λοιπόν στα παραθυράτα και διαπλεκόμενα δελτία σας να βγάλετε έναν από εμάς να σας τα κάνει μπάχαλο. Έχετε το θάρρος να μας αντιμετωπίσετε; Θα στείλουμε εμείς έναν που θέλουμε και εσείς θα είστε οι άλλοι 5 (έξι χωράει κάθε παράθυρο).

Να ακούσετε στο Mega ποιος έπαιρνε τα δημόσια έργα και λεγόταν Μπόμπολας

Να ακούσετε στο ALTER ποιος εμπλέκεται στα εικονικά τιμολόγια

Να ακούσετε στον ΑΝΤ1 ποιος έχει καταδικαστεί για αυθαιρεσίες και κατηγορείται για κακουργήματα και ποιος είχε σχέση με τις "Αθηναικές συμμετοχές" στο χρηματιστήριο.

Να ακούσετε στo Star πως θάβονται οι νεκροί της petrola και πως "εκπαιδεύεται" μέσω της τσόντας και των dvd η νεολαία μας..

Να ακούσει ο ΣΚΑΪ ποιος επιχειρηματίας είναι ο απεργοσπάστης και μιλάει για τα δικαιώματα του κόσμου, ποιος είναι ο οικολόγος με τα δεξαμενόπλοια, ποιοι τα έπαιρναν από τράπεζες και ποιος κατηγορείται για διασπάθηση δημοσίου χρήματος.

Για να μην έχετε παράπονο σε κάθε κανάλι θα πούμε διαφορετικά πράγματα. 

Να μην τρώγεστε μεταξύ σας!

Άντε λοιπόν σας προκαλούμε και σας περιμένουμε...

http://troktiko.blogspot.com

"Τα παίρνουμε στο κρανίο και έχουμε τους λόγους μας!!"

"Τα παίρνουμε στο κρανίο και έχουμε τους λόγους μας!!"
Με το σύνθημα αυτό, με πρωτοσέλιδο τίτλο «Άδοξοι μπάσταρδοι: Η μεγάλη υπερπαραγωγή Ευρωζώνης-ΔΝΤ» και μια παραλλαγή –αναγκαία για τις περιστάσεις – της αφίσας του ομώνυμου έργου του Κουέντιν Ταραντίνο, κυκλοφορεί σήμερα Πέμπτη το ΠΟΝΤΙΚΙ με αναλυτικό ρεπορτάζ για το πώς Ντομινίκ Στρος-Καν, Όλι Ρεν, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Ζαν Κλοντ Τρισέ, Γιόζεφ Άνκερμαν και Άγγελα Μέρκελ μας οδηγούν σε ανεργία, φτώχεια, ανασφάλεια, χρέος και ύφεση. (Σελ. 4, 44-45, 47).
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ μέσα στον κακό χαμό αναζητά κινήσεις διεξόδου. 
Ο ανασχηματισμός συνήθως προσφέρεται σε τέτοιες περιπτώσεις, κάποιοι αναρωτιούνται όμως αν είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή ή αν θα πρέπει να περιμένει να δει τί θα γίνει στις δημοτικές εκλογές. (Σελ. 10-11).
ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΔ ψάχνονται μπας και καταφέρουν επιτέλους να απαντήσουν με σαφήνεια και χωρίς παλινωδίες σε κάποια από τα σοβαρά προβλήματα της χώρας, μήπως και μπορέσουν να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα που αποτυπώνεται τόσο μέσα στο κόμμα, όσο και στις δημοσκοπήσεις. (Σελ.12).

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

Αφήστε ήσυχη την ιστορία και τη δίκη των Εξι!


Η ιστορία δεν γράφεται με δικαστικές αποφάσεις!Πλην όμως οι δικαστικές αποφάσεις (ακόμα και εσφαλμένες) είναι κι αυτές μέρος της ιστορίας.Δείχνουν δε σαφέστατα το κλίμα και τις συνθήκες της εποχής κατά την οποία διεξήχθη η κάθε δίκη.

Κι η ιστορία τι άλλο είναι παρά το σύνολο των καλών και κακών στιγμών ενός λαού,ενός έθνους,ενός κράτους στην πορεία του χρόνου.
Αλίμονο αν ο καθένας μας (καθόσον όλοι έχουμε έννομο συμφέρον ως πολίτες του κράτους) προσπαθήσει δεκάδες χρόνια μετά να διορθώσει τα κατά τη γνώμη του κακώς κείμενα της ιστορίας μας.

Ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης-παρατηρητής της ιστορίας είναι σε θέση να κρίνει και να διαμορφώσει άποψη.
Και το σπουδαιότερο η ίδια η ιστορία έχει κρίνει κι έχει κατατάξει τους πρωταγωνιστές της εκεί που τους πρέπει.
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά;
Διότι στον Αρειο Πάγο συζητείται η αίτηση για την αναψηλάφηση της "Δίκης των Εξι"!
Η γνωστή δίκη του 1922 που η απόφασή της ήταν ποινή εκτέλεσης στους Εξι που θεωρήθηκαν υπαίτιοι της Μικρασιατικής καταστροφής.
Ογδοντα οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά κάποιος απόγονος ενός εκ των εκτελεσθέντων αιτείται τη δικαίωση του προγόνου του δια της αναψηλάφησης της δίκης.

Αντιλαμβάνεστε πως όποια κι αν είναι η απόφαση δεν μπορεί ν' αλλάξει στο παραμικρό τα γεγονότα και τ' αποτελέσματά τους  έτσι όπως είναι καταγεγραμμένα στην ιστορία μας,στη συνείδησή μας και σε κάποιους και στο πετσί τους.
Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει τυχόν αθωωτική απόφαση είναι μια βιομηχανία αναψηλάφησης δικών και αναμόχλευσης  πολιτικών παθών.

Καλώς ή κακώς η ιστορία μας περιλαμβάνει χιλιάδες γεγονότα που και μόνο η χρονική στιγμή κατά την οποία διαδραματίστηκαν τα καθιστά αυτομάτως αναψηλαφηστέα.
Μ' αυτή τη λογική ακόμα και η δίκη του Ιησού Χριστού χρήζει αναψηλάφησης!
Και γιατί όχι κι αυτή του Σωκράτη!
Κι όμως για την πολύ πιο πρόσφατη δίκη Πολκ-Στακτόπουλου απορρίφτηκαν όλες οι αιτήσεις αναψηλάφησης.
Προς Θεού κύριοι δικαστές μην ανοίξετε τέτοια φάμπρικα.

Αν θέλετε να γράψετε ιστορία,γράψτε τη σύγχρονη που έτσι κι αλλιώς έχετε καθήκον να το κάνετε.
Βοούν κάθε μέρα τα έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ με τις αποκαλύψεις σκανδάλων που αφορούν πολιτικούς,επιχειρηματίες,καλλιτέχνες κι υπαλλήλους του δημόσιου τομέα.
Δισεκατομμύρια χρήματα του Ελληνικού λαού έχουν περάσει στις τσέπες τους παρανόμως.
Κινηθείτε αυτεπαγγέλτως και γράψτε τη σύγχρονη δική σας ιστορία σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους,τα ήθη,τα έθιμα και τις αξίες του Ελληνικού λαού.
Αφήστε ήσυχη την ιστορία και τις ιστορικές αποφάσεις,ακόμα κι αν είναι εσφαλμένες! 

Ενας βάτραχος βρασμένος;



Xωρίς σχόλια από το μπλογκ του φίλου ΔΥΣΠΙΣΤΟΥ