του Μηνά Τσαμόπουλου
Η Ελλάδα έχει καταστεί κομβικό σημείο των παγκόσμιων μεταφορών αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Ευρώπη - Άπω Ανατολή έναντι των άλλων εμπορευματικών διαδρομών μέσω Ατλαντικού και μέσω Ειρηνικού, αυξήθηκε από 27% το 1995, σε 42% το 2015.
Ο άξονας Ευρώπη - Άπω Ανατολή είναι η προτιμητέα διαδρομή που ακολουθούν τα προϊόντα από την Άπω Ανατολή, για να φτάσουν στην Ευρώπη:
«Η διάνοιξη του νέου καναλιού της Διώρυγας του Σουέζ, συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, εξαλείφει τον χρόνο αναμονής για διέλευση μέχρι 50 πλοίων ανά ημέρα. Συνεπεία αυτού, ο συνολικός απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Διώρυγας έχει μειωθεί από 18 σε 11 ώρες, μειώνοντας το συνολικό λειτουργικό κόστος των πλόων, κατά 5% - 10% και αναβαθμίζοντας την ανταγωνιστική θέση της Διώρυγας του Σουέζ, έναντι της Διώρυγας του Παναμά» επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης:
«Οι προβλέψεις συγκλίνουν ότι το νέο κανάλι του Σουέζ αναμένεται να εξυπηρετεί έως 97 πλοία ημερησίως μέχρι το έτος 2023 από 49 πλοία που εξυπηρετούνται σήμερα. Είναι προφανές ότι αυτές οι τάσεις δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει η ναυτιλία και η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας και των αραβικών χωρών. Ο βαθμός αξιοποίησης εξαρτάται από την ετοιμότητα και τον σχεδιασμό κάθε χώρας».
Η Ελλάδα έχει συνάψει διμερείς συμφωνίες για τις Θαλάσσιες Μεταφορές με αρκετές αραβικές χώρες , όπως με την Αίγυπτο, την Ιορδανία, τον Λίβανο, το Μπαχρέϊν και τη Συρία.
Επίσης, είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την σύναψη αντίστοιχων διμερών συμφωνιών και με άλλες αραβικές χώρες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα -Λιβύη, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Τυνησία, ΗΑΕ, Μαρόκο.
Επιπλέον, ελληνικά λιμάνια έχουν υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας με λιμάνια της Αιγύπτου. Πιο συγκεκριμένα, ο Πειραιάς και η Καβάλα με την Αλεξάνδρεια, η Αλεξανδρούπολη με την Νταμιέτη και το Πορτ Σαίδ.
http://www.newmoney.gr/
Η Ελλάδα έχει καταστεί κομβικό σημείο των παγκόσμιων μεταφορών αφού όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Ευρώπη - Άπω Ανατολή έναντι των άλλων εμπορευματικών διαδρομών μέσω Ατλαντικού και μέσω Ειρηνικού, αυξήθηκε από 27% το 1995, σε 42% το 2015.
Ο άξονας Ευρώπη - Άπω Ανατολή είναι η προτιμητέα διαδρομή που ακολουθούν τα προϊόντα από την Άπω Ανατολή, για να φτάσουν στην Ευρώπη:
«Η διάνοιξη του νέου καναλιού της Διώρυγας του Σουέζ, συνολικού μήκους 72 χιλιομέτρων, εξαλείφει τον χρόνο αναμονής για διέλευση μέχρι 50 πλοίων ανά ημέρα. Συνεπεία αυτού, ο συνολικός απαιτούμενος χρόνος για τη διέλευση της Διώρυγας έχει μειωθεί από 18 σε 11 ώρες, μειώνοντας το συνολικό λειτουργικό κόστος των πλόων, κατά 5% - 10% και αναβαθμίζοντας την ανταγωνιστική θέση της Διώρυγας του Σουέζ, έναντι της Διώρυγας του Παναμά» επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστος Λαμπρίδης:
«Οι προβλέψεις συγκλίνουν ότι το νέο κανάλι του Σουέζ αναμένεται να εξυπηρετεί έως 97 πλοία ημερησίως μέχρι το έτος 2023 από 49 πλοία που εξυπηρετούνται σήμερα. Είναι προφανές ότι αυτές οι τάσεις δημιουργούν τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει η ναυτιλία και η λιμενική βιομηχανία της Ελλάδας και των αραβικών χωρών. Ο βαθμός αξιοποίησης εξαρτάται από την ετοιμότητα και τον σχεδιασμό κάθε χώρας».
Η Ελλάδα έχει συνάψει διμερείς συμφωνίες για τις Θαλάσσιες Μεταφορές με αρκετές αραβικές χώρες , όπως με την Αίγυπτο, την Ιορδανία, τον Λίβανο, το Μπαχρέϊν και τη Συρία.
Επίσης, είναι σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για την σύναψη αντίστοιχων διμερών συμφωνιών και με άλλες αραβικές χώρες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στο επόμενο διάστημα -Λιβύη, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Τυνησία, ΗΑΕ, Μαρόκο.
Επιπλέον, ελληνικά λιμάνια έχουν υπογράψει Μνημόνια Συνεργασίας με λιμάνια της Αιγύπτου. Πιο συγκεκριμένα, ο Πειραιάς και η Καβάλα με την Αλεξάνδρεια, η Αλεξανδρούπολη με την Νταμιέτη και το Πορτ Σαίδ.
http://www.newmoney.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου