Μαθητευόμενοι Μάγοι απεργάζονται την αναδιοργάνωση του στόλου αεροπυρόσβεσης χωρίς σχέδιο και σε περίεργες εποχές, σε σχέση με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή μας. Τις τελευταίες ημέρες εκφράστηκε ακόμα μια φορά από επίσημα χείλη η πρόθεση μετεγκατάστασης των πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-415 από τη Μίκρα στην Αττική, μόλις πέντε χρόνια μετά την εγκατάσταση της 383 Μοίρας που επιχειρεί με αυτά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και σε μια περίοδο όπου οι περισσότερες δασικές πυρκαγιές για το έτος 2011 έχουν πλήξει τη Β. Ελλάδα και την Ήπειρο.
Ποιοι είναι όμως οι υποτιθέμενοι λόγοι αυτής της επερχόμενης αντίστροφης πορείας; Συμφώνα με τα λεγόμενα του πρώην Υπουργού κ. Μπεγλίτη, αλλά και του σημερινού Υφυπουργού κ. Σπηλιώπουλου (που ήταν Υφυπουργός και επί θητείας κ. Μπεγλίτη) οι παρακάτω λόγοι είναι εκείνοι που θέτουν σε πρώτη προτεραιότητα αυτή την μετακίνηση:
β. Συγκέντρωση πυρκαγιών
Βέβαια όλα αυτά μόνο για άσχετους ή/και καιροσκόπους θα μπορούσαν να ευσταθούν ως επιχειρήματα για τους παρακάτω λόγους:
Αρχικά οι οικονομικοί λόγοι που χρησιμοποιήθηκαν ως πρόσχημα, σχετίστηκαν με τις δαπάνες μετακινήσεων των αεροσκαφών που σύμφωνα με το ισχύων νομικό καθεστώς σχεδιάζει η Πυροσβεστική Υπηρεσία κάθε καλοκαίρι εδώ και 13 χρόνια. Επίσης συσχετίστηκαν με κόστος κάθε πτήσης ξεχωριστά, αλλά και με το κόστος λειτουργίας της 113 Πτέρυγα Μάχης, εμπλέχτηκαν δηλαδή εντέχνως και δολίως γενικότερης φύσης λειτουργικά έξοδα της Πολεμικής Αεροπορίας ως Οργανισμού στο άμεσο κόστος των αεροσκαφών
Θεωρεί λοιπόν ο κύριος Υφυπουργός, ότι αν τα αεροσκάφη εγκατασταθούν στην Ελευσίνα δεν θα υπάρχει μετακίνηση τους στην Θεσσαλονίκη για να καλύπτεται η Β. Ελλάδα; Ή μήπως θα απολυθούν όλοι όσοι είναι τοποθετημένοι στην 113 Πτέρυγα Μάχης για να γλιτώσει το κράτος τους μισθούς τους; Ή μήπως τα αεροπλάνα δεν θα πετάνε πλέον αν εδρεύουν στην Αθήνα;
Δεύτερο και σημαντικότερο επιχείρημα για τον ΥΦΕΘΑ κ. Σπηλιώπουλο ήταν πως μόνο το 5% του συνολικού αριθμού των πυρκαγιών εκδηλώνεται στην Β. Ελλάδα. Μάλιστα προκειμένου να υποστηριχτεί το συγκεκριμένο επιχείρημα από το Σεπτέμβριο του 2011 έχουν αφαιρεθεί και προφανώς «μαγειρεύονται» τα στατιστικά στοιχεία στην επίσημη ιστοσελίδα (www.fireservice.gr) της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για το 2011. Υπάρχουν όμως στο διαδίκτυο αναρτήσεις και επώνυμες καταγγελίες για την αφαίρεση αυτών των στοιχείων. Για του λόγου το αληθές παρατίθενται οι παρακάτω σύνδεσμοι: (ΕΔΩ κι ΕΔΩ )
· Αλλά το παράλογο του θέματος δε σταματά εδώ. Υπάρχει επίσημη εργασία του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας σε συνεργασία με την WWF που αναδεικνύει τα λεγόμενα του Βουλευτή του ΛΑΟΣ κ. Κιλτίδη για ποσοστά πάνω από 50% για το έτος 2011, και μοιρασμένα σχεδόν σε Νότιο και Βόρειο Τομέα, όπως άλλωστε διαχωρίζει οργανωτικά και επιχειρησιακά η Πυροσβεστική Υπηρεσία τους τομείς της χώρας. Τα στοιχεία αυτά είναι διαθέσιμα στο σύνδεσμο ΕΔΩ . Συνεπώς τα στοιχεία του κυρίου Υφυπουργού είναι ύποπτα – αν όχι ψευδή – και σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν στη Βουλή, του θέματος θα επιληφθεί εισαγγελέας.
Τρίτο ζήτημα και ίσως το πιο σοβαρό είναι ο τομέας της συντήρησης των αεροσκαφών. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του πρώην Υπουργού κ. Μπεγλίτη αλλά και του νυν ΥΦΕΘΑ μια σύμπτυξη των τομέων συντήρησης των παλαιού τύπου Canadair CL-215 με αυτών του νέου τύπου (CL-415) θα βοηθήσει στην ταχύτερη και καλύτερη συντήρηση του πυροσβεστικού στόλου. Όμως η αλήθεια είναι διαφορετική. Από τα 13 παλιού τύπουCanadair CL-215 τα 4 συντηρούνται στην 112 Πτέρυγα Μάχης και τα υπόλοιπα 9 στην ΕΑΒ. Αντίθετα από τα 8 νέου τύπου Canadair CL-415 τα 6 συντηρούνται στην 113 Πτέρυγα Μάχης και μόλις 2 στην ΕΑΒ. Σύμφωνα με δελτίο τύπου πέρυσι η ΕΑΒ (ΕΔΩ ) είχεήδη πρόβλημα στην περάτωση της συντήρησης των 11 αεροσκαφών (9 CL-215 και 2 CL-415) που της είχαν ανατεθεί.
Το συμπέρασμα είναι προφανές: Η 112 Πτέρυγα Μάχης δεν μπορεί να συντηρήσει μόνη της τα ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη ενώ η 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη κατορθώνει να φέρνει σε πέρας το μεγαλύτερο μέρος της συντήρησης, παρά τους πετσοκομμένους μισθούς του τεχνικού προσωπικού της, ότι τουλάχιστον έχει απομείνει από τις περικοπές και τα χαράτσια. Με τα παραπάνω δεδομένα είναι βέβαιο ότι σε περίπτωση μετεγκατάστασης των 8 CL-415 στην Ελευσίνα και στους ήδη ανεπαρκείς χώρους συντήρησης της Μονάδας αυτής ακόμα μεγαλύτερο μέρος των αεροσκαφών θα αναγκαστεί να συντηρηθεί στην παραπαίουσα ΕΑΒ ή σε άλλες ιδιωτικές εταιρίες. Έτσι κι αλλιώς οι εγκαταστάσεις της Ελευσίνας δεν επαρκούσαν για 13 αεροσκάφη, τώρα είναι δυνατό να επαρκέσουν για 13+8=21Canadair; Επιπλέον, στους χαλεπούς καιρούς που περνά η χώρα, έχει το περιθώριο η Πολεμική Αεροπορία να εγκαταλείψει το δεύτερο καλύτερο υπόστεγο αεροσκαφών στην Ελλάδα που βρίσκεται στο αεροδρόμιο Μακεδονία και αξίζει 20 εκατ. Ευρώπου προφανώς δεν περισσεύουν;
Δυστυχώς για τους ιθύνοντες οι μάσκες πέφτουν και αποκαλύπτονται ορισμένα από τα σκοτεινά τους κίνητρα καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διαδίκτυο ( ΕΔΩ ) στην ΕΑΒ έχει ασκηθεί από εισαγγελέα ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για απιστία κατ’ εξακολούθηση. Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα η ΕΑΒ έχει συνάψει συμφωνίες με άλλες εταιρίες για την περάτωση έργων συντήρησης ευρώ σε αεροσκάφη C-130 και F-16 αξίας 3,5 εκατ. ( ΕΔΩ ). Η ίδια ιδιωτική εταιρία έχει και συμφωνία συντήρησης των CL-215 σύμφωνα με το πρόγραμμα Διαύγεια ( ΕΔΩ ).
Είναι πλέον περισσότερο από προφανές ότι πίσω από την μετεγκατάσταση των 8 πυροσβεστικών αεροσκαφών CL-415 και της 383 ΜΕΕΑ από το αεροδρόμιο της Μίκρας Θεσσαλονίκης στην Ελευσίνα κρύβονται μεταξύ άλλων ισχυρά ιδιωτικά συμφέροντα τα οποία το Κράτος επιχειρεί να πριμοδοτήσει με «νόμιμο» τρόπο», χωρίς να λογαριάζει τις πραγματικές ανάγκες της χώρας. Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν τον δρόμο σε όποιον θέλει να διερευνήσει σε βάθος που πάνε τα χρήματα από τις θυσίες των Ελλήνων που αιμορραγούν καθημερινά αλλά και οι θυσίες των ηρωικών μας πιλότων και τεχνικών στο βωμό του καθήκοντος.
Διαβάστε ένα πλήρες αφιέρωμα στην 383 ΜΕΕΑ (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης) και στους λόγους που επιχειρείται να "μετεγκατασταθεί".
Ακτιβιστής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου