Εκτός μάχης από την πρώτη θερμή ημέρα του καλοκαιριού τέθηκαν όλα τα λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λιψία για να ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΘ. Οχι πως είναι καμιά τραγική απώλεια για τον Οργανισμό, εξάλλου μόνο τα 17 από τα συνολικά 49 λεωφορεία που αγοράστηκαν βρίσκονταν σε κυκλοφορία, αφού τα περισσότερα είχαν αποσυρθεί σιωπηλά.
Χθες στις 12 το μεσημέρι, με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει πάνω από τους 30 βαθμούς Κελσίου, σήμανε το τέλος της παρουσίας τους στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αφού ελλείψει κλιματισμού και παραθύρων είναι αδύνατο να διεξαχθούν δρομολόγια.
Το θέμα δεν είναι καινούργιο καθώς από την πρώτη ημέρα που είχε ανοίξει η συζήτηση σχετικά με την αξία και τη χρησιμότητα των μεταχειρισμένων αυτών λεωφορείων είχε τεθεί πρώτο πρώτο το ζήτημα της έλλειψης κλιματιστικών και της αδυναμίας του ΟΑΣΘ να χρηματοδοτήσει τη δαπάνη -ασύμφορη για πολλούς λόγω της παλαιότητας των λεωφορείων- για εγκατάσταση κλιματιστικών.
Ισως κάποιοι να προσδοκούσαν ότι δεν θα έφτανε ποτέ το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη, αν και πρέπει κάποτε να εξηγηθεί γιατί κυκλοφορούσαν στους δρόμους λιγότερα από τα μισά που αγοράστηκαν, γιατί δεν κάνουν για ανηφοριές, γιατί κάποιοι έδωσαν το πράσινο φως για την αγορά τους, χώρια οι παράτες που τα συνόδευσαν.
Ενδέχεται κάποιο μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ να καταδεχτεί να θέσει κάποια στιγμή το θέμα για συζήτηση παρουσία μάλιστα του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα, που είναι και μέλος του συμβουλίου - κάποιος τέλος πάντων πρέπει να εξηγήσει στους Θεσσαλονικείς το φιάσκο που ντύθηκε καλές προθέσεις με τα λεφτά τους...
Με ανακοίνωσή του (22/6) το Συνδικάτο των Εργαζομένων στον Οργανισμό ενημέρωνε τους εργαζόμενους ότι «ειδικά λόγω του επερχόμενου καύσωνα που ανακοινώνει η ΕΜΥ λεωφορεία που δεν λειτουργούν τα κλιματιστικά οδηγούνται προς αντικατάσταση στα αμαξοστάσια, κατόπιν ενημέρωσης αρχιτεχνείου και σταθμάρχη». Τα προβλήματα πάντως είναι διαπιστωμένα εδώ και καιρό και έχουν καταγραφεί λεπτομερειακά σε αλλεπάλληλα ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.».
Τα ανταλλακτικά παραμένουν το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα του Οργανισμού, καθώς η επιλογή της διοίκησης εδώ και σχεδόν δύο χρόνια -και της κυβέρνησης φυσικά- είναι η αντικατάσταση των λεωφορείων του Οργανισμού από ενοικιαζόμενα.
Τελευταίες πληροφορίες θέλουν να έχουν γίνει προσπάθειες για ανταλλακτικά που αφορούν τα κλιματιστικά, αλλά είναι άγνωστο πού βρίσκονται οι σχετικές παραγγελίες. Οσο για τις υπόλοιπες βλάβες, κάθε ένα από τα δύο αμαξοστάσια προσπαθεί να βολεύεται με 2.500 ευρώ μηνιαίως, δηλαδή, όπως λένε αστειευόμενοι οι εργαζόμενοι, «ίσα ίσα για αντισκωριακά σπρέι…».
Το Συνδικάτο Εργαζομένων πάντως είναι φανερό πως έχει εγκαταλείψει την οδό της «συνεννόησης» και έχει περάσει στη φάση της πολεμικής καθώς διαπιστώνει ότι στόχος κυβέρνησης και διοίκησης είναι «ανεμπόδιστα να προχωρήσουν στην επίτευξη της διάλυσης της συγκοινωνίας και να καταστεί ευκολότερη η εκχώρησή της σε ιδιώτες». Με ανακοίνωσή του κατηγορεί τον πρόεδρο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα, για «μένος» και «προκλητική συμπεριφορά» και την κυβέρνηση για «φρούδες προεκλογικές υποσχέσεις».
Μόνιμη «απάντηση» της διοίκησης, οι επιλεκτικές ανακοινώσεις σε ιστοσελίδες. Οπως η τελευταία, που θέλει άλλα 80 ενοικιαζόμενα -30 αρθρωτά, 50 διαξονικά- λεωφορεία της Med Bus & Truck Center (Παπαδάκης) να μπαίνουν σε κυκλοφορία μέχρι τέλος Αυγούστου. Το κόστος μέχρι τέλους 2022 -συν τα 180 που ήδη κυκλοφορούν- λένε ότι θα φτάσει τα 14 εκατομμύρια, αν και οι λογαριασμοί γίνονται πάντα στο τέλος.
https://www.efsyn.gr/
«Ανέκδοτο» οι δημόσιες μεταφορές στη Θεσσαλονίκη
Σφοδρή κριτική στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από την αξιωματική αντιπολίτευση για το χειρόφρενο σε μεταχειρισμένα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, επειδή δεν διαθέτουν κλιματισμό και παράθυρα που να ανοίγουν. «Eδώ και δύο χρόνια, το θέμα των δημόσιων μεταφορών της Θεσσαλονίκης έχει καταφέρει να γίνει μεγαλύτερο ανέκδοτο κι από την “τρύπα του Κούβελα”», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, με αφορμή την απόσυρση από την κυκλοφορία τους θερινούς μήνες 17 αστικών λεωφορείων. Το Γραφείο Τύπου της Κουμουνδούρου ευθύνες στον Κώστα Αχ. Καραμανλή για ταλαιπωρία των πολιτών της συμπρωτεύουσας, που μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε σύμβαση αγοράς νέων λεωφορείων που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Σφοδρή κριτική στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από την αξιωματική αντιπολίτευση για το χειρόφρενο σε μεταχειρισμένα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, επειδή δεν διαθέτουν κλιματισμό και παράθυρα που να ανοίγουν. «Eδώ και δύο χρόνια, το θέμα των δημόσιων μεταφορών της Θεσσαλονίκης έχει καταφέρει να γίνει μεγαλύτερο ανέκδοτο κι από την “τρύπα του Κούβελα”», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, με αφορμή την απόσυρση από την κυκλοφορία τους θερινούς μήνες 17 αστικών λεωφορείων. Το Γραφείο Τύπου της Κουμουνδούρου ευθύνες στον Κώστα Αχ. Καραμανλή για ταλαιπωρία των πολιτών της συμπρωτεύουσας, που μετακινούνται με τα αστικά λεωφορεία και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ακύρωσε σύμβαση αγοράς νέων λεωφορείων που είχε δρομολογήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου