Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011

30 χρόνια από την τραγωδία της ΘΥΡΑΣ 7

Ηταν ένα ηλιόλουστο Κυριακάτικο απόγευμα,μέρα γιορτής του ποδοσφαίρου,ιδανικός καιρός για γήπεδο.Τίποτα δεν προμήνυε ότι με τη λήξη του ντέρμπυ Ολυμπιακού - ΑΕΚ η μέρα θα βάφονταν κόκκινη από το αίμα 21 αθώων παιδιών που χαίρονταν τη νίκη της ομάδας τους.
Η πιο μαύρη μέρα στο Ελληνικό ποδόσφαιρο!
Η μυρωδιά του θανάτου,η θλίψη,το πένθος,ο θρήνος αλλά κι η αγανάκτηση για το έγκλημα (δεν τιμωρήθηκε ποτέ κανένας) απλώθηκαν αστραπιαία από τον Πειραιά σ' όλη την Ελλάδα.


8.2.1981, 
ημέρα: Κυριακή, 
Ώρα: 16.58.,
στάδιο "Γεώργιος Καραϊσκάκης",

Θύρα 7

Ημερομηνία και ώρα, βαθιά χαραγμένες στη μνήμη του Φίλαθλου κόσμου, πέρα από οπαδικές λογικές και συλλογικές προτιμήσεις. Μέρα αποφράδα για τον αθλητισμό και τους φιλάθλους αυτού του τόπου. Μέρα θανάτου και κοινωνικής αιμορραγίας για την Ελλάδα όλη, που στερήθηκε νιάτα και δυνάμεις ακμαίες, θυσιασμένες στο βωμό του Μολώχ βάφοντας με αίμα φίλαθλο τα χώματα της πολύπαθης χώρας.
Το ευρύ σκορ του αγώνα εκείνης της μέρας (ΟΣΦΠ-ΑΕΚ:6-0) προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού, ρίγη συγκίνησης και πάθη, που λειτούργησαν ως ριπές θανάτου, σκιάζοντας τη λογική και την προσοχή. Ο αγώνας των νεαρών φιλάθλων να προλάβουν τα είδωλα που τους χάρισαν τεράστιες συγκινήσεις και απύθμενη χαρά, αγώνας στη λεωφόρο της αποθέωσης σημαδεύτηκε από την ανθρωποθυσία.

Εικοσιένα νέοι άνθρωποι, εικοσιένα υγιείς και δυναμικές παρουσίες έχασαν τη ζωή τους με τρόπο τραγικό, με θάνατο οδυνηρό στη μισάνοιχτη πόρτα της θύρας 7, που μετατράπηκε σε Κερκόπορτα και σε πύλη του Άδη. Χάθηκε η θνητή τους υπόσταση μόνο. Η πνευματική τους παρουσία είναι αιώνια στα 21 μαύρα καθίσματα, τιμητικές τους εσαεί "παρουσίες" στο γήπεδο "Γεώργιος Καραϊσκάκης", το σπίτι του αγαπημένου τους Θρύλου.

Κάθονται εκεί, αθέατοι "θεατές" των αγώνων, θαυμάζοντας την ομάδα τους να κατακτά περηφανείς νίκες, προστάτες για ανάλογα τραγικά συμβάντα. Παρακολουθούν σιωπηλοί και με αγωνία τις αλλαγές των συμπεριφορών στις κερκίδες, προσπαθώντας να περάσουν το μήνυμα της δικής τους θυσίας μέσα από την ασάλευτη "ζωή" τους.

"Φίλοι,ένας αγώνας είναι μόνο. 
Μια στιγμή στη ζωή. 
Σεβαστείτε τους αντιπάλους. 
Αυτός ο σεβασμός είναι η πεμπτουσία του αγώνα και η ουσία του αθλητικού ιδεώδους. 
Στον αγώνα η νίκη, η ισοπαλία, η ήττα είναι θεμιτά αποτελέσματα. 
Η νίκη στη ζωή έχει σημασία. 
Η πορεία λογαριάζεται. 
Εκεί είναι η μάχη με τον χάροντα στα μαρμαρένια αλώνια. 
ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ "ΠΑΡΟΝΤΕΣ" άσαρκοι και πνευματικοί θεατές. 
Με τη συμπεριφορά σας και τη φίλαθλη στάση σας δικαιώστε τον ΑΔΙΚΟ ΧΑΜΟ ΜΑΣ."

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΣΚΛΗΤΗΡΙΟ ΝΕΚΡΩΝ

Παναγιώτης Τουμανίδης    14 ετών
Κώστας Σκλαβούνης          16 ετών
Ηλίας Παναγούλης              17 ετών
Γεράσιμος Αμίτσης             18 ετών
- οπαδός της ΑΕΚ 
Γιάννης Κανελλόπουλος   18 ετών 
Σπύρος Λεωνιδάκης          18 ετών 
Γιάννης Σπηλιόπουλος     19 ετών 
Νίκος Φίλος                          19 ετών 
Γιάννης Διαλυνάς                20 ετών 
Βασίλης Μάχας                    20 ετών 
Ευστράτιος Πούπος            20 ετών 
Μιχάλης Κωστόπουλος      21 ετών 
Ζωγραφούλα Χαϊρατίδου   23 ετών 
Σπύρος Ανδριώτης              24 ετών 
Κώστας Καρανικόλας         26 ετών 
Μιχάλης Μάρκου                  27 ετών 
Κώστας Μπίλας                    28 ετών 
Αναστάσιος Πιτσόλης         30 ετών 
Αντώνης Κουρουπάκης     34 ετών 
Χρήστος Χατζηγεωργίου    34 ετών 
Δημήτρης Αδαμόπουλος   40 ετών


ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΣΤΑ ΦΙΛΑΘΛΑ ΝΕΙΑΤΑ 
ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΤΗΣ ΘΥΡΑΣ 7

















Το χρονικό της τραγωδίας
Κυριακή 8/2/1981
16:58: Το παιχνίδι έχει τελειώσει όταν συμβαίνει το μοιραίο. Για μερικά λεπτά στα σκαλοπάτια της θύρας 7 επικρατεί χαλασμός. Κανείς δεν μπορεί να κρατηθεί από πουθενά κι ο ένας πέφτει πάνω στον άλλο.
17:03: Κάποιοι αστυφύλακες κατορθώνουν δύσκολα να αφαιρέσουν ένα από τα τουρνικέ και να απεγκλωβίσουν έτσι τους πρώτους ανθρώπους.
17:10: Επικρατεί πανδαιμόνιο. Ο κόσμος ουρλιάζει, αλλά οι φωνές μπερδεύονται με τα συνθήματα του θριάμβου. Μόλις έχει λήξει ο αγώνας κι έτσι ουδείς μέσα στο γήπεδο αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στη θύρα 7.
17:15: Νεκροί και τραυματίες μεταφέρονται με περιπολικά και 13 ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ στον Τζάννειο νοσοκομείο Πειραιά, ενώ έχει σημάνει γενική κινητοποίηση στην Αστυνομία και τα νοσοκομεία.
17:30: Αρχισαν να φτάνουν στο Τζάννειο νοσοκομείο οι πρώτοι τραυματίες. Ανάμεσά τους και οι πρώτοι νεκροί. Παράλληλα αρκετοί φίλαθλοι συγκεντρώνονται έξω από το νοσοκομείο με την αγωνία ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους.
17:50: Τα τηλεοπτικά δίκτυα (ΕΡΤ και ΥΕΝΕΔ) μεταδίδουν το γεγονός και κάνουν έκκληση σε γιατρούς να προσέλθουν στο Τζάννειο ώστε να ενισχύσουν τους εφημερεύοντες, αλλά και για αιμοδότες. Κινητοποιείται επιπλέον προσωπικό και στο Κρατικό Πειραιώς, όπου μεταφέρονται κάποιοι βαριά τραυματισμένοι.
18:20: Φτάνουν στο Τζάννειο ο υπουργός Κοινωνικών Υπηρεσιών κ. Δοξιάδης και οι υφυπουργοί κ. Τσουκαντάς και κ. Αποστολάτος. Ενημερώνονται για την κατάσταση που επικρατεί και δίνουν εντολή για ακόμα μεγαλύτερη κινητοποίηση γιατρών και αιμοδοτών. Γίνεται έκκληση για αιμοδοσία. Η προσέλευση του κόσμου μεγαλώνει και ασθενοφόρα συνεχίζουν να διακομίζουν τραυματίες.
18:30: Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης δίνει εντολή στο Κέντρο Αμεσης Δράσης και καλούνται τα πληρώματα των περιπολικών και οι αστυνομικοί που είναι σε υπηρεσία να σπεύσουν στα δύο νοσοκομεία για να προσφέρουν αίμα. Εκατοντάδες αστυνομικοί γίνονται αιμοδότες.
18:45: Φτάνουν στο Τζάννειο ο υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Δαβάκης, ο υφυπουργός Προεδρίας Κυβερνήσεως κ. Αχιλλέας Καραμανλής και ανώτεροι αξιωματικοί της Αστυνομίας. Δίνεται εντολή να τεθεί σε επιφυλακή το ΚΑΤ, για να αρχίσει κι αυτό να δέχεται τραυματίες που έχουν ανάγκη νευροχειρουργικής επεμβάσεως.
18:50: Φτάνουν στο Τζάννειο παράγοντες και ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ.
19:15: Εκατοντάδες άτομα συγκεντρώνονται έξω από τον Τζάννειο και με αγωνία ζητούν να μάθουν τα ονόματα νεκρών και τραυματιών.
19:30: Αθρόα είναι η προσέλευση γιατρών και αιμοδοτών. Δεκάδες γυναίκες λιποθυμούν από την αγωνία.
19:40: Ο υπουργός κ. Δοξιάδης ενημερώνει τον πρωθυπουργό κ. Ράλλη, ο οποίος δίνει εντολή να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα και ενημερώνει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Καραμανλή.
19:45: Χρειάζεται να μπλοκάρουν το Τζάννειο δυνάμεις των ΜΑΤ προκειμένου να απομακρύνουν τον κόσμο από την κεντρική είσοδο για να γίνει πιο εύκολη η πρόσβαση στους γιατρούς και στους αιμοδότες.
20:00: Σκηνές αλλοφροσύνης διαδραματίζονται στο Τζάννειο από τους συγγενείς. Αναγνωρίζονται τα τρία πρώτα θύματα. Είναι οι Γιάννης Κανελλόπουλος, Γιάννης Διαλυνάς και Βασίλης Μάχος. Δυστυχώς ακολούθησαν και άλλοι και ο αριθμός των νεκρών έφτασε τους 21.
20:15: Οι αστυνομικοί του 7ου Αστυνομικού Τμήματος αρχίζουν την πραγματογνωμοσύνη στη θύρα 7, αναζητώντας τις αιτίες του τραγικού γεγονότος.
20:30: Στο Τζάννειο φτάνει ο πρωθυπουργός Γεώργιος Ράλλης. Σοβαρά τραυματίες μεταφέρονται στο Γενικό Κρατικό Πειραιώς και στο ΚΑΤ. Γιατροί και νοσοκόμες βγαίνουν με καταματωμένες τις μπλούζες στους διαδρόμους και φωνάζουν ονόματα τραυματιών. Αρκετοί από τους συγγενείς λιποθυμούν.
20:50: Τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα αρχίζουν να μεταδίδουν πένθιμη μουσική. Παράλληλα, σε ένδειξη πένθους έχουν διακόψει το πρόγραμμά τους και έχουν διαρκή σύνδεση με το Τζάννειο, το Κρατικό Πειραιά, το ΚΑΤ και το Στάδιο Καραϊσκάκη.
21:00: Γύρω στα 300 με 400 άτομα με άγριες διαθέσεις προσπαθούν να μπουν στο Στάδιο Καραϊσκάκη και να βρουν τους υπεύθυνους. Απομακρύνονται από μια διμοιρία των ΜΑΤ.
21:15: Ο διοικητής του Τζαννείου κ. Απέργης βγαίνει στον διάδρομο και κάνει έκκληση στον κόσμο να απομακρυνθεί από την είσοδο του νοσοκομείου διότι εμποδίζουν την κυκλοφορία περιπολικών και ασθενοφόρων. Εκκλήσεις για τον ίδιο λόγο γίνονταν και από τα τηλεοπτικά δίκτυα. Ο κόσμος πιέζει για ενημέρωση.

Ολη τη νύχτα προσέρχονται πολίτες για να δώσουν αίμα, γιατροί και νοσοκόμες προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες, τα χειρουργεία έχουν γεμίσει από επείγοντα περιστατικά. Μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες συνεχίζεται το δύσκολο έργο της αναγνώρισης των πτωμάτων. Στο τέλος ανακοινώνεται ότι υπάρχουν 19 νεκροί. Τα δύο επόμενα εικοσιτετράωρα ξεψυχούν άλλοι δύο.
Σύνολο 20 άνδρες και μία γυναίκα, όλοι από 14 έως 40 ετών.

Σάββατο 5/2/2011,τριάντα ολόκληρα χρόνια μετά την τραγωδία της Θύρας 7 στο γήπεδο Καραϊσκάκη.
"Αδέρφια ζείτε, εσείς μας οδηγείτε" φώναξαν και πάλι  (όπως κάθε χρόνο) οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού που παραβρέθηκαν στο μνημόσυνο που τελέστηκε μέσα σε κλίμα συγκίνησης!

Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στην παρακείμενη ομώνυμη πλατεία. 

Tο ρέκβιεμ της κοινοβουλευτικής ολιγαρχίας και η επίθεση της άμεσης δημοκρατίας

Σας προσκαλούμε στην ομιλία-συζήτηση με θέμα

« ΤΟ ΡΕΚΒΙΕΜ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΑΣ και η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ - ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΑΚΤΙΒΙΣΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΜΟΡΦΕΣ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗΣ »

Εισηγητές:

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΡΑΓΚΑ, δημοσιογράφος, μέλος του Κινήματος ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΑΠΤΗΣ, φοιτητής Μουσικής, μέλος της Συντονιστικής Eπιτροπής αγώνα ΚΕΡΑΤΕΑΣ

ΣΤΑΘΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ, μηχανικός αυτοκινήτων, μέλος των κινημάτων ΑΚΡΙΒΕΙΑ STOP και ΕΠΙΒΑΤΕΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΜΑΡΙΑ ΓΑΣΠΑΡΝΑΤΟΥ, τραπεζική υπάλληλος, μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού του κινήματος ΔΙΟΔΙΑ STOP

τη ΔΕΥΤΕΡΑ, 7 ΦΕΒΡOYAΡΙΟΥ 2011, ώρα 6.30 μ.μ

στην αίθουσα προβολών της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην οδό Τοσίτσα 11, Εξάρχεια

Πρωτοβουλία

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ - “ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ”

Συντονίστρια: ΘΕΚΛΑ ΚΙΤΤΟΥ

Τηλέφωνα Eπικοινωνίας:
2106457744, 6982257916, 2105778180, 6977048014

Πρωτοβουλία

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ - “ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ”

Τηλέφωνα Eπικοινωνίας:
2106457744, 6982257916, 2105721865, 6977048014

Η Πρωτοβουλία ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ - “ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ” ιδρύθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2010 και θέτει ως πρώτο καθήκον την πλατειά πληροφόρηση και την αποκάλυψη της αλήθειας, όσον αφορά την ιδιότυπη κατοχή κάτω από την οποίαν τελεί η χώρα.
Για το σκοπό αυτό οργανώνει ελεύθερο ΒΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ, κάθε Δευτέρα στην αίθουσα προβολών της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, Τοσίτσα 11, Εξάρχεια. Όταν χρειάζεται, το ΒΗΜΑ θα λειτουργεί και Τρίτη.

Στο ΒΗΜΑ θα αναπτύσσονται ομιλίες και συζητήσεις για το ΜΝΗΜΟΝΙΟ, την ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ και όλα τα τεκταινόμενα που απειλούν τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, τη ΛΑΪΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ. Θα προσκαλούνται και θα λαμβάνουν μέρος διανοητές, επιστήμονες, νομικοί, καλλιτέχνες, πανεπιστημιακοί, ακτιβιστές, συνδικαλιστές κ.α. Η είσοδος είναι ελεύθερη για όλους τους πολίτες.
Πληροφορούμε τις φίλες και τους φίλους του ΒΗΜΑΤΟΣ ότι η συνήθης ώρα προσέλευσης είναι 7 μ.μ. Ορισμένες φορές, λόγω μεγάλης ύλης, η ώρα θα αλλάζει, πράγμα που θα ανακοινώνεται στο πρόγραμμα.

http://kontiloforos.blogspot.com/2011/01/t_31.html

Σήμερα οι απαντήσεις στον τζαμπατζή υπουργό Μεταφορών

Πρώτη απάντηση το Πανελλαδικό άνοιγμα των Διοδίων
Αναλυτικά για το κίνημα των διοδίων και τις σημερινές πανελλαδικές κινητοποιήσεις στο http://www.epitropesdiodiastop.blogspot.com/

κι άλλη μια απάντηση από έναν εξαίρετο δημοσιογράφο
Ενοχή και δίκαιο
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ

Θα έπρεπε να ερυθριούν οι παρειές του υπουργού Μεταφορών όταν απεκάλεσε «τζαμπατζήδες» με αντικοινωνική, παρακαλώ, συμπεριφορά όσους αρνούνται να πληρώσουν το αντίτιμο των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες και στα διόδια.


Αυτούς τους χαρακτηρισμούς όφειλε να τους αποδώσει στους μεγαλοκαρχαρίες αυτού του πολύπαθου τόπου, που απαλλάσσονται από τη βαριά φορολογία «για οικονομικούς-εθνικούς λόγους», ότι δήθεν προσφέρουν υπηρεσίες με την εξαγωγική δεινότητα των επιχειρήσεών τους και ότι τάχα δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.


ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ο υπουργός να φορτώσει με ενοχές τους οργισμένους (με το δίκιο τους) και διαμαρτυρόμενους πολίτες, που πράττουν το ελάχιστο για να δείξουν ότι δεν αντέχουν άλλο το ανήθικο πολιτικό σύστημα. Να νιώσουν ένοχοι για τι; Απέναντι σε ποιους; Η ενοχή είναι ένα χριστιανικό κατασκεύασμα, που ουδεμία σχέση έχει με το δίκαιο. Ας ανατρέξει ο κ. Ρέππας σε οποιοδήποτε έργο του Νίτσε, μπας και καταλάβει την κρίσιμη διαφορά. Επιπλέον, δεν είναι η συμπεριφορά των «τζαμπατζήδων» αντικοινωνική· αντικοινωνικά είναι τα σκληρά μέτρα, τα δικά του, της κυβέρνησής του. Αλλά δεν είναι μόνο ο κ. Ρέππας που επιτίθεται μ' αυτόν το σκαιό τρόπο κατά των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν. Το κίνημα «Δεν πληρώνω» έχει κατά καιρούς χλευαστεί και από κατά δήλωσίν τους αριστερούς, από ανθρώπους που τάχα κόπτονται για τα δικαιώματα των πολιτών της τάλαινας δημοκρατίας μας.


ΑΠΟ μερικούς που θέλουν να κινούν τα νήματα στα κινήματα αλλά σκοντάφτουν στα μνήματα (της παρωχημένης ιδεολογίας τους). Από 'κεί, αναρωτιούνται, θα γίνει η εξέγερση, η επανάσταση; Γιατί όχι, αγαπητοί; Από 'κεί είναι περισσότερο πιθανό να ξεπηδήσει η κοινωνική Αριστερά, από τη βαθύθυμη οργή εναντίον της αδικίας, από τον πυρακτωμένο λόγο της πληγωμένης αξιοπρέπειας, από τον επί δεκαετίες λοιδορημένο και κατασυκοφαντημένο μέσο όρο (που συμπλέει πάντα με όσους του δίνουν ψιχία κ.λπ.). Ομως, τώρα, παίρνουν πίσω και τα ψιχία. Οι βολεμένοι της Αριστεράς δεν μπορούν να το κατανοήσουν (γιατί είναι πραγματικά βολεμένοι), άρα δεν μπορούν να χωνέψουν ότι ξεκινάει ένα σημαντικό κίνημα χωρίς αυτούς (τι κρίμα...).


ΔΕΝ είναι τυχαία η ταραχή του κ. Ρέππα και η σύγχυση των παλαιών αριστερών. Στην αρχή είδαν το κίνημα αυτό ίσως και με συμπάθεια· το αντιμετώπισαν, όμως, με πλήρη ειρωνεία και πολιτική απαξίωση. Με την πάροδο του χρόνου κι ενώ περίμεναν να διαλυθεί, αυτό ενδυναμώθηκε· σαν μανιτάρια ξεφυτρώνουν ανά την επικράτεια οι αρνητές καταβολής αντιτίμου εισιτηρίου, είτε στα διόδια είτε στις συγκοινωνίες, μακρινοί απόγονοι -λες- του Χένρι Ντέιβιντ Θόρο, που προτίμησε να πάει στη φυλακή παρά να πληρώσει τους άδικους φόρους που του επέβαλε η κυβέρνηση (ΗΠΑ, 19ος αιώνας). Τη στάση του αυτή εγκολπώθηκε ο Γκάντι για να διώξει τους Αγγλους... Ειλικρινώς, δεν ξέρω τι συνέχεια μπορεί να έχει το κίνημα «Δεν πληρώνω», δείχνει, όμως, πώς το έλασσον στην πολιτική μεταμορφώνεται συγκλονιστικά σε μείζον.
πηγή: Ελευθεροτυπία

Κουράγιο! Κρίση είναι, θα περάσει

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Τα πρωτοσέλιδα της Κυριακής


Τα πρωτοσέλιδα της αυριανής Κυριακής.Ποικίλα κι ενδιαφέροντα θέματα,σε πολλά παίζει σενάριο εκλογών την άνοιξη,το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Αίγυπτο(που ματαιώθηκε κι εκτέθηκαν για ακόμα μια φορά οι έγκυρες) κι ως συνήθως νέα μέτρα,περικοπές μισθών και δώρων.
Κάντε μεγέθυνση και διαβάστε τα!

Το μακρύ ζεϊμπέκικο της κρίσης


Το ζεϊμπέκικο δεν είναι για παλαμάκια, δεν είναι φιγούρα και μαγκιά. Είναι ιερή στιγμή της ύπαρξης που λυτρώνει συμβολικά το υποσυνείδητο για να σε ξαναφέρει ξαλαφρωμένο στον κόσμο. Αν δεις την κρίση σαν ένα μακρύ ζεϊμπέκικο θα πάψεις να κάνεις σβούρες αριστερά και δεξιά στην πίστα του δημόσιου χώρου και θα αφήσεις το ασυνείδητο να καθοδηγήσει τα βήματά σου. Έτσι θα απελευθερώσεις την λογική σου από τη στιγμή κατά την οποία θα δεχτείς την ήττα σου, θα σκιαμαχήσεις με τον μύθο σου και θα θρηνήσεις για το κακό που σε βρήκε. Ταπεινωμένος θα αρνηθείς την τάξη της αγοράς που σε προσδιόριζε ατομικά μέχρι σήμερα για να  ανασυστήσεις τον εαυτό σου σε μια άλλη τάξη ανώτερης δικαιοσύνης. Είναι το βήμα της χειραφέτησης που θα σε φέρει κοντά στον άλλο που νοιώθει την ίδια ανάγκη. Αυτό απαιτεί την συγκυριακή δημιουργία ενός πέπλου άγνοιας, το οποίο σε προστατεύει από τα κυρίαρχα κοινωνικά στερεότυπα, την σοβαροφάνεια και τον επίπλαστο καθωσπρεπισμό. Με το ζεϊμπέκικο μιλάς με τον θεό σου, τον δαίμονά σου, την κατάρα σου και όχι με τους άλλους ....
που έχεις γύρω σου, παρότι θες να τους νοιώθεις γύρω σου. Δεν υπάρχει περιβάλλον, όπως δεν υπάρχει θάλασσα όταν είσαι μέσα της. Εσύ είσαι η αρχή και το τέλος του κόσμου και είσαι ολομόναχος αντιμέτωπος με την κρίση της κολάσεως. Εξωτερικεύεις με την κίνηση του κορμιού σου την εσωτερική οδύνη του εαυτού σου, που νοιώθει να τον πρόσδωσαν εξουσίες, σχέσεις, αγάπες ή ακόμη και οι ίδιες του οι δυνάμεις.

Βάζουν μπουρλότο στη Μέση Ανατολή! Στην Αίγυπτο ανατίναξαν αγωγό που τροφοδοτεί το Ισραήλ και την Ιορδανία.


Χοντραίνει το παιχνίδι στη Μέση Ανατολή
Ανατίναξη αγωγού φυσικού αερίου στο βόρειο Σινά
Ο αιγυπτιακός στρατός διέκοψε τη ροή φυσικού αερίου προς τον αγωγό που άγνωστοι ανατίναξαν σήμερα στο βόρειο Σινά, ανακοίνωσε πηγή των δυνάμεων ασφαλείας.

«Οι αρχές και ο στρατός κατάφεραν να διακόψουν την ροή και τώρα προσπαθούμε να ελέγξουμε την φωτιά», πρόσθεσε η ίδια πηγή.

Η κρατική τηλεόραση μετέδωσε, επικαλούμενη αξιωματούχο, πως «η κατάσταση είναι πολύ επικίνδυνη και οι εκρήξεις συνεχίζονται και στις δύο πλευρές» του αγωγού.

Ο αγωγός αυτός τροφοδοτεί με φυσικό αέριο το Ισραήλ και την Ιορδανία.

«Πρόκειται για μια μεγάλη τρομοκρατική επιχείρηση», επισήμανε ανταποκριτής της αιγυπτιακής τηλεόρασης.

«Δολιοφθορείς εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση της ασφάλειας και ανατίναξαν τον αγωγό», ανακοίνωσε η τηλεόραση κάνοντας λόγο για μεγάλη πυρκαγιά. Την άσχημη κατάσταση επιβεβαίωσαν και κάτοικοι της περιοχής Ελ Αρίς, κοντά στον αγωγό.

Σύμφωνα με το SITE που παρακολουθεί τις ιστοσελίδες της αλ Κάιντα και άλλων ισλαμιστικών οργανώσεων, ορισμένες από τις οργανώσεις αυτές προέτρεπαν ισλαμιστές μαχητές να επιτεθούν στον αγωγό αυτό.

«Προέτρεψαν τους μουσουλμάνους του Σινά να εκμεταλλευτούν τις ταραχές στην Αίγυπτο και να ανατινάξουν τον αγωγό Αρίς-Ασκελόν, επισημαίνοντας ότι θα προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στο Ισραήλ», προσθέτει το SITE.

Η επίθεση πραγματοποιήθηκε από «ξένα στοιχεία» και είχε στόχο το σκέλος που τροφοδοτεί την Ιορδανία, ανακοίνωσε πηγή ασφαλείας στο βόρειο Σινά.

«Η επίθεση συνδέεται με ξένα στοιχεία...Βασιζόμαστε στην ηγεσία των Βεδουίνων των γύρω περιοχών για να μας βοηθήσουν στις έρευνες και να μας δώσουν ενδείξεις για άλλες ανάλογες ενέργειες», πρόσθεσε η ίδια πηγή.

«Μόλις κάποιος από τους αγωγούς δέχεται επίθεση, το σύστημα διακόπτει αυτόματα την ροή», διευκρίνισε και συμπλήρωσε πως το σκέλος του αγωγού που δέχτηκε επίθεση είναι αυτό της Ιορδανίας και όχι του Ισραήλ.

Σύμφωνα με το ισραηλινό ραδιόφωνο, η έκρηξη δεν κατέστρεψε τον αγωγό προς το Ισραήλ, αλλά η τροφοδοσία διακόπηκε για προληπτικούς λόγους.

Επικαλούμενο πηγές της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τις εισαγωγές φυσικού αερίου το ραδιόφωνο επισήμανε πως η έκρηξη δεν σημειώθηκε κοντά στον ισραηλινό αγωγό.

Το Ισραήλ καλύπτει το 40% των αναγκών του σε φυσικό αέριο με εισαγωγές από την Αίγυπτο

Δύο Super Puma καθηλώθηκαν στην Πάρο κι ο ασθενής διακομίστηκε στην Αθήνα με το πλοίο


Μία απίστευτη ιστορία ταλαιπωρίας και ατυχίας έζησαν χθες ένας ασθενής, πληρώματα super puma, διασώστες και γιατροί στο αεροδρόμιο της Πάρου.

Συγκεκριμένα ασθενής με έμφραγμα διακομίστηκε στο Κ.Υ. Πάρου στις 8 το πρωί της 3/2/11. Ο ασθενής αποφασίστηκε να διακομιστεί σε νοσοκομείο της Αθήνας μετά τις πρώτες βοήθειες που του δόθηκαν από τον καρδιολόγο κ. Γκ. Ανδρόνε.
Ελικόπτερο super puma της Πολεμικής αεροπορίας με γιατρό και διασώστη του ΕΚΑΒ κατέφθασαν στο αεροδρόμιο στις 15:50 κάτω από πρωτοφανή κακοκαιρία. Δυστυχώς λόγω βλάβης ήταν αδύνατον το ελικόπτερο να αναχωρήσει στη συνέχεια για τον προορισμό του.

Στη συνέχεια κλήθηκε άλλο ελικόπτερο για την μεταφορά του ασθενή. Στις 18:30 κατέφθασε άλλο super puma έρευνας και διάσωσης που εδρεύει στη Χίο, κάτω από πρωτοφανείς άσχημες καιρικές συνθήκες και καταιγίδα. Το ελικόπτερο μετά από πολλές προσπάθειες προσγηωθεί. Και αυτό το ελικόπτερο όμως δεν μπόρεσε στη συνέχεια να απογηωθεί λόγω προβλημάτων.
Ο ασθενής τελικά διακομίστηκε στην Αθήνα με το βραδινό πλοίο συνοδεία γιατρού και διασώστη του ΕΚΑΒ.

Στις 11 το βράδυ ήρθε άλλο ελικόπτερο με ανταλλακτικά και μηχανικούς για την επιδιόρθωση των δύο ελικοπτέρων που είχαν μείνει από βλάβη στο αεροδρόμιο της Πάρου. Τα δύο ελικόπτερα σήμερα (4/2) έφυγαν για τις έδρες τους.
http://fileleutheros.pblogs.gr/

Ο Γιώργος θα σώσει (και) την Αίγυπτο.....

Ντούτσαγα, μικρή μου πατρίδα...

του καθηγητή Αθανασίου Παλιούρα

Aνατολικά και νότια του Βραχωριού απλώνεται η ακραία συνοικία, που όλοι την ονομάζουν Ντούτσαγα. Ο παππούς μου, ο μπάρμπα-Ζάχος ο Κάππας, που έφτασε τα εκατό και μας αποχαιρέτησε όρθιος μια Μεγάλη Παρασκευή του 1961, έλεγε πως, καθώς θυμόταν από τους παλιότερους που το κουβέντιαζαν, όταν αυτός ήταν παιδί - δηλαδή εκεί γύρω στα 1880 - όλοι ήξεραν για τον Ντουτς - αγά. Αυτός ο Τούρκος αγάς εξουσίαζε την περιοχή μας ως την ώρα που επαναστάτησαν οι Βραχωρίτες - μια άλλη ηρωική ιστορία αυτή - δηλαδή ως τις 11 Ιουνίου 1821. Ήταν ο Ντουτς αγάς γαμπρός του Μουσταφά - πασά, που είχε στην κατοχή του όλη την παραλίμνια περιοχή και μέχρι τον Αϊ Γιάννη τον Ριγανά. Αυτό το μεγάλο και πλούσιο προάστιο του Αγρινίου, το Παναιτώλιο σήμερα, οι παλιότεροι το ξέρουν το μισό σαν «Μουσταφούλη» και το άλλο μισό σαν «Χαλίκι». Από τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι κι εγώ πως κάθε Σαββατοκύριακο ερχόταν το νερό από το ποτάμι της Ερημίτσας και ποτιζόταν η Ρουπακιά. Ήταν, έλεγαν, μέσα στη συμφωνία της προίκας που έδωσε ο Μουσταφά - πασάς στον Ντουτς - αγά. Τουρκικό εθιμικό δίκαιο που έμεινε ως σήμερα ισχυρό και παντοδύναμο, πάνω από οποιαδήποτε νεότερη ρύθμιση.
Η Ντούτσαγα, έτσι βαφτίστηκε, έτσι έμεινε από στόμα σε στόμα και από εποχή σε εποχή. Σε κάποια φάση η Δημοτική αρχή, αν θυμάμαι καλά επί δημαρχίας Ηλία Σαγεώργη και ύστερα από πρόταση του θείου μου του Μήτσου του «Αμερικάνου», γιου του παππού μου του Ζάχου και αδερφού της μάνας μου, που ήταν τότε πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, η Ντούτσαγα μετονομάστηκε «επίσημα» σε «Καλλιθέα». Χαμένος κόπος βέβαια. Το τοπωνύμιο και η συνήθεια αποδείχτηκαν ισχυρότερα από τα φιρμάνια και τις αποφάσεις των αρχών. Κανένας δεν την έμαθε ποτέ την Καλλιθέα. Όλοι την έλεγαν Ντούτσαγα και μάλιστα με την απλοϊκή ντοπιολαλιά «Ντούτσακα».
Δύο ναοί με ιστορία και παράδοση, η Αγία Τριάδα (Αγια - Τριάδα) και ο .Αγιος Γεώργιος (Αϊ Γεώργης) αποτελούσαν τα αμετακίνητα σημάδια γύρω από τα οποία κυλούσε το χρόνο της κι έπλεκε τη ζωή της η Πάνω και Κάτω Ντούτσαγα. Μικρότερα «σημεία αναφοράς» έδιναν το ιδιαίτερο ύφος και νοημάτιζαν τις μεγάλες και τις μικρές ώρες της συνοικίας που γεννήθηκα.

Read more: Go to TOP and Bottom