Η έγκριτη εφημερίδα, στο κύριο άρθρο της, είδε «μια ζωτική αλλαγή» στο «κόψιμο» χιλιάδων και χιλιάδων υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις με το σύστημα Μητσοτάκη - Κεραμέως.
Τα κατάφεραν οι «άριστοι»: «Εκκένωσαν» τα πανεπιστήμια για χάρη των εμπόρων της εκπαίδευσης, γράφαμε στον «Ημεροδρόμο» την Παρασκευή μετά την ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Η κυριακάτικη «Καθημερινή» έχει άλλη άποψη, σύμφωνα με το κύριο άρθρο της.
Θαυμάστε:
Μια «ζωτική αλλαγή», λοιπόν, που «δεν θα μπορούσε να είναι ανώδυνη»
Αυτό που είδε όλη η Ελλάδα, δηλαδή την επιτελική «εκκένωση» πανεπιστημιακών σχολών με 40.000 υποψηφίους εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης (18.174 περισσότερους σε σχέση με πέρσι), η έγκριτη «Καθημερινή» δεν το παρατήρησε.
Η «Καθημερινή» δεν πρόσεξε καν το γκρέμισμα του κυβερνητικού αφηγήματος, σύμφωνα με το οποίο το υπουργείο Παιδείας θα… προστάτευε τα πανεπιστήμια από φοιτητές που θα έμπαιναν με 2 και 3.
Το σύστημα Κεραμέως – Μητσοτάκη, με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, «έκοψε» υποψήφιους με υψηλές βαθμολογίες, αφήνοντας δεκάδες σχολές στη χώρα με κενές θέσεις (ενδεικτικά εδώ).
Όπως, δε, είναι λογικό, η «Καθημερινή» δεν κατάφερε να εντοπίσει πως ο «κόφτης» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής υλοποιεί την απίθανη δήλωση της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως:
«Βγαίνουν κερδισμένοι τα ίδια τα παιδιά, οι υποψήφιοι, και οι γονείς τους γιατί δεν εγκλωβίζονται πλέον στα πανεπιστήμια…»
Έτσι, οι νέοι μας «δεν εγκλωβίζονται στα πανεπιστήμια». Στέλνονται «πακέτο» – ως πελάτες – στους εμπόρους της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση σχεδιάζει ένα νέο χάρτη των δημοσίων πανεπιστημίων. Το παραμύθι γνωστό (ας θυμηθούν οι παλιότεροι το σχέδιο «Αθηνά»): Ορισμένα θα τμήματα θα κλείσουν αφού θα έχουν λίγους φοιτητές, τους οποίους «έκοψε» η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Το γράφει, άλλωστε, και η «Καθημερινή»: «Το φετινό σύστημα κατέστησε ορατή την παθογένεια του πληθωρισμού των τμημάτων»…
Κατά τα άλλα οι κόποι των υποψηφίων και των οικογενειών τους έγιναν θυσία στη «ζωτική αλλαγή», «ζωτική» για την υποβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων και για τα κέρδη των εμπόρων της εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου