- «Βράζουν» στο ελληνικό Πεντάγωνο για το επεισόδιο στα Ίμια - Η κίνηση των Τούρκων εκτός από παράνομη, προσβάλλει και βασικές έννοιες ναυτοσύνης - Οι Τούρκοι παραβίασαν τους
Διεθνείς Κανόνες Αποφυγής Συγκρούσεως - Τι προβλέπει ο Κανόνας 15 - Αρνείται να εμπλακεί στα επικοινωνιακά παιχνίδια της Άγκυρας η Αθήνα - Καρέ καρέ το βίντεο με την κανονιοφόρο «Νικηφόρος»
«Βράζουν» στην Αθήνα και στο ελληνικό Πεντάγωνο για το χθεσινό επεισόδιο στα Ίμια που λίγο έλειψε να «ξεκλειδώσει» το Κουτί της Πανδώρας.
Η εγκληματική συμπεριφορά αποτυπώθηκε και στο βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας μέσω του Youtube, ενώ εξίσου αποκαλυπτικό είναι και το ντοκουμέντο από το περιστατικό όπως κινηματογραφήθηκε από την κανιοφόρο «Νικηφόρος», που από το πρωί μελετάνε οι επιτελείς του ΓΕΕΘΑ.
Δείτε το βίντεο από τα επεισόδια στα Ίμια
Ένα βίντεο που «ξεσκεπάζει» για ακόμη μια φορά την αντιεπαγγελματική συμπεριφορά που επιδεικνύουν συνεχώς οι Τούρκοι αξιωματικοί. Η οργή, πυροδότησε και τις αρχικές εισηγήσεις για αποδέσμευση του βίντεο, τελικώς όμως επικράτησε η άποψη να μην εμπλακεί η Αθήνα στα επικοινωνιακά παιχνίδια της Άγκυρας. Άλλωστε την καλύτερη απάντηση στην πρόκληση την έδωσε ο κυβερνήτης της Κ/Φ «Νικηφόρος» με την υποδειγματική στάση του και τους άψογους χειρισμούς του.AFRİN'den sonra sıra KARDAK'da... pic.twitter.com/OgJ5vTCGmq— Ahmet Zeki ÜÇOK (@ahmetzekiucok) January 17, 2018
Όπως τόνιζε, πάντως, υψηλόβαθμη πηγή του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, η κίνηση του τουρκικού πλοίου “πέραν του παράνομου χαρακτήρα προσβάλλει και βασικές εννοιες ναυτοσύνης”. Η ίδια πηγή πρόσθετε εμφατικά, ότι αυτό συνιστά ένα άκρως προκλητικό και επικίνδυνο για την ασφάλεια- ναυσιπλοΐας-εγχείρημα.
Είναι επίσης σαφές ότι παραβίασε τους Διεθνείς Κανόνες Αποφυγής Συγκρούσεως.
Ένα θεσμικό διεθνές κείμενο που συντάχθηκε στο Λονδίνο το 1972 για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας. Συγκεκριμένα παραβιάζεται ο Κανόνας 15. Ο Κανόνας 15 (Διαγωγή πλοίων “εν όψει αλλήλων”), αναφέρεται στην περίπτωση διασταύρωσης πορειών.
Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο κανόνα: “Όταν δύο μηχανοκίνητα πλοία διασταυρώνουν τις πορείες τους. κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος συγκρούσεως, το πλοίο που βλέπει το άλλο προς τη δεξιά του πλευρά, οφείλει να φυλάξει το άλλο, δηλαδή να απομακρυνθεί από την πορεία του άλλου.” Εφόσον οι συνθήκες για τη συγκεκριμένη περίπτωση το επιτρέπουν, πρέπει να αποφεύγει να περνά από την πλώρη του άλλου πλοίου”
Μάλιστα υπενθύμισε μια παλιά ναυτική ρήση: “δεν περνάς ποτέ απο πλώρη καραβιού και απο πρύμνη γαϊδάρου.” Από εχθές πάντως το υπουργείο Εξωτερικών είναι μόνιμα σε ανοιχτή γραμμή με το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
http://www.onalert.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου