Γράφει η ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ
Από τα μέσα του 2014 και μετά, ο ΟΟΣΑ συνεχίζει να πραγματοποιεί διάφορες έρευνες για λογαριασμό των ελληνικών κυβερνήσεων. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν το περιεχόμενο αυτών των ερευνών. Στη φωτογραφία, ο γ.γ. του Οργανισμού Ανχελ Γκουρία παραδίδει στον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα την έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα, στις 10 Μαρτίου 2016.
Μια ιδιότυπη «ομερτά» υπάρχει από τα μέσα του 2014 κι έπειτα ανάμεσα στις ελληνικές κυβερνήσεις και στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), τον διεθνή οργανισμό που μπήκε με ορμή στη ζωή μας τον Νοέμβριο 2013, όταν παρουσιάστηκε η περιβόητη πρώτη «εργαλειοθήκη ανταγωνισμού» (αγγλιστί toolkit).
Από τα μέσα του 2014 και μετά, ο ΟΟΣΑ συνεχίζει να πραγματοποιεί διάφορες έρευνες για λογαριασμό των ελληνικών κυβερνήσεων είτε αυτές αφορούν το φορολογικό σύστημα είτε τα ρυθμιστικά εμπόδια ανταγωνισμού σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, όμως, πέρα από τα κυβερνητικά στελέχη, τους υπαλλήλους του ΟΟΣΑ και κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες των υπουργείων, ελάχιστοι το γνωρίζουν και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν το περιεχόμενο αυτών των ερευνών.
Ο λόγος; Η σε μεγάλο βαθμό αρνητική δημοσιότητα που έλαβε η εργαλειοθήκη και ο ΟΟΣΑ, καθώς επί σειρά μηνών βρίσκονταν σε πρώτο πλάνο οι διαμαρτυρίες των κτηνοτρόφων, των φαρμακοποιών και των βιβλιοπωλών, οι διαφωνίες μεταξύ γαλακτοβιομηχανιών, οι ενδοκυβερνητικές αντιπαραθέσεις...
Φαίνεται υπερβολικό, αλλά τότε μεγάλη μερίδα Ελλήνων πολιτών που δεν είχε καμία γνώση της αγγλικής είχε μάθει τουλάχιστον τη σημασία της λέξης toolkit (αν και μόνο τη μεταφορική της έννοια).
Από τις εκθέσεις αξιολόγησης και τα επικαιροποιημένα μνημόνια έγινε γνωστό ότι χωρίς να έχουν νομοθετηθεί πλήρως όλες οι συστάσεις της πρώτης εργαλειοθήκης, είχε ήδη αρχίσει η συγγραφή της δεύτερης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η τρίτη.
Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομίας έχει παραχωρήσει γραφεία (όχι στο κεντρικό του κτίριο) σε υπαλλήλους του ΟΟΣΑ με τον αριθμό αυτών που καταρτίζουν την τρίτη εργαλειοθήκη να ανέρχονται σε 17 άτομα.
Η δεύτερη εργαλειοθήκη, η οποία παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση στις 23 Ιανουαρίου 2015, δύο ημέρες δηλαδή πριν από τις εθνικές εκλογές που οδήγησαν για πρώτη φορά τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ στη διακυβέρνηση της χώρας, δεν παρουσιάστηκε ποτέ επισήμως στο ελληνικό κοινό.
Για πρώτη φορά οι βασικές της διαπιστώσεις είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από τις σελίδες της «Καθημερινής» (βλ. φύλλο 19/7/2015), ενώ κάποιες από τις συστάσεις της μετουσιώθηκαν σε νομοθετικές διατάξεις στο πλαίσιο του μνημονίου του περασμένου Αυγούστου. Η δεύτερη εργαλειοθήκη διερευνά τις συνθήκες ανταγωνισμού στις βιομηχανίες ποτών, πετρελαιοειδών, υφασμάτων, ένδυσης και δερμάτινων ειδών, καθώς και στη βιομηχανία κατασκευής μηχανημάτων και εξοπλισμού.
Στο πλαίσιο της τρίτης εργαλειοθήκης διερευνώνται οι συνθήκες ανταγωνισμού στους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου, του χονδρεμπορίου, των ΜΜΕ, των κατασκευών και λοιπών κλάδων μεταποίησης που δεν έχουν καλυφθεί από τις δύο προηγούμενες εργαλειοθήκες.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο ΟΟΣΑ είναι σχεδόν έτοιμος να παραδώσει στο υπουργείο Οικονομίας τις συστάσεις που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και που, εν πολλοίς, θα αποτελέσουν οδηγό για τη δημιουργία ειδικού νομοθετικού πλαισίου στον κλάδο, ο οποίος για την ώρα καλύπτεται εν μέρει από διατάξεις που αφορούν το παραδοσιακό εμπόριο.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Από τα μέσα του 2014 και μετά, ο ΟΟΣΑ συνεχίζει να πραγματοποιεί διάφορες έρευνες για λογαριασμό των ελληνικών κυβερνήσεων. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν το περιεχόμενο αυτών των ερευνών. Στη φωτογραφία, ο γ.γ. του Οργανισμού Ανχελ Γκουρία παραδίδει στον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα την έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα, στις 10 Μαρτίου 2016.
Μια ιδιότυπη «ομερτά» υπάρχει από τα μέσα του 2014 κι έπειτα ανάμεσα στις ελληνικές κυβερνήσεις και στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), τον διεθνή οργανισμό που μπήκε με ορμή στη ζωή μας τον Νοέμβριο 2013, όταν παρουσιάστηκε η περιβόητη πρώτη «εργαλειοθήκη ανταγωνισμού» (αγγλιστί toolkit).
Από τα μέσα του 2014 και μετά, ο ΟΟΣΑ συνεχίζει να πραγματοποιεί διάφορες έρευνες για λογαριασμό των ελληνικών κυβερνήσεων είτε αυτές αφορούν το φορολογικό σύστημα είτε τα ρυθμιστικά εμπόδια ανταγωνισμού σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, όμως, πέρα από τα κυβερνητικά στελέχη, τους υπαλλήλους του ΟΟΣΑ και κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες των υπουργείων, ελάχιστοι το γνωρίζουν και ακόμη λιγότεροι γνωρίζουν το περιεχόμενο αυτών των ερευνών.
Ο λόγος; Η σε μεγάλο βαθμό αρνητική δημοσιότητα που έλαβε η εργαλειοθήκη και ο ΟΟΣΑ, καθώς επί σειρά μηνών βρίσκονταν σε πρώτο πλάνο οι διαμαρτυρίες των κτηνοτρόφων, των φαρμακοποιών και των βιβλιοπωλών, οι διαφωνίες μεταξύ γαλακτοβιομηχανιών, οι ενδοκυβερνητικές αντιπαραθέσεις...
Φαίνεται υπερβολικό, αλλά τότε μεγάλη μερίδα Ελλήνων πολιτών που δεν είχε καμία γνώση της αγγλικής είχε μάθει τουλάχιστον τη σημασία της λέξης toolkit (αν και μόνο τη μεταφορική της έννοια).
Από τις εκθέσεις αξιολόγησης και τα επικαιροποιημένα μνημόνια έγινε γνωστό ότι χωρίς να έχουν νομοθετηθεί πλήρως όλες οι συστάσεις της πρώτης εργαλειοθήκης, είχε ήδη αρχίσει η συγγραφή της δεύτερης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η τρίτη.
Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομίας έχει παραχωρήσει γραφεία (όχι στο κεντρικό του κτίριο) σε υπαλλήλους του ΟΟΣΑ με τον αριθμό αυτών που καταρτίζουν την τρίτη εργαλειοθήκη να ανέρχονται σε 17 άτομα.
Η δεύτερη εργαλειοθήκη, η οποία παραδόθηκε στην ελληνική κυβέρνηση στις 23 Ιανουαρίου 2015, δύο ημέρες δηλαδή πριν από τις εθνικές εκλογές που οδήγησαν για πρώτη φορά τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ στη διακυβέρνηση της χώρας, δεν παρουσιάστηκε ποτέ επισήμως στο ελληνικό κοινό.
Για πρώτη φορά οι βασικές της διαπιστώσεις είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από τις σελίδες της «Καθημερινής» (βλ. φύλλο 19/7/2015), ενώ κάποιες από τις συστάσεις της μετουσιώθηκαν σε νομοθετικές διατάξεις στο πλαίσιο του μνημονίου του περασμένου Αυγούστου. Η δεύτερη εργαλειοθήκη διερευνά τις συνθήκες ανταγωνισμού στις βιομηχανίες ποτών, πετρελαιοειδών, υφασμάτων, ένδυσης και δερμάτινων ειδών, καθώς και στη βιομηχανία κατασκευής μηχανημάτων και εξοπλισμού.
Στο πλαίσιο της τρίτης εργαλειοθήκης διερευνώνται οι συνθήκες ανταγωνισμού στους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου, του χονδρεμπορίου, των ΜΜΕ, των κατασκευών και λοιπών κλάδων μεταποίησης που δεν έχουν καλυφθεί από τις δύο προηγούμενες εργαλειοθήκες.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο ΟΟΣΑ είναι σχεδόν έτοιμος να παραδώσει στο υπουργείο Οικονομίας τις συστάσεις που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και που, εν πολλοίς, θα αποτελέσουν οδηγό για τη δημιουργία ειδικού νομοθετικού πλαισίου στον κλάδο, ο οποίος για την ώρα καλύπτεται εν μέρει από διατάξεις που αφορούν το παραδοσιακό εμπόριο.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου