του Χρήστου Μαζανίτη
Με ταχείς ρυθμούς τρέχουν οι εξελίξεις για την διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και την μεταβίβασή τους στην αμερικανική ΟΝΕΧ, ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σύρου.
Χθες, αργά το απόγευμα, ο Αμερικανός Πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάϊατ έκανε εν πλω περιοδεία στα ναυπηγεία Ελευσίνας, αναρτώντας μάλιστα και σχετικές φωτογραφίες στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter.
«Είναι εξαιρετικό να βλέπω τα ναυπηγεία Ελευσίνας εν πλω τη στιγμή που εργαζόμαστε σκληρά με τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, την ΟΝΕΧ και την DFC για να τα αναστήσουμε βάσει του επιτυχημένου μοντέλου της ΟΝΕΧ στο Νεώρειο. Στην χθεσινή επικοινωνία με τον Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ (αρμόδιο για ανάπτυξη και περιβάλλον, Keith Krach) σημειώθηκε περαιτέρω πρόοδος σ’ αυτή την προσπάθεια» ανέφερε ο Geoffrey Pyatt.
Λίγη ώρα πριν την εν πλω ξενάγηση Pyatt στα ναυπηγεία Ελευσίνας, αντιπροσωπεία των εργαζομένων επισκέφθηκε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Εκεί όπου τέθηκε το θέμα ολοκλήρωσης της Ναυπήγησης της ΤΠΚ 7 «Καραθανάσης» ταυτόχρονα με τρίμηνη παράταση στην χρηματοδότηση.
Οι εργαζόμενοι, αν και συγκρατημένα αισιόδοξοι, βλέπουν ότι ανεξάρτητα από τις προθέσεις του υπουργείου, αυτή τη στιγμή η ΟΝΕΧ φέρεται – με την πλήρη στήριξη της αμερικάνικης κυβέρνησης, να βρίσκεται πολύ κοντά στην απόκτηση του ναυπηγείου Ελευσίνας και να ξαναβάλει μπρος την παραγωγή.
Άλλωστε, όπως είχαμε αποκαλύψει στο enikos.gr από καιρό, η υπογραφή συμφωνίας για αμερικανική κρατική χρηματοδότηση DFC (Development Finance Corporation) ανοίγει τον δρόμο όχι μόνο μεταβίβασής τους αλλά και άμεσης εκκίνησης έργων αναβάθμισης των υποδομών με μεγάλα ποσά επενδύσεων.
Οι ΗΠΑ, μέσω της ενεργοποίησης της DFC για τα ναυπηγεία Ελευσίνας επιβεβαιώνουν δύο στρατηγικούς στόχους. Ο πρώτος είναι ότι υψώνουν επενδυτικό τείχος απέναντι στην κινεζική COSCO και την ρωσική Rosoboronexport (που διά αντιπροσώπων έδειξαν να ενδιαφέρονται για την απόκτησή τους) κι ο δεύτερος ότι θέλουν να μετατρέψουν τα ναυπηγεία σε κύριο σταθμό συντήρησης κι επισκευής των πλοίων του 6ου Στόλου.
https://www.enikos.gr
Με ταχείς ρυθμούς τρέχουν οι εξελίξεις για την διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και την μεταβίβασή τους στην αμερικανική ΟΝΕΧ, ιδιοκτήτρια των Ναυπηγείων Σύρου.
Χθες, αργά το απόγευμα, ο Αμερικανός Πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάϊατ έκανε εν πλω περιοδεία στα ναυπηγεία Ελευσίνας, αναρτώντας μάλιστα και σχετικές φωτογραφίες στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter.
«Είναι εξαιρετικό να βλέπω τα ναυπηγεία Ελευσίνας εν πλω τη στιγμή που εργαζόμαστε σκληρά με τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη, την ΟΝΕΧ και την DFC για να τα αναστήσουμε βάσει του επιτυχημένου μοντέλου της ΟΝΕΧ στο Νεώρειο. Στην χθεσινή επικοινωνία με τον Υφυπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ (αρμόδιο για ανάπτυξη και περιβάλλον, Keith Krach) σημειώθηκε περαιτέρω πρόοδος σ’ αυτή την προσπάθεια» ανέφερε ο Geoffrey Pyatt.
Τρίμηνη παράτασηWonderful to see #ElefsinaShipyards from the sea as we work hard together with Minister @AdonisGeorgiadi, @ONEXShipyards and @dfcgov to revive it on ONEX’s successful model at Neorion. Yesterday’s call with @State_E marked further progress on this effort. pic.twitter.com/BQRWO6Z5Qe— Geoffrey Pyatt (@USAmbPyatt) June 25, 2020
Λίγη ώρα πριν την εν πλω ξενάγηση Pyatt στα ναυπηγεία Ελευσίνας, αντιπροσωπεία των εργαζομένων επισκέφθηκε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Εκεί όπου τέθηκε το θέμα ολοκλήρωσης της Ναυπήγησης της ΤΠΚ 7 «Καραθανάσης» ταυτόχρονα με τρίμηνη παράταση στην χρηματοδότηση.
Οι εργαζόμενοι, αν και συγκρατημένα αισιόδοξοι, βλέπουν ότι ανεξάρτητα από τις προθέσεις του υπουργείου, αυτή τη στιγμή η ΟΝΕΧ φέρεται – με την πλήρη στήριξη της αμερικάνικης κυβέρνησης, να βρίσκεται πολύ κοντά στην απόκτηση του ναυπηγείου Ελευσίνας και να ξαναβάλει μπρος την παραγωγή.
Άλλωστε, όπως είχαμε αποκαλύψει στο enikos.gr από καιρό, η υπογραφή συμφωνίας για αμερικανική κρατική χρηματοδότηση DFC (Development Finance Corporation) ανοίγει τον δρόμο όχι μόνο μεταβίβασής τους αλλά και άμεσης εκκίνησης έργων αναβάθμισης των υποδομών με μεγάλα ποσά επενδύσεων.
Οι ΗΠΑ, μέσω της ενεργοποίησης της DFC για τα ναυπηγεία Ελευσίνας επιβεβαιώνουν δύο στρατηγικούς στόχους. Ο πρώτος είναι ότι υψώνουν επενδυτικό τείχος απέναντι στην κινεζική COSCO και την ρωσική Rosoboronexport (που διά αντιπροσώπων έδειξαν να ενδιαφέρονται για την απόκτησή τους) κι ο δεύτερος ότι θέλουν να μετατρέψουν τα ναυπηγεία σε κύριο σταθμό συντήρησης κι επισκευής των πλοίων του 6ου Στόλου.
https://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου