Αποδομούν το σχέδιο Γαβρόγλου για το λύκειο και το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ στην ΟΛΜΕ, καθώς λένε ότι το σχέδιο έχει μεγάλη απόκλιση από τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας.
Η σχετική χθεσινή ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) φωτίζει και τους λόγους για τους οποίους ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει παραπέμψει το σχέδιο στις ελληνικές καλένδες. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γαβρόγλου δέχεται εσωκομματικά βέλη ότι παρουσίασε το σχέδιο χωρίς την εξασφάλιση των απαραίτητων συναινέσεων.
Ειδικότερα, οι ΣΥΝΕΚ αναφέρουν ότι «το σχέδιο έχει μεγάλη απόκλιση από τους βασικούς άξονες των θέσεων της ΟΛΜΕ και του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και από τις ανάγκες της κοινωνίας».
Σύμφωνα με την παράταξη, κύρια προβλήματα με τις αλλαγές που προτείνονται, είναι «η παραπέρα εξειδίκευση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών (με αύξηση ωρών διδασκαλίας και ταυτόχρονο κόψιμο άλλων μαθημάτων γενικής παιδείας), καθώς και οι διπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στη Γ΄ Λυκείου.
Συνέπεια θα είναι να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας του Γενικού Λυκείου και να μην ολοκληρώνεται η βασική γνώση γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές. Παράλληλα θα δημιουργηθούν πλεονάσματα ή και ελλείψεις σε ειδικότητες εκπαιδευτικών». Μάλιστα, η παράταξη καλεί τους εκπαιδευτικούς να κινητοποιηθούν ώστε να μην υιοθετηθεί το σχέδιο.
Την αντίθεσή τους στο σχέδιο εξέφρασαν και ενώσεις βιοεπιστημόνων, φυσικών, χημικών, μετά την τρίωρη συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γεράσιμο Κουζέλη. «Παρότι ο πρόεδρος παραδέχθηκε ότι υπάρχει αίτημα για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Ευρώπη, στην Ελλάδα οι ώρες υπολείπονται έναντι των ευρωπαϊκών και με το υπό συζήτηση σχέδιο συρρικνώνονται ακόμη περισσότερο», λένε οι ενώσεις.
http://www.kathimerini.gr/
Η σχετική χθεσινή ανακοίνωση των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) φωτίζει και τους λόγους για τους οποίους ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει παραπέμψει το σχέδιο στις ελληνικές καλένδες. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γαβρόγλου δέχεται εσωκομματικά βέλη ότι παρουσίασε το σχέδιο χωρίς την εξασφάλιση των απαραίτητων συναινέσεων.
Ειδικότερα, οι ΣΥΝΕΚ αναφέρουν ότι «το σχέδιο έχει μεγάλη απόκλιση από τους βασικούς άξονες των θέσεων της ΟΛΜΕ και του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και από τις ανάγκες της κοινωνίας».
Σύμφωνα με την παράταξη, κύρια προβλήματα με τις αλλαγές που προτείνονται, είναι «η παραπέρα εξειδίκευση του γνωστικού επιπέδου κάποιων βασικών επιστημών (με αύξηση ωρών διδασκαλίας και ταυτόχρονο κόψιμο άλλων μαθημάτων γενικής παιδείας), καθώς και οι διπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στη Γ΄ Λυκείου.
Συνέπεια θα είναι να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας του Γενικού Λυκείου και να μην ολοκληρώνεται η βασική γνώση γενικής παιδείας για όλους τους μαθητές. Παράλληλα θα δημιουργηθούν πλεονάσματα ή και ελλείψεις σε ειδικότητες εκπαιδευτικών». Μάλιστα, η παράταξη καλεί τους εκπαιδευτικούς να κινητοποιηθούν ώστε να μην υιοθετηθεί το σχέδιο.
Την αντίθεσή τους στο σχέδιο εξέφρασαν και ενώσεις βιοεπιστημόνων, φυσικών, χημικών, μετά την τρίωρη συνάντηση που είχαν με τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γεράσιμο Κουζέλη. «Παρότι ο πρόεδρος παραδέχθηκε ότι υπάρχει αίτημα για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Ευρώπη, στην Ελλάδα οι ώρες υπολείπονται έναντι των ευρωπαϊκών και με το υπό συζήτηση σχέδιο συρρικνώνονται ακόμη περισσότερο», λένε οι ενώσεις.
http://www.kathimerini.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου