Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Πώς οι Τούρκοι διακινητές την «πάτησαν» στην Αμοργό


του Χρήστου Μαζανίτη
Η χθεσινή ήταν μία δύσκολη ημέρα, με τα Σώματα Ασφαλείας της χώρας να καλούνται να φέρουν σε πέρας πολλές και δύσκολες αποστολές ταυτόχρονα.

Το Λιμενικό Σώμα κλήθηκε στην διάσωση 151 αλλοδαπών, που με θαλαμηγό είχαν αποπλεύσει από την Τουρκία κι επιχειρούσαν παράνομα να περάσουν στην Ελλάδα. Ανοιχτά της Αμοργού, χθες το πρωί, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών εξέπεμψαν «σήμα κινδύνου».

Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού που προσέγγισε το σκάφος δήλωσε αδυναμία να προχωρήσει στην διάσωση λόγω των ισχυρών ανέμων, εντάσεως έως 8 μποφόρ και το υψηλού κυματισμού. Αρχικά ζητήθηκε η συνδρομή του Πολεμικού Ναυτικού, όμως θα έπαιρνε έως και τρεις ώρες μέχρι 2 φρεγάτες να μπορέσουν να προσεγγίσουν και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες.

Στην ευρύτερη περιοχή έπλεε φορτηγό πλοίο, ιταλικής σημαίας – γερμανικών συμφερόντων - από το οποίο ζητήθηκε συνδρομή. Πράγματι ο καπετάνιος έσπευσε και βοήθησε στην διάσωση των 151 ατόμων, με κάποιους εξ αυτών να υποστηρίζουν ότι ο Τούρκος διακινητής πήδηξε στο νερό. Ωστόσο η πληροφορία ελέγχεται καθότι παρά τις έρευνες δεν έχει εντοπιστεί κανείς.

Από τη στιγμή που ο καπετάνιος ολοκλήρωσε την επιβίβαση στο πλοίο του των 151 ατόμων ξεκίνησαν και οι διαβουλεύσεις για το πού θα τους αφήσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr η πρόταση που του έγινε ήταν να μεταφερθούν στο Λαύριο, όπου υπήρχε χώρος για να μπουν αρχικά σε καραντίνα λόγω κορονοϊού, και μετά να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες.

Ο καπετάνιος αρνήθηκε, λέγοντας ότι έχει δρομολόγιο για Τουρκία με τελικό προορισμό την Σμύρνη.

Οι Έλληνες Λιμενικοί τον ενημέρωσαν ότι η Τουρκία είναι χώρα με την οποία υπάρχει συμφωνία με την ΕΕ για το Μεταναστευτικό κι έτσι ο ίδιος, κατόπιν συνεννοήσεων με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον ναυλωτή, ενημέρωσε ότι θα τους αφήσει στην Σμύρνη.

Όπως μαθαίνουμε, η τουρκική ακτοφυλακή δεν ενθουσιάστηκε στο άκουσμα των… μαντάτων από τον κυβερνήτη του φορτηγού πλοίου. ​
https://www.enikos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom