Όλα τα ευρήματα είναι καινούρια για τους αρχαιολόγους, που υποστηρίζουν τη μοναδικότητα του μνημείου της Αμφίπολης.
"Αυτό το μνημείο είναι μοναδικό και πρέπει να το υποστηρίξουμε όλοι", λέει στην εφημερίδα "Καθημερινή" η προϊσταμένη της Γ΄Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κ. Ελένη Μπάνου.
Για να συνεχίσει, πλέκοντας το εγκώμιο του μνημείου και επιχειρηματολογώντας υπέρ των καινοφανών χαρακτηριστικών:
"Κάθε κομμάτι του είναι έκπληξη. Όλα μας είναι καινούργια: η σκάλα που κατεβάζει σε κατώτερο επίπεδο από το έδαφος, οι διαφραγματικοί τάφοι που "κόβουν" τον μεγάλο διάδρομο σε μικρότερα κομμάτια και στην ουσία αποτελούν εμπόδια διότι κάτι θέλουν να κρύψουν. Επίσης, οι Σφίγγες, οι Καρυάτιδες που είναι μοναδικές όπως και το ψηφιδωτό δάπεδο. Κι ερχόμαστε στην ίδια την παράσταση που "μιλάει" από μόνη της. Είναι λαλούν σύμβολο".
Κι ακόμη, ο "Ερμής ψυχοπομπός", όπως τονίζει, θυμίζοντας και τις άλλες ιδιότητές του. όπως Κήρυξ των θεών και Ερμής Κερδώος.
Η εικονογράφηση του ψηφιδωτού δαπέδου θυμίζει σε πολλούς την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα αν και οι αρχαιολόγοι τονίζουν πως πρέπει να δούμε πρώτα ποια μορφή ακολουθεί.
"Μάλλον είναι αφηρωισμένος ο νεκρός", υποστηρίζει η κ. Μπάνου.
"Δεν πιστεύω ότι είναι θεός αλλά ο ίδιος ο νεκρός, αλλιώς δεν θα είχε νόημα να είναι μπροστά ο Ερμής ψυχοπομπός που μεταφέρει τις ψυχές στον Άδη. Νομίζω ότι θα είναι ο κάτοχος του τάφου. Είναι ένας άρχοντας, ένας μεγάλος στρατηλάτης, ένας στρατηγός;", εξηγεί. Θα είναι πάντως "δαφνοστεφανωμένος με χρυσό στεφάνι".
Πρώτη φορά σε τάφο συμφωνούν κορυφαίοι επιστήμονες, έχουμε ψηφιδωτό με παράσταση σε τάφο. "Δεν έχουμε άλλο παράλληλο. Παρά μόνο σε οικίες". Οσο για τα μπλε μάτια που φαίνεται να έχει στην απεικόνιση το ένα από τα δύο άλογα, η διευθύντρια της Γ΄ ΕΠΚΑ υποστηρίζε πως μάλλον πρόκειται για ψηφίδα που αποκολλήθηκε και έμεινε η ύλη που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης. "Τα μάτια των αλόγων είναι μαύρα", εξηγεί.
Εντέλει ο καλλιτέχνης έχει σχέση με την Πέλλα όπως εικάζουν κάποιοι αρχαιολόγοι, αφού το έργο θυμίζει μωσαϊκά από επαύλεις της Μακεδονίας; "Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης ήταν φτιαγμένο από “καλό χέρι” λέει η κ. Μπάνου. Ήταν δημιούργημα ενός εξαιρετικού καλλιτέχνη «που αποδίδει θαυμάσια τη μυθολογία τόσο των ανθρωπίνων μορφών όσο και των ζώων".
Φάκλαρης: "Στον επόμενο θάλαμο η ταυτότητα του νεκρού"
«Η ταυτότητα του ενοίκου του τάφου της Αμφίπολης, θα αποκαλυφθεί στο επόμενο θάλαμο, αφού ενδεχομένως να υπάρχει ψηφιδωτή αναπαράσταση του ίδιου του ένοικου ή ακόμα και το όνομα του», δήλωσε ο Παναγιώτης Φάκλαρης, καθηγητής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ.
Την ίδια στιγμή, ο κ. Φάκλαρης, επισήμανε ότι «είναι η δεύτερη φορά που παρουσιάζεται αυτή η αναπαράσταση σε τάφο, αλλά η πρώτη φορά που εμφανίζεται σε ψηφιδωτή μορφή».
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι ο ψυχοπομπός υποδηλώνει ότι πρόκειται για τάφο, ενώ ο Ηνίοχος αναπαριστά στον Πλούτωνα, τον Θεό του Κάτω Κόσμου, ο οποίος παίρνει την Περσεφόνη στο βασίλειο του και συμπλήρωσε ότι η Περσεφόνη θα αποκαλυφθεί στο επόμενο θάλαμο που παραμένει ακόμα άσκαφτο.
Με πληροφορίες από amfipoli-news, Καθημερινή
"Αυτό το μνημείο είναι μοναδικό και πρέπει να το υποστηρίξουμε όλοι", λέει στην εφημερίδα "Καθημερινή" η προϊσταμένη της Γ΄Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κ. Ελένη Μπάνου.
Για να συνεχίσει, πλέκοντας το εγκώμιο του μνημείου και επιχειρηματολογώντας υπέρ των καινοφανών χαρακτηριστικών:
"Κάθε κομμάτι του είναι έκπληξη. Όλα μας είναι καινούργια: η σκάλα που κατεβάζει σε κατώτερο επίπεδο από το έδαφος, οι διαφραγματικοί τάφοι που "κόβουν" τον μεγάλο διάδρομο σε μικρότερα κομμάτια και στην ουσία αποτελούν εμπόδια διότι κάτι θέλουν να κρύψουν. Επίσης, οι Σφίγγες, οι Καρυάτιδες που είναι μοναδικές όπως και το ψηφιδωτό δάπεδο. Κι ερχόμαστε στην ίδια την παράσταση που "μιλάει" από μόνη της. Είναι λαλούν σύμβολο".
Κι ακόμη, ο "Ερμής ψυχοπομπός", όπως τονίζει, θυμίζοντας και τις άλλες ιδιότητές του. όπως Κήρυξ των θεών και Ερμής Κερδώος.
Η εικονογράφηση του ψηφιδωτού δαπέδου θυμίζει σε πολλούς την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα αν και οι αρχαιολόγοι τονίζουν πως πρέπει να δούμε πρώτα ποια μορφή ακολουθεί.
"Μάλλον είναι αφηρωισμένος ο νεκρός", υποστηρίζει η κ. Μπάνου.
"Δεν πιστεύω ότι είναι θεός αλλά ο ίδιος ο νεκρός, αλλιώς δεν θα είχε νόημα να είναι μπροστά ο Ερμής ψυχοπομπός που μεταφέρει τις ψυχές στον Άδη. Νομίζω ότι θα είναι ο κάτοχος του τάφου. Είναι ένας άρχοντας, ένας μεγάλος στρατηλάτης, ένας στρατηγός;", εξηγεί. Θα είναι πάντως "δαφνοστεφανωμένος με χρυσό στεφάνι".
Πρώτη φορά σε τάφο συμφωνούν κορυφαίοι επιστήμονες, έχουμε ψηφιδωτό με παράσταση σε τάφο. "Δεν έχουμε άλλο παράλληλο. Παρά μόνο σε οικίες". Οσο για τα μπλε μάτια που φαίνεται να έχει στην απεικόνιση το ένα από τα δύο άλογα, η διευθύντρια της Γ΄ ΕΠΚΑ υποστηρίζε πως μάλλον πρόκειται για ψηφίδα που αποκολλήθηκε και έμεινε η ύλη που χρησιμοποίησε ο καλλιτέχνης. "Τα μάτια των αλόγων είναι μαύρα", εξηγεί.
Εντέλει ο καλλιτέχνης έχει σχέση με την Πέλλα όπως εικάζουν κάποιοι αρχαιολόγοι, αφού το έργο θυμίζει μωσαϊκά από επαύλεις της Μακεδονίας; "Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης ήταν φτιαγμένο από “καλό χέρι” λέει η κ. Μπάνου. Ήταν δημιούργημα ενός εξαιρετικού καλλιτέχνη «που αποδίδει θαυμάσια τη μυθολογία τόσο των ανθρωπίνων μορφών όσο και των ζώων".
Φάκλαρης: "Στον επόμενο θάλαμο η ταυτότητα του νεκρού"
«Η ταυτότητα του ενοίκου του τάφου της Αμφίπολης, θα αποκαλυφθεί στο επόμενο θάλαμο, αφού ενδεχομένως να υπάρχει ψηφιδωτή αναπαράσταση του ίδιου του ένοικου ή ακόμα και το όνομα του», δήλωσε ο Παναγιώτης Φάκλαρης, καθηγητής αρχαιολογίας στο ΑΠΘ.
Την ίδια στιγμή, ο κ. Φάκλαρης, επισήμανε ότι «είναι η δεύτερη φορά που παρουσιάζεται αυτή η αναπαράσταση σε τάφο, αλλά η πρώτη φορά που εμφανίζεται σε ψηφιδωτή μορφή».
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι ο ψυχοπομπός υποδηλώνει ότι πρόκειται για τάφο, ενώ ο Ηνίοχος αναπαριστά στον Πλούτωνα, τον Θεό του Κάτω Κόσμου, ο οποίος παίρνει την Περσεφόνη στο βασίλειο του και συμπλήρωσε ότι η Περσεφόνη θα αποκαλυφθεί στο επόμενο θάλαμο που παραμένει ακόμα άσκαφτο.
Με πληροφορίες από amfipoli-news, Καθημερινή
Μενδώνη: Το ψηφιδωτό της Αμφίπολης έχει κοινά στοιχεία με τον "τάφο της Περσεφόνης"
http://news247.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου