Μήπως το λάβατε κι εσείς το μήνυμα που πήρα;
Του Άγιου Νεκτάριου η μία του η χείρα
-από τις δυο τις δεξιές που έφερε εκείνος-
ετέθη για προσκύνημα, και οι πιστοί είναι σμήνος.
Προ ημερών στην εκκλησιά μιας άλλης ενορίας
η ΕΣΘΗΤΑ μοστραρίστηκε της Παναγιάς Μαρίας.
Ταυτόχρονα σ’ άλλο ναό εδώ στη Σαλονίκη
και η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ της ήτανε σε προθήκη.
Πρόπερσι το ΜΑΦΟΡΙΟ κι ο ΙΕΡΟΣ ΧΙΤΩΝΑΣ
κι αλλού το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ που ’μουν κι εγώ θαμώνας.
Το ΤΙΜΙΟ ΞΥΛΟ έχει να βγει από το δεκατρία
για άλλη ώρα το κρατούν, θα το ’χουν σ’ εφεδρεία.
Μα πάντα υπάρχει απόθεμα, αστείρευτη η βρύση∙
γωνιακό το μαγαζί, το ευνοεί κι η κρίση.
Κι όποτε διαπιστώσουνε πως έχουνε κεσάτια
μια εικόνα θα φανερωθεί με δάκρια στα μάτια,
στέρφα θα κάνει γόνιμη η Παναγιά η Τσαμπίκα,
θαύμα ο Άγιος Ραφαήλ, και θ’ αυγατίσει η προίκα.
Τώρα το ευαγγέλιο διαβάζω του Ιωάννη
εκεί που λέει ο Ιησούς κάποτε εξεμάνη
διότι βρήκε στον ιερό Ναό του Σολομώντα
εμπόρους και κολλυβιστές και το Θεό απόντα.
Ακαριαία αντέδρασε και έδρασε βιαίως
το βεβαιώνουν κι οι άλλοι τρεις Μάρκος, Λουκάς, Ματθαίος.
¨Ποιήσας¨, λένε οι γραφές, ¨φραγγέλιον εκ σχοινίων¨
¨εξέβαλεν εκ του ιερού¨ τις σπείρες των αχρείων.
Τώρα, όμως, οι έμποροι γίναν ιερατείο
και τρωκτικά, που φόρεσαν προβάτου προσωπείο.
Κι αφού οι πιο πολλοί πιστοί είναι του ¨μη ερεύνα¨
των Χριστεμπόρων θύματα στο πρώτο τους το νεύμα,
δε διαφέρουν και πολύ απ’ τους ειδωλολάτρες
που προσκυνούν τα κόκκαλα, τις γυάλινες τις χάντρες.
Άραγε θα εννοήσουνε ποτέ το Ευαγγέλιο
που τους προτρέπει καθαρά: ¨αδράξτε το φραγγέλιο¨;
από Άρης Μπιτσώρης
Του Άγιου Νεκτάριου η μία του η χείρα
-από τις δυο τις δεξιές που έφερε εκείνος-
ετέθη για προσκύνημα, και οι πιστοί είναι σμήνος.
Προ ημερών στην εκκλησιά μιας άλλης ενορίας
η ΕΣΘΗΤΑ μοστραρίστηκε της Παναγιάς Μαρίας.
Ταυτόχρονα σ’ άλλο ναό εδώ στη Σαλονίκη
και η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ της ήτανε σε προθήκη.
Πρόπερσι το ΜΑΦΟΡΙΟ κι ο ΙΕΡΟΣ ΧΙΤΩΝΑΣ
κι αλλού το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ που ’μουν κι εγώ θαμώνας.
Το ΤΙΜΙΟ ΞΥΛΟ έχει να βγει από το δεκατρία
για άλλη ώρα το κρατούν, θα το ’χουν σ’ εφεδρεία.
Μα πάντα υπάρχει απόθεμα, αστείρευτη η βρύση∙
γωνιακό το μαγαζί, το ευνοεί κι η κρίση.
Κι όποτε διαπιστώσουνε πως έχουνε κεσάτια
μια εικόνα θα φανερωθεί με δάκρια στα μάτια,
στέρφα θα κάνει γόνιμη η Παναγιά η Τσαμπίκα,
θαύμα ο Άγιος Ραφαήλ, και θ’ αυγατίσει η προίκα.
Τώρα το ευαγγέλιο διαβάζω του Ιωάννη
εκεί που λέει ο Ιησούς κάποτε εξεμάνη
διότι βρήκε στον ιερό Ναό του Σολομώντα
εμπόρους και κολλυβιστές και το Θεό απόντα.
Ακαριαία αντέδρασε και έδρασε βιαίως
το βεβαιώνουν κι οι άλλοι τρεις Μάρκος, Λουκάς, Ματθαίος.
¨Ποιήσας¨, λένε οι γραφές, ¨φραγγέλιον εκ σχοινίων¨
¨εξέβαλεν εκ του ιερού¨ τις σπείρες των αχρείων.
Τώρα, όμως, οι έμποροι γίναν ιερατείο
και τρωκτικά, που φόρεσαν προβάτου προσωπείο.
Κι αφού οι πιο πολλοί πιστοί είναι του ¨μη ερεύνα¨
των Χριστεμπόρων θύματα στο πρώτο τους το νεύμα,
δε διαφέρουν και πολύ απ’ τους ειδωλολάτρες
που προσκυνούν τα κόκκαλα, τις γυάλινες τις χάντρες.
Άραγε θα εννοήσουνε ποτέ το Ευαγγέλιο
που τους προτρέπει καθαρά: ¨αδράξτε το φραγγέλιο¨;
από Άρης Μπιτσώρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου