Σε νέα υποβάθμιση οδήγησε σήμερα η κυβερνώσα πλειοψηφία το νομοθετικό έργο, προωθώντας λίγα 24ωρα πριν από τις προφανούς πολιτικής σημασίας κάλπες για την Ευρωβουλή και την Αυτοδιοίκηση,
τροπολογίες μέσω των οποίων διευθετούνται υποθέσεις με στόχο –όπως οι περισσότεροι στην αντιπολίτευση καταγγέλουν- την αλίευση ψήφων, διά της ικανοποίησης αιτημάτων μικρών ή μεγαλύτερων τμημάτων του εκλογικού σώματος.
Σε σύγκριση με άλλες παλαιότερες περιπτώσεις, η αλήθεια είναι πως αυτή τη φορά αριθμητικά οι «τακτοποιήσεις» μέσω τροπολογιών είναι λιγότερες: «μόνο» δέκα υπουργικές και έξι βουλευτικές.
Τούτο δε, αν συνυπολογιστεί και πως σύμφωνα με εκτιμήσεις αρκετών, το σημερινό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας («κύρωση δωρεάς μεταξύ του ελληνικού δημοσίου, του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης και των συνεκτελεστών της διαθήκης της Ελισάβετ Παπαγιαννοπούλου») θα είναι και το τελευταίο πριν από τις κάλπες της 26ης Μαΐου.
Υπενθυμίζεται ότι κορυφαίος κοινοβουλευτικός παράγοντας σημείωνε πριν από λίγο καιρό ότι ατύπως η Βουλή θα «υπολειτουργεί» κατά τις επόμενες δύο εβδομάδες, αφήνοντας να εννοηθεί πως δεν θα ψηφίζονται νομοσχέδια την τελευταία πριν από τις κάλπες εβδομάδα, ή και σε εκείνη που θα μεσολαβεί μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου των περιφερειακών εκλογών.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχουν σε αναμονή δύο νομοσχέδια – κυρώσεις διεθνών συμβάσεων, τα οποία υπό προϋποθέσεις και αν κριθεί αναγκαίο από την πλειοψηφία μπορεί να εισαχθούν προς ψήφιση μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, ώστε και εκείνα με τη σειρά τους να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω «τακτοποιήσεις» τμημάτων του εκλογικού σώματος.
Η περαιτέρω υποβάθμιση της νομοθετικής λειτουργίας έχει σχέση λιγότερο με τα προαναφερθέντα «αριθμητικά» στοιχεία και περισσότερο με ποιοτικές πτυχές των ρυθμίσεων που τελικώς, και παρά τις εντονότατες ιαμαρτυρίες της αντιπολίτευσης, ψηφίστηκαν από την κυβερνώσα πλειοψηφία.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα δύο παραδείγματα:
ΠΡΩΤΟΝ, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που είναι φαρμακοποιοί, μερίμνησαν για την μέσω τροπολογίας τακτοποίηση ζητήματος που αφορά τον κλάδο τους, δηλαδή και τους ίδιους. Πρόκειται για τους Γ.Πάλλη, Θ. Δρίτσα, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν και Χρ. Σιμορέλη που εισηγήθηκαν και πέτυχαν να νομοθετηθεί ρύθμιση σχετικά με το ωράριο των φαρμακείων. Μάλιστα ο πρώτος εξ αυτών, παρουσιάζοντας την τροπολογία στην Ολομέλεια, και αφού ζήτησε από τους παριστάμενους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας Α.Ξανθό και Π.Πολάκη την αποδοχή της, είπε μεταξύ άλλων: «Θα ήθελα από αυτό εδώ το Βήμα να σας μεταφέρω τη συνολική αντίληψη του κλάδου ότι η πολιτική ηγεσία τούτου του Υπουργείου που μακροημερεύει -και εγώ έχω τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσει να είναι η πολιτική ηγεσία και στην επόμενη θητεία- είναι η καλύτερη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας που έχει περάσει ποτέ».
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, στην υπουργική τροπολογία μέσω της οποίας δίνονται χρήματα με την μορφή επιδόματος (50 ευρώ ανά ημέρα ελέγχου και μέχρι 300 ευρώ μηνιαίως) σε συγκεκριμένη ομάδα πολιτών (στους επιθεωρητές, ελεγκτές και εμπειρογνώμονες των Σωμάτων και Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου), καταγράφεται το άκρως ενδιαφέρον και ελεγχόμενης θεσμικής ορθότητας φαινόμενο, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Εκθεσή του να μην αναφέρει ούτε στοιχειωδώς εκτίμηση για το συνολικό κόστος της ρύθμισης επί του προϋπολογισμού. «Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα: Ετήσια δαπάνη από την καταβολή ελεγκτικής αποζημίωσης στους επιθεωρητές, ελεγκτές και εμπειρογνώμονες των Σωμάτων και Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου», αναφέρεται απλώς, αν και υπενθυμίζεται πως θεωρείται θεσμικά υποχρεωτικό να καταγράφεται εκτίμηση της συνολικής επιβάρυνσης ώστε η εθνική αντιπροσωπεία να γνωρίζει.
Στις «λεπτομέρειες» της ρύθμισης αυτής, συμπεριλαμβάνεται και πως προβλέπεται «καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού για το χρονικό διάστημα από 1/1/2015 έως και 31/12/2016 στους εν ενεργεία βοηθούς, επιμελητές και επιστημονικούς συνεργάτες των Πανεπιστημίων». Εδώ απουσιάζει η εκτίμηση τόσο συνολικού ποσού, όσο και εκείνου που έκαστος εκ των δικαιούχων πρόκειται να λάβει.
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ
http://www.kathimerini.gr/
τροπολογίες μέσω των οποίων διευθετούνται υποθέσεις με στόχο –όπως οι περισσότεροι στην αντιπολίτευση καταγγέλουν- την αλίευση ψήφων, διά της ικανοποίησης αιτημάτων μικρών ή μεγαλύτερων τμημάτων του εκλογικού σώματος.
Σε σύγκριση με άλλες παλαιότερες περιπτώσεις, η αλήθεια είναι πως αυτή τη φορά αριθμητικά οι «τακτοποιήσεις» μέσω τροπολογιών είναι λιγότερες: «μόνο» δέκα υπουργικές και έξι βουλευτικές.
Τούτο δε, αν συνυπολογιστεί και πως σύμφωνα με εκτιμήσεις αρκετών, το σημερινό νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας («κύρωση δωρεάς μεταξύ του ελληνικού δημοσίου, του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης και των συνεκτελεστών της διαθήκης της Ελισάβετ Παπαγιαννοπούλου») θα είναι και το τελευταίο πριν από τις κάλπες της 26ης Μαΐου.
Υπενθυμίζεται ότι κορυφαίος κοινοβουλευτικός παράγοντας σημείωνε πριν από λίγο καιρό ότι ατύπως η Βουλή θα «υπολειτουργεί» κατά τις επόμενες δύο εβδομάδες, αφήνοντας να εννοηθεί πως δεν θα ψηφίζονται νομοσχέδια την τελευταία πριν από τις κάλπες εβδομάδα, ή και σε εκείνη που θα μεσολαβεί μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου των περιφερειακών εκλογών.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχουν σε αναμονή δύο νομοσχέδια – κυρώσεις διεθνών συμβάσεων, τα οποία υπό προϋποθέσεις και αν κριθεί αναγκαίο από την πλειοψηφία μπορεί να εισαχθούν προς ψήφιση μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, ώστε και εκείνα με τη σειρά τους να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω «τακτοποιήσεις» τμημάτων του εκλογικού σώματος.
Η περαιτέρω υποβάθμιση της νομοθετικής λειτουργίας έχει σχέση λιγότερο με τα προαναφερθέντα «αριθμητικά» στοιχεία και περισσότερο με ποιοτικές πτυχές των ρυθμίσεων που τελικώς, και παρά τις εντονότατες ιαμαρτυρίες της αντιπολίτευσης, ψηφίστηκαν από την κυβερνώσα πλειοψηφία.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα δύο παραδείγματα:
ΠΡΩΤΟΝ, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που είναι φαρμακοποιοί, μερίμνησαν για την μέσω τροπολογίας τακτοποίηση ζητήματος που αφορά τον κλάδο τους, δηλαδή και τους ίδιους. Πρόκειται για τους Γ.Πάλλη, Θ. Δρίτσα, Ζεϊμπέκ Χουσεΐν και Χρ. Σιμορέλη που εισηγήθηκαν και πέτυχαν να νομοθετηθεί ρύθμιση σχετικά με το ωράριο των φαρμακείων. Μάλιστα ο πρώτος εξ αυτών, παρουσιάζοντας την τροπολογία στην Ολομέλεια, και αφού ζήτησε από τους παριστάμενους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας Α.Ξανθό και Π.Πολάκη την αποδοχή της, είπε μεταξύ άλλων: «Θα ήθελα από αυτό εδώ το Βήμα να σας μεταφέρω τη συνολική αντίληψη του κλάδου ότι η πολιτική ηγεσία τούτου του Υπουργείου που μακροημερεύει -και εγώ έχω τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσει να είναι η πολιτική ηγεσία και στην επόμενη θητεία- είναι η καλύτερη ηγεσία του Υπουργείου Υγείας που έχει περάσει ποτέ».
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, στην υπουργική τροπολογία μέσω της οποίας δίνονται χρήματα με την μορφή επιδόματος (50 ευρώ ανά ημέρα ελέγχου και μέχρι 300 ευρώ μηνιαίως) σε συγκεκριμένη ομάδα πολιτών (στους επιθεωρητές, ελεγκτές και εμπειρογνώμονες των Σωμάτων και Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου), καταγράφεται το άκρως ενδιαφέρον και ελεγχόμενης θεσμικής ορθότητας φαινόμενο, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Εκθεσή του να μην αναφέρει ούτε στοιχειωδώς εκτίμηση για το συνολικό κόστος της ρύθμισης επί του προϋπολογισμού. «Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα: Ετήσια δαπάνη από την καταβολή ελεγκτικής αποζημίωσης στους επιθεωρητές, ελεγκτές και εμπειρογνώμονες των Σωμάτων και Υπηρεσιών Επιθεώρησης και Ελέγχου», αναφέρεται απλώς, αν και υπενθυμίζεται πως θεωρείται θεσμικά υποχρεωτικό να καταγράφεται εκτίμηση της συνολικής επιβάρυνσης ώστε η εθνική αντιπροσωπεία να γνωρίζει.
Στις «λεπτομέρειες» της ρύθμισης αυτής, συμπεριλαμβάνεται και πως προβλέπεται «καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού για το χρονικό διάστημα από 1/1/2015 έως και 31/12/2016 στους εν ενεργεία βοηθούς, επιμελητές και επιστημονικούς συνεργάτες των Πανεπιστημίων». Εδώ απουσιάζει η εκτίμηση τόσο συνολικού ποσού, όσο και εκείνου που έκαστος εκ των δικαιούχων πρόκειται να λάβει.
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου