Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%) είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του.
Κατακόρυφη πτώση τζίρου καταγράφουν τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος στην Πλάκα, μια κατεξοχήν τουριστική περιοχή λόγω έλλειψης πελατείας ενώ αρκετά καταστήματα παρέμεναν κλειστά, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Ειδικότερα, ένα περίπου μήνα μετά την επαναλειτουργία τους, κανένας επαγγελματίας από το δείγμα δεν είχε καλύτερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του.
Από τους ερωτηθέντες, το 62,1% του δείγματος κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του, την επέκταση της μείωσης κατά 40% του ενοικίου έως το τέλος του έτους.
Λιγότερο από το 1/3 (28,1%) των ερωτηθέντων, ανέδειξαν τις Φορολογικές & ασφαλιστικές ελαφρύνσεις ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα που θα εξασφαλίσει την επιβίωση των επιχειρήσεων τους. Το 9,2% δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω δανείων ή προγραμμάτων ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση άμεσης αύξησης της ρευστότητας, αποτελεί τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για την επιβίωση τους. Μάλιστα, το 71,9% δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
Το μόνο που λειτούργησε, αλλά και αυτό με χαμηλά ποσοστά ένταξης, είναι η Επιστρεπτέα προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις. Το αποτέλεσμα αυτό, σύμφωνα με τον ΕΣΑ δείχνει ξεκάθαρα, πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα ή φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξης τους ή ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης αναφέρει τα εξής:
«Η συγκεκριμένη έρευνα αποδεικνύει ότι τα εμπορικά καταστήματα της συγκεκριμένης περιοχής αλλά και όλων των τουριστικών περιοχών της χώρας, πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε ως αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις και να ενισχυθούν με ειδικά μέτρα στήριξης, ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία το 2021 που ευελπιστούμε σε δυναμική επάνοδο του τουριστικού ρεύματος.
Σε κάθε άλλη περίπτωση την επόμενη τουριστική περίοδο θα υπάρχει αυξημένος τουρισμός, αλλά δεν θα έχουμε τουριστικά καταστήματα και θα μετράμε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας.
Επισημαίνουμε, ότι στην περιοχή δεν λειτουργούν πολυεθνικές επιχειρήσεις, ούτε μεγάλες Ελληνικές αλυσίδες, αλλά μικρές και πολύ μικρές Ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, που απευθύνονται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό (Shopping).
Οι πωλήσεις των προϊόντων στους ξένους επισκέπτες, στην πραγματικότητα αποτελούν άμεσες εξαγωγές και φυσικά όλες αυτές οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, αποτελούν ενεργό τμήμα του Τουριστικού Προϊόντος της χώρας.
Οι καταστηματάρχες κατά την διεξαγωγή της έρευνας, είναι εύκολα αντιληπτό ότι στις Παραδοσιακές τουριστικές αγορές όλης της χώρας, οι «όποιοι πελάτες» θα εμφανισθούν μετά το άνοιγμα των συνόρων και την επαναλειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων ανά περιοχή. Συνεπώς, για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμα, τα έξοδα θα τρέχουν και τα καταστήματα θα είναι ουσιαστικά κλειστά.
Εκφράζοντας την αγωνία των συναδέλφων που δραστηριοποιούνται στις αμιγώς τουριστικές περιοχές της χώρας, όπως είναι και η Πλάκα, θεωρούμε δίκαιο και αναγκαίο για την επιβίωση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, να ικανοποιηθεί το αίτημα της ένταξης τους στα μέτρα στήριξης που έχουν αποφασιστεί για τις επιχειρήσεις του τουρισμού, γιατί αναμφίβολα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτού.
Επισημαίνουμε ότι τα καταστήματα στις συγκεκριμένες περιοχές, επιδοτούν τα έξοδα του χειμώνα από τον τζίρο του καλοκαιριού και πως τα ενοίκια που καλούνται να πληρώσουν είναι πολύ υψηλά και το μισθολογικό κόστος για εξειδικευμένο, πολύγλωσσο προσωπικό υπερβολικά μεγάλο.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι δυστυχώς κατανοητό γιατί πολλά από τα καταστήματα δεν έχουν ακόμα ανοίξει και δικαίως φοβόμαστε ότι αρκετά δεν θα ανοίξουν καθόλου την τουριστική περίοδο του 2020, επειδή είναι αδύνατο με μηδενικούς τζίρους κατά την μισή τουριστική περίοδο, να αντέξουν οικονομικά».
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Τρίτη 9-6-2020 έως και την Τετάρτη 10-6-2020, με επιτόπου συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ή και τηλεφωνική προσέγγιση των επιχειρηματιών, στις περιπτώσεις που τα καταστήματα ήταν κλειστά.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 153 καταστήματα, περίπου το 1/5 των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας, και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης.
https://www.ethnos.gr/
Κατακόρυφη πτώση τζίρου καταγράφουν τα καταστήματα τουριστικού ενδιαφέροντος στην Πλάκα, μια κατεξοχήν τουριστική περιοχή λόγω έλλειψης πελατείας ενώ αρκετά καταστήματα παρέμεναν κλειστά, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών.
Ειδικότερα, ένα περίπου μήνα μετά την επαναλειτουργία τους, κανένας επαγγελματίας από το δείγμα δεν είχε καλύτερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του.
Από τους ερωτηθέντες, το 62,1% του δείγματος κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του, την επέκταση της μείωσης κατά 40% του ενοικίου έως το τέλος του έτους.
Λιγότερο από το 1/3 (28,1%) των ερωτηθέντων, ανέδειξαν τις Φορολογικές & ασφαλιστικές ελαφρύνσεις ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα που θα εξασφαλίσει την επιβίωση των επιχειρήσεων τους. Το 9,2% δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω δανείων ή προγραμμάτων ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση άμεσης αύξησης της ρευστότητας, αποτελεί τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για την επιβίωση τους. Μάλιστα, το 71,9% δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο.
Το μόνο που λειτούργησε, αλλά και αυτό με χαμηλά ποσοστά ένταξης, είναι η Επιστρεπτέα προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις. Το αποτέλεσμα αυτό, σύμφωνα με τον ΕΣΑ δείχνει ξεκάθαρα, πως οι επιχειρήσεις είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα ή φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξης τους ή ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.
Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του ΕΣΑ
Σχολιάζοντας τα παραπάνω ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης αναφέρει τα εξής:
«Η συγκεκριμένη έρευνα αποδεικνύει ότι τα εμπορικά καταστήματα της συγκεκριμένης περιοχής αλλά και όλων των τουριστικών περιοχών της χώρας, πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε ως αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις και να ενισχυθούν με ειδικά μέτρα στήριξης, ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία το 2021 που ευελπιστούμε σε δυναμική επάνοδο του τουριστικού ρεύματος.
Σε κάθε άλλη περίπτωση την επόμενη τουριστική περίοδο θα υπάρχει αυξημένος τουρισμός, αλλά δεν θα έχουμε τουριστικά καταστήματα και θα μετράμε χιλιάδες λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίας.
Επισημαίνουμε, ότι στην περιοχή δεν λειτουργούν πολυεθνικές επιχειρήσεις, ούτε μεγάλες Ελληνικές αλυσίδες, αλλά μικρές και πολύ μικρές Ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις, που απευθύνονται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό (Shopping).
Οι πωλήσεις των προϊόντων στους ξένους επισκέπτες, στην πραγματικότητα αποτελούν άμεσες εξαγωγές και φυσικά όλες αυτές οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, αποτελούν ενεργό τμήμα του Τουριστικού Προϊόντος της χώρας.
Οι καταστηματάρχες κατά την διεξαγωγή της έρευνας, είναι εύκολα αντιληπτό ότι στις Παραδοσιακές τουριστικές αγορές όλης της χώρας, οι «όποιοι πελάτες» θα εμφανισθούν μετά το άνοιγμα των συνόρων και την επαναλειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων ανά περιοχή. Συνεπώς, για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμα, τα έξοδα θα τρέχουν και τα καταστήματα θα είναι ουσιαστικά κλειστά.
Εκφράζοντας την αγωνία των συναδέλφων που δραστηριοποιούνται στις αμιγώς τουριστικές περιοχές της χώρας, όπως είναι και η Πλάκα, θεωρούμε δίκαιο και αναγκαίο για την επιβίωση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, να ικανοποιηθεί το αίτημα της ένταξης τους στα μέτρα στήριξης που έχουν αποφασιστεί για τις επιχειρήσεις του τουρισμού, γιατί αναμφίβολα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι αυτού.
Επισημαίνουμε ότι τα καταστήματα στις συγκεκριμένες περιοχές, επιδοτούν τα έξοδα του χειμώνα από τον τζίρο του καλοκαιριού και πως τα ενοίκια που καλούνται να πληρώσουν είναι πολύ υψηλά και το μισθολογικό κόστος για εξειδικευμένο, πολύγλωσσο προσωπικό υπερβολικά μεγάλο.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι δυστυχώς κατανοητό γιατί πολλά από τα καταστήματα δεν έχουν ακόμα ανοίξει και δικαίως φοβόμαστε ότι αρκετά δεν θα ανοίξουν καθόλου την τουριστική περίοδο του 2020, επειδή είναι αδύνατο με μηδενικούς τζίρους κατά την μισή τουριστική περίοδο, να αντέξουν οικονομικά».
Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Τρίτη 9-6-2020 έως και την Τετάρτη 10-6-2020, με επιτόπου συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ή και τηλεφωνική προσέγγιση των επιχειρηματιών, στις περιπτώσεις που τα καταστήματα ήταν κλειστά.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 153 καταστήματα, περίπου το 1/5 των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας, και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος και εστίασης.
https://www.ethnos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου