Κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1930, το ιστορικό (κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο από το 1989) κτίριο του Εμπρός λειτούργησε αρχικά ως τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας και από το 1988 ώς το 2007 ως στέγη του Θεατρικού Οργανισμού “Μορφές” και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου “Εμπρός”. Εγκαταλελειμμένο και κλειστό επί πέντε σχεδόν χρόνια, επανενεργοποιήθηκε ως κατάληψη τον Νοέμβρη του 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών ”Κίνηση Μαβίλη” και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή καθώς και άλλων καλλιτεχνών και θεωρητικών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών. Μετά από έναν περίπου χρόνο πολύπλευρων καλλιτεχνικών και κοινωνικών δράσεων, και αφού μεσολάβησαν δύο απόπειρες της Αστυνομίας να σφραγίσει και να κλείσει το Θέατρο, την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισής του ανέλαβε η εβδομαδιαία ανοιχτή του συνέλευση στην οποία μπορούν να συμμετέχουν ελεύθερα όσοι επιθυμούν.
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Παρασκευή, 4/3, 21:00 - Μάσκα και Μεταμφίεση στην Commedia dell' Arte, μια συνάντηση καρναβαλιστών
Το ίδιο συμβαίνει και στην Commedia dell’ Arte. Κάθε Μάσκα είναι διαφορετική και
δημιουργεί ένα καινούργιο Σώμα και Πνεύμα, διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα
πλάσματα.
Ελάτε, λοιπόν, την Παρασκευή, στις 4/3, στις 21:00, στο Ελεύθερο
Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ (Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή) να εορτάσουμε
την Παγκόσμια Μέρα Commedia dell’ Arte, που ήταν στις 25/2!
Ντυθείτε καρναβαλικά ή/και φορέστε μάσκα. Με άλλα λόγια, μεταμφιεστείτε!
Μάσκα και Μεταμφίεση στην Commedia dell’ Arte, μια συνάντηση
Καρναβαλιστών
Μια καρναβαλική βραδιά, μια καρναβαλική performance και μια συνάντηση
καρναβαλιστών.
καρναβαλιστών.
Μέσα από τη Μάσκα είμαι ένας άλλος χαρακτήρας, έχω άλλη διάθεση, κρύβομαι από
αυτό που είμαι και φανερώνομαι ως κάτι άλλο. Είμαι ένας Άλλος!
αυτό που είμαι και φανερώνομαι ως κάτι άλλο. Είμαι ένας Άλλος!
Το ίδιο συμβαίνει και στην Commedia dell’ Arte. Κάθε Μάσκα είναι διαφορετική και
δημιουργεί ένα καινούργιο Σώμα και Πνεύμα, διαφορετικό από όλα τα υπόλοιπα
πλάσματα.
Ελάτε, λοιπόν, την Παρασκευή, στις 4/3, στις 21:00, στο Ελεύθερο
Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ (Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή) να εορτάσουμε
την Παγκόσμια Μέρα Commedia dell’ Arte, που ήταν στις 25/2!
Ντυθείτε καρναβαλικά ή/και φορέστε μάσκα. Με άλλα λόγια, μεταμφιεστείτε!
Στις Μάσκες: η Ντέμη Σαρκανίδα
Στην Κιθάρα: ο Μάριος Γιαννακάκης.
Στην Κιθάρα: ο Μάριος Γιαννακάκης.
Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν:
ΣΑΚΚΟ ΚΑΙ ΒΑΝΤΣΕΤΤΙ
ΣΑΚΚΟ ΚΑΙ ΒΑΝΤΣΕΤΤΙ
Μια θεατρική παράσταση βασισμένη σε κείμενα των Αλαίν Γκιγιάρ, Τζον Ντος
Πάσος, Νικόλα Σάκκο και Μπαρτολομέο Βαντσέττι.
Συντελεστές
Παίζουν: Ντίνα Μαυρίδου, Γιάννης Αδρίμης, Μαρίνος Μουζάκης
Σκηνοθεσία: Μαρίνος Μουζάκης
Μάσκες, Κοστούμια: Μαρία Μαρκοπούλου
Διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου
Κινησιολογική επιμέλεια: Ηρώ Κατσιφλώρου
Τεχνική υποστήριξη: Κώστας Βαλατσός
Δραματουργική σύνθεση, μουσικές επιλογές, παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2021
Παίζουν: Ντίνα Μαυρίδου, Γιάννης Αδρίμης, Μαρίνος Μουζάκης
Σκηνοθεσία: Μαρίνος Μουζάκης
Μάσκες, Κοστούμια: Μαρία Μαρκοπούλου
Διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου
Κινησιολογική επιμέλεια: Ηρώ Κατσιφλώρου
Τεχνική υποστήριξη: Κώστας Βαλατσός
Δραματουργική σύνθεση, μουσικές επιλογές, παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2021
www.tsiritsantsoules.gr
Έχουν χρησιμοποιηθεί ιστορικές αναφορές από το επίμετρο της Λίας Γυιόκα στην
αυτοβιογραφία του Μπαρτολομέο Βαντσέττι (Ιστορία μιας προλεταριακής ζωής εκδ.
Κουρσάλ 2014).
Ακούγονται τα τραγούδια:
O profughi d'Italia (Πρόσφυγες απ’ την Ιταλία) του Pietro Gori, μτφ: Γιάννης
Αδρίμης, Μαρίνος Μουζάκης.
Lacrime e' cundannate (Δάκρυα για τους καταδικασμένους) του Alfredo Bascetta,
μτφ: Riccardo Delli Veneri, Μαρίνος Μουζάκης.
Il Galeone (Η γαλέρα) στίχοι: Belgrado Pedrini, μουσική: Paola Nicolazzi,
μετάφραση αγνώστου, αλιευμένη από το διαδίκτυο.
Ευχαριστούμε το αντιεξουσιαστικό, αναρχικό στέκι Αντίπνοια για τη φιλοξενία των
προβών μας κι όλες τις τσιριτσάντσουλες που βοήθησαν στην παραγωγή αυτής της
παράστασης.
Υπόθεση
5 Μαΐου 1920, Βοστώνη, ΗΠΑ: Δύο ιταλοί μετανάστες αναρχικοί, ο Μπαρτολομέο
Βαντσέττι και ο Νικόλα Σάκκο, συλλαμβάνονται για ανατρεπτική δράση, αλλά στην
συνέχεια κατηγορούνται για μία ένοπλη ληστεία μετά φόνου. Η δίκη που ακολουθεί
είναι στημένη, βασισμένη σε ένα σαθρό κατηγορητήριο και οδηγεί στην καταδίκη των
Έχουν χρησιμοποιηθεί ιστορικές αναφορές από το επίμετρο της Λίας Γυιόκα στην
αυτοβιογραφία του Μπαρτολομέο Βαντσέττι (Ιστορία μιας προλεταριακής ζωής εκδ.
Κουρσάλ 2014).
Ακούγονται τα τραγούδια:
O profughi d'Italia (Πρόσφυγες απ’ την Ιταλία) του Pietro Gori, μτφ: Γιάννης
Αδρίμης, Μαρίνος Μουζάκης.
Lacrime e' cundannate (Δάκρυα για τους καταδικασμένους) του Alfredo Bascetta,
μτφ: Riccardo Delli Veneri, Μαρίνος Μουζάκης.
Il Galeone (Η γαλέρα) στίχοι: Belgrado Pedrini, μουσική: Paola Nicolazzi,
μετάφραση αγνώστου, αλιευμένη από το διαδίκτυο.
Ευχαριστούμε το αντιεξουσιαστικό, αναρχικό στέκι Αντίπνοια για τη φιλοξενία των
προβών μας κι όλες τις τσιριτσάντσουλες που βοήθησαν στην παραγωγή αυτής της
παράστασης.
Υπόθεση
5 Μαΐου 1920, Βοστώνη, ΗΠΑ: Δύο ιταλοί μετανάστες αναρχικοί, ο Μπαρτολομέο
Βαντσέττι και ο Νικόλα Σάκκο, συλλαμβάνονται για ανατρεπτική δράση, αλλά στην
συνέχεια κατηγορούνται για μία ένοπλη ληστεία μετά φόνου. Η δίκη που ακολουθεί
είναι στημένη, βασισμένη σε ένα σαθρό κατηγορητήριο και οδηγεί στην καταδίκη των
δύο αναρχικών σε θάνατο. Η συγκλονιστική παγκόσμια κινητοποίηση αλληλεγγύης
που θα ακολουθήσει, δεν θα καταφέρει να ανατρέψει την απόφαση, κι έτσι οι Σάκκο
και Βαντσέττι θα εκτελεστούν στην ηλεκτρική καρέκλα στις 23 Αυγούστου 1927.
που θα ακολουθήσει, δεν θα καταφέρει να ανατρέψει την απόφαση, κι έτσι οι Σάκκο
και Βαντσέττι θα εκτελεστούν στην ηλεκτρική καρέκλα στις 23 Αυγούστου 1927.
Για την παράσταση
Η υπόθεση των δύο αναρχικών Σάκκο και Βαντσέττι υπήρξε μια από τις πιο
πολύκροτες δικαστικές υποθέσεις, καθώς και μία από τις μεγαλύτερες κακοδικίες του
εικοστού αιώνα. Μιλάμε για τις αρχές του αιώνα, την εποχή που η καταστολή ενάντια
στο εργατικό κίνημα έχει γιγαντωθεί και η υστερία απέναντι στους μετανάστες έχει
κορυφωθεί.
Είναι η ιστορία δύο εργατών μεταναστών και αναρχικών που συνθλίβονται
μέσα σε ένα «καφκικό» σύστημα, για παραδειγματισμό, χωρίς κανένα στοιχείο
εναντίον τους, με κατασκευασμένες μαρτυρίες και εξαφάνιση πειστηρίων. Ένας
ολόκληρος κρατικός μηχανισμός που πέφτει σαν κεραυνός στο κεφάλι δύο φτωχών
εργατών, που θα δικαιωθούν και θα αποκατασταθούν μόνο 50 χρόνια από την
εκτέλεσή τους, το 1977 από τον κυβερνήτη της Μασαχουσέτης την εποχή εκείνη,
Μάικλ Δουκάκη.
μέσα σε ένα «καφκικό» σύστημα, για παραδειγματισμό, χωρίς κανένα στοιχείο
εναντίον τους, με κατασκευασμένες μαρτυρίες και εξαφάνιση πειστηρίων. Ένας
ολόκληρος κρατικός μηχανισμός που πέφτει σαν κεραυνός στο κεφάλι δύο φτωχών
εργατών, που θα δικαιωθούν και θα αποκατασταθούν μόνο 50 χρόνια από την
εκτέλεσή τους, το 1977 από τον κυβερνήτη της Μασαχουσέτης την εποχή εκείνη,
Μάικλ Δουκάκη.
Για μας αυτή είναι μια ιστορία, που όχι μόνο μας σμίλεψε πολιτικά στη νεανική μας
ηλικία, αλλά κυρίως μια ιστορία που δεν πρέπει να ξεχαστεί, γιατί απλά η
διαχρονικότητά της είναι εφιαλτικά οδυνηρή σχεδόν έναν αιώνα μετά. Η καταστολή
και ο ρατσισμός είναι τα κυρίαρχα στοιχεία του νέου ολοκληρωτισμού που
επιχειρείται να επιβληθεί παγκόσμια. Η ιστορία των Σάκκο και Βαντσέττι είναι με
έναν τρόπο η δική μας ιστορία, σε μια χώρα που ακόμα οδηγούνται εκδικητικά στη
φυλακή άνθρωποι με ατράνταχτα άλλοθι, σε μια περίοδο που πρέπει να διαφυλάξουμε
τη μνήμη ως όπλο ενάντια στη λήθη που προσπαθεί να επιβάλει η εξουσία.
Η ιδέα προέκυψε διαβάζοντας το ομώνυμο θεατρικό έργο του Αλαίν Γκιγιάρ.
Ξεκινήσαμε να σκαλίζουμε τη σχετική βιβλιογραφία και έτσι καταλήξαμε στο
δραματουργικό σχεδίασμα που αποτέλεσε τη βάση της δικής μας παράστασης.
Ξεκινήσαμε να σκαλίζουμε τη σχετική βιβλιογραφία και έτσι καταλήξαμε στο
δραματουργικό σχεδίασμα που αποτέλεσε τη βάση της δικής μας παράστασης.
Την περίοδο της μελέτης του υλικού, εντυπωσιαστήκαμε από την διαχρονικότητα των
στοιχείων της κοινωνικής πάλης που διεξάγονταν εκατό και πλέον χρόνια πριν, από τις
βρόμικες μεθόδους του κράτους και του παρακράτους ενάντια στους ανθρώπους που
αντιστέκονται, τη δύναμη του εργατικού κινήματος της εποχής, αλλά κυρίως από τον
λόγο στα γραπτά αυτών των δύο φτωχών εργατών-μαρτύρων.Ένας λόγος απλός, αλλά βαθιά ουμανιστικός και πολιτικά τόσο προωθημένος, που σε κάνει να ανακαλύψεις
στοιχείων της κοινωνικής πάλης που διεξάγονταν εκατό και πλέον χρόνια πριν, από τις
βρόμικες μεθόδους του κράτους και του παρακράτους ενάντια στους ανθρώπους που
αντιστέκονται, τη δύναμη του εργατικού κινήματος της εποχής, αλλά κυρίως από τον
λόγο στα γραπτά αυτών των δύο φτωχών εργατών-μαρτύρων.Ένας λόγος απλός, αλλά βαθιά ουμανιστικός και πολιτικά τόσο προωθημένος, που σε κάνει να ανακαλύψεις
ξεχασμένες έννοιες και αισθήσεις που ξεπροβάλουν νέες και φρέσκιες μπροστά σ’ ένα
σύγχρονο κουρασμένο και κατακερματισμένο παγκόσμιο κίνημα. Ήταν, να μην
ξεχνάμε, η εποχή που οι εργάτες ακόμα ονειρεύονταν έναν καλύτερο κόσμο για όλους
τους ανθρώπους και που πίστευαν πως θα το πετύχουν.
σύγχρονο κουρασμένο και κατακερματισμένο παγκόσμιο κίνημα. Ήταν, να μην
ξεχνάμε, η εποχή που οι εργάτες ακόμα ονειρεύονταν έναν καλύτερο κόσμο για όλους
τους ανθρώπους και που πίστευαν πως θα το πετύχουν.
Η ιστορία του Νικόλα Σάκκο και του Μπαρτολομέο Βαντσέττι μας ενέπνευσε, μας
συγκίνησε, μας ταξίδεψε, μας έμαθε πράγματα και μας ανέθεσε την αποστολή να μην
αφήσουμε τη λήθη να κυριαρχήσει. Έτσι καταλήξαμε σε αυτή μας την παράσταση...
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ο χώρος του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ φιλοξενεί μια ομάδα καλλιτεχνών που
ξεκίνησε 5 μήνες πριν με πυρήνα της το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ.
Ο χώρος του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ φιλοξενεί μια ομάδα καλλιτεχνών που
ξεκίνησε 5 μήνες πριν με πυρήνα της το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ.
Εγκαταστάσεις, κολλάζ, φωτογραφία, ήχος συνδυάζονται και μεταφράζουν την πρόταση της ομάδας με επίκεντρο το θέατρο.
Στοχεύοντας στην αυτοοργάνωση και την ελευθερία της τέχνης, οι καλλιτέχνες δημιουργούν αυτό το βήμα με σκοπό να συνεχιστεί και στο μέλλον. Είναι ανάγκη να εκφραστούμε, να ξαναγίνουμε εξωστρεφείς και να κοινωνήσουμε ιδέες μας μέσα από ένα δίκτυο αλληλεγγύης.
Πρόκειται για έναν εικαστικό διάλογο με όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από μία συνομιλία, που περιμένει τους θεατές να γίνουν μέρος του.
Πρόκειται για έναν εικαστικό διάλογο με όλα τα στοιχεία που προκύπτουν από μία συνομιλία, που περιμένει τους θεατές να γίνουν μέρος του.
Jason Ally and the Cyclists
One night of peace and music, one night under the influence of Woodstock 60s’ rock and more. Leave your every day selves at home and come as you really are.
Dress code : 60s’ 70s’
Blues.Rock.Jazz.Experimental.Jungle.Poetry
Guitar : Κώστας Μπερδέκλης
Percussion : Κίμων Άλυ
Guitar/Voice : Ιάσων Άλυ
Κάθε Δευτέρα: 18:00 - 20:00, Balkan Session of AthensΤο Balkan Session επιστρέφει και φέτος στο Θέατρο Εμπρός!
Πρόκειται για μία ξεχωριστεί πρωτοβουλία η οποία έχει σκοπό την προώθηση της μουσικής των Βαλκανίων, και την ανάδειξη των μουσικών δικτύων που ενώνουν τις παραδόσεις τους.
Το B.S χωρίζεται σε δύο μέρη : αρχικά μαθαίνουμε ένα καινούργιο τραγούδι κάθε εβδομάδα με έναν υπεύθυνο διδάσκοντα της ειδικότητας που μας αφορά (μελωδία, συνοδεία, ρυθμός και τραγούδι).
Σε δεύτερη φάση πραγματοποιείται η πρόβα με όλους τους συντελεστές και το διασκευάζουμε με πνεύμα πρωτοβουλίας και συλλογικότητας.
Τα μαθήματα θα είναι κάθε Δευτέρα 6 - 8 μ.μ. στο Θέατρο Εμπρός.
Το Balkan Session λειτουργεί με το σύστημα της ελεύθερης συνεισφοράς ούτως ώστε να στηριχτούν τα έξοδα της οργάνωσης.
Κάθε Τρίτη: 18:00 - 20:00, Εργαστήρι θεατρικού αυτοσχεδιασμούΚάθε Τρίτη και Παρασκευή: 18:00 - 20:00, μάθημα Hatha Yoga με την Τατιάνα
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη την επιστροφή στις ρίζες μας, την επανένωση με την πηγή, με την εσωτερική μας δύναμη για να ξανακερδίσουμε την ακεραιότητά μας, την ενότητα σώματος, νου και ψυχής ώστε ν' αντιμετωπίσουμε την ολοένα αυξανόμενη πίεση και το άγχος που παράγουν οι καθημερινές συνθήκες της ζωής μας.
Kάθε Τρίτη και Παρασκευή 18:00-20:00 (από 19 Οκτωβρίου 2021)
Χάθα, στα σανσκριτικά, σημαίνει ήλιος (χα) και φεγγάρι (θα) και γιόγκα σημαίνει ένωση - σύνδεση.
Ένωση της αναπνοής με την κίνηση, του σώματος με το νου, της ατομικής με τη συμπαντική ψυχή, του αρσενικού με το θηλυκό... όλων των αντιθέτων για να βρούμε ξανά το κέντρο μας, την πηγή.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη την επιστροφή στις ρίζες μας, την επανένωση με την πηγή, με την εσωτερική μας δύναμη για να ξανακερδίσουμε την ακεραιότητά μας, την ενότητα σώματος, νου και ψυχής ώστε ν' αντιμετωπίσουμε την ολοένα αυξανόμενη πίεση και το άγχος που παράγουν οι καθημερινές συνθήκες της ζωής μας.
Η γιόγκα αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για να το πετύχουμε. Άσκηση σωματική, ενεργειακή και πνευματική, βασισμένη στην προσεκτική και ακούραστη αυτοπαρατήρηση των ανθρώπων που ασκήθηκαν και ασκούνται σ' αυτή, εδώ και χιλιετίες, αποτελεί, στην πραγματικότητα, μία πλήρη επιστημονική αγωγή υγείας σε σωματικό, ψυχικό και πνευματικό επίπεδο. H γιόγκα βοηθάει τον άνθρωπο ν' αναπτύξει την ισορροπία, το συντονισμό κινήσεων και να εστιάσει στο κέντρο του, σωματικά και νοητικά.
Ανανεώνει, αναζωογονεί, θεραπεύει το σώμα, τεντώνοντας τους μύες, τις αρθρώσεις, τη σπονδυλική στήλη, κάνοντας μασάζ στα εσωτερικά όργανα, τροφοδοτώντας με οξυγόνο το αίμα μέσω της αναπνοής. Το αίμα, τροφοδοτώντας με τη σειρά του με οξυγόνο όλα τα εσωτερικά όργανα συμπεριλαμβανομένου του νευρικού συστήματος και των αδένων,ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες του οργανισμού!
Ένα πλήρες μάθημα παραδοσιακής χάθα γιόγκα διαρκεί από 1 1/2 έως 2 ώρες και περιλαμβάνει τεχνικές αναπνοής (πραναγιάμα), ασάνες (στάσεις που εναλλάσσονται ), καθοδηγούμενο διαλογισμό,ή, όπως συνηθίζουμε να λέμε, βαθιά χαλάρωση (νίντρα γιόγκα) και τεχνικές συγκέντρωσης του νου, ή όπως συνηθίζουμε να λέμε, διαλογισμό.
Κάθε Τετάρτη 18:00 - 20:00 και Κυριακή 17:00 - 19:00.
Κάθε Πέμπτη - 19:00-21:00, Μαθήματα Παραδοσιακών Χορών με τον Δημοσθένη
Κάθε Πέμπτη
Στις 19.00 Τμήμα Αρχαρίων
Στις 20.00 Τμήμα Προχωρημένων
Στις 19.00 Τμήμα Αρχαρίων
Στις 20.00 Τμήμα Προχωρημένων
Διδασκαλία χορών Δημοσθένης Αλεξόπουλος
τηλ.επικοινωνίας 6973733425email dimod25@yahoo.com
*************
Το Εμπρός είναι καλλιτεχνική, κοινωνική και πολιτική κατάληψη με οριζόντια λειτουργία που βασίζεται στις αρχές της αυτοδιαχείρισης και της αυτοοργάνωσης.
Κάθε Κυριακή μετά τις 19:00 γίνεται η Ανοιχτή του Συνέλευση όπου συζητιούνται θέματα διαχείρισης και προγραμματισμού των εκδηλώσεων και διαμορφώνεται από κοινού η στάση της κατάληψης στα ζητήματα ευρύτερου κοινωνικού και πολιτικού ενδιαφέροντος.
Είμαστε αντίθετες/οι σε κάθε μορφή ιεραρχίας, διακρίσεων και κάθετων συντονισμών με αναθέσεις. Με αυτοδιάθεση και αυτοδέσμευση όλων των παρόντων στην Ανοιχτή Συνέλευση για ενεργή συμμετοχή στη λειτουργία του, με αμοιβαίο σεβασμό και νοιάξιμο, αυτό είναι δυνατό. Το Εμπρός είναι φιλικό για θεατές και καλλιτέχνες με Αναπηρία.
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή, Αθήνα
email: embrostheater0@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου