Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2024

Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού


Την παρέμβαση του προϊστάμενου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Αριστείδη Κορέα προκάλεσε δημοσίευμα για νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού που παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου.

της Άννας Κανδύλη

Ο κ. Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια πρόσωπα.

ΟΣΕ: «Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού»

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

  1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
  2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
  3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
  4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
  5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

 Επιγραμματικά:

  1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση.
  2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
  3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
  4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.

Hellenic Train: Σε διαθεσιμότητα το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό - Διερευνούμε τις αιτίες

Ανακοίνωση εξέδωσε η Hellenic Train για το περιστατικό με τον συρμό του Προαστιακού που μπήκε στη γραμμή μετρό. Όπως αναφέρει η εταιρεία, “διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας”.

Η ανακοίνωση αναφέρει ακόμη ότι “η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα. Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.

Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται”.

Τερεζάκης στον Realfm 97,8: Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης που έκανε το λάθος

Για «λάθος του σταθμάρχη» έκανε λόγο μιλώντας στον Realfm 97,8, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, σχετικά με το περιστατικό με συρμό του Προαστιακού που βρισκόταν στην Δουκίσσης Πλακεντίας και πήρε εντολή να μπει σε γραμμή του μετρό.

Ο κ. Τερεζάκης, μιλώντας στην εκπομπή του Νίκου Στραβελάκη, ανέφερε πως, «το περιστατικό συνέβη, αλλά όχι με όλες αυτές τις υπερβολές που γράφονται. Γιατί οδηγήθηκε εκεί συρμός του Προαστιακού είναι κάτι το οποίο το ερευνάμε. Πιθανότατα εκείνη την ώρα έπρεπε να μπει το μετρό και λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο συρμός του Προαστιακού, χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής. Αυτό είναι το πρώτο εύρημα. Δεν μπήκε, όμως, ανάποδα, Μπήκε σε κανονική διαδρομή. Απλά αντί να συνεχίσει ευθεία, μπήκε με κανονική πορεία και χάραξη σε διαδρομή του μετρό. Δεύτερον, τα Προαστιακά τρένα όπως και οι συρμοί του μετρό έχουν ακριβώς την ίδια διάσταση, οπότε δεν θα σφήνωνε».

«Παραβίασε φωτοσήματα»

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, «ο μηχανοδηγός αν και με χάραξη, έστω και λανθασμένη, παραβίασε δύο φωτοσήματα που έλεγαν ότι μπαίνει στο μετρό. Τα παραβίασε, τα πέρασε και μετά σταμάτησε. Περιμένουμε να δούμε τι θα πει».

Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης

«Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει βγει εκτός υπηρεσίας. Έχει πάει για επανεκπαίδευση και αναλόγως τα ευρήματα θα δούμε πού και αν θα συνεχίσει», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τερεζάκης για να καταλήξει, «υπάρχει σύστημα ECS, αλλά οι συρμοί του Προαστιακού δεν έχουν τον εξοπλισμό. Τώρα γίνεται μια προσπάθεια μέσα στο 2025. Αλλά είναι από τις περιπτώσεις που το ECS δεν το πιάνει, γιατί δεν κινήθηκε αντίθετα ο συρμός».

Ακούστε το ηχητικό:Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

Καραμέρος: Έστειλαν τρένο να σφηνώσει στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ όσο η ΝΔ πασχίζει καθημερινά για συγκάλυψη στα Τέμπη

Δήλωση για το περιστατικό έκανε και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Καραμέρος λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «έστειλαν τρένο να σφηνώσει στη γραμμή του Μετρό όσο η ΝΔ πασχίζει καθημερινά για συγκάλυψη στα Τέμπη».

Αναλυτικά η δήλωσή του:

«Τα επικίνδυνα συμβάντα στο σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από την φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.

Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στο χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

Ρωτάμε επισήμως, ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;

Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ/ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.

Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους».

https://www.enikos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom