Προβλήματα υγιεινής και ζητήματα ασφαλείας, που καθιστούν επικίνδυνη την εργασία τους και την παρουσία τους πάνω στους συρμούς, καταγγέλλουν με εξώδικη επιστολή οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνοντας πλέον τη διαμάχη με τη διοίκηση της εταιρείας στα άκρα.
Χωρίς καμία απολύτως αναφορά στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ –που αποτελούσε παραδοσιακά σημείο τριβής μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης, η οποία δεν δήλωνε ιδιαίτερα θερμή όσον αφορά στην προοπτική της πώλησης της εταιρείας– η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού (ΠΕΠ) απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία προς τον υπουργό Υποδομών, τον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας και τον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών τονίζοντας ότι η κατάσταση στον οργανισμό είναι απαράδεκτη και κυρίως επικίνδυνη.
Το εξώδικο μπορεί να εστάλη λίγες ημέρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ferrovie dello Stato Italiane, που επισφραγίζει την πώληση της εταιρείας, έναντι 45 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι κατηγορίες που επιρρίπτουν αφορούν τους έως τώρα λανθασμένους χειρισμούς της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην επιστολή γίνεται λόγος για εκτροχιασμούς και πυρκαγιές σε βαγόνια, που όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι οφείλονται σε ελλιπή συντήρηση και τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν επιλύονται.
Η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι σκληρή αν και προσεκτική, ενώ η ΠΕΠ αφήνει σαφείς αιχμές για τους κινδύνους που διατρέχουν εργαζόμενοι και επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εξηγούν μάλιστα ότι έχουν επιχειρήσει με διάφορους τρόπους να επιστήσουν την προσοχή της διοίκησης, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, γεγονός το οποίο τους οδήγησε στην αποστολή του εξώδικου.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την πλευρά της, δεν θα μπορούσε να μη σηκώσει το γάντι και μέσω επιστολής της προειδοποίησε την ΠΕΠ ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατηγορώντας το σωματείο για δυσφήμηση της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η επιστολή του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θεοχάρη και Τσαλίδη ,«έφυγε» από τα γραφεία της διοίκησης λίγες ημέρες μετά το άνευ προηγουμένου περιστατικό εγκλωβισμού επιβατών σε αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είχαν αποκλειστεί στο δίκτυο λόγω του σφοδρού κύματος κακοκαιρίας. Το περιστατικό κατέδειξε με τον πιο τρανταχτό τρόπο τα προβλήματα εντός της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας έως ένα βαθμό τους ισχυρισμούς των εργαζομένων.
Την ίδια στιγμή η διοίκηση της εταιρείας επιρρίπτει το σύνολο των ευθυνών στην έτερη θυγατρική του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η οποία μη διαθέτοντας τους απαιτούμενους πόρους δεν εκτελεί πλήρως τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης.
Γεγονός παραμένει ότι ενόψει ιδιωτικοποίησης τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ, η πλειονότητα των επιχειρησιακών κινήσεων έχει «παγώσει», υποβαθμίζοντας ολοένα και περισσότερο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Ωστόσο, με πρόσχημα την έλλειψη πόρων αλλά και προσωπικού, οι διοικήσεις των τελευταίων ετών τηρούν στάση αναμονής, μη έχοντας βέβαια στην πραγματικότητα πολλά περιθώρια κινήσεων.
Ετσι ήρθε πολλοστή φορά στην επιφάνεια η ζημία που έχει επιφέρει η μεγάλη καθυστέρηση στους διαγωνισμούς αποκρατικοποιήσεων, καθώς επίσης και η αδυναμία συντονισμού των διοικήσεων μεταξύ θυγατρικών εταιρειών, οι οποίες προκειμένου να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία τους έπρεπε να είναι σε απόλυτη συνεννόηση και επικοινωνία σε επίπεδο σχεδιασμού και λειτουργίας.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη η σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από πολυετείς καθυστερήσεις, ενώ ο διαγωνισμός για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ πήρε τρίτη συνεχόμενη φορά παράταση για τις 30 Ιουνίου.
Πληροφορίες θέλουν την παράταση να αποτελεί πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ύστερα από δύο άγονους διαγωνισμούς βλέπει τώρα χλιαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης του ΟΣΕ, με ορατό τον κίνδυνο να μείνει η ΕΕΣΣΤΥ στα χέρια του Δημοσίου, εάν δεν ληφθούν δραστικές αποφάσεις.
http://www.kathimerini.gr/
Χωρίς καμία απολύτως αναφορά στο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ –που αποτελούσε παραδοσιακά σημείο τριβής μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης, η οποία δεν δήλωνε ιδιαίτερα θερμή όσον αφορά στην προοπτική της πώλησης της εταιρείας– η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού (ΠΕΠ) απέστειλε εξώδικη διαμαρτυρία προς τον υπουργό Υποδομών, τον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας και τον εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών τονίζοντας ότι η κατάσταση στον οργανισμό είναι απαράδεκτη και κυρίως επικίνδυνη.
Το εξώδικο μπορεί να εστάλη λίγες ημέρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Ferrovie dello Stato Italiane, που επισφραγίζει την πώληση της εταιρείας, έναντι 45 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι κατηγορίες που επιρρίπτουν αφορούν τους έως τώρα λανθασμένους χειρισμούς της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Στην επιστολή γίνεται λόγος για εκτροχιασμούς και πυρκαγιές σε βαγόνια, που όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι οφείλονται σε ελλιπή συντήρηση και τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν επιλύονται.
Η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι σκληρή αν και προσεκτική, ενώ η ΠΕΠ αφήνει σαφείς αιχμές για τους κινδύνους που διατρέχουν εργαζόμενοι και επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εξηγούν μάλιστα ότι έχουν επιχειρήσει με διάφορους τρόπους να επιστήσουν την προσοχή της διοίκησης, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, γεγονός το οποίο τους οδήγησε στην αποστολή του εξώδικου.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την πλευρά της, δεν θα μπορούσε να μη σηκώσει το γάντι και μέσω επιστολής της προειδοποίησε την ΠΕΠ ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατηγορώντας το σωματείο για δυσφήμηση της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι η επιστολή του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θεοχάρη και Τσαλίδη ,«έφυγε» από τα γραφεία της διοίκησης λίγες ημέρες μετά το άνευ προηγουμένου περιστατικό εγκλωβισμού επιβατών σε αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είχαν αποκλειστεί στο δίκτυο λόγω του σφοδρού κύματος κακοκαιρίας. Το περιστατικό κατέδειξε με τον πιο τρανταχτό τρόπο τα προβλήματα εντός της εταιρείας, επιβεβαιώνοντας έως ένα βαθμό τους ισχυρισμούς των εργαζομένων.
Την ίδια στιγμή η διοίκηση της εταιρείας επιρρίπτει το σύνολο των ευθυνών στην έτερη θυγατρική του ΟΣΕ, την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η οποία μη διαθέτοντας τους απαιτούμενους πόρους δεν εκτελεί πλήρως τις προβλεπόμενες εργασίες συντήρησης.
Γεγονός παραμένει ότι ενόψει ιδιωτικοποίησης τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και της ΕΕΣΣΤΥ, η πλειονότητα των επιχειρησιακών κινήσεων έχει «παγώσει», υποβαθμίζοντας ολοένα και περισσότερο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Ωστόσο, με πρόσχημα την έλλειψη πόρων αλλά και προσωπικού, οι διοικήσεις των τελευταίων ετών τηρούν στάση αναμονής, μη έχοντας βέβαια στην πραγματικότητα πολλά περιθώρια κινήσεων.
Ετσι ήρθε πολλοστή φορά στην επιφάνεια η ζημία που έχει επιφέρει η μεγάλη καθυστέρηση στους διαγωνισμούς αποκρατικοποιήσεων, καθώς επίσης και η αδυναμία συντονισμού των διοικήσεων μεταξύ θυγατρικών εταιρειών, οι οποίες προκειμένου να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία τους έπρεπε να είναι σε απόλυτη συνεννόηση και επικοινωνία σε επίπεδο σχεδιασμού και λειτουργίας.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη η σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύστερα από πολυετείς καθυστερήσεις, ενώ ο διαγωνισμός για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ πήρε τρίτη συνεχόμενη φορά παράταση για τις 30 Ιουνίου.
Πληροφορίες θέλουν την παράταση να αποτελεί πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο ύστερα από δύο άγονους διαγωνισμούς βλέπει τώρα χλιαρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία συντήρησης του ΟΣΕ, με ορατό τον κίνδυνο να μείνει η ΕΕΣΣΤΥ στα χέρια του Δημοσίου, εάν δεν ληφθούν δραστικές αποφάσεις.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου