Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Πλατεία Συντάγματος: Ξεκινούν τα έργα - Τι αλλάζει για αυτοκίνητα, λεωφορεία και ταξί


Στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος μεταφέρονται από το βράδυ του ερχομένου Σαββάτου 27 Ιουνίου, τα έργα για τον «Μεγάλο Περίπατο» που θα μειώσουν και εκεί τις λωρίδες κυκλοφορίας για τα οχήματα ενώ αλλάζουν τα δεδομένα και για άλλους δρόμους της περιοχής.

Όπως ανακοίνωσε ο Δήμος Αθηναίων, τα έργα στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συνταγματος ξεκινούν στις 10 το βράδυ της 27/6 «στην πιο πολυσύχναστη περιοχή της πρωτεύουσας, κάνοντάς την πιο φιλική και πιο ευχάριστη για όσους ζουν κι εργάζονται εκεί αλλά και για τους χιλιάδες καθημερινούς επισκέπτες της».

Τέτοια έργα μπορούν να ξεκινήσουν μόνο Σαββατοκύριακο που η κίνηση είναι μειωμένη σε σχέση με τις καθημερινές ενώ έπρεπε προηγουμένως να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις σε όλο το μήκος της Πανεπιστημίου.

Συγκεκριμένα, στην πλατεία Συντάγματος οι παρεμβάσεις αφορούν στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου (διασταύρωση με Καραγιώργη Σερβίας) με την οδό Φιλελλήνων (διασταύρωση με Μητροπόλεως) όπου θα δημιουργηθεί νέος επιπλέον χώρος για πεζούς στη δεξιά πλευρά κυκλοφορίας.

Με τις νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας, θα παραμείνουν 3 λωρίδες αριστερά προς την πλευρά τη πλατείας ελεύθερες για όλα τα οχήματα και μία λωρίδα κυκλοφορίας για την αποκλειστική κίνηση των λεωφορείων. Επιπλέον, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερμού και Μητροπόλεως θα δημιουργηθεί εσοχή για στάση λεωφορείων.

Όπως αναφέρει ο δήμος, στην παρούσα φάση, από αυτό το οδικό τμήμα θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση και αποβίβαση τόσο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και τα ταξί. Η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία θα φροντίσουν για τον συστηματικό έλεγχο της στάσης και της στάθμευσης, στο σύνολο των οδών της περιοχής.

Προφανώς, όμως, καταργείται η δυνατότητα που είχαν έως τώρα τα ταξί να σταθμεύουν (παρανόμως) μπροστά στις στάσεις των λεωφορείων και μάλιστα σε πολλαπλές σειρές ιδιαιτέρως τις βραδινές ώρες.

Για την εξυπηρέτηση όσων ψάχνουν ταξί, θα λειτουργεί η νόμιμη πιάτσα στην οδό Οθωνος απέναντι από τα λεωφορεία προς αεροδρόμιο ενώ δημιουργείται και νέα πιάτσα στην οδό Καραγεώργη Σερβίας.

Μάλιστα, τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.

Οπως είχαμε γράψει πρόσφατα στο ethnos.gr, προκειμένου να λειτουργήσει αυτή η πιάτσα ταξί έχει αποφασιστεί από τον Δήμο να αλλάξει η ροή κυκλοφορίας στις οδούς Κολοκοτρώνη-Βουλής-Καρ.Σερβίας. Δηλαδή, όσοι ανεβαίνουν την Σταδίου προς Σύνταγμα θα μπορούν να στρίψουν δεξιά στην Κολοκοτρώνη για να στρίψουν υποχρεωτικά αριστερά στην Βουλής και μετά αριστερά στην Καρ.Σερβίας.

Αυτό σημαίνει ότι:
1. Οσοι ανεβαίνουν με όχημα την Κολοκοτρώνη από Αθηνάς θα πρέπει να περάσουν έναν λαβύρινθο (δεξιά Βουλής-αριστερά Καρ.Σερβίας κλπ) για να βγουν στο Σύνταγμα ή – ακόμη χειρότερα - να συνεχίσουν προς Κολωνάκι μέσω της οδού Αμερικής.

2. Οσοι χρησιμοποιούσαν την Καραγεώργη Σερβίας για να κατέβουν από το Σύνταγμα προς Αγία Ειρήνη-Αθηνάς πρέπει να βρουν άλλη διαδρομή (π.χ. Μητροπόλεως) ή άλλον τρόπο μεταφοράς.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος. Ο Δήμος σπεύδει να προτείνει από τώρα εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης:

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους
Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη
  • Μέσω Ακαδημίας
  • Μέσω Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης
  • Μέσω Λ. Αλεξάνδρας
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:
  • Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
  • Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
  • Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.
Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ.Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος).

Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.
https://www.ethnos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom