Γεμάτη αντιφάσεις και ανεξιχνίαστα σημεία είναι η δικογραφία των 2.000 σελίδων που έφτασε στα χέρια των δικηγόρων των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στην Αίγινα την Παρασκευή.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο Σπύρο Βλάσση, οι καταθέσεις των
εμπλεκομένων όπως και του ίδιου του κατηγορουμένου είναι «προβληματικές» όπως λέει χαρακτηριστικά στον «Ελεύθερο Τύπο» καθώς εμφανίζουν μεταξύ τους σοβαρές διαφορές ως προς τα γεγονότα, ενώ εκκρεμεί ακόμα η έκθεση των εμπειρογνωμόνων που εξέτασαν το ταχύπλοο καθώς σε αναμονή είναι και ο διορισμός από την πλευρά των θυμάτων των τεχνικών συμβούλων που θα συμμετέχουν και θα ελέγξουν τη διαδικασία.
Ο κ. Βλάσσης ζήτησε επίσης να γίνει αναπαράσταση του συμβάντος, με τη συμμετοχή όλων όσων επέβαιναν στο ταχύπλοο. «Θα πρέπει να πάνε τα πρόσωπα αυτά ακριβώς στον τόπο που ξεκίνησε το ταξίδι. Να ανέβουν αναπαριστώντας το ταξίδι, να ανέβουν οι ίδιοι επί του σκάφους, να δούμε πώς ανέβηκαν. Να κάνουν το ταξίδι, έστω και με τη συγκεκριμένη ταχύτητα που ισχυρίζεται ο ίδιος, τα 21 μίλια. Και μετά να αποβιβαστούν στα φουσκωτά, όπως αποβιβάστηκαν και να βγουν στην ξηρά. Δεν είναι καθόλου υπερβολικό, το θεωρούμε επιβεβλημένο τόσο λόγω των υπαρκτών αντιφάσεων στις καταθέσεις όσο για το ιδιαίτερα περίεργο αφήγημα της όλης υπόθεσης ότι 4 ηλικιωμένοι προκάλεσαν ένα τέτοιο ατύχημα με τέτοια ταχύτητα κ.τ.λ.».
Έγγραφο της Ασφάλειας
Όσα έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας, όπως η συγκλονιστική δήλωση του 26χρονου Γιώργου Λαμπρακόπουλου στον «Ελεύθερο Τύπο», που δηλώνει ότι είδε ένα ζευγάρι που δεν ήταν ηλικιωμένο πάνω στο μοιραίο ταχύπλοο, γεννούν νέα ερωτήματα για το τι πραγματικά συνέβη εκείνο το πρωινό.
Επιπλέον, σύμφωνα με έγγραφο του κλιμακίου της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ασφάλειας Αττικής που έστειλε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, βρέθηκε μόνο ένα ταυτοποιημένο δακτυλικό αποτύπωμα του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου πάνω στο ταχύπλοο και συγκεκριμένα στο χειριστήριο της μηχανής όχι όμως στο τιμόνι και ένα ακόμα αποτύπωμα του φίλου του Χρήστου Μαλτέζου πάνω στον ανεμοθώρακα του σκάφους, ενώ αρκετά ακόμα δακτυλικά αποτυπώματα που εντοπίστηκαν δεν έχουν ταυτοποιηθεί.
Ο κ. Βλάσσης δεν θέλησε να σχολιάσει το έγγραφο που έφερε στο φως η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όμως σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε αφήσει πολλάκις ανοικτό το ενδεχόμενο τόσο ο οδηγός του ταχύπλοου να ήταν άλλο πρόσωπο, όσο και το ταχύπλοο να ήταν στον αυτόματο πιλότο. Ενα από τα σημαντικότερα θέματα το οποίο είχαν από την πρώτη στιγμή αναδείξει οι δικηγόροι των θυμάτων ήταν και παραμένει το γεγονός της εγκατάλειψης. «Είναι αδιανόητο ότι έτρεξαν να διαφύγουν αφήνοντας τους ναυαγούς που οι ίδιοι προκάλεσαν αβοήθητους» υπογραμμίζει ξανά στον «Ελεύθερο Τύπο».
Ήρεμος καιρός
Η παντελής έλλειψη βοήθειας προς τους 24 ναυαγούς γίνεται ολοένα και πιο φανερή με τις συγκλονιστικές καταθέσεις που περιλαμβάνονται στη δικογραφία. Τρία καΐκια έφυγαν για να βοηθήσουν δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση τους ναυαγούς, όχι όμως και αυτοί που το προκάλεσαν που πρώτο μέλημά τους ήταν να διαφύγουν για τη στεριά.
Αν και η υπεράσπιση του κατηγορουμένου σημειώνει πως λόγω του αέρα το σκάφος μετακινήθηκε και ήταν αδύνατο να πετάξουν σωσίβια, στις περισσότερες καταθέσεις οι αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για εξαιρετικές καιρικές συνθήκες, με ένα αεράκι που έπνεε 1 μποφόρ. Το ίδιο υπογραμμίζει και ο ναύτης που εκτελώντας τις οδηγίες του αφεντικού του και φίλου του Θρ. Λυκουρέζου πήγε στο σημείο για να τον παραλάβει ο οποίος κατέθεσε πως «όταν έφτασα ο Λυκουρέζος ήταν σοκαρισμένος.
Το σκάφος του μάλλον είχε παρασυρθεί από το σημείο του συμβάντος. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές με ένα μικρό αεράκι και με καλή ορατότητα. Ο Λυκουρέζος μού ζήτησε να τον πάρω και να τον βγάλω έξω στη στεριά. Εγώ τον παρέλαβα και ξεκίνησα για να τον πάω στο λιμάνι της Αίγινας.
Όμως υπήρχε κυματισμός και ο Λυκουρέζος ταλαιπωρήθηκε μιας και το σκάφος μου ήταν μόλις 3,5 μέτρα. Τότε ενημέρωσα τον καπετάνιο μου Ν.Λ., ο οποίος μου είπε να πάω στο λιμανάκι του Φάρου που ήταν πιο κοντά. Εκεί μας περίμενε η σύζυγος του καπετάνιου μου, η οποία παρέλαβε τον Λυκουρέζο».
Ελεύθερος Τύπος
Σύμφωνα με τον δικηγόρο Σπύρο Βλάσση, οι καταθέσεις των
εμπλεκομένων όπως και του ίδιου του κατηγορουμένου είναι «προβληματικές» όπως λέει χαρακτηριστικά στον «Ελεύθερο Τύπο» καθώς εμφανίζουν μεταξύ τους σοβαρές διαφορές ως προς τα γεγονότα, ενώ εκκρεμεί ακόμα η έκθεση των εμπειρογνωμόνων που εξέτασαν το ταχύπλοο καθώς σε αναμονή είναι και ο διορισμός από την πλευρά των θυμάτων των τεχνικών συμβούλων που θα συμμετέχουν και θα ελέγξουν τη διαδικασία.
Ο κ. Βλάσσης ζήτησε επίσης να γίνει αναπαράσταση του συμβάντος, με τη συμμετοχή όλων όσων επέβαιναν στο ταχύπλοο. «Θα πρέπει να πάνε τα πρόσωπα αυτά ακριβώς στον τόπο που ξεκίνησε το ταξίδι. Να ανέβουν αναπαριστώντας το ταξίδι, να ανέβουν οι ίδιοι επί του σκάφους, να δούμε πώς ανέβηκαν. Να κάνουν το ταξίδι, έστω και με τη συγκεκριμένη ταχύτητα που ισχυρίζεται ο ίδιος, τα 21 μίλια. Και μετά να αποβιβαστούν στα φουσκωτά, όπως αποβιβάστηκαν και να βγουν στην ξηρά. Δεν είναι καθόλου υπερβολικό, το θεωρούμε επιβεβλημένο τόσο λόγω των υπαρκτών αντιφάσεων στις καταθέσεις όσο για το ιδιαίτερα περίεργο αφήγημα της όλης υπόθεσης ότι 4 ηλικιωμένοι προκάλεσαν ένα τέτοιο ατύχημα με τέτοια ταχύτητα κ.τ.λ.».
Έγγραφο της Ασφάλειας
Όσα έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας, όπως η συγκλονιστική δήλωση του 26χρονου Γιώργου Λαμπρακόπουλου στον «Ελεύθερο Τύπο», που δηλώνει ότι είδε ένα ζευγάρι που δεν ήταν ηλικιωμένο πάνω στο μοιραίο ταχύπλοο, γεννούν νέα ερωτήματα για το τι πραγματικά συνέβη εκείνο το πρωινό.
Επιπλέον, σύμφωνα με έγγραφο του κλιμακίου της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών της Ασφάλειας Αττικής που έστειλε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, βρέθηκε μόνο ένα ταυτοποιημένο δακτυλικό αποτύπωμα του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου πάνω στο ταχύπλοο και συγκεκριμένα στο χειριστήριο της μηχανής όχι όμως στο τιμόνι και ένα ακόμα αποτύπωμα του φίλου του Χρήστου Μαλτέζου πάνω στον ανεμοθώρακα του σκάφους, ενώ αρκετά ακόμα δακτυλικά αποτυπώματα που εντοπίστηκαν δεν έχουν ταυτοποιηθεί.
Ο κ. Βλάσσης δεν θέλησε να σχολιάσει το έγγραφο που έφερε στο φως η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όμως σε πρόσφατες δηλώσεις του είχε αφήσει πολλάκις ανοικτό το ενδεχόμενο τόσο ο οδηγός του ταχύπλοου να ήταν άλλο πρόσωπο, όσο και το ταχύπλοο να ήταν στον αυτόματο πιλότο. Ενα από τα σημαντικότερα θέματα το οποίο είχαν από την πρώτη στιγμή αναδείξει οι δικηγόροι των θυμάτων ήταν και παραμένει το γεγονός της εγκατάλειψης. «Είναι αδιανόητο ότι έτρεξαν να διαφύγουν αφήνοντας τους ναυαγούς που οι ίδιοι προκάλεσαν αβοήθητους» υπογραμμίζει ξανά στον «Ελεύθερο Τύπο».
Ήρεμος καιρός
Η παντελής έλλειψη βοήθειας προς τους 24 ναυαγούς γίνεται ολοένα και πιο φανερή με τις συγκλονιστικές καταθέσεις που περιλαμβάνονται στη δικογραφία. Τρία καΐκια έφυγαν για να βοηθήσουν δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση τους ναυαγούς, όχι όμως και αυτοί που το προκάλεσαν που πρώτο μέλημά τους ήταν να διαφύγουν για τη στεριά.
Αν και η υπεράσπιση του κατηγορουμένου σημειώνει πως λόγω του αέρα το σκάφος μετακινήθηκε και ήταν αδύνατο να πετάξουν σωσίβια, στις περισσότερες καταθέσεις οι αυτόπτες μάρτυρες μιλούν για εξαιρετικές καιρικές συνθήκες, με ένα αεράκι που έπνεε 1 μποφόρ. Το ίδιο υπογραμμίζει και ο ναύτης που εκτελώντας τις οδηγίες του αφεντικού του και φίλου του Θρ. Λυκουρέζου πήγε στο σημείο για να τον παραλάβει ο οποίος κατέθεσε πως «όταν έφτασα ο Λυκουρέζος ήταν σοκαρισμένος.
Το σκάφος του μάλλον είχε παρασυρθεί από το σημείο του συμβάντος. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές με ένα μικρό αεράκι και με καλή ορατότητα. Ο Λυκουρέζος μού ζήτησε να τον πάρω και να τον βγάλω έξω στη στεριά. Εγώ τον παρέλαβα και ξεκίνησα για να τον πάω στο λιμάνι της Αίγινας.
Όμως υπήρχε κυματισμός και ο Λυκουρέζος ταλαιπωρήθηκε μιας και το σκάφος μου ήταν μόλις 3,5 μέτρα. Τότε ενημέρωσα τον καπετάνιο μου Ν.Λ., ο οποίος μου είπε να πάω στο λιμανάκι του Φάρου που ήταν πιο κοντά. Εκεί μας περίμενε η σύζυγος του καπετάνιου μου, η οποία παρέλαβε τον Λυκουρέζο».
Ελεύθερος Τύπος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου