Σάββατο 24 Ιουλίου 2021

Τι αλλάζει στον ΑΜΚΑ - Πώς θα διευκολύνονται οι πολίτες


Αλλαγές στον ΑΜΚΑ έρχονται με βάση τη ρύθμιση που ενσωματώθηκε στο νομοσχέδιο «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που κατατέθηκε στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, αναμορφώνεται το πλαίσιο του ΑΜΚΑ, ο οποίος συνιστά- μαζί με τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου- τον βασικότερο αριθμό ταυτοποίησης φυσικών προσώπων της χώρας, ενώ το θεσμικό του πλαίσιο έχει μείνει αμετάβλητο από το 2008... 

Ο αριθμός αυτός είναι μοναδικός για κάθε δικαιούχο, αποτελεί προϋπόθεση για κάθε επαφή του πολίτη με το ελληνικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, για την πρόσβαση στο εθνικό σύστημα υγείας της χώρας και για πάσης φύσεως παροχές, είτε ως ασφαλισμένου είτε ως ανασφάλιστου.

Επιχειρείται λοιπόν:

(α) να τεθούν θεμέλια για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό του ΑΜΚΑ και να διευκολυνθούν οι πολίτες

Κωδικοποιούνται οι δικαιούχοι, οι προϋποθέσεις και τα στάδια έκδοσης, ενεργοποίησης, απενεργοποίησης και αδρανοποίησης του ΑΜΚΑ, κατά τρόπο ώστε να διευκολύνεται η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων και η αυτοματοποίηση όλης της διαδικασίας, για να αποφεύγεται η ταλαιπωρία του πολίτη. 

Με βάση τη νέα νομοθεσία, θα καθοριστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία θα εστιάζουν στην ταυτοποίηση του αιτούντος, στη νομιμότητα της παραμονής του στη χώρα και στο δικαίωμα υπαγωγής στο ελληνικό ασφαλιστικό σύστημα.

(β) να περιορισθεί η καταστρατήγηση

Θέτοντας σαφώς πλαίσιο δικαιούχων, εισάγοντας στάδιο ενεργοποίησης-απενεργοποίησης του αριθμού σε περίπτωση που ο κάτοχος ΑΜΚΑ πάψει να πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου σε συνδυασμό και με τη χρήση της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων, εξασφαλίζεται η αποφυγή φαινομένων που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, δηλαδή έκδοσης ΑΜΚΑ από μη δικαιούχους, προσκόμισης πλαστών δικαιολογητικών ή και συνέχισης της χρήσης του ΑΜΚΑ από μη δικαιούχους για δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή και λήψη προνοιακών παροχών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom