Την κύρωση της «ληστρική» σύμβασης προς όφελος των εργολάβων για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε – 65 πανηγύρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής.
Με μοναδικό στόχο να καταδείξει πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ξεμπλοκάρει έργα που ικανοποιούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, ο πρωθυπουργός στην ομιλία του από το βήμα της Βουλής σημείωσε: «Το είπαμε και το κάναμε».
Ο ίδιος λέγοντας πως «το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης» έσπευσε να καθησυχάσει τους εργολάβους σημειώνοντας: «Κατορθώσαμε να λάβουμε τη σχετική έγκριση».
Τι δεν είπε ο πρωθυπουργός; Το τμήμα που θα συνδέσει την Καλαμπάκα με την Εγνατία Οδό, θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο (το κόστος θα καλυφθεί 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης) και κατόπιν θα παραχωρηθεί στον επιχειρηματικό όμιλο που διαχειρίζεται την «Κεντρική Οδό» και τον υπόλοιπο Ε-65.
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το κόστος της σύμβασης θα φτάσει στα 490 εκατ. ευρώ!!!
Ο παραχωρησιούχος που δεν θα βάλει ούτε ευρώ για το έργο θα «ανοίξει» έναν τραπεζικό λογαριασμό (χωριστό από εκείνον του νότιου), στον οποίο θα καταθέτει τα έσοδα του βόρειου τμήματος από διόδια και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.
Κάθε έξι μήνες θα γίνεται απολογισμός του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του άξονα και έσοδα και έξοδα θα συμψηφίζονται. Αν περισσεύουν χρήματα, αυτά θα εισπράττονται από το Δημόσιο. Αν όχι, τότε η διαφορά θα μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό! Επιπρόσθετα το Δημόσιο θα δώσει αν χρειαστεί επιπλέον ενίσχυση στη λειτουργία του άξονα έως 38 εκατ. ευρώ από δημόσιους πόρους έως το 2038!
Το έργο λοιπόν θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, το νέο υπερμνημόνιο της ΕΕ, που για κάθε εκταμίευση θα υπάρχει και η ανάλογη προϋπόθεση – μέτρα που θα επιβαρύνει το λαό! Όμως τα έσοδα του από τα διόδια που θα πληρώνει και πάλι ο λαός θα πηγαίνουν στον ιδιώτη (την ΤΕΡΝΑ, που είναι και ο ανάδοχος του έργου και μοναδική μέτοχος της «Κεντρικής Οδού»), και μόνο αν περισσεύει …κάτι στα κρατικά ταμεία!
Μετά τα παραπάνω ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι ο E-65 «αποτελεί μία επιλογή που ενώνει δυναμικά τη χώρα και συμπίπτει με την πανηγυρική έγκριση του Σχεδίου Ελλάδα 2.0 από το ΕΚΟΦΙΝ. Η εξέλιξη αυτή έρχεται να πιστοποιήσει πως το σχέδιο ανταποκρίνεται στις αναπτυξιακές φιλοδοξίες της χώρας…
«Ο Ε-65 αποτελεί μέρος του νέου αναπτυξιακού μοντέλου», ισχυρίστηκε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «η ολοκλήρωση του έργου συμβολίζει τη βούληση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις υποδομές ως εφαλτήριο ανάπτυξης». Μιας ανάπτυξης που ωφελεί προκλητικά τους επιχειρηματικούς ομίλους και προσθέτει βάρη στο λαό.
« Αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται στη χώρα ένα Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που αγγίζει τα 13 δισ. ευρώ. Με έργα τελματωμένα, που επιτέλους κινούνται, αλλά και νέα, που δρομολογούνται. Θυμίζω τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και τη γραμμή 4 του Μέτρο, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο, που θα γίνει στη χώρα. Στην τελική ευθεία είμαστε και για το Μετρό της Θεσσαλονίκης», είπε ο Κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος σε έργα και υποδομές που παραχωρούνται στους ομίλους.
https://www.imerodromos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου