11 χρόνια τώρα το βιβλίο λέει πως "Τα μάρμαρα του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν και δεν κλάπηκαν" κι όμως δεν το είχε διαβάσει κανένας αρμόδιος!
Αποσύρεται από το προσεχές έτος το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ' Λυκείου μετά τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν για το γεγονός ότι η κλοπή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν παρουσιάζεται ως "μεταφορά".
Το εγχειρίδιο Ιστορία της Τέχνης εγκρίθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εισάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής.
Συγκεκριμένα ο Υπουργός ανέφερε πως: «Πρόκειται για τερατώδη διατύπωση. Είναι βιβλίο που εκδόθηκε το 2003. Έδωσα εντολή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα "Ιστορία της Τέχνης της Γ' Λυκείου", να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές. Άλλωστε το βιβλίο θα αποσυρθεί την επόμενη σχολική χρονιά»
Από την μεριά του ΣΥΡΙΖΑ, ο Τάσος Κουράκης υποστηρίζει πως ο απόσπασμα του βιβλίου "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής” συντάσσεται με την επιχειρηματολογία του Βρετανικού Μουσείου.
"Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία δεν είναι σκέτα "μάρμαρα" αλλά έργα γλυπτικής τέχνης ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας- αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους, καταστράφηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη "μεταφορά" τους και εν κατακλείδι εκλάπησαν από το Λόρδο Έλγιν, ο οποίος τα μεταχειρίστηκε σαν προσωπικά του λάφυρα. Είναι πράγματι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θα διδάξουμε στους μαθητές μας το σεβασμό στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς; Έτσι θα διαχειριστούμε τον Πολιτισμό μας;
Με τέτοια κείμενα που διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα και τις παραμέτρους τους θα διεκδικήσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο; Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο, η οποία πληγώνει την ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών και υπονομεύει σημαντικά το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν." καταλήγει.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, επισήμανε ότι η διατύπωση για την ιστορία του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα, καθώς αναφέρεται αποκλειστικά στη μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία, χωρίς να επισημαίνεται ότι αποτέλεσαν προϊόν υφαρπαγής. «Το ίδιο ισχύει και τον χαρακτηρισμό των γλυπτών ως "μαρμάρων"» αναφέρει σε δήλωσή του.
Τέλος, ο κ.Δερμεντζόπουλος άφησε αιχμές για το γεγονός ότι το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα κατά την προεκλογική περίοδο. «Απορίες δημιουργεί η "σπουδή" ορισμένων να "αποκαλυφθούν" μέσω ανακοινώσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου "πλήγματα στην ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών: αλλά και προσπάθεια να "υπονομευθεί" το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν» σημείωσε.
Αποσύρεται από το προσεχές έτος το βιβλίο της Ιστορίας της Τέχνης της Γ' Λυκείου μετά τις επικρίσεις που διατυπώθηκαν για το γεγονός ότι η κλοπή των Γλυπτών του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν παρουσιάζεται ως "μεταφορά".
Το εγχειρίδιο Ιστορία της Τέχνης εγκρίθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν εισάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου, ως μάθημα επιλογής.
Συγκεκριμένα ο Υπουργός ανέφερε πως: «Πρόκειται για τερατώδη διατύπωση. Είναι βιβλίο που εκδόθηκε το 2003. Έδωσα εντολή στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), να προχωρήσει άμεσα στην αποστολή πρότασης προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, για οδηγίες διδασκαλίας, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μάθημα "Ιστορία της Τέχνης της Γ' Λυκείου", να δίνουν τις ορθές πληροφορίες προς τους μαθητές. Άλλωστε το βιβλίο θα αποσυρθεί την επόμενη σχολική χρονιά»
Από την μεριά του ΣΥΡΙΖΑ, ο Τάσος Κουράκης υποστηρίζει πως ο απόσπασμα του βιβλίου "Όμως με την μεταφορά των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αγγλία από το Λόρδο Έλγιν, το 1806, για πρώτη φορά οι καλλιτέχνες των Ευρωπαϊκών Χωρών μπόρεσαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά έργα της ακμής της Ελληνικής γλυπτικής” συντάσσεται με την επιχειρηματολογία του Βρετανικού Μουσείου.
"Είναι αδιανόητο, να διδάσκονται οι μαθητές ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα "μεταφέρθηκαν". Τα Γλυπτά του Παρθενώνα - τα οποία δεν είναι σκέτα "μάρμαρα" αλλά έργα γλυπτικής τέχνης ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής αξίας- αποσπάστηκαν βιαίως από το Μνημείο τους, καταστράφηκαν σε μεγάλο βαθμό από τη "μεταφορά" τους και εν κατακλείδι εκλάπησαν από το Λόρδο Έλγιν, ο οποίος τα μεταχειρίστηκε σαν προσωπικά του λάφυρα. Είναι πράγματι αυτός ο τρόπος με τον οποίο θα διδάξουμε στους μαθητές μας το σεβασμό στα Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς; Έτσι θα διαχειριστούμε τον Πολιτισμό μας;
Με τέτοια κείμενα που διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα και τις παραμέτρους τους θα διεκδικήσουμε την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στον φυσικό τους χώρο; Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να διορθώσει άμεσα την συγκεκριμένη παράγραφο, η οποία πληγώνει την ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών και υπονομεύει σημαντικά το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν." καταλήγει.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, επισήμανε ότι η διατύπωση για την ιστορία του γλυπτού διακόσμου του Παρθενώνα διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα, καθώς αναφέρεται αποκλειστικά στη μεταφορά των γλυπτών στην Αγγλία, χωρίς να επισημαίνεται ότι αποτέλεσαν προϊόν υφαρπαγής. «Το ίδιο ισχύει και τον χαρακτηρισμό των γλυπτών ως "μαρμάρων"» αναφέρει σε δήλωσή του.
Τέλος, ο κ.Δερμεντζόπουλος άφησε αιχμές για το γεγονός ότι το θέμα ήρθε στην επικαιρότητα κατά την προεκλογική περίοδο. «Απορίες δημιουργεί η "σπουδή" ορισμένων να "αποκαλυφθούν" μέσω ανακοινώσεων εν μέσω προεκλογικής περιόδου "πλήγματα στην ιστορική και πολιτιστική συνείδηση όλων των Ελλήνων πολιτών: αλλά και προσπάθεια να "υπονομευθεί" το αίτημα της Ελλάδας να επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα εκεί όπου πραγματικά ανήκουν» σημείωσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου