Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος, παρελήφθησαν από Ελικόπτερο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού.
Προσάραξη του M/V“YUSUFCEPNIOGLU”, σημαίας Τουρκίας, με δεκατέσσερα (14) μέλη πληρώματος, σημειώθηκε πρώτες πρωινές ώρες σήμερα σε βραχώδη περιοχή στις βόρειες ακτές νήσου Μυκόνου. Το πλοίο είναι έμφορτο με διακόσια τέσσερα (204) εμπορευματοκιβώτια και είχε αποπλεύσει από Σμύρνη Τουρκίας με προορισμό το λιμάνι BISERTE Τυνησίας.
Το cnn σε σημερινό δημοσίευμά του αναφέρει τα εξης:
”Ναυτικοί του Αμερικανικού πλοίου που εβρίσκετο σε κοντινή περιοχή (διεθνή ύδατα) ανταποκρινόμενοι στην κλήση που έλαβαν από το τουρκικό πλοίο το οποίο είχε προσκρούσει σε βράχια, συνέδραμαν στην διάσωση 2 μελών του πληρώματος. ” Εννοώντας τον Πλοίαρχο και τον αντιπλοίαρχο που αρχικά παρέμειναν επί του πλοίου με δική τους πρωτοβουλία, αναμένοντας οδηγίες της εταιρείας του πλοίου.
“Μετά την κλήση περίπου στις 10:30, το πολλαπλών χρήσεων πολεμικό πλοίο απέστειλε ελικόπτερο στο σημείο όπου η Ελληνική ακτοφυλακή βρισκόταν ήδη.
Κατόπιν αιτήματος για βοήθεια,, το ελικόπτερο “κατέβασε” έναν διασώστη όπου ανέκτησε δύο ναυτικούς και επέστρεψε στο Bataan (ονομασία πολεμικού πλοίου)
Αφού οι δύο άνδρες υποβλήθηκαν σε ιατρική εκτίμηση στο πλοίο, μεταφέρθηκαν στο Ελληνικό Λιμενικό Σώμα.”
Το λιμενικό Σώμα αναφέρει:
Ο Πλοίαρχος του “YUSUFCEPNIOGLU”, σε επικοινωνία που είχε με το ΕΚΣΕΔ, δήλωσε ότι το πλοίο παρουσιάζει μικρή κλίση και ρήγμα στο πρωραίο στεγανό σύγκρουσης / δεξαμενή έρματος, με αποτέλεσμα να προκληθεί εισροή υδάτων.
Αργότερα, ο Πλοίαρχος δήλωσε εγκατάλειψη του πλοίου από μέλη του πληρώματος, λόγω αύξησης της κλίσης και της επιδεινούμενης εισροής υδάτων, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή (βόρειοι άνεμοι 6 Bf).
Έντεκα (11) από τα δεκατέσσερα (14) μέλη του πληρώματος διεσώθησαν από ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα (01) ακόμη μέλος πληρώματος από ιδιωτικό μέσο που συνέδραμε, υπό το συντονισμό του ναυαγοσωστικού Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. Άπαντες οι διασωθέντες μεταφέρθηκαν στο λιμένα Μυκόνου για την παροχή πρώτων βοηθειών (λόγω συμπτωμάτων υποθερμίας).
Οιεναπομείναντες δύο (02), Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος, αρχικά παρέμειναν επί του πλοίου, με δική τους πρωτοβουλία, αναμένοντας οδηγίες της εταιρείας του πλοίου, αρνούμενοι να το εγκαταλείψουν, παρά τις επανειλημμένες κλήσεις του Ελικοπτέρου SuperPumaτης Πολεμικής Αεροπορίας που ευρίσκετο στο σημείο. Ενώ το ελικόπτερο SuperPumaείχε αποχωρήσει από το σημείο, παραμένοντας σε ετοιμότητα στη Μύκονο, επιδεινώθηκε απότομαη κατάσταση του πλοίου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των δύο ναυτικών. Τελικώς, Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος, παρελήφθησαν από Ελικόπτερο του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που συνέδραμε στην επιχείρηση.
Στην περιοχή του συμβάντος έχει παρατηρηθεί ρύπανση, περιορισμένης μέχρι στιγμής έκτασης, δεδομένου ότι το πλοίο φέρει ποσότητες καυσίμων κίνησης, diesel και λιπαντικών.
Στο σημείο παραμένουν ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα ιδιωτικό ρυμουλκό για παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης του πλοίου και της προκληθείσας ρύπανσης.
Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Α.Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. έχει ενεργοποιηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης, ενώ παράλληλα στη Μύκονομεταβαίνει εξειδικευμένο κλιμάκιο της ανωτέρω αρμόδιας Διεύθυνσης.
Ταυτόχρονα, η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποστέλλει ομάδα διερευνητών για τη διεξαγωγή τεχνικής διερεύνησης επί του ανωτέρω ναυτικού ατυχήματος, στο πλαίσιο του Ν. 4033/2011 (ΦΕΚ Α΄ 264).
Εξελίξεις για το περιστατικό, θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.
Βίντεο Mike koubaros
http://www.mykonospress.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου