Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

«Ριφιφί» στο Ψυχικό: Η δικογραφία αποκαλύπτει τι πρόδωσε το δράστη - Η απολογία του 58χρονου (φωτο)


Το αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύθηκε στο ΘΕΜΑ και στο protothema.gr και δείχνει τις θυρίδες που παραβιάστηκαν αλλά και τον σύζυγο της Τέτας Καμπουρέλη εν δράσει - Καταθέσεις τεσσάρων ακόμη προσώπων - Τι είπε στην απολογία του ο 58χρονος.

Συγκλονιστικές λεπτομέρειες για την πολύκροτη υπόθεση του «ριφιφί» των θυρίδων της τράπεζας του Ψυχικού, προκύπτουν μέσα από τη δικογραφία που αποκαλύπτει το protothema.gr.

Εκτός από το αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό που δημοσιεύθηκε στο ΘΕΜΑ και στο protothema.gr και δείχνει τις θυρίδες που παραβιάστηκαν αλλά και τον σύζυγο της Τέτας Καμπουρέλη εν δράσει στην τράπεζα του Ψυχικού, προκύπτει έρευνα της Αστυνομίας και καταθέσεις τεσσάρων ακόμη προσώπων: Ενός πασίγνωστου κοσμηματοπώλη της Αθήνας, του Μπαγκλαντεσιανού προέδρου του ινστιτουτου αισθητικής της Τέτας Καμπουρέλη (το συγκεκριμένο πρόσωπο δεν βρέθηκε και αναζητείται), του λογιστή του Γκουρούση, και μιας στενής φίλης του 58χρονού προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν οποιαδήποτε σχέση με τη χρυσή αρπαγή του Ψυχικού. Μάλιστα, μυστήριο αποτελεί το γεγονός ότι από το ένα κατάστημα του γνωστού κοσμηματοπώλη στο Σύνταγμα, κατασχέθηκαν τρια πανάκριβα Rolex, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν σχέση με τα ρολόγια που εξαφανίστηκαν από τις λεηλατημένες θυρίδες του Ψυχικού.

IMG_8574_1_
IMG_8573

Σύμφωνα με την έκθεση ανάλυσης προανακριτικού υλικού του ειδικού πραγματογνώμονα κ. Γιώργου Ραυτογιάννη «Οι συγκεκριμένες θυρίδες φέρουν πρόσφατα γραμμικά ίχνη παραβίασης, που προκλήθηκαν από ενισχυμένο κατσαβίδι πλακέ με ίσο άκρο που χρησιμοποιήθηκε ει είδει μοχλού προκαλώντας άσκηση πίεσης στην πόρτα των θυρίδων που ήταν τοποθετημένες οι κλειδαριές, με αποτέλεσμα τη θραύση της γλώσσας των κλειδαριών. Ο απαιτούμενος χρόνος θραύσης της γλώσσας της κλειδαριάς με το κατσαβίδι, είναι της τάξεως του ενός με ενάμισι λεπτού».

Σε ο,τι έχει να κάνει με τον κατηγορούμενο, το διαβιβαστικό της δικογραφίας αναφέρει «Ο Γκουρούσης κρίθηκε ύποπτος καθώς η θυρίδα του η οποία είναι μεγάλου μεγέθους βρίσκεται στο ίδιο σημείο του μπλοκ των παραβιασθέντων θυρίδων και μάλιστα βρίσκεται ακριβώς δίπλα σε μια από τις παραβιασθείσες θυρίδες ενώ τα σημεία των κλειδαριών σχεδόν εφάπτονται. Επίσης η θέση της θυρίδας του παρείχε τη δυνατότητα της παραμονής του μπροστά στο μπλοκ των παραβιασθέντων θυρίδων σε περίπτωση που γινόταν αντιληπτός από τον εξωτερικό χώρο του θησαυροφυλακίου. Στις 21 και 22 Οκτωβρίου, ο ανωτέρω μεταβαίνει στο κατάστημα έχοντας καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του με χειρουργική μάσκα και καπέλο τζόκει, φορώντας στα χέρια του γάντια μιας χρήσεως και κρατώντας τσάντα τύπου ταχυδρόμου – λαπ τοπ. Την πρώτη φορά έμεινε 9 λεπτά και την άλλη 13. Σύμφωνα με έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης, στο μείγμα βιολογικού υλικού, από εσωτερικές ακμές πλαστικού κιβωτίου εντός διαρρηχθείσας θυρίδας, εμπεριέχονται γενετικά στοιχεία του Βασιλείου Γκουρούση».IMG_8571

IMG_8570

Η απολογία του 58χρονου

Στην απολογία του στον ανακριτή ο Βασίλης Γκουρούσης είπε:

«Είμαι 58 ετών, παντρεμένος με την Θέκλα (Τέτα) Καμπουρέλη με την οποία έχω αποκτήσει τρεις γιούς και έχουμε και τρία εγγονάκια. Είμαι επιχειρηματίας και μαζί με την σύζυγό μου δραστηριοποιούμαστε με επιτυχία στον χώρο της αισθητικής και του καλλωπισμού, παρέχοντας υπηρεσίες κομμωτικής και περιποίησης νυχιών στο Χαλάνδρι, στην Αθήνα και στην Κηφισιά. Παράλληλα δραστηριοποιούμαι επιχειρηματικά και στον χώρο του θεάτρου ως θεατρικός παραγωγός.

Η κατηγορία εις βάρος μου σύμφωνα με την υποβλητική αναφορά του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής, στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στην ταυτοποίηση βιολογικού μου υλικού σε συλλεγέν μικτό δείγμα ενός πλαστικού κουτιού που –θεωρητικά– ανευρέθη, χωρίς όμως να κατασχεθεί, εντός της θυρίδας. Στο ίδιο υποκατάστημα η οικογένειά μου διατηρεί ομοίως τραπεζική θυρίδα, στην οποία έχω νομίμως πρόσβαση.

Σας δηλώνω κατηγορηματικά ότι ουδέποτε έχω έρθει σε άμεση επαφή με το εσωτερικό της θυρίδας υπ’ αριθμ. 406000014. Μόνη εύλογη εξήγηση της ανεύρεσης του βιολογικού μου υλικού στο συγκεκριμένο σημείο, και μάλιστα αναμεμειγμένο με βιολογικό υλικό τουλάχιστον άλλων δύο ατόμων, όπως θα αναλύσω αμέσως κατωτέρω, είναι ηδια τρίτου προσώπου μεταφορά αυτού από το σημείο όπου πρωτογενώς εναποτέθηκε από εμένα.

IMG_8569
49c0d37c-f01b-41e6-8dae-4ac08ada3fda

Ειδικότερα:

i. Το ανωτέρω δείγμα αποτελεί μικτό βιολογικό υλικό, και όχι αμιγώς δικό μου βιολογικό υλικό, που αποδεικνύει ότι δεν εναποτέθηκε πρωτογενώς από εμένα στο σημείο αυτό, αλλά μεταφέρθηκε δια τρίτου προσώπου από το αρχικό σημείο. Είναι δε αυτονόητο ότι στο χώρο του θησαυροφυλακίου, όπου νομίμως εισέρχομαι, τόσο εγώ όσο και οι μισθωτές των λοιπών θυρίδων, ερχόμαστε άπαντες σε άμεση σωματική επαφή με κοινές επιφάνειες, όπως η πόρτα εισόδου του θησαυροφυλακίου, τα κοινόχρηστα καθίσματα και το κοινόχρηστο τραπέζι όπου εναποτίθενται τα κουτιά και το περιεχόμενο των θυρίδων. Ειδικά, δε, η επίμαχη  θυρίδα ευρίσκεται ακριβώς δίπλα στο τραπέζι και τα καθίσματα όπου κάθονται οι μισθωτές.

Μόλις που πρέπει να αναφερθεί ότι σε περιβάλλον προστατευμένο από καιρικές συνθήκες, υγρασία κλπ όπως ακριβώς ο κλειστός χώρος του θησαυροφυλακίου, το βιολογικό υλικό διατηρείται αναλλοίωτο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα και για χρόνια. Για τα ανωτέρω ζητήματα έχω ήδη υποβάλει ενώπιον Υμών αίτηση διορισμού τεχνικού συμβούλου – γενετιστή, ο οποίος θα προβεί με επιστημονικά κριτήρια και μεθόδους σε έλεγχο, ανάλυση και αξιολόγησή τους.

Συνεπώς, η μισθώτρια της ως άνω θυρίδας –βιολογικό υλικό της οποίας εμπεριέχεται στο ανευρεθέν μίγμα– είναι αυτή που κατά πάσα πιθανότητα μετέφερε ακουσίως το βιολογικό μου υλικό από την όποια «κοινή» επιφάνεια επαφής (πχ. τραπέζι), στο σημείο ανεύρεσης, όπου εγώ δεν είχα πρόσβαση και επαφή. Το γεγονός, δε, της ύπαρξης γενετικού υλικού τρίτου προσώπου επιβεβαιώνει έτι περαιτέρω ότι το ανευρεθέν μίγμα προέρχεται εκ μεταφοράς και δεν προήλθε εκ πρωτογενούς επαφής.

ii. Περαιτέρω, το ανωτέρω δείγμα συνελέγη από εσωτερικό σημείο του ως άνω πλαστικού κουτιού, με το οποίο σπάνια θα έρθει σε επαφή κάποιος κατά τη χρήση του κουτιού ή κατά τη μεταφορά του εντός και εκτός της τραπεζικής θυρίδας, καθώς πρόκειται για «τυφλό», δυσπρόσιτο, μη λειτουργικό σημείο (εσωτερική ακμή). Πολλώ δε μάλλον, ακριβώς επειδή πρόκειται για το συγκεκριμένο δυσπρόσιτο σημείο, εκμηδενίζονται οι πιθανότητες να έχουν έρθει σε άμεση πρωτογενή επαφή τρία διαφορετικά πρόσωπα σε τρεις διαφορετικούς χρόνους.
Εξάλλου, στις χειρολαβές του επίμαχου κουτιού, ήτοι στο μοναδικό σημείο με το οποίο έρχεται κάποιος αναγκαστικά σε άμεση επαφή προκειμένου να το εξάγει και να το εισάγει στη θυρίδα, ανευρέθη μίγμα βιολογικού υλικού της μισθώτριας και τρίτου αταυτοποίητου προσώπου, αλλά όχι δικό μου.

Κατόπιν των ανωτέρω δεδομένων, καθίσταται αναπόδραστο το συμπέρασμα ότι ένα μόνο άτομο (και δη η ιδιοκτήτρια της θυρίδας, που έχει νόμιμη πρόσβαση σε αυτήν) μετέφερε το βιολογικό υλικό των άλλων δύο ατόμων.

iii. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι, όπως προκύπτει από τη με ημερομηνία 17.03.2021 Έκθεση Εργαστηριακής Πραγματογνωμοσύνης, δεν έχει ταυτοποιηθεί δικό μου βιολογικό υλικό σε καμία από τις τρεις λοιπές θυρίδες. Ακολούθως, στην από 21.03.2021 Έκθεση Εργαστηριακής Πραγματογνωμοσύνης αναφέρεται ότι «οι θύρες και στις τέσσερις θυρίδες έχουν υποστεί φθορές και έφεραν επίκτητα ίχνη σε διάφορα σημεία, κυρίως στην πλευρική τους μεταλλική επιφάνεια, προς την πλευρά του ανοίγματός τους, καθώς και στο μεταλλικό κάσωμα. Τα εν λόγω ίχνη προκλήθηκαν από τη χρήση μηχανικού εργαλείου το οποίο εκτιμάται ότι ήταν κατσαβίδι ενισχυμένου (βαρέως) τύπου… για την πρόκληση τέτοιας μορφής ιχνών κρίνεται ότι θα πρέπει να επέλθουν επανειλημμένες κρούσεις, με την ταυτόχρονη χρήση εργαλείου τύπου σφυριού (ή παρόμοιου τύπου εργαλείου)».

Είναι προφανώς αδύνατον οι αναφερόμενες στην ως άνω έκθεση ενέργειες του δράστη για την παραβίαση των θυρίδων, να έλαβαν χώρα εντός του ωραρίου λειτουργίας της τράπεζας, και να μην έγιναν αντιληπτές από το προσωπικό αυτής. Τα ανωτέρω οδηγούν σε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα εν συγκρίσει με αυτά που έχουν αποτυπωθεί στη δικογραφία, τα οποία δέον να διερευνηθούν.

6bb555b3-1dba-4040-8540-e25354eddc30_2

iv. Επισημαίνεται ότι το πλαστικό κουτί στο οποίο ανευρέθη το μίγμα βιολογικού υλικού δεν συμπεριλαμβάνεται στην από 13.11.2020 έκθεση κατάσχεσης της επίμαχης θυρίδας, ούτε στην από 19.3.2021 έκθεση απόδοσης στη μισθώτρια. Αντιθέτως, γίνεται αναφορά σε ένα «σιδερένιο μαύρο κουτί», το οποίο σαφώς δεν σχετίζεται με βιολογικό υλικό. Δηλαδή το επίμαχο πλαστικό κουτί το οποίο συνδέεται άμεσα με το μοναδικό εις βάρος μου στοιχείο, δεν ευρίσκεται στα πειστήρια της δικογραφίας με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η αποτελεσματική άσκηση των υπερασπιστικών μου δικαιωμάτων. Αξιοσημείωτο είναι, δε, ότι η δειγματοληψία από το επίδικο κουτί έλαβε χώρα στις 19.11.2020 ήτοι έξι ημέρες μετά τη διαπίστωση της διάρρηξης από τη μισθώτρια, χωρίς αυτό να έχει κατασχεθεί από τους αστυνομικούς. Από τα ανωτέρω εγείρονται εύλογα ερωτήματα και υπόνοιες ως προς την αξιοπιστία της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε κατά τη διαδικασία λήψης και ανάλυσης του βιολογικού υλικού και των εν γένει ευρημάτων.

v. Αναφέρεται στην υποβλητική αναφορά ότι θεωρήθηκε ύποπτη η εκ μέρους μου χρήση καπέλου, χειρουργικής μάσκας και γαντιών, σε μια δήθεν προσπάθειά μου να αποκρύψω την ταυτότητά μου και τα χαρακτηριστικά του προσώπου μου. Το επιχείρημα αυτό είναι εντελώς αβάσιμο, δεδομένου ότι αφενός μεν καταγράφεται η είσοδός μου στο χώρο του θησαυροφυλακίου κατόπιν επιδείξεως της αστυνομικής μου ταυτότητας, αφετέρου την επίμαχη περίοδο (τέλη Οκτωβρίου 2020) η χρήση χειρουργικής μάσκας και η λήψη αυξημένων μέτρων προστασίας σε χώρους διαρκούς προσέλευσης κοινού ήταν υποχρεωτική και επιβεβλημένη στο πλαίσιο των μέτρων της πολιτείας για την αποφυγή διάδοσης του ιού Covid-19. Σημειωτέον, λόγω ακριβώς της έξαρσης του ιού, λίγες μόλις ημέρες αργότερα επεβλήθη το δεύτερο lockdown στη χώρα μας. Περαιτέρω, αναφέρεται ως ύποπτο το γεγονός ότι έφερα μαζί μου κρεμαστή θήκη φορητού υπολογιστή, στην οποία δήθεν απέκρυψα τα αφαιρεθέντα κλοπιμαία, ενώ σχολιάζεται ομοίως ως ύποπτο και το ότι κρατούσα το παλτό μου στο ίδιο χέρι με τη θήκη. Και αυτό το επιχείρημα είναι έωλο, διότι αφενός είναι συνήθης στην καθημερινή ζωή η χρήση θήκης ή σακιδίου, αφετέρου είναι αδύνατον ο τεράστιος όγκος των αφαιρεθέντων αντικειμένων από τις θυρίδες να χωρούσε σε μια θήκη λαπτοπ με περιορισμένη χωρητικότητα, ενώ σίγουρα η μεταφορά των αντικειμένων αυτών δεν θα περνούσε απαρατήρητη.

0c198443-28ae-488e-b85c-51b3b442a107
8eec3ed5-681d-4435-9347-fdb656e842ed
23b726d4-a364-49b8-b69d-55793e869551

vi. Άπασες οι έρευνες της αστυνομίας στην οικία μου, στην επιχείρηση της συζύγου μου, στο αυτοκίνητό μου και στη μηχανή μου, είχαν αρνητικό αποτέλεσμα καθώς δεν βρέθηκε οιοδήποτε στοιχείο που να με συνδέει με την αποδιδόμενη πράξη. Ακόμα και τα κατσαβίδια οικιακής χρήσης που κατασχέθηκαν, είναι σαφώς διαφορετικού τύπου και μεγέθους από αυτά που περιγράφει ο πραγματογνώμονας στην από 15.12.2020 Έκθεση Πραγματογνωμοσύνης ότι χρησιμοποιήθηκαν στη διάρρηξη των τεσσάρων θυρίδων.

vii. Εξάλλου, όπως προκύπτει από την κατάθεση του μάρτυρα αστυνομικού, υπήρξα στόχος καθημερινής παρακολούθησης «ώστε να εξακριβωθεί η ενεστώσα διεύθυνση κατοικίας [μου], καθώς και τυχόν μέρη που ενδεχομένως να απέκρυπτ[α] τα αφαιρεθέντα αντικείμενα… που ενδεχομένως να προέβαιν[α] σε πώληση των αφαιρεθέντων αντικειμένων προκειμένου να μη βρεθούν στην κατοχή [μου]».

Υπήρξα λοιπόν στόχος παρακολούθησης από την αστυνομία (θα ήταν ενδιαφέρον να προσδιορίζεται το διάστημα αυτής της παρακολούθησης) με απολύτως αρνητικό αποτέλεσμα, καθώς το μόνο που διαπίστωσαν οι αστυνομικοί ήταν η καθημερινή μετάβασή μου, από τη μόνιμη κατοικία μου στη Βάρη προς το κομμωτήριο της συζύγου μου στο Χαλάνδρι, και προς λοιπές επαγγελματικές υποχρεώσεις. Δεν διαπιστώθηκε τίποτα άλλο, ούτε ύποπτα ραντεβού, ούτε ύποπτες επαφές, ούτε παράλογα έξοδα, ούτε προσπάθεια απόκρυψης ή αποθήκευσης αντικειμένων. Συμπερασματικά, εκτός του μικτού δείγματος βιολογικού υλικού, με τους προβληματισμούς που ανωτέρω αναλυτικά αναδείχθησαν απολύτως κανένα άλλο στοιχείο δεν υπάρχει εις βάρος μου στην παρούσα δικογραφία».

Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα, Χρήστος Χατζησπύρου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom