Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Θρίλερ με τους τραπεζίτες της μίζας των εξοπλιστικών

ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΤΩΝ ΑΝΑΚΡΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΑΝΗ ΛΥΓΙΝΟ, ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΔΙΝΕ ΜΙΖΕΣ ΣΕ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΕΣ

Θρίλερ γύρω από τον Ελληνοελβετό τραπεζίτη Φάνη Λυγινό, το πιο σημαντικό πρόσωπο του χρηματισμού Ελλήνων πολιτικών και Ελλήνων κρατικών και δικαστικών αξιωματούχων στα εξοπλιστικά.

Πολλοί προεξοφλούν ότι ο Φάνης Λυγινός δεν θα εμφανισθεί, δεδομένου ότι αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες και θεωρεί απίθανο να μην τον προφυλακίσουν οι ανακριτές
Πλυντήριο τεραστίων ποσών από μίζες φαίνεται ότι ήταν ελβετικές τράπεζες. Εκτός του Λυγινού, εμπλέκονται άμεσα και οι τραπεζίτες Σπ. Μεταξάς, Ελσερ και Οσβαλντ

του Γιάννη Ντάσκα
Θρίλερ, το οποίο τις επόμενες ημέρες αναμένεται να επεκταθεί και στους τραπεζίτες Σπ. Μεταξά, Ελσερ και Οσβαλντ, άμεσα εμπλεκόμενους από ομολογίες-απολογίες στο ξέπλυμα τεραστίων ποσών από μίζες σε ελβετικές τράπεζες.
Ο τραπεζίτης Φάνης Λυγινός συνδέθηκε, κατά τη δικαστική έρευνα από τον ταξίαρχο Αν. Κάντα, με «κορυφαίο πολιτικό πρόσωπο τον οποίο αποκάλεσε "πατέρα"».
Ο κ.Λυγινός καλείται να σύρει πρώτος το «χορό» και πρέπει να εμφανισθεί στους ανακριτές για να απολογηθεί αλλά και να δώσει στοιχεία με ονόματα και λογαριασμούς πολιτικών και κρατικών στελεχών.
Στο πρώτο ραντεβού δεν εμφανίστηκε και η συνήγορός του Ιωάννα Λαχανά ζήτησε προθεσμία «για να συγκεντρώσει στοιχεία».
Οι ανακριτές, επειδή προφανώς θεωρούν βέβαιο ότι δεν θα εμφανισθεί, έδωσαν μικρή προθεσμία και ζήτησαν να εμφανισθεί αύριο Πέμπτη ενώπιόν τους.
Η συνήγορός του κ. Λαχανά μάς δήλωσε χθες: «Ο εντολέας μου είναι μέσω εμού σε συνεχή επαφή με την ελληνική Δικαιοσύνη. Για σοβαρότατους λόγους ζήτησε και έλαβε ολιγοήμερη (σ.σ. εννοεί προφανώς ότι δεν θα εμφανισθεί και στο αυριανό ραντεβού) προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί στον ανακριτή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά του τραπεζίτη θεωρεί αστήρικτες τις καταγγελίες Κάντα, αλλά γεγονός είναι ότι ο Κάντας βρέθηκε με εταιρείες και χρήματα στο εξωτερικό και αυτά προέρχονται από μίζες...
Οι ανακριτές θα βρεθούν μπροστά στο δίλημμα να πιστέψουν ή όχι την πλευρά Λυγινού.
Πολλοί προεξοφλούν ότι ο Φάνης Λυγινός δεν θα εμφανισθεί δεδομένου ότι αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες και θεωρεί απίθανο να μην τον προφυλακίσουν οι ανακριτές.
Εάν προφυλακισθεί θεωρείται πιθανό ότι θα μείνει πολλά χρόνια στις ελληνικές φυλακές, αφού ο απόστρατος ταξίαρχος Κάντας στην απολογία του όχι μόνο «καίει» τον Λυγινό αλλά ευθέως τον κατονομάζει ως τον άνθρωπο που κουβαλούσε τα δικά του χρήματα στο εξωτερικό και ότι χρημάτιζε και πολιτικά πρόσωπα και αξιωματούχους του κρατικού μηχανισμού.
Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι ο «μετανοημένος» Κάντας, που επιστρέφει χρήματα από μίζες, άρα αποδεικνύει ότι πήρε μίζες, συνδέει τον Λυγινό με χρηματισμό κορυφαίου πολιτικού προσώπου.Οπως είπε ο Κάντας στους ανακριτές, ο Λυγινός τού είπε ότι το πρόσωπο αυτό τον οποίο αποκάλεσε «Πατέρα» είναι άπληστος οικονομικά.
Στο παρασκήνιο και με δεδομένη τη «γερμανική αύρα» της θηριώδους μίζας, που ερευνούν οι ανακριτές στο σύνολο των εξοπλιστικών, προσδιορίζεται το κορυφαίο πολιτικό πρόσωπο, το οποίο ήδη στο Διαδίκτυο κατονομάζεται.
Εάν εμφανισθεί ο κ. Λυγινός πρέπει να αντικρούσει τις αποκαλύψεις Κάντα ότι γνώριζε τα πάντα για την προέλευση των χρημάτων και να απαντήσει σε ποιον «Πατέρα» πήγε...
Αμφίβολη η έκδοση από την Ελβετία
Εάν δεν εμφανισθούν οι τραπεζίτες, οι ανακριτές θα βγάλουν διεθνή εντάλματα σύλληψης και πρέπει να ζητήσουν την έκδοσή τους από την Ελβετία.
Νομικός που σχετίζεται με τις υποθέσεις αυτές μας είπε:
«Η Ελβετία αποκλείεται να τους εκδώσει γιατί θα φοβηθεί μήπως καταρρεύσει το τραπεζικό της σύστημα, αφού αυτό βασίζεται κυρίως στο να ξεπλένει χρήματα παράνομα. Ποιος θα πάρει ρίσκα αν δει ότι συνάδελφοί του εκδόθηκαν;»
Κρίσιμα στοιχεία υπάρχουν στα ανακριτικά γραφεία και για δύο ηχηρά ονόματα. Τον Γιάννο Παπαντωνίου και τον επιχειρηματία Θωμά Λιακουνάκο και αναμένονται σημαντικές και άμεσες εξελίξεις. Προάγγελος, η σφοδρή επίθεση στη Βουλή του εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ κ. Κωνσταντινόπουλου, ο οποίος φωτογράφισε απόπειρες προνομιακών πληρωμών του ΕΟΠΥΥ προς εταιρείες συμφερόντων Λιακουνάκου...

Ψάχνουν τον άπληστο «Πατέρα»

Ιδού τι αναφέρει στην απολογία-ομολογία του ο Αντ.Κάντας:

«Τον Λυγινό μού τον συνέστησε ο Πάνος Ευσταθίου μετά την αποχώρησή μου από τη ΓΔΕ τον Απρίλιο του 2002. Εγώ γνώριζα τον Ευσταθίου από άλλες μεταξύ μας συναλλαγές, όπως τις έχω περιγράψει στην απολογία μου ενώπιον των κυρίων Μαλλή και Σταυρόπουλου.
Ο... μετανοημένος Αντώνης Κάντας μιλάει τώρα με ονοματεπώνυμαΟ... μετανοημένος Αντώνης Κάντας μιλάει τώρα με ονοματεπώνυμαΜου πρότεινε να χρησιμοποιήσω τον Λυγινό, τον οποίον μου γνώρισε και εδώ στην Ελλάδα ως καλό, εχέμυθο και αξιόπιστο τραπεζίτη στην Ελβετία. Σκοπός ήταν γενικότερα να οργανωθούν και να διευκολυνθούν οι συναλλαγές μεταξύ εμού και του Ευσταθίου χωρίς καθυστερήσεις από τον ίδιο τραπεζίτη και στο πλαίσιο της ίδιας τράπεζας.
»Δεν γνωρίζω με ποιον ακριβώς τρόπο ο Λυγινός μετέφερε το συγκεκριμένο χρηματικό ποσό στον δικό μου λογαριασμό στην DRESDEN ΒΑΝΚ. Από τα τραπεζικά παραστατικά που μου επιδεικνύετε, φαίνεται ότι η εταιρεία OXYLOS καταθέτει στον τραπεζικό λογαριασμό του Φάνη Λυγινού σε δύο δόσεις το εν λόγω ποσόν και εν συνεχεία προφανώς αυτός με άγνωστο σε εμένα τρόπο κατέθεσε το συνολικόν ποσόν των 100.000 ευρώ σε δύο δόσεις στο λογαριασμό μου στη DRESDEN ΒΑΝΚ. Δεν γνωρίζω πώς ακριβώς έγινε η συγκεκριμένη καταβολή χρημάτων, γιατί το μόνο σημαντικό για μένα ήταν ότι τα χρήματα αυτά προέρχονταν από την OXYLOS.
»Πάντως, ο Λυγινός αναμφιβόλως γνώριζε την προέλευση των χρημάτων και την αιτία της καταβολής τους και είναι πρόσωπο-κλειδί και για σειρά άλλων παρόμοιων συναλλαγών με άλλα πολύ σημαντικά πρόσωπα, δηλαδή εμπόρους όπλων, πολιτικά πρόσωπα, στελέχη του υπουργείου Αμυνας και του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα εν γένει και λειτουργούς της Δικαστικής Εξουσίας. Αυτά μου τα είπε ο Λυγινός περί το Μάρτιο του 2008, όταν με είχε επισκεφθεί στο ξενοδοχείο μου στη Γενεύη μετά το σκάνδαλο με τη SIEMENS στο οποίο με είχε εμπλέξει εν αγνοία μου με την καταβολή των 500.000 ευρώ στο λογαριασμό μου στη DRESDEN ΒΑΝΚ με καταβάλλουσα την εταιρεία των συμφερόντων Μαυρίδη. Ηταν πολύ τρομαγμένος ο Λυγινός και μου είπε ότι αν ανοίξουν οι λογαριασμοί του Ευσταθίου στη DRESDEN ΒΑΝΚ, θα γίνει χαμός. Τότε, μου είπε ότι του Ευσταθίου του έφαγαν πάρα πολλά χρήματα σε κάποια δικαστική διαμάχη χωρίς να μου πει λεπτομέρειες.
»Περί το 2006 - 2007 όταν βρισκόμουνα στο γραφείο του Ευσταθίου στην Πλουτάρχου ήρθε ο Λυγινός προφανώς για να τον ενημερώσει για την κίνηση των λογαριασμών του και επειδή ήμουν εκεί είπε στον Ευσταθίου "Πετάγομαι μέχρι τον "Πατέρα" εδώ δίπλα και θα ξανάρθω σε λίγο". Οταν έφυγε ο Λυγινός ρώτησα τον Ευσταθίου ποιος είναι ο "Πατέρας" και μου είπε ότι είναι ένας παλιός πολιτικός, καλός φίλος αλλά άπληστος. Οταν είδα τον Λυγινό στη Γενεύη το Μάρτη του 2008 τον ρώτησα ποιος πολιτικός ήταν ο "πατέρας", αλλά δεν μου τον κατονόμασε. Θεωρώ ότι ο Λυγινός είναι το κλειδί στην υπόθεση και γνωρίζει για το μαύρο χρήμα που κινείται όχι μόνο στα εξοπλιστικά, αλλά και σε άλλους τομείς».
Και άλλοι στο... χορό
Στην ομολογία του ο κ. Κάντας αναφέρεται με εξίσου αποκαλυπτικό τρόπο και στους άλλους τραπεζίτες κατοίκους Ελβετίας:
«...Θέλω να συμπληρώσω για τον Μεταξά ότι ήξερε ότι τα χρήματα που κατείχα δεν ήταν νόμιμα. Αυτός μου συνέστησε να ανοίγω και να κλείνω off shore εταιρείες, τις οποίες ίδρυε ο ίδιος χωρίς να μου δίνει έγγραφα. Τελευταία off shore εταιρεία ήταν η GULDENBERG, η οποία αποτελεί και το διοικητικό συμβούλιο του ιδρύματος GREEN 4 CAST. Εν συνεχεία μου συνέστησε για πλήρη απόκρυψη του ονόματός μου να συστήσω ένα trust περί τα τέλη του 2011, έτσι ώστε να μην σε ανακαλύψουν οι επίσημες αρχές, γιατί ο Μεταξάς γνώριζε ότι ήμουν κατηγορούμενος.
»Μου παρουσίασε ένα ολόκληρο σχεδιάγραμμα στο γραφείο του, στο οποίο μου έδειξε πώς λειτουργεί το trust και το πώς καλυπτόταν το όνομά μου στις τράπεζες. Αντίγραφα αυτών που υπέγραψα για την εντολή σύστασης του trust δεν μου έδωσε και ακόμη μέχρι σήμερα αρνείται να μου δώσει, όπως δεν μου δίνει και τα χρήματα σύμφωνα με τις συνεχείς γραπτές εντολές μου, που είναι ήδη γνωστές στις ελληνικές δικαστικές και εισαγγελικές αρχές. Από τα προεκτεθέντα προκύπτει ότι προσπαθεί με κάθε τρόπο να εμποδίσει την επιστροφή των χρημάτων στην Ελλάδα και να αποσείσει τις ευθύνες του σε σχέση με τη γνώση του περί της παράνομης προέλευσης των χρημάτων μου, που διαχειριζόταν. Γι' αυτό το λόγο ούτε μου έδωσε από την αρχή, ούτε μου δίνει και τώρα αντίγραφα των εγγράφων, off shore και trust και έτσι με παγίδευσε και με κρατά όμηρο. Για το λόγο αυτό ζητώ την ποινική του δίωξη.
»Επίσης θέλω να επισημάνω ότι είμαι και θύμα εξαπάτησης από τον κ. Μεταξά διότι ενώ μου είχε πει ότι με οποιαδήποτε εντολή δική μου γραπτή προς αυτόν θα μπορούσα να διαθέτω όπως θέλω τα χρήματα που ήταν υπό την διαχείριση του trust που μου ίδρυσε, με την από 13.12.2013 επιστολή του δικηγόρου του, Benjamin Borsodi, μου γνωστοποίησε ότι δεν έχω δικαίωμα να δίνω εντολή για τη διάθεση αυτών των χρημάτων, ούτε καν στο ελληνικό Δημόσιο.
»Επίσης, θέλω να προσθέσω ότι ο κ. Λυγινός ή ο κ. Ευσταθίου, δεν θυμάμαι ποιος από τους δύο, μου είχε πει πριν από αρκετά χρόνια ότι κάποιος ονόματι Κυριτσάκας που έφτιαχνε off shore εταιρείες είχε κεντρικό ρόλο στις χρήσιμες πληρωμές του Ευσταθίου. Τον κ. Κυριτσάκα δεν ήξερα, δεν τον ξέρω και δεν τον συνάντησα ποτέ. Γνώριζα όμως ότι είχε γραφείο στο κέντρο της Αθήνας και ήταν στενός συνεργάτης του Λυγινού και του Oswald. Θυμήθηκα όμως το όνομά του από τα ΜΜΕ που αναφέρονταν στο σκάνδαλο της SIEMENS...».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom