Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023

Μητέρα 12χρονης: «Θέλω να στείλω ένα μήνυμα στην κόρη μου, να μη νιώθει ενοχές που είμαι στη φυλακή»

Αποφάσισε να ξεκινήσει απεργία πείνας

Η μητέρα της 12χρονης από τον Κολωνό, που κατηγορείται για μαστροπεία της κόρης της, μιλάει στην «Εφ.Συν.»: Μιλάω με τη 12χρονη κόρη μου στο τηλέφωνο, κλαίει, η έννοια της είναι πώς είμαι εγώ εδώ μέσα, αν τρώω, αν κοιμάμαι.

της Γιώτας Τέσση
Προσπαθώ να της δίνω δύναμη, προσποιούμαι, κάνω τον καραγκιόζη στο τηλέφωνο και μόλις κλείνει, μπαίνω στο κελί και σπαράζω. Το μόνο που δεν φταίει σε τίποτα είναι αυτό το παιδί. Εχει περάσει τόσα στα χέρια των βιαστών. Το κατέστρεψαν ψυχικά και σωματικά. Το έχουν στιγματίσει για όλη του τη ζωή.

Δύο μέρες μετά την απόρριψη της προσφυγής για την άρση της προσωρινής κράτησής της, η μητέρα της 12χρονης από τον Κολωνό γνωστοποιεί μέσω της «Εφ.Συν.» την απόφασή της να ξεκινήσει απεργία πείνας

Επιμένει στην αθωότητά της και κατηγορεί τον βασικό κατηγορούμενο της υπόθεσης, Ηλία Μίχο, ότι έμπλεξε το παιδί της και την ίδια. Απαντάει, επίσης, για τα στοιχεία που κρίθηκαν ενοχοποιητικά για εκείνη και περιγράφει τα μηνύματα που είναι απαλλακτικά αλλά δεν περιλαμβάνονται στη δικογραφία. Δηλώνει αποφασισμένη να φτάσει μέχρι τέλους για να αποδείξει την αθωότητά της και στέλνει από τη φυλακή μήνυμα στη 12χρονη κόρη της.

 Προχθές το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών απέρριψε την προσφυγή σας με την οποία ζητούσατε την άρση της προσωρινής κράτησής σας με περιοριστικούς όρους, κρίνοντας ότι είστε ύποπτη τέλεσης νέων αξιόποινων πράξεων, αντίστοιχων με αυτές που κατηγορείστε, ότι δηλαδή εκδίδατε την ανήλικη κόρη σας.

Μετά την απόφαση αυτή ξεκίνησα απεργία πείνας και είμαι αποφασισμένη να το φτάσω μέχρι τέλους, μέχρι να με παίρνουν από κάτω με τα κουταλάκια. Με όση δύναμη μου απομείνει θα φωνάζω ότι είμαι αθώα και δεν έχω τελέσει κανένα αδίκημα. Το ίδιο φωνάζει και το παιδί μου σε όλες τις καταθέσεις του. Ποιες πράξεις θα τελέσω αν βγω από τη φυλακή; Σε ποια παιδιά; Τα παιδιά μού τα έχουν πάρει, δεν έχω την επιμέλεια. Δεν έχω δικαίωμα να έχω τα παιδιά στο σπίτι. Δεν μου φτάνει ότι βίαζαν το παιδί μου, με κατηγορούν για μαστροπό; Είναι μια πάρα πολύ βαριά κατηγορία για μια μάνα που έχει μεγαλώσει οκτώ παιδιά. Τα δύο από τα οκτώ είναι στο Πανεπιστήμιο, σπουδάζουν, και θα εξέδιδα το ένα

 Από την πρώτη στιγμή έχετε δίπλα σας τα παιδιά σας. Πώς είναι η σχέση σας;

Τα παιδιά μου με αγαπάνε όπως τα αγαπάω και εγώ, πιστεύουν στην αθωότητά μου. Ο σύζυγός μου είναι δίπλα μου από την πρώτη στιγμή, δεν υπάρχει επισκεπτήριο που να μην έχει έρθει. Τα μικρά παιδιά μου (8 και 7 ετών) τα βλέπω κάθε Κυριακή που είναι το επισκεπτήριο για τα ανήλικα. Με κλάματα έρχονται και με κλάματα φεύγουν. Μιλάω με τη 12χρονη κόρη μου στο τηλέφωνο, κλαίει, η έννοια της είναι πώς είμαι εγώ εδώ μέσα, αν τρώω, αν κοιμάμαι. Προσπαθώ να της δίνω δύναμη, προσποιούμαι, κάνω τον Καραγκιόζη στο τηλέφωνο και μόλις κλείνει, μπαίνω στο κελί και σπαράζω. Το μόνο που δεν φταίει σε τίποτα είναι αυτό το παιδί. Εχει περάσει τόσα στα χέρια των βιαστών. Το κατέστρεψαν ψυχικά και σωματικά. Το έχουν στιγματίσει για όλη του τη ζωή.

Κανέναν δεν φοβάμαι, είμαι αθώα. Εκαναν το σπίτι μου φύλλο και φτερό και δεν βρήκαν τίποτα. Ούτε συνομιλίες είχα ούτε εφαρμογές


 Υπάρχουν κάποια στοιχεία που κρίθηκαν ενοχοποιητικά για εσάς και οδήγησαν στην προφυλάκισή σας. Για παράδειγμα, το γεγονός ότι ο Ηλίας Μίχος έχει καταθέσει χρηματικά ποσά σε λογαριασμό που ήταν στο όνομά σας. Για τι ποσά μιλάμε και πώς το εξηγείτε;

Με αυτόν τον τρόπο ο Μίχος με έμπλεξε πολύ άσχημα, βάζοντας χρήματα στον λογαριασμό μου. Δεν γνώριζα τίποτα για την κατάθεση των χρημάτων. Απ’ ό,τι έχω πληροφορηθεί από τη δικηγόρο μου, ήταν 200 ευρώ και τα κατέθεσε επτά φορές. Στην κάρτα αυτή (σ.σ. που χρησιμοποιείται στα ΑΤΜ) καταβαλλόταν το επίδομα των παιδιών (Α21). Από πέρυσι όμως το επίδομα έμπαινε στον λογαριασμό του συζύγου μου και δεν έκανα χρήση αυτής της κάρτας για κάτι άλλο. Ο Μίχος ήξερε ότι δεν χρησιμοποιώ την κάρτα και ότι την έχω παρατημένη. Ηξερε ακόμα και τον κωδικό pin επειδή, όταν έπαιρνα το επίδομα, είχε τύχει να ψωνίσει το παιδί από το μαγαζί του με αυτήν την κάρτα. Το έκανε για να μη φαίνεται εκείνος. Τι θα έδινε; Λογαριασμό του ίδιου, της γυναίκας του ή του παιδιού του; Με το να βάλει δικό μου λογαριασμό προστάτευε τον εαυτό του και το κύκλωμα που υπήρχε πίσω από αυτόν.

 Είχατε εργαστεί στο κατάστημα του Ηλία Μίχου. Πώς ήταν η σχέση σας; Του είχατε εμπιστοσύνη;

Εργάστηκα μια βδομάδα στο μαγαζί του. Μαζί μου είχε τα τυπικά, πήγαινα και καθάριζα. Δέκα ευρώ έβγαζα τη φορά. Ισα που έπαιρνα ψωμί τού τοστ και καμιά μαρμελάδα για τα παιδιά για το σχολείο. Μου πρότεινε μια άλλη δουλειά σε ένα μανάβικο στην πλατεία Αττικής και πήγα. Του είχα εμπιστοσύνη επειδή στο μαγαζί του ήταν κάθε μέρα αστυνομικοί και έπιναν τσίπουρα, όλος ο κόσμος τον ήξερε, η Εκκλησία, το Σπίτι του Ηθοποιού, όλοι. Δίπλα στο μαγαζί είναι ένα σουβλατζίδικο, απέναντι είναι μια πλατεία που συχνάζουν παιδάκια, μέσα στο μαγαζί έμπαινε και έβγαινε κόσμος και ψώνιζε. Τον ήξερα και πολλά χρόνια γιατί είχε και ένα άλλο μαγαζί και ψωνίζαμε από κει.

 Σας βοηθούσε οικονομικά επειδή γνώριζε τη δυσχερή θέση της οικογένειάς σας;

Οχι, απλώς ψώνιζα από το μαγαζί του και είχα κάνει μια συνεννόηση μαζί του κάθε δίμηνο που παίρνω το επίδομα των παιδιών να τον ξεχρεώνω. Αυτός σημείωνε τι χρωστάω και τον ξεχρέωνα.

 Η κόρη σας φαίνεται ότι συνδεόταν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που κατηγορείται ότι ήλεγχε ο Ηλίας Μίχος, μέσα από το wifi του σπιτιού σας. Για τον λόγο αυτό υπάρχουν υποψίες στις Αρχές ότι εσείς ήσασταν συνδιαχειρίστρια της εφαρμογής.

Δεν είχα καμία σχέση με το κινητό του παιδιού μου επειδή για να το ανοίξω έπρεπε να βάλει η κόρη μου το δαχτυλικό αποτύπωμά της. Ολες αυτές οι εφαρμογές, όπως το blindchat, ήταν κρυμμένες μέσα σε φακέλους, έτσι την είχε δασκαλέψει ο Μίχος. Και να έμπαινα, εγώ δεν θα μπορούσα να τα δω. Οταν ερχόταν το παιδί στο σπίτι, έβλεπα τι έκανε με το κινητό. Επαιζε ένα παιχνίδι που παίζουν όλα τα παιδιά ή έβλεπε Tik Tok. Δεν είχα δει ποτέ να συνομιλεί με κάποιον. Ούτε το κινητό αυτό ήταν τόσο ακριβό όπως λένε.

 Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η ανήλικη κόρη σας είχε απεριόριστη ελευθερία κινήσεων και ότι έλειπε από το σπίτι για ώρες. Δεν είχατε αντιληφθεί ότι κάτι συμβαίνει;

Ο,τι έκανε το παιδί το έκανε όταν πήγαινε στην πλατεία, απογευματινές ώρες. Εκεί έπαιζε με τον φίλο της τον Μανώλη και πολλές φορές πηγαινοερχόμουν. Ηταν και οι γονείς του Μανώλη εκεί, ο παππούς του. Κάθε φορά που πήγαινε στην πλατεία την έπαιρνα τηλέφωνο ανά διαστήματα. Αν δεν το σήκωνε, πήγαινα από κει να δω πού είναι. Και μου έλεγε ότι είχε πάει βόλτα με το ποδήλατο με τα παιδιά. Μου έλεγε ψέματα, αλλά εγώ δεν το ήξερα και δεν μπορούσα να φανταστώ αυτά που γίνονταν. Ο Ηλίας Μίχος το είχε δασκαλέψει πολύ καλά το παιδί.

 Ισχυρίζεστε ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία απαλλακτικά για εσάς, τα οποία δεν συμπεριλήφθηκαν στη δικογραφία. Ποια είναι αυτά;

Οταν πήγαινε το παιδί εκεί και δούλευε, έστελνα πάντα μήνυμα στον Ηλία Μίχο και τον ρωτούσα αν έφτασε το παιδί και σε πόση ώρα θα γυρίσει. Και εκείνος μου απαντούσε. Και άλλες φορές τον ρωτούσα τι κάνει η κόρη μου και μου έστελνε φωτογραφίες που μπορεί να καθάριζε κάποιο ράφι ή να σκούπιζε. Ολα αυτά δεν έχουν μπει στη δικογραφία, ούτε τα μηνύματα που μου είχε πει να πάει το παιδί μια παραγγελία και του έλεγα «μην τολμήσεις να βάλεις το παιδί στο αυτοκίνητο, δεν θα πηγαίνει πουθενά πέρα από το μαγαζί και με κανέναν».

 Υπάρχει, ωστόσο, κάποιο μήνυμά σας προς τον Ηλία Μίχο που του λέτε ότι θα παγώσετε την καταγγελία στις Αρχές. Τότε είχατε ήδη πάει στη ΓΑΔΑ;

Ναι. Πρώτα πήγα δύο φορές στο Α.Τ. Κολωνού και δεν με δέχτηκαν. Τη δεύτερη φορά μού είπαν ότι πρέπει να μιλήσω με το Τμήμα Προστασίας Ανηλίκων στη ΓΑΔΑ και αν θέλω να πάω, να το κανονίσουν. Τους είπα «πάρτε τηλέφωνο τώρα και δώστε μου να μιλήσω». Από τη ΓΑΔΑ με ρώτησαν πότε μπορώ να πάω εκεί. «Με ρωτάτε πότε μπορώ να έρθω; Τώρα! Να έρθω να ξεκινήσω αμέσως!», τους απάντησα. Και πήγα την ίδια μέρα και έκανα την καταγγελία. Μου είχαν πει να μην ενημερώσω τον Ηλία Μίχο για την καταγγελία για να μην αποκρύψει στοιχεία. Και του έλεγα ψέματα επειδή ήξερα ότι τον παρακολουθούν.

 Ζητήσατε χρήματα από τη σύζυγο του Ηλία Μίχου και γιατί;

Μόλις έμαθα τι έκανε στο παιδί μου, έστειλα μήνυμα στη γυναίκα του να της πω τι κάνει ο σύζυγός της. Την ενημέρωσα ότι έστελνα το παιδί να βγάζει ένα χαρτζιλίκι και εκείνος το πήγαινε στο υπόγειο και το βίαζε. Δεν με πίστεψε και της έστειλα τα μηνύματα του Μίχου στο παιδί μου. Μου ζήτησε να μην κάνω μήνυση για να μην καταστραφούν οι οικογένειές μας, μου έλεγε ότι θα μου πάρουν το παιδί εξαιτίας αμέλειας ανηλίκου και με ρωτούσε τι να πει στον γιο της για τον πατέρα του. Της έλεγα «μου κατέστρεψε το παιδί, το βίαζε και εσύ αντί να με πάρεις από το χέρι και να πάμε μαζί στην αστυνομία, μου λες ότι θα χάσεις τη δουλειά σου από τον δήμο και ο γιος σου από την εφημερίδα;». Με παρακαλούσε να μην κάνω την καταγγελία και μου έλεγε ότι σε αντάλλαγμα θα μου έδινε ένα πολύ μεγάλο χρηματικό ποσό, αρκεί να πηγαίναμε μαζί σε έναν δικηγόρο και να υπέγραφα ένα χαρτί που θα έλεγε ότι δεν θα το κάνω. Και ότι θα μου δώσει όσα χρήματα ήθελα και θα έτρεχε το παιδί μου σε ψυχολόγους. Τα έλεγε για να με έχει στο χέρι. Εγώ τότε είχα ήδη κάνει την καταγγελία. Οντως της ζήτησα χρήματα για να φανεί ότι ήταν και εκείνη στο κόλπο. Και εκείνη μου τα έδωσε. Το ίδιο έκανε και ο Μίχος. Είχαν περάσει δύο μήνες από την καταγγελία και δεν είχε συλληφθεί, του έστειλα μήνυμα ότι θέλω λεφτά και αν δεν μου τα δώσεις, θα τα βγάλω όλα στη δημοσιότητα. Ηξερα ότι τον παρακολουθούν, γι’ αυτό το έκανα. Ηθελα να δείξω ότι «κοιτάξτε, μου δίνει λεφτά, είναι όντως μπλεγμένος, τι άλλο θέλετε για να τον συλλάβετε;».

 Σε ένα μήνυμα ο Μίχος σάς είχε γράψει ότι «δεν θα πάω μόνος μου φυλακή, θα πάμε μαζί» και τελικά βρεθήκατε και οι δύο προφυλακισμένοι.

Σε όλα τα μηνύματά μου που βρίζω τον Μίχο νόμιζα ότι ήταν μόνο αυτός, δεν γνώριζα ότι υπήρχε ολόκληρο κύκλωμα από πίσω. Σε κανένα μήνυμα δεν γύρισε να μου πει «γιατί με βρίζεις; είσαι και εσύ μπλεγμένη σε αυτό, τα ξέρεις». Το μόνο που μου έλεγε «ηρέμησε, έλα από δω να μιλήσουμε». Οταν μου είπε ότι θα πάμε μαζί φυλακή, του είπα «θα πάω κι εγώ». Ούτε έβαλα ερωτηματικό πάνω στη σύγχυσή μου. Εκείνη την ώρα κατάλαβα αυτό που μου είπε και η σύζυγός του, ότι θα με κατηγορήσουν για αμέλεια του παιδιού. Σε καμία περίπτωση ότι θα κατηγορηθώ για μαστροπός.

 Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω, τι θα αλλάζατε στη συμπεριφορά σας, στις αποφάσεις σας σχετικά με όλη αυτή την υπόθεση;

Θα είχα πάει και θα τον είχα σκοτώσει με τα ίδια μου τα χέρια και θα βρισκόμουν δίκαια στη φυλακή. Αυτό ήταν το λάθος που έκανα.

 Φοβάστε μήπως έχει κάποιο στοιχείο εναντίον σας;

Οχι, τίποτα. Κανέναν δεν φοβάμαι, είμαι αθώα. Εκαναν το σπίτι μου φύλλο και φτερό και δεν βρήκαν τίποτα. Ούτε συνομιλίες είχα ούτε εφαρμογές. Και μετά από τόσον καιρό βρήκαν τώρα ένα τάμπλετ και ένα κινητό τού κατηγορούμενου; Σίγουρα έχουν κρυφτεί πάρα πολλά στοιχεία.

 Θα θέλατε να πείτε κάτι άλλο;

Αυτό που θέλω είναι να δώσω ένα μήνυμα στην κόρη μου, να της πω να μην έχει ούτε τύψεις ούτε ενοχές που βρίσκομαι στη φυλακή, η μόνη που δεν φταίει είναι εκείνη. Και αν υπάρχει Δικαιοσύνη, να τους βρει όλους και να τους βάλει στη φυλακή, να μην ξαναδούν το φως του ήλιου, να σαπίσουν για όλη τους τη ζωή. Και έτσι όπως κατέστρεψαν το παιδάκι μου και το στιγμάτισαν για όλη του τη ζωή, να καταστραφούν κι αυτοί.

«Η μάνα μας ούρλιαζε, έκλαιγε και χτυπιόταν όταν είδε τα μηνύματα»

Στην «Εφ.Συν.» μίλησε ο 18χρονος γιος της οικογένειας για την άδικη, όπως τη χαρακτηρίζει, απόφαση να μην αποφυλακιστεί η μητέρα του.

«Ημουν μπροστά όταν η θεία μας έστειλε στη μάνα μου τα μηνύματα του Μίχου. Η μάνα μας ούρλιαζε, έκλαιγε και χτυπιόταν όταν τα είδε, εγώ την κράταγα. Ηταν πάντα δίπλα μας και μας πρόσεχε, δεν έχει καμία ανάμειξη στην υπόθεση. Δεν πέρναγε από το μυαλό μας ότι αυτός ο άνθρωπος, που ήταν όλη μέρα με αστυνομικούς, με πολιτικούς και με παπάδες, θα ήταν βιαστής. Τώρα που η μητέρα μας ξεκίνησε απεργία πείνας, χάσαμε τη γη κάτω από τα πόδια μας. Είναι αδύναμη, έχει προβλήματα υγείας, πώς θα αντέξει; Εκείνη είναι το στήριγμά μας. Τα αδέρφια μου τα μικρά ουρλιάζουν κάθε φορά που τη βλέπουν πίσω από τα κάγκελα της φυλακής».
Κώστας, αδερφός 12χρονης

Συγκεντρώσεις

Η Επιτροπή Αλληλεγγύης ζητάει πραγματική στήριξη της οικογένειας από την Πολιτεία και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, καθώς και να μην υπάρξει καμία συγκάλυψη του κυκλώματος trafficking που δρα και στη γειτονιά του Κολωνού και των σχέσεών του με κέντρα εξουσίας. Ζητάει, επίσης, την άμεση αποφυλάκιση της μητέρας και να σταματήσει ο μιντιακός κανιβαλισμός και ο διασυρμός της οικογένειας. Για τους λόγους αυτούς έχει προγραμματίσει συγκέντρωση σήμερα στις 18.30 στο υπουργείο Εργασίας (Σταδίου 29) και την Κυριακή 29 Ιανουαρίου στις 14.00 στις φυλακές Κορυδαλλού, με προσυγκέντρωση στον σταθμό του μετρό Κορυδαλλού.

Καμπάνια οικονομικής στήριξης της οικογένειας

Με πρωτοβουλία της Επιτροπής Αλληλεγγύης σωματείων, συλλογικοτήτων, φορέων και αλληλέγγυων και για την άμεση οικονομική υποστήριξη των αναγκών της πολυμελούς οικογένειας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. της περιοχής «Ο Αριστοτέλης» άνοιξε λογαριασμό αλληλεγγύης στην οικογένεια με αιτιολογία κατάθεσης οικονομική ενίσχυση στη 12χρονη και την οικογένειά της από τον Κολωνό. Ο λογαριασμός είναι στην Τράπεζα Πειραιώς με αριθμό: GR 58 017101100060 11040030 321

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom