Η παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων Ή ένα ακόμη φιάσκο του ΤΑΙΠΕΔ ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.
Την ώρα που όλη η χώρα πλήττεται βαρύτατα από το τρίτο κύμα της επιδημίας του Covid-19, η κυβέρνηση, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, επιλέγει να προχωρήσει για δεύτερη φορά στον διαγωνισμό για την εκποίηση – παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, με την κατάθεση αυτή την φορά την Πέμπτη 1/4/2021 δεσμευτικών προσφορών.
Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν η επιλογή της παρούσας χρονικής περιόδου για την υποβολή των προσφορών εγείρει ερωτηματικά για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, καθώς θα διαμορφωθούν οικονομικές προσφορές που βασίζονται σε μελλοντικά έσοδα διοδίων (τα οποία θα λάβουν ως βάση υπολογισμού τα σημερινά έσοδα), τη στιγμή που λόγω της πανδημίας η κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό έχει πέσει κάτω από το 50% και οι προοπτικές επανόδου στα προηγούμενα δεδομένα είναι ακόμα αβέβαιες. Θεωρείται έτσι εξαιρετικά πιθανόν οι προσφορές να διαμορφωθούν με βάση το δυσμενέστερο σενάριο εσόδων και να είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», από το 2011 που είναι στο προσκήνιο η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αντιτάχθηκε σε αυτό το ενδεχόμενο, όχι για λόγους ιδεοληψίας η ιδιοτέλειας, αλλά γιατί ήταν ξεκάθαρο ότι μία τέτοια παραχώρηση, ενός ολοκληρωμένου κατασκευαστικά οδικού άξονα τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας (που μαζί με τους κάθετους άξονες ουσιαστικά αποτελούν το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων που διασχίζουν τη Βόρεια Ελλάδα και μας ενώνουν με τους βόρειους γείτονές μας), είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον από κάθε άποψη (οικονομική, κοινωνική, πολιτική).
Σε αυτό το πλαίσιο ζήτησε από καταξιωμένους επιστήμονες την εκπόνηση τεχνικοοικονομικής μελέτης, προκειμένου να αποτυπωθούν, τεκμηριωμένα και αναλυτικά, οι πολυσύνθετες παράμετροι της υπόθεσης της παραχώρησης. Αυτή τη μελέτη κατατέθηκε δημόσια, σε όλους τους αρμόδιους φορείς της ελληνικής πολιτείας (γραφείο Πρωθυπουργού, Κοινοβούλιο, Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Οικονομίας, Ανάπτυξης κτλ.), τα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου, τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τους τοπικούς φορείς Αυτοδιοίκησης και τα ΜΜΕ.
Την σχετική τεχνικοοικονομική μελέτη μπορείτε να βρείτε αναρτημένη στο site του συλλόγου:https://syllogosseteo.wordpress.com/
Περισσότερες λεπτομέρειες και ανάλυση όλων των τεχνικοοικονομικών παραμέτρων θα παρουσιαστούν σε διαδικτυακή συνέντευξη τύπου που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 30/03/2021 και ώρα 12.00 στις κάτωθι διευθύνσεις:
Για τους δημοσιογράφους στην διεύθυνση:
https://us02web.zoom.us/j/89623255853
Για όσους δεν έχουν την ιδιότητα του δημοσιογράφου, αλλά θέλουν να παρακολουθήσουν την συνέντευξη τύπου, στην διεύθυνση (σε ζωντανή αναμετάδοση):
https://www.facebook.com/syllogosseteo/live/
Τέλος ενημερώνουμε ότι ο Σύλλογος μας έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία για την νέα ημέρα υποβολής των δεσμευτικών προσφορών την Πέμπτη 01/04/2021, προκειμένου να συνεχίσει να αντιστέκεται στην ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας που, με βάση και τα πορίσματα της πρόσφατης μελέτης, είναι ξεκάθαρα ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου