Νέο κρεσέντο αντιδημοκρατικότητας από την Υπουργό Παιδείας
Η εκπαιδευτική κοινότητα πρώτη φορά αντιμετωπίζει τέτοια απαξίωση και αντιδημοκρατικότητα από υπουργό Παιδείας. Η υπουργός, αν και νομικός, δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαιτέρως από όσα προστάζει το Σύνταγμα, οι νόμοι και οι παγκόσμια αποδεκτές δημοκρατικές αξίες.
Η εκπαιδευτική κοινότητα πρώτη φορά αντιμετωπίζει τέτοια απαξίωση και αντιδημοκρατικότητα από υπουργό Παιδείας. Η υπουργός, αν και νομικός, δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαιτέρως από όσα προστάζει το Σύνταγμα, οι νόμοι και οι παγκόσμια αποδεκτές δημοκρατικές αξίες.
Σε καμία νομοθετική πρωτοβουλία της δεν υπήρξε κανένας θεσμικός διάλογος με τους κοινωνικούς φορείς, κατεδαφίζοντας κάθε δημοκρατικό κεκτημένο. Κανένα νομοσχέδιο δεν δόθηκε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για διαβούλευση. Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθαίνουμε τα νομοσχέδια από «διαρροές» σε ΜΜΕ ή κατόπιν της κατάθεσής τους.
Αντί να προχωρήσει σε διάλογο με τους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, επιδίδεται σε επικοινωνιακές δηλώσεις χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα και νομοθετεί χωρίς έλεγχο κάθε νεοφιλελεύθερη ρύθμιση που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αγνοώντας ή και διαστρεβλώνοντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΠΟΥ. Και όλα αυτά έχοντας την αμέριστη στήριξη των «παπαγάλων» των συστημικών ΜΜΕ, που όλως τυχαίως εδώ και καιρό κατασυκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.
Την ίδια ώρα βάζει σε κίνδυνο την υγεία εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αγνοώντας ή και διαστρεβλώνοντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και του ΠΟΥ. Και όλα αυτά έχοντας την αμέριστη στήριξη των «παπαγάλων» των συστημικών ΜΜΕ, που όλως τυχαίως εδώ και καιρό κατασυκοφαντούν τους εκπαιδευτικούς και τις ομοσπονδίες τους.
Η πρώτη της αντιδημοκρατική νομοθέτηση, χωρίς φυσικά να προηγηθεί διάλογος, αφορούσε στην απαράδεκτη εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων με τους αποφοίτους των δημόσιων πανεπιστημίων, που παραβιάζει ευθέως το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επικαλείτο μάλιστα μία ευρωπαϊκή οδηγία, την οποία παρότι την ζήτησαν και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και κόμματα της αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση στη Βουλή, ουδέποτε την φανέρωσε.
Συνέχισε το αντιδημοκρατικό της ολίσθημα, καταθέτοντας προς διαβούλευση ένα άκρως αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά, τη Βουλή να υπολειτουργεί, τις συναθροίσεις να απαγορεύονται, την πολιτική επιστράτευση να επαναφέρεται κα τα σωματεία να μην μπορούν να κάνουν ούτε γενικές συνελεύσεις.
Για την κίνησή της αυτή, εκτός από την πανελλαδική κατακραυγή από εκπαιδευτικούς, γονείς και κόμματα της αντιπολίτευσης, επήλθε και καταγγελία από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.
Για την κίνησή της αυτή, εκτός από την πανελλαδική κατακραυγή από εκπαιδευτικούς, γονείς και κόμματα της αντιπολίτευσης, επήλθε και καταγγελία από την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE), που αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη.
Τελευταίο επεισόδιο του αντιδημοκρατικού κατρακυλίσματος της υπουργού η αντισυνταγματική και καθ’όλα αυθαίρετη, απαράδεκτη και αιφνιδιαστική τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, με την οποία προσπαθεί να στήσει, εν μέσω πανδημίας, Οργουελιανό περιβάλλον στα σχολεία μας, καταπατώντας κάθε ελληνική και διεθνή νομοθεσία περί προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών.
Προφανώς, για την κ. Κεραμέως, όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν μαζί της, τόσο το χειρότερο γι’αυτούς…
Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει.
Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα.
Προφανώς, για την κ. Κεραμέως, όταν οι νόμοι δεν συμφωνούν μαζί της, τόσο το χειρότερο γι’αυτούς…
Εν μία νυκτί, χωρίς διάλογο και χωρίς να περάσει από την επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ή την επιτροπή ελέγχου συνταγματικότητας, αλλάζει την ελληνική νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, καταπατώντας τα ατομικά δικαιώματα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών. Ευτυχώς για το πολίτευμα της χώρας μας, η κ. Κεραμέως δεν μπορεί να αλλάξει ούτε το Σύνταγμα, ούτε τις Διεθνείς Συνθήκες Δικαιωμάτων, ούτε τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες.
Οι ευρωπαϊκές οδηγίες για την προστασία προσωπικών δεδομένων προφανώς δεν είναι υποχρεωτικές για την κ. Κεραμέως, παρότι, όπως αναφέραμε παραπάνω, λίγους μήνες νωρίτερα επικαλείτο δήθεν υποχρεωτικές ευρωπαϊκές οδηγίες, χωρίς όμως να τις παρουσιάσει.
Επικαλέστηκε μάλιστα από το βήμα της Βουλής διαβούλευση που έγινε με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Όταν όμως ζητήθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσει την γνωμοδότηση της ΑΠΔΠΧ, δεν το έκανε και λίγο αργότερα αποχώρησε από τη Βουλή για να βγει στα κανάλια και να καλλιεργήσει την επικοινωνιακή της φούσκα.
Εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα αποτελεί και η ολοκληρωτική της άγνοια της σχολικής πραγματικότητας, της διαμόρφωσης της ατμόσφαιρας της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Η διδακτική πράξη δεν είναι μια στατική διαδικασία κατά την οποία ο διδάσκων, ακίνητος σε ένα σημείο, μονολογεί και καταγράφεται από μία κάμερα κινητού τηλεφώνου. Είναι μία ζωντανή διαδικασία αλληλεπίδρασης με τους μαθητές, ένα διαρκές διδακτικό μαθησιακό γίγνεσθαι, μία συμμετοχική και συλλογική πορεία προς τη μάθηση.
Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας.
Η προσπάθεια που έγινε τα τελευταία χρόνια για ακύρωση της μετωπικής διδασκαλίας ακυρώνεται εμφατικά με την εμβληματική επανατοποθέτηση της στο κέντρο της διδακτικής διεργασίας.
Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;
Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;
Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;
Η καταγραφή ήχου και εικόνας των μαθητών και των εκπαιδευτικών συνιστά επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η προβολή οποιουδήποτε ισχυρισμού ότι η υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα αναιρείται από την δήθεν προστασία του δικαιώματος ισότιμης συμμετοχής στην εκπαίδευση είναι μια επίκληση υποκριτική καθώς η κυβέρνηση που το επικαλείται έστειλε καθηγητές για να διδάξουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τον Φεβρουάριο ενώ όσο λειτουργούσε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέκλεισε εν γνώσει της μαθητές χαμηλότερων οικονομικών στρωμάτων. Η δε επίκληση της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να αφορά τμήμα και όχι το σύνολο των μαθητών.
Οι εκπαιδευτικοί, σεβόμενοι τη Δημοκρατία, το Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Ατομικά Δικαιώματα θα προασπιστούν την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα των ίδιων και των μαθητών τους και σε καμία περίπτωση δε θα επιτρέψουν τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι.
Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.
Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.
Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν άμεσα σε ενημερώσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων και να παρεμβαίνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις στους συναδέλφους για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.
Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.
Ταυτόχρονα θα επιδιωχθεί με τρόπο άμεσο και αποφασιστικό η συνεργασία με τα ευρωπαϊκά συνδικάτα ώστε να καταγραφεί και να παρουσιασθεί το εάν έχει εφαρμοστεί παρόμοια πολιτική σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε αλλά και να αναδειχθεί η αντιδημοκρατικότητα που αποτελεί συστατικό στοιχείο αυτής της πολιτικής. Θα εξετασθεί ακόμα και η δυνατότητα προσφυγής στους αρμόδιους μηχανισμούς και αρχές της Ε.Ε σε διοικητικό και δικαστικό επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου