Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Η Εξέγερση του Κιλελέρ κι ο Μαρίνος Αντύπας έναν αιώνα πριν


Αιματηρά επεισόδια, που συνέβησαν στις 6 Μαρτίου 1910 και εντάσσονται στη μακρά ιστορία του αγροτικού ζητήματος στη Θεσσαλία. Παρότι έλαβαν χώρα κατά κύριο λόγο στην Λάρισα, πήραν το όνομά τους από το χωριό Κιλελέρ (σήμερα Κυψέλη), από το οποίο δόθηκε το έναυσμα. Η επέτειος αυτή τιμάται κάθε χρόνο και αποτελεί την κορυφαία εκδήλωση της ελληνικής αγροτιάς, που έχει την ευκαιρία να προβάλει τα αιτήματά της.

Το αγροτικό ζήτημα στη Θεσσαλία εμφανίζεται οξυμένο από την επαύριο της ένταξης της περιοχής στην ελληνική επικράτεια το 1881. Οι κολίγοι υπήρξαν οι χαμένοι της ενσωμάτωσης και οι τσιφλικάδες οι μεγάλοι κερδισμένοι. Το λάθος των κυβερνήσεων εκείνης της εποχής ήταν ότι εφάρμοσαν το βυζαντινορωμαϊκό δίκαιο, που ίσχυε στην Παλαιά Ελλάδα, παραγνωρίζοντας τα δικαιώματα των κολίγων, βάσει του οθωμανικού δικαίου.

Επί Τουρκοκρατίας, οι τσιφλικάδες είχαν μόνο το δικαίωμα εισπράξεως των προσόδων επί των μεγάλων εκτάσεων που κατείχαν, ενώ οι κολίγοι είχαν πατροπαράδοτα δικαιώματα επί των κοινόχρηστων χώρων του τσιφλικιού (επί της γης, των οικιών, των δασών και των βοσκοτόπων). Με τη νέα κατάσταση, οι έλληνες πλέον τσιφλικάδες, που διαδέχθηκαν τους οθωμανούς, είχαν δικαιώματα απόλυτης κυριότητας σε όλη την ιδιοκτησία τους, ενώ οι κολίγοι είχαν περιπέσει σε καθεστώς δουλοπαροίκου.

Οι κολίγοι διεκδίκησαν μαχητικά την επαναφορά των πραγμάτων στο προηγούμενο καθεστώς, ενώ έθεταν και θέμα απαλλοτριώσεων. Ο εκσυγχρονιστής Χαρίλαος Τρικούπης, που κυριαρχούσε στην πολιτική σκηνή, ήταν αντίθετος με τη διανομή της γης στους κολίγους, γιατί δεν ήθελε να χάσει τους ξένους επενδυτές και την εισροή νέων κεφαλαίων στην Ελλάδα.

Η κατάσταση άλλαξε δραματικά στην αυγή του 20ου αιώνα, με την ίδρυση των πρώτων αγροτικών συλλόγων σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα. Με τη βοήθεια φωτισμένων αστών της εποχής, οι κολίγοι υιοθέτησαν σύγχρονες μορφές πάλης (μαζικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις, ψηφίσματα σε Κυβέρνηση, Βουλή και Βασιλιά κ.ά.). Η δολοφονία του Μαρίνου Αντύπα από όργανο των τσιφλικάδων το 1907 χαλύβδωσε το αγωνιστικό τους φρόνημα.

Στις αρχές του 1910, κύριο αίτημα των κολίγων ήταν η απαλλοτρίωση της γης και η διανομή των τσιφλικιών στους καλλιεργητές της, πάνω στη βάση της μικρής οικογενειακής ιδιοκτησίας. Η χώρα βρισκόταν υπό τον αστερισμό του Στρατιωτικού Συνδέσμου και πρωθυπουργός ήταν ο «υπηρεσιακός» Στέφανος Δραγούμης.

Οι κολίγοι είχαν προγραμματίσει το Σάββατο 6 Μαρτίου πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα, με αφορμή τη συζήτηση του αγροτικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Από νωρίς το πρωί άρχισαν να συρρέουν στην πόλη διαδηλωτές από τα γύρω χωριά. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Κιλελέρ, κάπου 200 χωρικοί θέλησαν να επιβιβασθούν σε τρένο χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Ο διευθυντής των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, Πολίτης, που επέβαινε στο τρένο, τους το αρνήθηκε. Οι χωρικοί οργίστηκαν κι άρχισαν να λιθοβολούν το συρμό, σπάζοντας τα τζάμια των βαγονιών.

Το τρένο απομακρύνθηκε, αλλά σε απόσταση ενός χιλιομέτρου επαναλαμβάνονται οι ίδιες σκηνές από ομάδα 800 χωρικών. Οι άνδρες της στρατιωτικής δύναμης που ευρίσκοντο εντός του τρένου και μετέβαιναν στη Λάρισα για το συλλαλητήριο, διατάχθηκαν από τον επικεφαλής τους να πυροβολήσουν στον αέρα για εκφοβισμό. Οι χωρικοί εξαγριώνονται και τους επιτίθενται με πέτρες και ξύλα. Οι στρατιώτες ξαναπυροβολούν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο ή κατ' άλλους τέσσερις χωρικοί και να τραυματισθούν πολλοί. Ανάλογα επεισόδια έγιναν και στο χωριό Τσουλάρ (σήμερα Μελία), με δύο νεκρούς χωρικούς και 15 τραυματίες.

Οι συμπλοκές μεταξύ άοπλων διαδηλωτών και δυνάμεων καταστολής επεκτάθηκαν και στη Λάρισα, όταν οι αγρότες πληροφορήθηκαν τα αιματηρά επεισόδια στο Κιλελέρ και το Τσουλάρ. Δύο κολίγοι έπεσαν νεκροί, όταν το ιππικό ανέλαβε δράση. Το συλλαλητήριο έγινε, τελικά, με ειρηνικό τρόπο στις 3 το μεσημέρι στην Πλατεία της Θέμιδος. Ο φοιτητής Γεώργιος Σχοινάς διάβασε το ψήφισμα της συγκέντρωσης, που απεστάλη στη Βουλή και την Κυβέρνηση. Οι αγρότες ζητούσαν άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου για την απαλλοτρίωση των τσιφλικιών, ενώ εξέφρασαν τη βαθιά λύπη και οδύνη τους «για την άδικον επίθεσιν κατά του φιλήσυχου και νομοταγούς λαού, ής θύματα υπήρξαν άοπλοι και αθώοι λευκοί σκλάβοι της Θεσσαλίας».

Για τις ταραχές στο Κιλελέρ, στο Τσουλάρ και τη Λάρισα, πολλά άτομα συνελήφθησαν και προφυλακίστηκαν. Αρκετοί αγρότες αθωώθηκαν στη συνέχεια με βουλεύματα, ενώ συνολικά 62 διαδηλωτές παραπέμφθηκαν σε δίκη. Αθωώθηκαν όλοι στις 23 Ιουνίου 1910, σε μια προσπάθεια εκτόνωσης της κατάστασης.

Η εξέγερση του Κιλελέρ ξεσήκωσε κύμα συμπάθειας σε όλη τη χώρα, ενώ αυξήθηκε η κοινωνική πίεση για την επίλυση του αγροτικού ζητήματος. Η πολιτική εξουσία δεν μπορούσε άλλο να κλείνει τα μάτια. Το πρώτο δειλό βήμα για τη λύση του προβλήματος έγινε το 1911 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που διαδέχθηκε τον Στέφανο Δραγούμη στην πρωθυπουργία. Πάρθηκαν ορισμένα νομοθετικά μέτρα υπέρ των κολίγων, αλλά απαλλοτριώσεις δεν έγιναν κι ένας λόγος ήταν οι πόλεμοι που ακολούθησαν. Μόνο μετά το 1923, όταν το πρόβλημα της αποκατάστασης των προσφύγων έλαβε εκρηκτικές διαστάσεις, άρχισαν από την κυβέρνηση Νικολάου Πλαστήρα απαλλοτριώσεις τσιφλικιών σε μεγάλη κλίμακα.

Το φιτίλι της εξέγερσης στο Θεσσαλικό κάμπο είχε ανάψει νωρίτερα με τον ερχομό του αγωνιστή Μαρίνου Αντύπα (1872-1907)
Τα όρια του θρύλου αγγίζει η σύντομη ζωή του Μαρίνου Αντύπα , του μεγάλου οραματιστή και αγωνιστή του αγροτικού ζητήματος που έπεσε θύμα των δολοφονικών σχεδίων των μεγαλοτσιφλικάδων της Θεσσαλίας, την ώρα που προσπαθούσε να αφυπνίσει τους εξαθλιωμένους κολίγους, μόλις πριν από έναν αιώνα, το 1907.
Ο Μαρής, όπως τον φώναζαν στην ιδιαίτερη πατρίδα του, στα Φερεντινάτα της Πυλάρου, στην Κεφαλονιά, όπου πρωτοείδε το φως της ζωής το 1872, είχε αρκετή τρέλα ώστε να βαφτίσει στην αυγή του 20ου αιώνα δύο κοριτσάκια με τα ονόματα Επανάσταση και Αναρχία.

Αλλά και στη σύντομη ζωή του αυτές τις δύο αξίες πρέσβευε: την Επανάσταση και την Αναρχία, με την έννοια της αταξικής κοινωνίας. Η ζωή του ολόκληρη εξάλλου ήταν ένας αγώνας κατά της καταπίεσης και υπέρ της ελευθερίας, εθνικής και κοινωνικής, η οποία σημαδεύτηκε από τους αγώνες του και τις ιδέες του στις οποίες έμεινε πιστός μέχρι το βίαιο τέλος της ζωής του.
Δεν τον πτόησαν ούτε μία στιγμή οι διώξεις, οι φυλακίσεις και οι απειλές. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια που είχε απευθύνει στους εξαθλιωμένους Θεσσαλούς κολίγους, καθώς διέτρεχε τον κάμπο απ’ άκρη σ’ άκρη, και με φλογερούς λόγους τους προέτρεπε να διεκδικήσουν τα αυτονόητα δικαιώματα τους πάνω στη γη που οι ίδιοι καλλιεργούσαν: «Εμένα θα με σκοτώσουν, μα όπου κι αν με βρει το κακό να ‘ρθείτε να με πάρετε, θέλω και νεκρός να είμαι ανάμεσά σας».
Ο Μαρίνος Αντύπας ούτε αγρότης ήταν ούτε πολύ περισσότερο γαιοκτήμονας. Πρωτότοκος γιος του μαραγκού και ξυλογλύπτη Σπύρου Αντύπα, τελείωσε με χίλιες στερήσεις το γυμνάσιο στην Κεφαλονιά και έφτασε στην Αθήνα με το όνειρο να γίνει δικηγόρος. Αλλά δεν έμελλε ποτέ να πάρει το πτυχίο της Νομικής. Αντίθετα έρχεται σε επαφή με τους σοσιαλιστικούς κύκλους που εμπνέονται από τον Σταύρο Καλλέργη, μυείται στις σοσιαλιστικές ιδέες και ενεργοποιείται στον Κεντρικό Σοσιαλιστικό Σύλλογο.
Το 1897 μαζί με άλλους συμφοιτητές του κατεβαίνει στην Κρήτη και πολεμά ως εθελοντής στην Κρητική Επανάσταση εναντίον των Τούρκων. Ο τραυματισμός του στο στήθος σε μια μάχη τον αναγκάζει να επιστρέψει στην Αθήνα.
Απογοητευμένος αλλά και οργισμένος τόσο από την έκβαση της Κρητικής Επανάστασης όσο και από την άδοξη κατάληξη του ελληνοτουρκικού πολέμου το 1897 μετατρέπεται σε δριμύ κατήγορο του Παλατιού, το οποίο θεωρεί υπεύθυνο για τα εθνικά δεινά.
Η ενεργός συμμετοχή του στο λαϊκό συλλαλητήριο στην πλατεία Ομονοίας στις 14 Σεπτεμβρίου 1897, όπου ομιλία του στηλιτεύει με σφοδρότητα τη στάση του Παλατιού προκαλεί τη σύλληψη του και την προσαγωγή του σε δίκη. Στις 8 Ιανουαρίου 1898 καταδικάζεται σ’ ένα χρόνο φυλάκιση στις φυλακές της Αίγινας ενώ χαρακτηρίζεται ως «επικίνδυνος».
Οι συνθήκες κράτησης του χαρακτηρίζονται ως εξαιρετικά σκληρές. Οι εντολές του Υπουργείου Δικαιοσύνης δεν αφήνουν περιθώρια παρεξήγησης για τον «επικίνδυνο» Αντύπα: Σύμφωνα με την υπ’ αριθμόν 4176 διαταγή πρέπει να τεθεί σε απομόνωση και να μην έρχεται σε επαφή με κανέναν. Αν δε συμμορφωθεί επιβάλλεται να τον δέσουν μέσα στο κελί του και να τον θέσουν “υπό άναλον δίαιτα”.
Μετά την αποφυλάκισή του εγκαταλείπει οριστικά τις σπουδές του και επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του. Στη Κεφαλονιά εκδίδει την εφημερίδα “Ανάσταση”, με σκοπό τη διάδοση των σοσιαλιστικών του ιδεών. Το πρώτο φύλλο της «Ανάστασης» κυκλοφορεί στις 29 Ιουλίου του 1900, αλλά για μία ακόμη φορά οι ιδέες του Αντύπα έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την καθεστηκυία τάξη και ξεκινά νέος γύρος διώξεων με αποτέλεσμα να ανασταλεί η έκδοση μέχρι και τις 3 Ιουλίου 1904 οπότε επανεκδίδεται απρόσκοπτα έως τις 27 Απριλίου 1907, μόλις λίγες ημέρες μετά το βίαιο θάνατο του.
Το 1906 φτάνει στη Θεσσαλία, να εργαστεί ως επιστάτης στα τσιφλίκια του θείου του Γεώργιου Σκιαδαρέση, ενός πλούσιου γεωπόνου ομογενή από τη Ρουμανία, τον οποίο ο ίδιος είχε πείσει σ’ ένα ταξίδι του στο Βουκουρέστι το 1903 να αγοράσει κτήματα στη συγκεκριμένη περιοχή.
Ο Αντύπας ωστόσο δε θα μπορούσε να μοιάζει λιγότερο με την τυπική εικόνα που έχουμε για έναν επιστάτη τσιφλικιών. Ξεκινά αμέσως να δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον του για την άθλια ζωή των κολίγων, η οποία καθόλου δεν είχε βελτιωθεί με την ενσωμάτωση της Θεσσαλίας στην Ελλάδα, για να μην πούμε ότι είχε επιδεινωθεί.
Με το θείο του ως σύμμαχο βάζει μπουρλότο στο θεσσαλικό κάμπο: παραχωρεί στους κολίγους εκτάσεις για βοσκοτόπια, για να χτίσουν σπίτια στη θέση των καλυβιών που μένουν μέχρι τότε, τους παραχωρεί το δικαίωμα να κρατούν το 75% της παραγωγής αντί για το 25% που ίσχυε μέχρι τότε, εφαρμόζει τις αργίες, όπως αυτή της Κυριακής πριν ακόμη καθιερωθεί από το κράτος, κάτι που θα γινόταν το 1910, χτίζει σχολεία για τα παιδιά τους, τους οργανώνει σε αγροτικούς συνδέσμους. Παράλληλα αλωνίζει ολόκληρο το θεσσαλικό κάμπο μιλώντας στους αγρότες για τα δικαιώματα τους στη γη που οι ίδιοι καλλιεργούν και τους κινητοποιεί να απαιτήσουν δυναμικά τη διανομή της γης, με αποκορύφωμα το συλλαλητήριο στο Λασποχώρι αρχές του 1907.
Όλα αυτά ήταν πάρα πολλά για να μπορέσουν να τα χωνέψουν οι μεγαλοτσιφλικάδες που είδαν ξαφνικά την εξουσία τους πάνω στη γη τους αλλά και στις ζωές των κολίγων τους να αμφισβητείται. Οι πρώτες προσπάθειες να αναχαιτίσουν τον οραματιστή Μαρίνο Αντύπα, μέσω συστάσεων από τη Νομαρχία και τη Χωροφυλακή, πέφτουν στο κενό.
Σαν έτοιμος από καιρό ο Αντύπας συνέχιζε τόσο τη δράση του όσο και το μονοπάτι που θα οδηγούσε στο σίγουρο θάνατο του. Οι μεγαλοτσιφλικάδες οπλίζουν τότε το χέρι –και ζεσταίνουν με μόλις 12 χιλιάδες δραχμές την τσέπη- του Ιωάννη Κυριακού, ο οποίος ήταν επιστάτης στα τσιφλίκια του Αριστείδη Μεταξά, συνεταίρου του Γ.Σκιαδαρέση. Η συνωμοσία στήνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να φανεί ως αυτοάμυνα ή ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
Η μοιραία νύχτα ήταν εκείνη της 8ης Μαρτίου του 1907. Ο μόλις 35 ετών Μαρίνος Αντύπας δολοφονείται άνανδρα από τον Κυριακού, όταν δέχεται μια σφαίρα από δίκαννο «εκ των όπισθεν και εις την οσφυακήν χώραν» και εκπνέει στην αγκαλιά του ξαδέλφου του Παναγιώτη Σκιαδαρέση. Τα τελευταία του λόγια ήταν «Ισότης, Αδελφότης, Ελευθερία".
Οι Αρχές ωστόσο δεν είχαν καμία πρόθεση να αποδώσουν δικαιοσύνη αλλά το αντίθετο, αφού καλύπτουν πλήρως το δολοφόνο. Ο αστυνόμος στο τηλεγράφημα του προς το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει: «Αντύπας ραπίσας Κυριακού εφονεύθη αμυνομένου». Στη δίκη που ακολουθεί ο Κυριακού αθωώνεται πανηγυρικά.
Εντύπωση προκαλεί και το δημοσίευμα της 10ης Μαρτίου 1907 της προσκείμενης στην Κυβέρνηση και στο Παλάτι εφημερίδα ΕΣΤΊΑΣ, που αναφέρεται στο θάνατο του Αντύπα: «Η είδηση περί του φόνου του δικηγόρου Μ. Αντύπα εις το κτήμα Σκιαδαρέση εν Θεσσαλία προξένησεν εντύπωσιν εν Αθήναις, όπου ανεξαρτήτως των σοσιαλιστικών ιδεών του, ο Αντύπας απήλαυε συμπαθειών. Ο ατυχής δικηγόρος πίπτει θύμα ατυχώς αυτών των αρχών του, τας οποίας από έτους και πλέον εφήρμοζεν εις το μέγα κτήμα του θείου του το οποίον διηύθυνε. Τούτο αποδεικνύει, ότι ο σοσιαλισμός εν Ελλάδι μόνο εις ιδέας πρέπει να υπάρχη, και να τηρήται απόστασις από της εφαρμογής των αρχών του». Με λίγα λόγια «Ας πρόσεχε κι αυτός κι όποιος τολμήσει να τον μιμηθεί»…!
Παρά τον πρόωρο θάνατο του ωστόσο, μέσα σε δύο μόλις χρόνια, ο Μαρίνος Αντύπας πρόλαβε να σπείρει στον εύφορο κάμπο της Θεσσαλίας το σπόρο της επανάστασης αφυπνίζοντας τους εξαθλιωμένους επί αιώνες κολίγους να διεκδικήσουν τα αυτονόητα δικαιώματα τους πάνω στη γη που οι ίδιοι καλλιεργούσαν.
Με το θάνατο του θα γίνει ο πρώτος μάρτυρας του αγροτικού ξεσηκωμού και ο πρώτος ουσιαστικά νεκρός της μεγάλης εξέγερσης του Κιλελέρ, που θα ξεσπάσει στην επέτειο των τριών χρόνων από το βίαιο και άδικο χαμό του, στις 6 Μαρτίου 1910.
Ο Μαρίνος Αντύπας θάφτηκε στο μέρος που αγωνίστηκε. Ο τάφος του βρίσκεται στο χωριό Ομόλιο, εκεί όπου σήμερα είναι τοποθετημένη η προτομή του, στο προαύλιο της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου.
Τα κείμενα του είναι ελάχιστα αλλά υπάρχει ένα παράθεμα, η αρχή από το τελευταίο του άρθρο, με τίτλο "ΤΙ ΕΙΜΑΙ", που μας αποκαλύπτει το "πιστεύω" αυτού του μεγάλου αγωνιστή:
"Είμαι Σοσιαλιστής όνομα και πράγμα, φέρω τον τίτλο μου πιστώς και υπερηφάνως. Πιστεύω ως Παντοκράτορα, ποιητή ορατών τε και αοράτων, την εργασίαν, και ως ομοούσιον και αχώριστον τριάδα της ευτυχίας και της ειρήνης, την Ελευθερία, την Ισότητα και την Αδελφότητα".

Αίτημα, τελεσίγραφο ή προειδοποίηση; Ξυπνήστε… θα υπάρξουν νεκροί και θα καεί η Αθήνα

Η αληθινή έννοια...

Οι «αλληλέγγυοι» εκπρόσωποι των λαθρομεταναστών δήλωσαν ότι "δεν αποδέχονται την συμβιβαστική πρόταση της κυβέρνησης" που για δεύτερη φορά επανέλαβε ο Υπουργός Εσωτερικών και ότι
"οι λαθρομετανάστες απεργοί πείνας θα συνεχίσουν την απεργία..."

Η συμβιβαστική πρόταση της Ελληνικής κυβέρνησης που συνδιαλέγεται με τους «αλληλέγγυους» εκπροσώπους των απεργών προβλέπει την «ένταξη των λαθρομεταναστών σε καθεστώς ανοχής και την αναβολή απομάκρυνσής τους η οποία θα συνοδεύεται με γραπτή βεβαίωση εξάμηνης ισχύος».

Όμως οι «αλληλέγγυοι» εκπρόσωποι των λαθρομεταναστών επέμεναν ότι...η απεργία πείνας των λαθρομεταναστών θα συνεχισθεί έως ότου η Κυβέρνηση αποδεχθεί το «αίτημα» (δηλαδή τελεσίγραφο) των λαθρομεταναστών και εντάξει στο καθεστώς του νόμου «περί φιλευσπλαχνίας» που προβλέπει και τη χορήγηση άδειας εργασίας.

Όπως αντιλαμβάνεται ο κάθε συνέλληνας του οποίου ο νους ακόμη συλλογιέται και συνάπτει τους αναγκαίους συνειρμούς στη ροή των σκέψεων ώστε να καταλήξει σε λογικό συμπέρασμα βιώνουμε την εξής κατάσταση:

1. Οι «αλληλέγγυοι» ξεσήκωσαν οργάνωσαν την μεταφορά των λαθρομεταναστών από τα Χανιά και καθοδήγησαν τους λαθρομετανάστες στην κατάληψη του πανεπιστημίου Αθηνών, οπού ξεκίνησαν απεργία πείνας την 25ην Ιανουαρίου 2011.

2. Εν συνεχεία οι ίδιοι «αλληλέγγυοι» εκπρόσωποι και "φωνή" των λαθρομεταναστών, αποδέχθηκαν την μεταφορά των λαθρομεταναστών στο κτίριο Υπατία όπου οι λαθρομετανάστες εξακολουθούν να απεργούν καθοδηγούμενοι από τους «αλληλέγγυους» έως ότου η Ελληνική κυβέρνηση αποδεχθεί το τελεσίγραφο που διατύπωσαν οι «αλληλέγγυοι».

3. Η αλήθεια που εμπεριέχεται στο τελεσίγραφο (αίτημα το λένε οι «αλληλέγγυοι») και που έχει αποδέκτη την Ελληνική Κυβέρνηση και εν κατακλείδι την κοινωνία την ίδια θα μπορούσε να αποδοθεί ως εξής:

«Ἠ αποδέχεσθε την νομιμοποίηση των λαθρομεταναστών που σας κουβαλήσαμε εδώ για να σας εκβιάσουμε, ή αλλιώς κάποιοι ταλαίπωροι από αυτούς θα πεθάνουν αργά ή γρήγορα από την πείνα και η "Αθήνα θα καεί" από τους αλληλέγγυους-μετανάστες»

Το ποιοι είναι οι «αλληλέγγυοι» είναι φανερό. Εξ άλλου μέλη του ΣΥΡΙΖΑ είναι μέλη της επιτροπής αλληλέγγυων ενώ επίσημα διαβήματα έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ δια των κου Παν. Λαφαζάνη και του μέλους της συντονιστικής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Τ. Κορωνάκη.

Δεν απαιτείται ιδιαίτερη σοφία ή επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος για να να αντιληφθούμε που οδηγούμαστε... Προκειμένου να αποφευχθούν τα χείριστα, όπου η επιπολαιότητα, η απερισκεψία, η εγκληματική ιδεοληψία των έκνομων κομμάτων της αριστεράς και των παραφυάδων τους παρακαλούν και εύχονται να καταλήξουμε, επιβάλλεται αμέσως η μεταφορά των εκβιαστών απεργών στα νοσοκομεία προκειμένου περιθαλπτούν και εν συνεχεία απελαθούν.

Λιγότερο θα κοστίσει αυτό από τις καταστροφές που θα δημιουργήσει η προκατασκευασμένη κοινωνική αναταραχή που επιδιώκεται.

Η Κυβέρνηση και η αντιπολίτευση έχουν εν συνεχεία τον χρόνο να κατανείμουν τις ευθύνες τους για τους κακούς χειρισμούς της πρώτης και την ανυπαρξία της δεύτερης...
Αναδημοσιεύουμε χωρίς σχόλια (περιττεύουν) την…. προειδοποίηση(!) που απευθύνει προς την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ η γνωστή Αφροδίτη Αλ Σαλέχ, πρώην ειδική σύμβουλος του υφυπουργού Σπύρου Βούγια σε ζητήματα …μετανάστευσης:

Ξυπνήστε… θα υπάρξουν νεκροί και θα καεί η Αθήνα

Οι ευθύνες αυτών που είχαν την ιδέα της απεργίας πείνας και ενθάρρυναν, ή έστω δεν απέτρεψαν, τους μετανάστες να προβούν σε αυτό το έσχατο μέσο διεκδίκησης αιτημάτων, είναι πολλές και δραματικές. Ακριβώς, όμως, επειδή τον τόπο αυτόν τον κυβερνά η κυβέρνηση (ταυτολογία απαραίτητη), κι όχι οι οργανώσεις και οι σύλλογοι, οι ευθύνες αποδίδονται αποκλειστικά στην κυβέρνηση, δια του Συντάγματος δε.

Εδώ και ένα μήνα οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί εκτιμούν ότι δεν υφίσταται η κρίση στην Υπατία. Εδώ και ένα μήνα οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί (ή οι σύμβουλοι αυτών) δεν επιθυμούν να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος και τις επιπτώσεις αυτού στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στο ελληνικό κράτος. Διαφορετικά δε νοείται γιατί δεν θέλησαν να ορίσουν κάποιον διαμεσολαβητή, όπως είχε γίνει στο παρελθόν σε αντίστοιχη κρίση – με Δελτία Τύπου υπουργών, προφανώς, και δεν υφίσταται χώρος για διαπραγμάτευση.

Και τώρα είναι αργά. Πλέον, οφείλουν να ενδώσουν στα αιτήματα των απεργών πείνας. Οφείλουν να προστατεύσουν τις ζωές των ανθρώπων αυτών που το μόνο που στην πραγματικότητα διεκδικούν είναι να τους δώσει το κράτος μια κάποια σημασία. Διότι τα αιτήματά τους μπορεί ως μαζικά να θεωρούνται έωλα, αλλά σε ατομικό επίπεδο είναι απολύτως λογικά και υφίσταται σχετική νομοθετική ρύθμιση για την ικανοποίησή τους.

Οφείλουν δε οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί να προστατεύσουν την ελληνική κοινωνία και το κύρος της χώρας εν γένει. Διότι είναι προφανές ότι εάν συμβεί το μοιραίο, εάν χάσει τη ζωή του κάποιος από τους απεργούς πείνας, θα ξανακαεί η Αθήνα και όχι μόνο – είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει ως ντόμινο εξεγέρσεων από Παρίσι ως Λονδίνο και Βερολίνο. Θα γίνει ο δικός μας Mohamed Bouazizi. (διότι στις δυτικές δημοκρατίες, από όσο γνωρίζω, ουδείς πεθαίνει σε απεργία πείνας) Κι όλα αυτά θα συμβούν επειδή κάποιος υπουργός επιθυμεί να επιδείξει σκληρό πρόσωπο. Με ποια νομιμοποίηση, άραγε;

Το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη μέρα που ανέλαβε την εξουσία επέδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο έναντι στο μετανάστη. Σε επίπεδο νομοθεσίας , το μεταναστευτικό/προσφυγικό διανύει την καλύτερη περίοδο στην ιστορία της Ελλάδας. Και η διεθνής κοινή γνώμη άλλαξε στάση απέναντι στην χώρα μας. Από χώρα που παραβιάζει συστηματικά τα ανθρώπινα δικαιώματα, πλέον αναγνωρίζεται ως χώρα που πρέπει να υποστηριχθεί από τα κράτη -μέλη και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κι όλα αυτά θα τιναχτούν στον αέρα, επειδή κάποιος υπουργός έτσι επέλεξε. Γιατί;

Κι αν κάποιοι εκτιμούν ότι η ελληνική κοινή γνώμη δεν θα στραφεί εναντίον της κυβέρνησης, πλανώνται πλάνην οικτράν. Ευτυχώς, ουδείς από τα 11 εκατομμύρια Ελλήνων επιθυμεί να βάψει τα χέρια του με αίμα.

Για όλους αυτούς του λόγους, έστω την έσχατη αυτή ώρα, ας αντιληφθούν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί το μέγεθος της ευθύνης που αναλαμβάνουν και ας πράξουν κατά συνείδηση.
από το aixmi
από apneagr

3 νεκροί και 15 αγνοούμενοι μετανάστες ο τραγικός απολογισμός στη Σούδα


Τραγωδία τα ξημερώματα στο λιμάνι της Σούδας στα Χανιά.
Κατά τη διάρκεια του κατάπλου του "ΙΟΝΙΑΝ ΚING", που μετέφερε σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 1288 μετανάστες από τη Λιβύη,49 υπήκοοι του Μπαγκλαντές πήδησαν στη θάλασσα με αποτέλεσμα 3 από αυτούς να πνιγούν και 15 άτομα να αγνοούνται.

Αμέσως στήθηκε μια γιγαντιαία επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος,οι άνδρες του οποίου κατάφεραν να περισυλλέξουν 31 άτομα σε πολύ κακή κατάσταση και να τους μεταφέρουν με ασθενοφόρα του  στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων και στο Ναυτικό Νοσοκομείο της Σούδας.17 νοσηλεύονται με υποθερμία ενώ οι υπόλοιποι επέστρεψαν στο πλοίο,όπου παραμένουν κάτω από δρακόντεια μέτρα φρούρησης, ενώ για το θέμα έχει ήδη ενημερωθεί το Υπουργείο Εξωτερικών.

Σκάφη του Λιμενικού περιπολούν διαρκώς στο λιμάνι για την περισυλλογή τυχόν επιζώντων από τα 15 άτομα που αγνοούνται.Οι έρευνες συνεχίζονται αλλά παραμένουν άκαρπες προς το παρόν.

Σε λίγο πρόκειται να ξεκινήσει  ευρεία σύσκεψη για τη διαχείριση της κρίσης στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, υπό τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη.

Επισήμως δεν υπάρχει ακόμα καμία ανακοίνωση για την τραγωδία,που μάλλον οφείλεται στο φόβο της απέλασης!

Τραγικά γεγονότα στη Σούδα!Τρεις μετανάστες νεκροί και πολλοί αγνοούμενοι από πτώση στη θάλασσα!


Τραγικές εξελίξεις είχαμε σήμερα τα ξημερώματα στο λιμάνι της Σούδας, στα Χανιά, όπου, στη διάρκεια του κατάπλου του πλοίου "IONIAN KING" που μετέφερε υπηκόους ξένων χωρών, κυρίως από το Μπαγκλαντές, προερχόμενοι από τη Λιβύη, για άγνωστο λόγο, κάποιοι από αυτούς, πήδηξαν στη θάλασσα!

Αρκετοί περισυνελέγησαν, αλλά σε κακή κατάσταση, από άνδρες του Λιμενικού Σώματος ενώ κάποιοι φέρονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ανασύρθηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό νοσοκομείο καθως και στο νοσοκομείο Χανίων για τις πρώτες βοήθειες ενώ περίπου 20 άτομα αγνοούνται!

Αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις από το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς από το λιμάνι της Σούδας τηρούν σιγήν ιχθύος για το συμβάν.
http://www.cretalive.gr

Οι ΑΠΟΚΡΙΕΣ φεύγουν... η ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ έρχεται...

Χαβαλετζίδικη κατάληψη στο ελληνικό προξενείο στο Παρίσι για συμπαράσταση στους απεργούς της Υπατίας(βίντεο)

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ..ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΜΕ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ
Αν και κατι μου θυμιζουν αυτα τα παιδια δεν ειμαι απολυτως σιγουρος...Σε συμβολικη καταληψη ως ενδειξη συμπαραστασης στους 300 απεργους πεινας προχωρησαν ελληνες φοιτητες και εργαζομενοι στο Παρισι.
Δεν εχει ξαναγινει...Καμια καταληψη η συμβολικη κινηση για γεροντακια που σφαζουν καθημερινα οι λαθρο για 10 ευρω,τιποτα για τις περικοπες και τα λουκετα,ουτε μια κινηση για τα προβληματα των γηγενων...Λες και σε αυτη τη χωρα υπαρχουν μονο οι λαθρομεταναστες...
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ
http://eglimatikotita.blogspot.com/

Η εχθροπάθεια στην ελευθερία


Tου Πασχου Μανδραβελη

Δηλαδή, τι θέλει να μάς πει ο κ. Καστανίδης; Οτι από τούδε και στο εξής, όποιος καίει την αμερικανική σημαία στη Βασιλίσσης Σοφίας θα διώκεται και ποινικά; Ή μήπως θα αποκτήσουμε ένα ακόμη νόμο, από εκείνους που τους βλέπουμε και τους χαιρόμαστε; Το ανεφάρμοστο του σχεδίου νόμου «Για την καταπολέμηση ορισμένων μορφών και εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας μέσω του Ποινικού Δικαίου», που έδωσε για δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Δικαιοσύνης είναι το μικρότερο από τα αμαρτήματά του. Το μεγαλύτερο είναι ότι εμπεριέχει επικίνδυνες για την ελευθερία διατάξεις. Είναι από εκείνους τους νόμους που κάνουν μεγάλη φιγούρα, αλλά συνήθως δεν εφαρμόζονται και όταν εφαρμόζονται είναι λάθος.

Για παράδειγμα άρθρο 3 αυτού του νομικού τερατουργήματος προβλέπει ότι «όποιος δημόσια προφορικά ή διά του Τύπου ή μέσω του Διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, εγκωμιάζει ή αρνείται ή εκμηδενίζει τη σημασία εγκλημάτων γενοκτονίας, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και εγκλημάτων πολέμου... και η πράξη αυτή στρέφεται κατά ομάδας προσώπων που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή ή το γενετήσιο προσανατολισμό, κατά τρόπο που μπορεί να προκαλέσει ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθροπάθεια κατά μιας τέτοιας ομάδας, ή μέλους της, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη και χρηματική ποινή χιλίων έως τριών χιλιάδων (1.000 - 3.000) ευρώ». Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν αν αυτό το κατασκεύασμα γίνει νόμος του κράτους; Θα λογοκρίνουμε τον Εθνικό Υμνο που αναφέρει «Ολιγότευαν οι σκύλοι,/ Και Αλλά εφώναζαν, Αλλά\, /Και των Χριστιανών τα χείλη /Φωτιά εφώναζαν, φωτιά... /Και οι μιαροί κατασκορπιούντο /Πάντα εσκούζωντας Αλλά.» (όπου «σκύλοι» και «μιαροί» είναι οι Τούρκοι); Ή μήπως αυτοί οι στίχοι δεν μπορούν να διεγείρουν «εχθροπάθεια» σε κάποιους διαταραγμένους που θα πάρουν τοις μετρητοίς τους στίχους «Λίγα μάτια, λίγα στόματα / θα σας μείνουν ανοιχτά / για να κλαύσετε τα σώματα / που θε νάβρη η συμφορά»;

Γράφαμε και παλαιότερα («Καθημερινή» 15/3/2009) ότι «υπάρχει μια κοινή προβληματική πίσω από τη λογοκρισία ή την απόπειρα λογοκρισίας. Και στην περίπτωση του ρατσιστικού λόγου, και στην άρνηση του Ολοκαυτώματος... το επιχείρημα είναι οι ψυχολογικές επιπτώσεις που έχει ο λόγος σε κάποιους ανθρώπους, οι οποίες μπορεί να μετατραπούν σε πράξεις βαναυσότητας κατά ατόμων. Μόνο που η ψυχολογία δεν είναι ακριβής επιστήμη. Μεταξύ ενός κειμένου, μιας ταινίας ή ενός σκίτσου και της αποτρόπαιας (ρατσιστικής ή μισαλλόδοξης) πράξης, παρεμβάλλεται κάποιος άνθρωπος, η ψυχολογία του οποίου μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά απ’ οτιδήποτε, ενώ το εύρος των αντιδράσεών του είναι άπειρο. Υπό την έννοια αυτή μπορεί και η περιγραφή ενός αγώνα να θεωρηθεί “πύρινος λόγος”, και έτσι έγινε. Κάποιοι χούλιγκαν θεωρούν Θεό την ομάδα τους και τιμώρησαν διά προπηλακισμών δημοσιογράφους που “την αδίκησαν”. Η λογική αυτή οδηγεί μαθηματικά στη σιωπή όλων. Ακόμη και ο πολιτικός λόγος δεν είναι ασφαλής, διότι αφενός υπάρχουν φανατικοί (όσο και... ευαίσθητοι) οπαδοί κομμάτων ή πολιτικών, και αφετέρου λίγα πογκρόμ και σφαγές έγιναν λόγω πολιτικών παθών;».

Σοβαρά επεισόδια στο Κλεάνθης Βικελίδης με τη λήξη του αγώνα Αρης-Ηρακλής 0-1

Μάχες σώμα με σώμα μεταξύ οπαδών και αστυνομικών μετά τη λήξη της αναμέτρησης Άρης - Ηρακλής, όπως πρώτο μετέδωσε το NewsIt. Εξαγριωμένοι οι οπαδοί των κίτρινων "μπούκαραν" στον αγωνιστικό χώρο και κάποιοι από αυτούς έφτασαν στα αποδυτήρια και τα έκαναν... γυαλιά καρφιά. Δείτε βίντεο.



Όλα ξεκίνησαν μετά το σφύριγμα της λήξης. Οι οπαδοί των γηπεδούχων μην αντέχοντας την ήττα από τον Ηρακλή, πήδηξαν από τις κερκίδες στον αγωνιστικό χώρο και κινήθηκαν προς τη φισούνα.

Εκεί οι σεκιούριτι χρησιμοποίησαν πυροσβεστήρες για να αποτρέψουν την είσοδο των οπαδών στα αποδυτήρια, κάτι που εξαγρίωσε ακόμη περισσότερο τους "μαινόμενους" οπαδούς.

Αφού έπεσε πολύ ξύλο στη φυσούνα, οι οπαδοί πέρασαν στα αποδυτήρια και συγκρούστηκαν με άντρες της αστυνομίας που ήταν στο σημείο.

Λίγο αργότερα οι οπαδοί επέστρεψαν στον αγωνιστικό χώρο, έχοντας πλέον τη συμπαράσταση και άλλων που είχαν "μπουκάρει" στο γήπεδο.

Το Κλεάνθης Βικελίδης μετατράπηκε σε πεδίο μάχης αφού οπαδοί και αστυνομικές δυνάμεις συγκρούστηκαν στο κέντρο του γηπέδου. Μάχες σώμα με σώμα σε ένα σκηνικό "κόλασης".

Λίγο μετά τις 21.45 οι οπαδοί απομακρύνθηκαν από το γήπεδο, έχοντας στιγματίσει για ακόμη μία φορά το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Σάββατο 5 Μαρτίου 2011

Δείτε όλα τα γκολ των σημερινών αγώνων της Souper League


Οργιο νοθείας στα καύσιμα με τοξικά απόβλητα και λαθρεμπόριο βενζίνης αποκαλύπτουν οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ

Βρήκαν… "μπανάνες" στα ρεζερβουάρ μας!
Με τοξικά απόβλητα από καμμένα λάδια μηχανής νοθεύουν ασυνείδητοι πρατηριούχοι, την βενζίνη και το πετρέλαιο θέρμανσης που αγοράζουν ανυποψίαστοι καταναλωτές, καταστρέφοντας όχι μόνο τους κινητήρες των ΙΧ και τους λέβητες των σπιτιών μας, αλλά δηλητηριάζοντας και τον ίδιο τον αέρα που αναπνέουμε.

Οι έρευνες του ΣΔΟΕ στην περιοχή της Καλαμάτας αποκάλυψαν την ύπαρξη κυκλώματος κακοποιών, που νοθεύει τα καύσιμα με «μπανάνες».

Οι ελεγκτές δεν έτριβαν τα μάτια τους όταν, σε επιτόπιους ελέγχους στα βενζινάδικα της Μεσσηνίας, βρήκαν και διάβασαν στα «κρυφά βιβλία των πρατηρίων, να αναγράφονται έξοδα αγοράς «μπανάνας».

Μη έχοντας αντικρίσει ποτέ άλλοτε κάτι παρόμοιο, έψαξαν και έμαθαν τελικά ότι με τον κωδικό όρο «μπανάνα», οι επιτήδειοι είχαν "βαφτίσει" τα καμμένα λάδια μηχανών αυτοκινήτων τα οποία, αντί να συλλεχθούν και να καταστραφούν με το τρόπο που ο νόμος προβλέπει, αποθηκεύονταν και τα αγόραζαν οι βενζινάδες της περιοχής, για να νοθεύσουν με αυτά το καύσιμο που πουλούσαν στους ανυποψίαστους πελάτες τους!

Όπως αποκαλύπτεται, οι «λαδιάρηδες», ξεπερνώντας κάθε όριο, αντί να κάνουν κρυφά ο καθένας για λογαριασμό του χρήση των χρησιμοποιημένων λαδιών, είχαν δημιουργήσει μια ολόκληρη δευτερογενή αγορά μεταπώλησης των τοξικών αυτών αποβλήτων, τα οποία απειλούν να καταστρέψουν όχι μόνο τους κινητήρες και καυστήρες, αλλά και το ίδιο το περιβάλλον.

Όσο για την ονομασία «μπανάνα», οι αρμόδιοι εικάζουν πως ο όρος αυτός επελέγη επειδή παραπέμπει είτε στο κιτρινοπράσινο χρώμα του λαδιού, είτε στην ίδια την «μαϊμουδιά» την οποία σχεδίασαν οι ασυνείδητοι.

Για πρώτη φορά και λαθρεμπόριο βενζίνης στην Ελλάδα

Ενδεικτικό πάντως του πόσο «έχουν ξεφύγει» πλέον οι λαθρέμποροι κάθε μορφής και μεγέθους, είναι ότι για πρώτη φορά στη χώρα μας ερευνώνται και υποθέσεις λαθρεμπόριας βενζίνης (όχι δηλαδή μόνο πετρελαίου). Όπως αποκάλυψε το Πρωτο Θέμα, δύο τουλάχιστον ελληνικές εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, με εξαγωγική δραστηριότητα στα Βαλκάνια, διακινούσαν δεκάδες χιλιάδες φορτία βενζίνης στη Βουλγαρία, αλλά σε εταιρίες-μαϊμού χωρίς καμία απολύτως δραστηριότητα.

Η αποκάλυψη έγινε όταν στο ΣΔΟΕ παρατήρησαν ασυνήθιστα μεγάλη αύξηση των εξαγωγών καυσίμων προς τη Βουλγαρία, μετά την ένταξη της χώρας στην ΕΕ. Μετά από επαφές που είχε το ΣΔΟΕ με τις αρχές της γειτονικής χώρας, διαπίστωσε πως είχαν πλήρη άγνοια για την ύπαρξη των εταιριών που εμφανίζονταν ως αποδέκτες. Οι περισσότερες είχαν ιδρυθεί πρόσφατα αλλά με άσχετο αντικείμενο, που δεν δικαιολογούσε τόσο μεγάλες παραδόσεις φορτίων.

Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι δεν καταβλήθηκε στη χώρα μας ΦΠΑ ύψους εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα βυτία με τα καύσιμα επέστρεφαν πάλι στη χώρα μας γεμάτα, διοχετεύοντας το λαθραίο καύσιμο στην ελληνική αγορά.
http://www.protothema.gr
Read more: Go to TOP and Bottom