Το ίδιο ανάλγητο κράτος που κόβει αβέρτα κουβέρτα συντάξεις νομοθετεί έτσι ώστε να μην ζημιωθεί ούτε τσακιστή δεκάρα ο φτωχούλης μεγαλοεργολάβος Μπόμπολας αν τυχόν οι εισπράξεις των διοδίων από τον αυτοκινητόδρομο Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) δεν του αποφέρουν όσα εκατομμύρια περιμένει!!!
Πιο συγκεκριμένα με ενίσχυση από τον κρατικό προυπολογισμό θα αποζημιώνεται πλέον με απόφαση των υπουργών Σπίρτζη και Τσακαλώτου ο όμιλος Μπόμπολα για την τυχόν ζημιογόνο λειτουργία του οδικού άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.
Η (ν)τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει ότι η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.
Στην σχετική τροπολογία αναφέρεται χαρακτηριστικά «παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της προβλεπόμενης στη σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη-Κατασκευή- Χρηματοδότηση- Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου “Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Κλάδος Λέυκτρο- Σπάρτη (ν.3559/2007)”, δαπάνης η οποία προκαλείται από την υποχρέωση του Δημοσίου για την επιδότηση λειτουργίας και την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα».
Επί της ουσίας η κυβέρνηση επιθυμεί να διασφαλιστεί η κερδοφορία της κοινοπραξίας Άκτωρ-J&P Άβαξ - Intracom Συμμετοχών εφόσον τα έσοδα της πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο κατώφλι.
Παρόμοιες προβλέψεις-δωράκια υπήρχαν από εποχής Χρυσοχοϊδη για όλους τους αυτοκινητόδρομους που εκμεταλλεύονται κοινοπραξίες,πλην όμως ο ΣΥΡΙΖΑ τις είχε χαρακτηρίσει χαριστικές και είχε υποσχεθεί να τις καταργήσει.
Αντί λοιπόν η "αριστερή" κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να καταργήσει τις υπάρχουσες φέρνει (ν)τροπολογία και για τον Μορέα του Μπόμπολα την ίδια μέρα που όλα τα ΜΜΕ γράφουν ότι συμφώνησαν με τους δανειστές μειώσεις στις συντάξεις πάνω από 700 ευρώ και χαράτσι στους μισθούς πάνω από 400 ευρώ.
Άλλες πηγές χρηματοδότησης δεν υπάρχουν καθώς δεν μπορεί να ενισχυθεί το έργο μέσω ΕΣΠΑ καθώς τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδοτούν μόνο τις φάσεις των μελετών και της κατασκευής των έργων, αλλά όχι το στάδιο της λειτουργίας τους.
Συνεπώς η όποια ζημία προκύψει από τον όγκο διέλευσης οχημάτων, να το επωμίζεται το Δημόσιο, ενώ δεν έχει υπολογιστεί το πιθανό κόστος για τον προϋπολογισμό με τη συγκεκριμένη επιδότηση προς την Μορέας ΑΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου