Ο υπουργός που «δεν είχε διαβάσει» το Μνημόνιο και που δεν είχε καταλάβει πόσο θα αυξηθούν τα διόδια από τις αρχές του 2014 ξαναχτύπησε χθες με αφορμή το ναυάγιο του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σφύριζε αδιάφορα παρά το γεγονός ότι η κοινοπραξία βρίσκεται προ της πλήρους αποχώρησης από το έργο, ενώ ετοιμάζεται να διεκδικήσει περί το 0,5 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο!
Ενώ ο ίδιος είχε πει σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι τα εργοτάξια θα αναστηθούν, οι κάτοικοι της πόλης μαθαίνουν ότι είναι άγνωστος ο χρόνος ολοκλήρωσης του μετρό, το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του 2012! Πλέον θεωρείται σίγουρο ότι δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2019, αν η κοινοπραξία μείνει στην εργολαβία και δεν αποχωρήσει όπως απειλεί, πιθανώς στο πλαίσιο διεκδίκησης αποζημιώσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε χθες δηλώσεις σαν να μη συμβαίνει τίποτα. «Εξελίξεις δεν υπάρχουν» είπε και προχώρησε σε επίθεση κατά του εργολάβου υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν προσχήματα και μάλιστα προκλητικά». Στη συνέχεια φόρτωσε σε όλους τους άλλους την αποτυχία τήρησης του χρονοδιαγράμματος που ο ίδιος είχε πανηγυρικά ανακοινώσει προ μηνών με βάση εισηγήσεις της διοίκησης της Αττικό Μετρό, η οποία επίσης σφυρίζει αδιάφορα εσχάτως.
Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε και τους Θεσσαλονικείς υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν δυστυχώς πάρα πολλοί παράγοντες που δεν θέλουν αυτό το έργο». Δεν κατονόμασε, βέβαια, τους παράγοντες και περιορίστηκε σε πρόσκληση προς τους εμπλεκομένους «να επιδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους».
Ενώ τα περισσότερα εργοτάξια είναι κλειστά, ενώ οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι εδώ και δύο χρόνια, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποστηρίζει ότι έχει ξεμπλοκάρει το έργο! Οπως είπε: «Δήλωσα τον Σεπτέμβριο ότι είμαι εδώ -και πήγα στη Θεσσαλονίκη- για να ξεμπλοκάρω το έργο. Και το εννοώ αυτό. Το έργο προχώρησε. Μπορώ να πω τώρα, έξι μήνες μετά, πως ό,τι είχε προγραμματιστεί έγινε». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η σύμβαση δεν αλλάζει ανάλογα με τις εποχές. Το έργο θα εκτελεστεί και θα εκτελεστεί με βάση τους κανόνες και τους ρυθμούς οι οποίοι περιλαμβάνονται στη σύμβαση και καθορίζονται από τον νόμο και τις διατάξεις του».
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι κάποιοι στο υπουργείο φωτογραφίζουν την ΑΚΤΩΡ, που έχει ρόλο «συμβούλου» στην κοινοπραξία, υπό την ΑΕΓΕΚ, που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΚΤΩΡ έχει και προνομιούχες μετοχές της ΑΕΓΕΚ. Ομως, όπως ανακοίνωσε προ ημερών δεν έχει καμία σχέση και κατέχει μετοχές άνευ ψήφου της εταιρίας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική.
Μέχρι τώρα όλοι παίζουν την κολοκυθιά και ουδείς ασχολείται με την προχειρότητα στις αρχικές μελέτες, την ανάθεση του έργου χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί πολλές εξ αυτών, το πυκνό δίκτυο σταθμών (13 σταθμοί για 9,6 χιλιόμετρα γραμμής ώστε να πέσει πολύ μπετόν...), την απαίτηση για διπλή σήραγγα (μία προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να πέσει ακόμα περισσότερο μπετόν) και τα άλλα προβλήματα που οδήγησαν στο ναυάγιο.
Φώτης Κόλλιας
δημοκρατία
Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, σφύριζε αδιάφορα παρά το γεγονός ότι η κοινοπραξία βρίσκεται προ της πλήρους αποχώρησης από το έργο, ενώ ετοιμάζεται να διεκδικήσει περί το 0,5 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο!
Ενώ ο ίδιος είχε πει σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι τα εργοτάξια θα αναστηθούν, οι κάτοικοι της πόλης μαθαίνουν ότι είναι άγνωστος ο χρόνος ολοκλήρωσης του μετρό, το οποίο θα έπρεπε να λειτουργεί από τα τέλη του 2012! Πλέον θεωρείται σίγουρο ότι δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν από το 2019, αν η κοινοπραξία μείνει στην εργολαβία και δεν αποχωρήσει όπως απειλεί, πιθανώς στο πλαίσιο διεκδίκησης αποζημιώσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης έκανε χθες δηλώσεις σαν να μη συμβαίνει τίποτα. «Εξελίξεις δεν υπάρχουν» είπε και προχώρησε σε επίθεση κατά του εργολάβου υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν προσχήματα και μάλιστα προκλητικά». Στη συνέχεια φόρτωσε σε όλους τους άλλους την αποτυχία τήρησης του χρονοδιαγράμματος που ο ίδιος είχε πανηγυρικά ανακοινώσει προ μηνών με βάση εισηγήσεις της διοίκησης της Αττικό Μετρό, η οποία επίσης σφυρίζει αδιάφορα εσχάτως.
Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε και τους Θεσσαλονικείς υποστηρίζοντας: «Υπάρχουν δυστυχώς πάρα πολλοί παράγοντες που δεν θέλουν αυτό το έργο». Δεν κατονόμασε, βέβαια, τους παράγοντες και περιορίστηκε σε πρόσκληση προς τους εμπλεκομένους «να επιδείξουν τον καλύτερο εαυτό τους».
Ενώ τα περισσότερα εργοτάξια είναι κλειστά, ενώ οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι εδώ και δύο χρόνια, ο κ. Χρυσοχοΐδης υποστηρίζει ότι έχει ξεμπλοκάρει το έργο! Οπως είπε: «Δήλωσα τον Σεπτέμβριο ότι είμαι εδώ -και πήγα στη Θεσσαλονίκη- για να ξεμπλοκάρω το έργο. Και το εννοώ αυτό. Το έργο προχώρησε. Μπορώ να πω τώρα, έξι μήνες μετά, πως ό,τι είχε προγραμματιστεί έγινε». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η σύμβαση δεν αλλάζει ανάλογα με τις εποχές. Το έργο θα εκτελεστεί και θα εκτελεστεί με βάση τους κανόνες και τους ρυθμούς οι οποίοι περιλαμβάνονται στη σύμβαση και καθορίζονται από τον νόμο και τις διατάξεις του».
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι κάποιοι στο υπουργείο φωτογραφίζουν την ΑΚΤΩΡ, που έχει ρόλο «συμβούλου» στην κοινοπραξία, υπό την ΑΕΓΕΚ, που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΚΤΩΡ έχει και προνομιούχες μετοχές της ΑΕΓΕΚ. Ομως, όπως ανακοίνωσε προ ημερών δεν έχει καμία σχέση και κατέχει μετοχές άνευ ψήφου της εταιρίας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική.
Μέχρι τώρα όλοι παίζουν την κολοκυθιά και ουδείς ασχολείται με την προχειρότητα στις αρχικές μελέτες, την ανάθεση του έργου χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί πολλές εξ αυτών, το πυκνό δίκτυο σταθμών (13 σταθμοί για 9,6 χιλιόμετρα γραμμής ώστε να πέσει πολύ μπετόν...), την απαίτηση για διπλή σήραγγα (μία προς κάθε κατεύθυνση, ώστε να πέσει ακόμα περισσότερο μπετόν) και τα άλλα προβλήματα που οδήγησαν στο ναυάγιο.
Φώτης Κόλλιας
δημοκρατία
Η απάντηση του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στη Βουλή
Δριμεία επίθεση εξαπέλυσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το βήμα της Βουλής.
«Το έργο του υπουργείου Υποδομών ενοχλεί φυλλάδες της διαπλοκής. Συστηματικά έχω γίνει στόχος ακροδεξιού βρώμικου εντύπου το οποίο δεν ξέρω -αλλά θα μάθω και θα ενημερώσω την εθνική αντιπροσωπεία και τον ελληνικό λαό- τι ακριβώς συμφέροντα υπηρετεί. Επαναλαμβάνω, άνομα και βρώμικα συμφέροντα και επαναλαμβάνω να τους χαίρονται αυτοί που τους πληρώνουν» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα, καταγγέλλοντας την ύπαρξη εκβιαστών για την εξασφάλιση υπεργολαβιών, στους οποίους δεν υπέκυψε και σε λίγο θα τους καταγγείλει και δημόσια.
«Σε ότι με αφορά στην παρουσία μου στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, δύο είναι αυτοί που έχουν κάνει λάθος διεύθυνση. Οι πρώτοι είναι ενδεχομένως οι κακομαθημένοι της διαπλοκής. Που μάθανε, κόντρα στην εφαρμογή των νόμων, παραβιάζοντας και τσαλαπατώντας τον υγιή ανταγωνισμό, να έκαναν δουλίτσες κάποτε. Αυτό δεν συμβαίνει σήμερα. Ούτε πρόκειται να συμβεί ποτέ. Αλλά υπάρχει και η άλλη κατηγορία. Η κατηγορία των εκβιαστών. Στους οποίους εγώ δεν υποχώρησα και ούτε πρόκειται να υποχωρήσω. Και ούτε πρόκειται να δεχθώ εκβιασμούς. Από διάφορους, οι οποίοι κυκλοφορούν στα διάφορα γραφεία εφημερίδων δίνοντας δήθεν καταγγελίες, προσπαθώντας να εκβιάσουν για να πάρουν υπεργολαβίες και να πάρουνε μίζες. Αυτό συμβαίνει. Και αναρωτιέμαι πραγματικά μετά από τέτοια δημοσιεύματα, αν υπάρχει δικαιοσύνη σε αυτό τον τόπο. Και προκαλώ οποιονδήποτε. Και δεν θα αφήσω καμία πέτρα που να μην σηκώσω. Προκαλώ οποιονδήποτε αν έχει την παραμικρή καταγγελία, την παραμικρή, όχι απόδειξη, αλλά ένδειξη, να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στους εισαγγελείς, στη Βουλή, ερωτήσεις οπουδήποτε θέλουν. Αλλά εδώ. Όχι με βρώμικα έντυπα και βρώμικες επιθέσεις. Δεν θα υποχωρήσω στους εκβιαστές και θα τους καταγγείλω σε λίγο και δημόσια αν χρειαστεί. Έδειξα πραγματικά και προσπάθησα να επιδείξω αξιοπρέπεια και ευγένεια απέναντι σε κάποιους, αλλά δεν θα συνεχίσω αυτό αν συνεχίσουν οι βρώμικοι εκβιαστές να ασκούν τέτοιου είδους συμπεριφορές» είπε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου