Απαράδεκτες, αντιπαιδαγωγικές αποφάσεις της κυβέρνησης μέσα στο κατακαλόκαιρο, σε βάρος χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους. Αντιμετωπίζουν ως «κόστος» τις μορφωτικές ανάγκες, ειδικά των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
- Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ: Να ανακληθούν τώρα οι συγχωνεύσεις! Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία, χωρίς περικοπές από την έναρξη του σχολικού έτους. Δραστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
- Μπαράζ αντιδράσεων και κινητοποιήσεων από Ενώσεις Γονέων και Συλλόγους Εκπαιδευτικών.
Να μην πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό ζητά, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας, το ΚΚΕ.
Στην Επίκαιρη Ερώτηση, που υπογράφει ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής, σημειώνεται:
«Με κλειστά τα σχολεία, μέσα στο κατακαλόκαιρο, με εγκυκλίους του γγ του ΥΠΑΙΘΑ με αριθμούς 76216/Δ2/8-7-24 και 80483/Δ1/15-7-2024, δόθηκαν κατευθύνσεις να συγκροτηθούν τμήματα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται για την περικοπή των κενών της Παράλληλης Στήριξης, αφού δεν λαμβάνονται υπόψη οι γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ και προβλέπεται ένας εκπαιδευτικός ανά τμήμα ή ακόμα και ανά τάξη.
Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η κατάργηση Τμημάτων Ενταξης, οι ανακλήσεις αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων, όπου φοιτούν μαθητές με γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, η προώθηση της βίαιης, αντιπαιδαγωγικής δημιουργίας τμημάτων στα μέγιστα απαράδεκτα προβλεπόμενα όρια, δηλαδή με 25 μαθητές/τριες στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και με 25 έως 28 μαθητές/τριες στη Δευτεροβάθμια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα παιδαγωγικό, κοινωνικό κ.λπ. κριτήριο, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τον νόμο, το μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων και η συγχώνευσή τους με συνέπεια μαθητές μεγάλων τάξεων του Δημοτικού αλλά και μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου να μετακινούνται σε όμορες μονάδες, να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον.
Δηλαδή, κόβονται περίπου 1.000 τμήματα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια προφανώς για να γίνει "εξοικονόμηση" κονδυλίων από την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, δημιουργώντας μία εκρηκτική κατάσταση στην Παιδεία.
Με τα υποκριτικά λόγια περί "αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου", "βελτίωσης των σχολείων", "χιλιάδων διορισμών" επιχειρείται ο καλλωπισμός της πραγματικότητας, όπως έχει διαμορφωθεί με το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών νόμων, των κυβερνητικών αποφάσεων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης, αφήνοντας ουσιαστικά ακάλυπτες τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Οχι μόνο δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η παιδαγωγική διαδικασία, όχι μόνο αμφισβητείται το δικαίωμα των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες να λαμβάνουν την αναγκαία στήριξη, αλλά πλέον καταργείται το δικαίωμα του κάθε μαθητή να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνικοποίησή του, την εν γένει μαθησιακή του πορεία.
Ολα τα παραπάνω, εύλογα, προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών, των Συλλόγων Γονέων, που με παρεμβάσεις στο υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απαίτησαν το αυτονόητο, να εξασφαλιστούν οι παιδαγωγικοί όροι, ώστε οι μαθητές να έχουν τη μόρφωση που δικαιούνται και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επιτελέσουν παιδαγωγικό έργο.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις - συμπτύξεις τμημάτων δημιουργώντας τερατώδη, υπερπληθή τμήματα, να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές σε μία φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Α' και Β' Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις με αντίστοιχες προσλήψεις όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών.
- Να εγκριθούν όλα τα τμήματα των ΕΠΑΛ στον τομέα/ειδικότητα που επιθυμούν καθώς και όλα τα κενά σε Τμήματα Ενταξης και Παράλληλη Στήριξη».
Στο μεταξύ, συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και γονιών σε πολλές περιοχές ενάντια στο κύμα συγχωνεύσεων.
Χτες έγινε παγκρήτια κινητοποίηση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης. Στην Κρήτη οδηγούνται προς συγχώνευση περισσότερα από 82 σχολικά τμήματα. Ειδικότερα, στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου συγχωνεύονται 40 τμήματα, στον νομό Λασιθίου 12, στο Ρέθυμνο περισσότερα από 10 και στα Χανιά πάνω από 20. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από το Ηράκλειο, τα Xανιά και το Λασίθι. Οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν από τον διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης να μην προχωρήσει καμία συγχώνευση τμημάτων και να γίνουν προσλήψεις του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού.
Ο Θοδωρής Πέτκος, γραμματέας του ΣΕΠΕ «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», δήλωσε: «Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί η κατάπτυστη εγκύκλιος που οδηγεί σε συγχωνεύσεις τμημάτων, η οποία θα επιφέρει σοβαρές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων. Η κυβέρνηση υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία την ώρα που αυξάνονται οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα, σε σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια».
Αντίστοιχη παράσταση διαμαρτυρίας έκανε χτες αντιπροσωπεία της ΕΛΜΕ Ζακύνθου στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού.
Επίσης, κινητοποιήσεις για το θέμα των συγχωνεύσεων προγραμματίζουν, σήμερα, Τετάρτη, η ΕΛΜΕ Κέρκυρας στην ΠΔΕ Ιονίων Νήσων, στις 11 το πρωί και αύριο, Πέμπτη, η Ενωση Γονέων - Κηδεμόνων Χανίων στις 11 π.μ. στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Συνάντηση της ΤΕ Μαγνησίας με τον Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών ΑμεΑ
Συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών ΑμεΑ Μαγνησίας πραγματοποίησε χθες κλιμάκιο του ΚΚΕ αποτελούμενο από τους Αποστόλη Ριζόπουλο, μέλος του Γραφείου Περιοχής Θεσσαλίας, και Βασίλη Μεταξά, βουλευτή Μαγνησίας του Κόμματος.
Επίκεντρο της συζήτησης ήταν οι πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για τους σχεδιασμούς του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη σχετικά με το ενδεχόμενο να μετεγκατασταθεί το Ιδρυμα Αγωγής Ανηλίκων, που βρίσκεται στη Νέα Ιωνία, στην Παιδόπολη Αγριάς.
Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Παιδιών ΑμεΑ Μαγνησίας εξέφρασαν την αντίθεσή τους σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Τόνισαν ότι οι λόγοι των σοβαρών ενστάσεών τους δεν έχουν να κάνουν με το Ιδρυμα Αγωγής Ανηλίκων, καθώς τα παιδιά με παραβατικές συμπεριφορές απαιτείται να στηριχθούν και να ενισχυθεί η κρατική αρωγή, με βελτίωση των υποδομών και της λειτουργία των δομών όπου φιλοξενούνται.
Ωστόσο στην Παιδόπολη βρίσκονται συγκεκριμένες δομές πρόνοιας, όπως το Ειδικό Σχολείο και η Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης, ενώ φιλοξενούνται και ασυνόδευτοι ανήλικοι αιτούντες άσυλο. Μάλιστα, οι δομές αυτές χρειάζονται επιπλέον ενίσχυση σε σχέση με την υλικοτεχνική τους υποδομή, για να δημιουργηθεί δομή διημέρευσης και να επεκταθούν οι εγκαταστάσεις του Ειδικού Σχολείου, αφού παρότι ξεκίνησε τη λειτουργία του με προδιαγραφές τετραθέσιου, από τη φετινή χρονιά θα λειτουργεί ως επταθέσιο.
Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου επεσήμαναν ότι πρέπει να στηριχθούν τα παιδιά με αναπηρία, να διασφαλιστούν οι μετακινήσεις τους στα ΚΔΑΠ, να κατασκευαστεί κατάλληλο κτίριο για το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Κατάρτισης, που εδώ και αρκετά χρόνια παραπέμπεται «στις ελληνικές καλένδες», αλλά και να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου κτιρίου του Ενιαίου Ειδικού Γυμνασίου και Λυκείου.
Ο Β. Μεταξάς και ο Απ. Ριζόπουλος τόνισαν ότι το ΚΚΕ θα συνεχίσει να στηρίζει τα δίκαια αιτήματα του Συλλόγου και τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.
Υπογράμμισαν ότι είναι απαράδεκτο να μαθαίνονται πληροφορίες για τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης από διαρροές στα ΜΜΕ και να μην υπάρχει επίσημη τοποθέτηση για το ζήτημα από το υπουργείο και την περιφερειακή αρχή, που συμμετείχε στη σύσκεψη με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη πριν μερικές μέρες και μάλιστα επισκέφτηκαν και τις εγκαταστάσεις στην Παιδόπολη.
Ενημέρωσαν, τέλος, ότι το ΚΚΕ κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή ώστε να υπάρξει άμεση απάντηση.
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση του διοικητικού εφετείου κρίνει ότι οι νεοδιόριστοι/ες του 2020 (και κατά συνέπεια και οι νεοδιόριστοι του 2021 και 2022) πρέπει να μονιμοποιηθούν αυτοδίκαια στη διετία, χωρίς «αξιολόγηση»!
Οι εκπαιδευτικοί απαίτησαν από τη ΔΙΔΕ να προχωρήσει στην άμεση μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών, χωρίς «αξιολόγηση», μιας και έχει παρέλθει η διετία.
Παράλληλα τονίζουν ότι «το δικαίωμα στην απεργία δεν παζαρεύεται, συνεχίζουμε αγωνιστικά με όπλο τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου, την απεργία - αποχή για την κατάργηση της αξιολόγησης - κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών!».
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 28/8/24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου