Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

Και το όνομα αυτού:ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης με την συμμετοχή 520 αντιπροσώπων απ’ όλη τη χώρα. 

    Αποφασίστηκε η συγκρότηση πολιτικού κόμματος με τίτλο «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ». 

    Εγκρίθηκε η ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ Πολιτική Θέσεων και Αρχών του νέου κόμματος και ανεδείχθη Πανελλαδική Πολιτική Επιτροπή που αναλαμβάνει την ευθύνη της διοργάνωσης του 1ου Συνεδρίου της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ μέσα στο 2010.

    Την ΤΕΤΑΡΤΗ 30 Ιουνίου, στις 8 μμ, θα πραγματοποιηθεί δημόσια πολιτική εκδήλωση, στο ξενοδοχείο Athens IMPERIAL με ομιλητή τον Φώτη Κουβέλη.

    Βασικά σημεία της ιδρυτικής διακήρυξης είναι:
    «Τι είναι και τι θέλει η Δημοκρατική Αριστερά

    Εμείς, το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς που έρχεται από μακριά και πάει μακριά, δεσμευόμαστε, παράλληλα με τη διαμόρφωση μιας ρεαλιστικής και υπεύθυνης πρότασης εξόδου από την κρίση, να ενισχύσουμε μεθόδους και πρακτικές που θα φέρνουν την πολιτική στους πολίτες και τους πολίτες στην πολιτική. 

    Φιλοδοξούμε το κόμμα της Δημοκρατικής Αριστεράς να είναι η απάντηση στο αίτημα της ελληνικής κοινωνίας για τη ριζική ανασυγκρότηση του πολιτικού πεδίου και για τον ανακαθορισμό των κοινωνικών συσχετισμών. Η Δημοκρατική Αριστερά είναι, ταυτοχρόνως, η υπεράσπιση του παρελθόντος και του μέλλοντος της ανανεωτικής, δημοκρατικής και οικολογικής αριστεράς. 

    Ο πυρήνας των ανανεωτικών ιδεών, που τον κωδικοποιούμε στις θεμελιώδεις αρχές: «δημοκρατικός σοσιαλισμός - αριστερός ευρωπαϊσμός - μεταρρυθμιστική στρατηγική -οικολογική εγρήγορση» είναι και παραμένει στοιχείο της ταυτότητάς μας. Οι ιδέες αυτές εξακολουθούν να είναι ενεργές και να τροφοδοτούν τους προβληματισμούς μας για το μέλλον της αριστεράς. Γιατί ο χώρος της ανανεωτικής και διαρκώς ανανεούμενης αριστεράς είναι και πρέπει να είναι ένα ζωντανό κύτταρο υπεύθυνης στάσης, επίκαιρου λόγου, προγραμματικών θέσεων για τη προοδευτική διακυβέρνηση της χώρας. 

    Αφήνουμε πίσω μας την Ελλάδα της χρεοκοπίας και της παρακμής. Είμαστε η Αριστερά της δημιουργίας, της κριτικής σκέψης και της πολιτιστικής αναγέννησης.

    Είμαστε εμείς η Αριστερά που σταθερά υποστηρίζει ότι υπάρχει και άλλος δρόμος πέρα από το νεοφιλελευθερισμό και το ΔΝΤ. Η αριστερή αντιμετώπιση της κρίσης: η επιβεβλημένη μείωση του ελλείμματος και η συγκράτηση του χρέους να μη φορτωθεί στις πλάτες των εργαζομένων μέσα από την αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικών δικαιωμάτων, αλλά να συνδυαστεί με βαθιά αλλαγή του κράτους, του άδικου φορολογικού συστήματος, της διαχείρισης των χρημάτων του δημοσίου, του παραγωγικού αλλά και του καταναλωτικού προτύπου, επιλογών και νοοτροπιών σπατάλης, διαφθοράς. 

    Η υπεράσπιση του «δημόσιου συμφέροντος» είναι κεντρικό ιδεολογικό πρόταγμα, που θα μας επιτρέψει να επικεντρώσουμε τις δράσεις μας γύρω από τις «πολιτικές της κρίσης». Παράλληλα με τη δημοσιονομική προσαρμογή της χώρας, τις προτάσεις αντιμετώπισής της, η δική μας αριστερά δεν μπορεί παρά να επικεντρώνεται στην ανθρώπινη διάσταση της κρίσης και το προστατευτικό δίκτυ της κοινωνικής δικαιοσύνης. Η εστίαση στην αναδιανομή, στην αλληλεγγύη και στον επανακαθορισμό του προτύπου ανάπτυξης ανοίγει σήμερα το έδαφος για μια ουσιαστική παρέμβαση στο κράτος, στην αυτοδιοίκηση με αποκέντρωση και στους θεσμούς, αλλά και στη μεικτή οικονομία, με στόχο την προώθηση δομικών μεταρρυθμίσεων. 

    Οι κατευθύνσεις αυτές μπορούν να υλοποιηθούν μόνο μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή για τη χώρα, τους εργαζόμενους, τη δημοκρατία και τον πολιτισμό. Η αντιμετώπιση της κρίσης συνδυάζεται με τις αναγκαίες αλλαγές στην ΕΕ προς την επείγουσα κατεύθυνση της ομοσπονδιακής δημοκρατικής ενοποίησης με πρώτους στόχους τον έλεγχο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, του τραπεζικού συστήματος και των χρηματαγορών από πολιτικούς θεσμούς, την απεμπλοκή από τους ασφυκτικούς δημοσιονομικούς κανόνες και αποδοχή της βαρύτητας των κριτηρίων απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας, τη στήριξη του ευρώ με ισχυρό κοινοτικό προϋπολογισμό, τη στήριξη χωρών όταν δέχονται τις κερδοσκοπικές επιθέσεις, δηλαδή κοινή οικονομική πολιτική. Οι αλλαγές αυτές απαιτούν νέους κοινωνικούς και πολιτικούς συσχετισμούς και αγώνες σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.

    Είμαστε η αριστερά που έχει ενσωματώσει στον πυρήνα της συγκρότησής της την πεποίθηση ότι Αριστερά και Οικολογία μπορούν να συνθέσουν ένα καινούριο όραμα μια προγραμματική καινοτομία για τον κόσμο και τις σύγχρονες κοινωνίες. Αυτό σημαίνει βαθιές αλλαγές στον τρόπο που, ως αριστεροί/ές, σκεφτόμαστε και δρούμε, στα οράματα, στις αξίες, στις προτάσεις μας. Σημαίνει την ανάγκη για πράσινη-οικολογική στροφή της οικονομίας ως μιας ώριμης δυνατότητας για ισχυρές μεταρρυθμιστικές αλλαγές για το κλίμα και ένα νέο ενεργειακό πρότυπο.

    Απευθυνόμαστε σήμερα στους προοδευτικούς και αριστερούς πολίτες της χώρας μας ζητώντας την ενεργό στήριξη, τη συμπόρευση και τη συμμετοχή τους στο εγχείρημά μας.

    Το νέο μας κόμμα στηριγμένο στις αρχές της δημοκρατίας, της διαφάνειας, της πολυφωνίας και της αποτελεσματικότητας, συνδυάζοντας τη συλλογικότητα με την ατομική ευθύνη στη λειτουργία και τη δράση, διεκδικεί να κερδίζει ένα μεγάλο στοίχημα με τους πολίτες που συμμετέχουν ή το παρακολουθούν: Να επιβεβαιώνει καθημερινά την αντιστοιχία του με τα οράματα που επαγγέλλεται».

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Η σύνθεση της Πανελλαδικής Πολιτικής Επιτροπής της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, έχει ως εξής:
    ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

    1 Αβραμοπούλου Βάσω Εικαστικός

    2 Αγγέλου Δημήτρης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    3 Αναγνωστόπουλος Δημήτρης ΓΓ Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας

    4 Ανδρέου Κώστας Επιστημονικός Τομέας - Μηχανικός

    5 Ανδρικόπουλος Μίλτος Δημόσιος τομέας

    6 Ανδριοπούλου Σοφία Β΄Αθήνας πρ. Βουλευτής

    7 Ανηψιτάκης Αντώνης πρ. Νομαρχιακός Σύμβουλος Λασίθι

    8 Αντωνίου Γιάννης Επιστημονικός Τομέας Εκπαιδευτικός

    9 Βακαλόπουλος Μπάμπης Μεσσηνία

    10 Βακιρτζής Σταμάτης Αρχιτέκτων

    11 Βαμβακά Έφη

    12 Βαρελά Γεωργία Κυκλάδες

    13 Βασιλειάδης Γιάννης Θεσσαλονίκη, Δικηγόρος

    14 Βουκελάτος Κώστας Αχαϊας

    15 Γαβαθάς Νάσος Α Αθήνας

    16 Γαλανόπουλος Παναγιώτης πρ. Αντιδήμαρχος Καλλιθέας

    17 Γάτης Γιάννης Δημόσιος τομέας

    18 Γεωργάτος Γεράσιμος Α Αθήνας, Φιλόλογος

    19 Γκαγκούλης Δημήτρης Έβρος, Αγρότης

    20 Γκιουγκής Βαγγέλης Επιστημ. Τομέας - Νομικός

    21 Γούναρης Κώστας πρόεδρος Δικ.Συλλόγου Ξάνθης

    22 Γουργούρη Φανη Συνδικαλίστρια Ο.Λ.Θ.

    23 Γρηγορίου Στέλιος Λάρισα

    24 Γρηγορόπουλος Αντώνης Ανατ. Αττική, εργάτης μετάλλου

    25 Δημητρακόπουλος Θέμις Οικολογία

    26 Διόγος Μάκης Δημοσιογράφος

    27 Δράγας Αδάμ Β΄ θεσσαλονίκης

    28 Επιτροπάκη Κατερίνα Α Αθήνας

    29 Ζακυνθινού Ευγενία Β Αθήνας

    30 Ζαράνης Ηλίας Β Αθήνας

    31 Ζαχαριάδης Μάνος επιστ. Τομέας - Γιατρός

    32 Ζαχαρόπουλος Θανάσης Τρίκαλα

    33 Ζεβελάκης Γιώργος Ερευνητής Λογοτεχνίας

    34 Ζόμπολας Νέστορας Β Αθήνας

    35 Ζορκάδης Βαγγελης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    36 Ζουναλής Βασιλης επιστ. Τομέας - μηχανολόγος

    37 Ηλιού Στέφανος επιστ. Τομέας - Νομικός

    38 θεοδωρόπουλος Κώστας αναπηρικό κίνημα

    39 θεοφανόπουλος Χάρης Α΄ Αθήνας

    40 Καβράκος Μιλτιάδης Ανατ. Αττική 

    41 Κακουλίδης Γιάννης συγγραφέας

    42 Καλδής Τάκης Ανατολική Αττική

    43 Καλλιπόλίτη Δώρα Α Αθήνα

    44 Καμπύλης Τάκης Δημοσιογράφος

    45 Κανάκη Ιωάννα Οικονομικός Τομέας

    46 Κανελλόπουλος Δημήτρης Δημοσιογράφος

    47 Κανελλοπούλου Γωγώ Εκπαιδευτικός

    48 Καρδάσης Βασίλης Πανεπιστημιακός

    49 Κάρης Κώστας Δημοσιογράφος

    50 Καρράς Γιώργος Πανεπιστημιακός

    51 Κασσαπίδης Στέφανος δημ. Σύμβουλος Περάματος

    52 Κατσάνης Πολύβιος Β Αθήνας

    53 Καττής Μιχάλης Αρτα

    54 Κελαίδίτης Ξένος Β΄ Αθήνας

    55 Κιντή Βάσω Πανεπιστημιακός

    56 Κιτίδης Γιώργος Κατερίνη

    57 Κλάπας Παναγιώτης Πρέβεζα

    58 Κλαυδιανός Ανδρέας Ζάκυνθος

    59 Κόντος Σταύρος Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας

    60 Κοτσαμπόπουλος Αλέκος

    61 Κουβέλη Μαρία μέλος Δ.Σ. ΔΣΑ

    62 Κουβέλης Φώτης Βουλευτής Β΄ Αθήνας

    63 Κουράκης Αντρέας δημοτ. Σύμβουλος θεσσαλονίκης

    64 Κουρουζίδης Σάκης σεισμολόγος - Οικολογία

    65 Κουρουνιώτης Χρήστος Δ.Σ. ΠΟΣΔΕΠ, Ηράκλειο Κρήτης

    66 Κουταλιανός Θέμις Β Θεσσαλονίκης

    67 Κουτσοπίνης Παναγιώτης επιστ. Τομέας -- Γιατρός

    68 Κουτσούνη Σούλα Β Αθήνας

    69 Κριετσιώτης Κώστας Αχαϊας

    70 Λάιος Αλέκος Β Αθήνας

    71 Λαμπρινός Φώτος Σκηνοθέτης

    72 Λεβέντης Θανάσης βουλευτής Αττικής

    73 Λεβέντης Σωτήρης Δυτική Αττική

    74 Λιβαδάς Σταύρος επιστ. Τομέας - μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος

    75 Λιναρδάτου Γιούλα Αντιστασιακός, πρώην βουλευτής ΕΔΑ

    76 Λιτσαρδάκης Μανώλης Β Αθήνας

    77 Λουκάς Δημήτρης ερευνητής στο Δημόκριτο

    78 Λουκάς Στάθης επιστ. Τομέας

    79 Λουλούδης Λεωνίδας Πανεπιστημιακός

    80 Λυκούδης Σπύρος Νομ. Σύμβουλος Αθήνας, Νομικός

    81 Μανδαράκης Βασίλης Ηλεία

    82 Μαργαρίτης Αντώνης ;

    83 Μαργαρίτης Θόδωρος δημ. Τομέας, πολιτικός επιστήμων

    84 Μαρκακης Μίμης επιστ. Τομέας, νομικός

    85 Ματσαγγάνης Μάνος Πανεπιστημιακός

    86 Μαυροκεφαλίδης Χρήστος Β Αθήνας

    87 Μαυρουδής Νότης Συνθέτης

    88 Μήλιας Γιώργος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    89 Μιχαηλίδης Χρήστος επιστ. Τομέας, Γιατρός

    90 Μιχαλάκης Αντώνης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

    91 Μπαγεώργος Στέφανος Β Αθήνας

    92 Μπουλμπασάκος Γιώργος μέλος Δ.Σ. ΕΙΝΑΠ

    93 Μπουρνόβα Ευγενία γραμματέας Δ.Σ. ΠΟΣΔΕΠ

    94 Μπράμος Γιώργος Δημοσιογράφος

    95 Νεφελούδης Αντρέας Β Αθήνας

    96 Νικολάου Γιάννης επιστ.. Τομέας, Χημικός

    97 Νιώτη Στέλλα Πειραιάς

    98 Ντάκουρη Ρόη Α Αθήνας

    99 Ξηροτύρη Μίνα πρώην βουλευτής Θεσσαλονίκης

    100 Παλαιολογόπουλος Δημήτρης Α Αθήνας

    101 Παναγιωτόπουλος Τάκης παιδίατρος, επιδημιολόγος

    102 Πανούσης Γιάννης Εγκληματολόγος

    103 Πανουσοπούλου Πόπη Κόρινθος

    104 Παπαβασιλόπουλος Γιώργος Πανεπιστημιακός

    105 παπαδάκη Ελίζα Δημοσιογράφος

    106 Παπαδάτος Κώστας Κεφαλλονιά

    107 Παπαδημητρόπουλος Δαμιανός Πολιτειολόγος

    108 Παπαδόπουλος Τίμος

    109 Παπαθεοδωρόπουλος Τάκης Αχαϊας

    110 Παπαθεοδώρου Γιάννης Πανεπιστημιακός

    111 Παπαϊωάννου Χαρά Περιβαλλοντολόγος

    112 Παπαχελά Νέλη Α Αθήνας, Νομικός

    113 Παππάς Γιώργος επιστ. Τομέας

    114 Παππάς Κώστας Τρίκαλα

    115 Παρασύρης Αντώνης Ηράκλειο

    116 Παύλοβιτς Άλκις Εύβοια

    117 Πεπόνης Χαράλαμπος Β Αθήνας

    118 Πεσμαζόγλου Βασίλης Πανεπιστημιακός

    119 Πετροπουλάκης Δημήτρης Λακωνία

    120 Πιζάνιας Πέτρος Πανεπιστημιακός

    121 Πολυμενάκου Φιλιώ Λακωνία

    122 Πολύμερος Χρήστος Φθιώτιδα

    123 Προβατάς Φώτης δημοτ. Σύμβουλος Αθήνας

    124 Σακιώτης Γιάννης Οικολογία

    125 Σαμαντάς Τέλης Δημοσιογράφος

    126 Σαμπατακάκης Μιχάλης επιστ. Τομέας, Γιατρός

    127 Σαμπατακάκης Παναγιώτης Λακωνία

    128 Σκοπούλης Γιάννης Ιωάννινα

    129 Σόφης Αλέκος Ιωάννινα

    130 Σπηλιόπουλος Μάριος Εικαστικός

    131 Σπίγγος Χρίστος Κιλκίς

    132 Σταματάκης Νικηφόρος επιστ. Τομέας

    133 Σταματάκης Χάρης Αθήνα

    134 Σταυρόπουλος Χρήστος Αχαϊας

    135 Στυλιανίδης Γιώργος Ξάνθη

    136 Σχετάκης Αντώνης Χανιά

    137 Τουρλίδης Γιώργος Β Αθήνας

    138 Τραϊφόρος Βασίλης Καβάλα

    139 Τσαρουχά Καίτη Β Θεσσαλονίκης

    140 Τσιάλτα Σοφία Πειραιάς

    141 Τσικαρδάνη Δώρα Κοζάνη

    142 Τσιτήλου Σόνια Πανεπιστημιακός

    143 Τσόγκας Γιώργος Κόρινθος

    144 Τσουκαλάς Γιώργος Δυτική Αττική

    145 Τσούκαλης Νίκος Βουλευτής Αχαϊας

    146 Τσουκνίδας Άρης Β Αθήνας

    147 Τσούρος Ισίδωρος πρόεδρος Δικ. Συλλόγου Χίου

    148 Φανουράκης Μιχάλης Β Αθήνας

    149 Φιλίνη Άννα πρώην βουλευτής Α Αθήνας

    150 Φωτεινός Θράσος Β Αθήνας

    151 Φωτεινός Νίκος Πειραιάς

    152 Φωτιάδης Ζαφείρης Β Θεσσαλονίκης

    153 Φωτίου Νίκος Θεσσαλονίκη 

    154 Χαλαζωνίτης Δημήτρης Β Αθήνας

    155 Χαλβατζιώτης Παναγιώτης Μεσσηνία

    156 Χαραλαμπάκης Χρήστος Εκπαιδευτικός

    157 Χατζησωκράτης Δημήτρης Β Αθήνας

    158 Χατζόπουλος Χρήστος πρ. υπερνομάρχης ¨Εβρου

    159 Χρυσαφάκη Κάτια Πειραιάς

    160 Χρυσοστομίδης Ανταίος Δημοσιογράφος

    161 Χωμενίδης Χρήστος συγγραφέας

    162 Ψαριανός Γρηγόρης Βουλευτής Β Αθήνας

    

    ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ:

    1 Καρούμπης Χρήστος

    2 Νοταράκης Διονύσης

    3 Παναγιωτόπουλος Νίκος

    4 Παξινού Ειρήνη

    5 Σφακιανάκης Τηλέμαχος

    6 Τσεκούρα Άννα

    7 Τσιμεράκης Αντρέας

    8 Τσούκαλης Κώστας 

Σοβέτο,ένα σύμβολο Ελευθερίας πίσω από τα φώτα του Παγκοσμίου Κυπέλλου

Με λιλιπούτεια επιφάνεια, μόλις 150 τ.χλμ., το Σοβέτο στήθηκε από τους λευκούς Νοτιοαφρικανούς ως ένα ιδιότυπο τεχνητό κρατίδιο, στο πλαίσιο της λειτουργίας του ρατσιστικού πολιτειακού συστήματος του απαρτχάιντ.
Χτίστηκε το 1931 με προδιαγραφές γκέτο για τις κατοικίες των μαύρων μεταλλωρύχων που δούλευαν στα χρυσωρυχεία της περιοχής του Γιοχάνεσμπουργκ. Σχεδιάστηκε πολεοδομικά για να φιλοξενήσει 80.000 κατοίκους, αλλά λόγω μεγάλης εσωτερικής μετανάστευσης στην εποχή μεταξύ των δύο παγκόσμιων πολέμων, όταν η οικονομία της Νότιας Αφρικής και του Γιοχάνεσμπουργκ γνώριζε μεγάλη άνθηση, το Σοβέτο αύξησε τον πληθυσμό του με ανειδίκευτους εργάτες που μετανάστευαν εσωτερικά, από την ύπαιθρο προς τα αστικά κέντρα, αναζητώντας εργασία στις βιομηχανίες και τα ορυχεία του Γιοχάνεσμπουργκ, καθώς η διοίκηση του ρατσιστικού κράτους είχε εξαπολύσει πογκρόμ αρπαγής των γαιών από χωρικούς, προκειμένου να τους εξαναγκάσει να μετακινηθούν προς τις πόλεις. Η λευκή διοίκηση του απαρτχάιντ προχώρησε στην ανάπτυξη ενός μεγάλου προγράμματος εργατικών κατοικιών και το Σοβέτο γρήγορα προσέγγισε σε πληθυσμό το ένα εκατομμύριο κατοίκους. Η συσσώρευση ενός τόσο μεγάλου πληθυσμού σε έναν τόσο περιορισμένο χώρο, με υποβαθμισμένες συνθήκες διαβίωσης, είχε αποτέλεσμα τη δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για τη γέννηση του μεγάλου κινήματος των μαύρων της Νότιας Αφρικής ενάντια στο σκληρότερο ρατσιστικό καθεστώς που γνώρισε η ανθρωπότητα, με σταθμό τη μεγάλη εξέγερση του Ιουνίου του 1976, η οποία ήταν το έναυσμα του πολύχρονου ματοβαμμένου αγώνα που δικαιώθηκε τελικά με το οριστικό τέλος του απαρτχάιντ το 1992.

Το Σοβέτο είναι το πρώην γκέτο της Νότιας Αφρικής όπου γεννήθηκε το κίνημα των μαύρων, έζησαν και έδρασαν δύο νομπελίστες και ξεκίνησαν οι πιο ιστορικές διαδηλώσεις κατά του ρατσισμού. Η γειτονιά-σύμβολο της ελευθερίας είναι μία πολιτεία που για δεκαετίες φλεγόταν εξαιτίας των μαύρων που επαναστάτησαν ενάντια στην ανισότητα, τη φτώχεια και την αθλιότητα. Δεινά που είχαν επιβληθεί στα εκατομμύρια των μαύρων επί 45 χρόνια, από το απαρτχάιντ των Ευρωπαίων αποικιοκρατών
Το ποδόσφαιρο είναι το άθλημα των φτωχών και στο Σοβέτο έχει την πρωτιάΤο ποδόσφαιρο είναι το άθλημα των φτωχών και στο Σοβέτο έχει την πρωτιάΠολλοί είναι οι μαχαλάδες τής τότε παραγκούπολης που σήμερα έχουν μεταμορφωθεί σε περιποιημένες γειτονιές. Ο Νέλσον Μαντέλα έζησε κι έδρασε εδώ πριν συλληφθεί, από το 1946 μέχρι το 1961. Επειτα από τριάντα δύο χρόνια φυλακής, όταν η χώρα απελευθερώθηκε από το απαρτχάιντ, ο Μαντέλα εξελέγη να κυβερνήσει τη χώρα. Μέλημά του ήταν η βελτίωση του τρόπου διαβίωσης των κατοίκων του Σοβέτο. Παρά τις αρνητικές φήμες που θα ακούσετε απ' όσους δεν πλησίασαν ποτέ το Σοβέτο, τολμώ να πω ότι στο κέντρο του είμαστε ασφαλείς. Τουλάχιστον πολύ περισσότερο απ' όσους ζουν στα ακριβά περίχωρα του Γιοχάνεσμπουργκ, μέσα σε σπίτια-φυλακές πολυτελείας, περιφραγμένα από τοίχους με ηλεκτροφόρα καλώδια και από φυλάκια με σεκιουριτάδες.
Το Σοβέτο είναι μια ζωντανή γειτονιά. Πάνω από δύο εκατομμύρια ψυχές ζουν σήμερα στην άτακτα εξαπλωμένη πόλη, μέσα σ' ένα σύμπλεγμα πολλών συνοικιών, 15 χλμ. δυτικά από το Γιοχάνεσμπουργκ. Το σύμπλεγμα αναπτύχθηκε τη δεκαετία του '30 από τις ανάγκες των μαύρων που άφηναν την οικογένειά τους για να έρθουν να δουλέψουν στα ορυχεία της χρυσής πόλης του Γιοχάνεσμπουργκ. Φυσικά ήταν και οι «ανάγκες» των λευκών που εκμεταλλεύτηκαν το απαρτχάιντ ώστε να έχουν εργάτες-σκλάβους από τη μία, απαγορεύοντας κάθε συναναστροφή μαζί τους από την άλλη. Ηταν αδύνατον να συμβιώσουν μαζί με τους «νέγρους». Ετσι, σιγά σιγά στα δυτικά του Γιοχάνεσμπουργκ δημιουργήθηκε η παραγκούπολη Σοβέτο, που είναι το ακρωνύμιο των λέξεων South West Townships (SoWeTo). Στις νοτιοδυτικές αυτές κωμοπόλεις η μαύρη εργατιά έμενε σε σπίτια-παραπήγματα φτιαγμένα από τενεκέδες, λαμαρίνες, πλαστικά. Σήμερα, δεκαπέντε χρόνια μετά την κατάργηση του απαρτχάιντ, οι παγιωμένες φυλετικές νοοτροπίες και οι μοχθηρές συμπεριφορές δεν είναι δυνατόν να εξαφανιστούν με ένα... μαγικό ραβδί. Ιδίως όταν πρόκειται για ένα κράτος με άνισα κατανεμημένο πλούτο. Την πρώτη χώρα στην Αφρική σε εξόρυξη χρυσού και διαμαντιών, εντός της οποίας τα 2/3 του πληθυσμού εξακολουθούν να ζουν κάτω από τα επιτρεπτά όρια φτώχειας.
Το έμβλημα του Σοβέτο, τα δύο φουγάρα ζωγραφισμένα με γκράφιτι που έχουν θέμα -τι άλλο- τη χαρά της ζωής στο ελεύθερο ΣοβέτοΤο έμβλημα του Σοβέτο, τα δύο φουγάρα ζωγραφισμένα με γκράφιτι που έχουν θέμα -τι άλλο- τη χαρά της ζωής στο ελεύθερο ΣοβέτοΟι μετανάστες από τις γειτονικές πάμφτωχες χώρες, όπως η Ζιμπάμπουε, η Ρουάντα, η Μοζαμβίκη, το Μαλάουι, κατακλύζουν τα παραπήγματα, τα οποία δυστυχώς υπάρχουν ακόμη. Πρόκειται δηλαδή για ένα χωνευτήρι κοινωνικών τάξεων. Από τη μία κάτοικοι που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, από την άλλη μια μεσαία τάξη που ζει σε ανακαινισμένα σπίτια τριών δωματίων, ενώ δεν λείπει και η μπουρζουαζία, όπως στο Ορλάντο, την κάποτε επαναστατική γειτονιά του Μαντέλα, η οποία σήμερα αποτελεί τόπο συνάντησης καλλιτεχνών, διανοουμένων, γιάπηδων όλων των χρωμάτων και φυσικά νέων ανθρώπων με αναζητήσεις.
Το κέντρο του Σοβέτο είναι ένα ανοιχτό θεματικό μουσείο. Υπερσύγχρονα λεωφορεία, που πρωτοκυκλοφόρησαν για τις ανάγκες των φιλάθλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου, πηγαινοέρχονται όλη μέρα προς το Σοβέτο. Οι ντόπιοι χρησιμοποιούν και το τρένο. Αν ρωτήσετε στο ξενοδοχείο σας, μπορείτε να οργανώσετε μία ολοήμερη εκδρομή και ξενάγηση. Μπορείτε και να διανυκτερεύσετε σε μία φιλόξενη πανσιόν του Ορλάντο μέσα στο πράσινο και την ησυχία.
Στην πλατεία Ελευθερίας του Κλιπτάουν, στην καρδιά του Σοβέτο, το 1950 έγινε η μεταφορά του «κεφαλαίου για την ελευθερία» από το ANC -το αφρικανικό απελευθερωτικό κόμμα που από τη λήξη του απαρτχάιντ μέχρι σήμερα κυβερνά τη χώρα. Αυτό το μανιφέστο διακήρυξης ίσων δικαιωμάτων αποτελεί τη βάση του σύγχρονου συντάγματος της Νότιας Αφρικής. Τα «σπιρτόκουτα» στο Κλιπτάουν, όπου κάποτε στοιβάζονταν άνθρωποι, σήμερα είναι περιζήτητα από καλλιτέχνες, για ατελιέ. Στη γειτονιά Ρόκβιλ και συγκεκριμένα στην οδό Ολντ Πότσεφστρουμ δεσπόζει η Ρεγκίνα Μούντι (Βασίλισσα του Κόσμου). Η μεγαλύτερη καθολική εκκλησία στο Σοβέτο έχει μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη του μαύρου πληθυσμού ως η προστάτιδα όσων αγωνίζονται για την ελευθερία. Στις 16 Ιουνίου 1976 οι σπουδαστές του Σοβέτο βγήκαν στους λασπωμένους χωματόδρομους του γκέτο για να διαμαρτυρηθούν κατά της επιβολής της γλώσσας των αφρικάαν (ένα μίγμα ολλανδικών, γερμανικών και μαλάι) στα σχολεία. Την ημέρα εκείνη η αστυνομία άνοιξε πυρ. Ο εντεκάχρονος Εκτωρ Πίτερσον ήταν ένα από τα πολλά παιδιά που δολοφονήθηκαν. Οι μαθητές κατέφυγαν στην εκκλησία για προστασία. Ενα ολοκαίνουργιο αρχιτεκτόνημα στην οδό Κουμάλο ανυψώθηκε στη μνήμη αυτού του παιδιού, μέσα σε κήπους και σιντριβάνια. Στο Μουσείο Εκτωρ Πίτερσον του Ορλάντο Γουέστ γινόμαστε παρατηρητές των γεγονότων μέσα από οπτικοακουστικά θεάματα, εκθέσεις και μαρτυρίες. Οι ξεναγοί ήταν οι περισσότεροι μάχιμοι εκείνη την εποχή. Μας διηγούνται τα γεγονότα και δάκρυα κυλούν στα μάτια των πιο ευαίσθητων επισκεπτών. Μαθαίνοντας την υπηκοότητά μου, ένας ξεναγός θυμήθηκε μια Ελληνίδα τραγουδίστρια που όταν τελείωσε τη συναυλία της σε ένα πανεπιστήμιο του Γιοχάνεσμπουργκ όπου μπορούσαν να φοιτήσουν έγχρωμοι, την «απήγαγαν» και την έφεραν στο ρημαγμένο εργοστάσιο ξυλείας που είχαν καταλάβει. «Εκεί, με τη συνοδεία εκατό βαρελιών που χτυπούσαμε ακατάπαυστα με τους συμφοιτητές μου, η Μαρίζα Κωχ αυτοσχεδίαζε με τη φωνή της», θυμάται ο μεσήλικος κύριος με τα υγρά μάτια και τη δερμάτινη τραγιάσκα.
Τμήμα του Σοβέτο από τον «Λόφο της Ελπίδας»Τμήμα του Σοβέτο από τον «Λόφο της Ελπίδας»Ο Κρέντο Μούτγουα είναι ένας παραδοσιακός θεραπευτής που έχει «μυηθεί» στις πρακτικές ιάσεις, σαν τους δικούς μας παλιούς πρακτικούς. Επιδίδονται, λένε, και στη μαντική. Οι τελετές του έχουν πολιτιστικό ενδιαφέρον. Ο Κρέντο μέσα στις ενοράσεις του «είδε» την τουριστική επισκεψιμότητα που έχει με τον καιρό το Σοβέτο. Εφτιαξε έναν παραδοσιακό οικισμό στο κεντροδυτικό Τζαμπάβου και τον ονόμασε «Καϊαλεντάμπα», που σημαίνει «το σπίτι της διήγησης». Διακοσμείται από γκροτέσκ απεικονίσεις παλιών θεοτήτων μέσα σε σπηλιές. Παραδίπλα είναι και το όμορφο Πάρκο Οπενχάιμερ, τόπος δράσης πολλών μουσικοθεατρικών δρώμενων. Κατεβαίνω στο Ορλάντο, μία από τις πρώτες γειτονιές του Σοβέτο. Η πασίγνωστη Βιλακάζι Στριτ είναι η μοναδική οδός στον παγκόσμιο χάρτη όπου έζησαν δύο νομπελίστες. Ο Νέλσον Μαντέλα και ο αρχιεπίσκοπος Ντέσμοντ Τούτου. Το σπίτι του Τούτου ανακαινίστηκε πρόσφατα ακολουθώντας λιτή γραμμή και διατηρείται ως οικία της οικογένειας. Τι σπίτι του «Μαντίμπα», όπως αποκαλεί τον Μαντέλα ο λαός του, είναι μουσείο και ένας από τους πρώτους προορισμούς επίσκεψης κάθε ταξιδιώτη στη Νότια Αφρική.
Τα δύο μεγάλα φουγάρα του Ορλάντο είναι τα μόνα που θυμίζουν την εποχή που λειτουργούσε το ηλεκτρικό εργοστάσιο. Αποτελούν έμβλημα στο Σοβέτο. Τα γκράφιτι πάνω τους εικονίζουν τη χαρά του αγώνα μέσα από το χαμόγελο μιας μάνας επαναστάτριας και από την προσωπογραφία του Ματίμπα. Ανάμεσά τους, σε ύψος 100 μέτρων, κρέμεται μία γέφυρα απ' όπου πηδούν οι ριψοκίνδυνοι μπάντζι τζάμπερς. Το 2007, γύρω από τα υπαίθρια παζάρια με τις κότες και τα άλλα ζωντανά, τους πλανόδιους κουρείς, τσαγκάρηδες, μανάβηδες και τους μάγειρες με τα τηγάνια τους στους πάγκους, κατασκευάστηκε το πρώτο εμπορικό κέντρο του Σοβέτο, που ονομάστηκε «Τζαμπουλάνε». Στα ζούλου σημαίνει «ευτυχία».
Στο σπίτι του Μαντέλα, σημερινό μουσείοΣτο σπίτι του Μαντέλα, σημερινό μουσείοΤο ίδιο όνομα έχει και η επίσημη μπάλα του Μουντιάλ 2010. Στο λόφο του Σομόχο ή «Λόφο της Ελπίδας» μέλη της χορωδίας Βαφαρόα βα Μόγια ψάλλουν τα απογεύματα ύμνους για τα θύματα του αγώνα. Τελειώνοντας τη μέρα, ανεβαίνουμε ακόμη ψηλότερα, στη βεράντα θέασης του Μπαραγκουάνα, του μεγαλύτερου νοσοκομείου στο νότιο ημισφαίριο. Η δύση ανακουφίζει με την ομορφιά της τις αθλιότερες γωνιές των καταυλισμών που περιτριγυρίζουν την πολιτεία του Σοβέτο.
Στα κατάμεστα «σαμπίνς», τα μπαρ-εστιατόρια που κάποτε ήταν παράνομα, οι βραδιές είναι ασυνήθιστες. Μαγειρευτά στο τσουκάλι της υπαίθριας φωτιάς κάτω από τις αμυγδαλιές με ντόπια μπίρα, ενώ κουβέντες μιας καινούργιας διαλέκτου αιωρούνται.
Η «τσοτσιτάαλ» είναι ένα μίγμα σλανγκ όλων των διαλέκτων της Νότιας Αφρικής. Στο Σοβέτο αυτή την εποχή ανατρέπονται μόδες και ιδέες. Στη γειτονιά όπου ξεκίνησε η εξέγερση ενάντια στο φυλετικό καθεστώς, αλλά και όπου επιτεύχθηκαν οι έννοιες της συμφιλίωσης και της συγχώρεσης.
Ακόμη και σήμερα, το νερό είναι ανύπαρκτο σε πολλές γειτονιές του απέραντου ΣοβέτοΑκόμη και σήμερα, το νερό είναι ανύπαρκτο σε πολλές γειτονιές του απέραντου Σοβέτοhttp://www.enet.gr/

Το ΕΣΥ επέτυχε! Ο ασθενής απέθανε...


Ο ΚΥΡ σατιρίζει ελεύθερα κυβέρνηση και αντιπολίτευση


Κάντε κλικ κι απολαύστε τον ΚΥΡ

Τα πρωτοσέλιδα της Κυριακής (βίντεο)


Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Παιδεία, παιδιά, παιδεμός...


Γράφει η ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ
ΓΙΑ ΜΑΣ, τα 12 χρόνια είναι πίσω μας... Και λέω «μας» γιατί η ελληνίδα μανούλα μυαλό δεν βάζει ποτέ: «Δε γράψαΜΕ καλά, την Παρασκευή δίνουΜΕ Χημεία, στα Αρχαία ζήτημα αν θα πάρουΜΕ τη βάση!» Μπροστά ΜΑΣ είναι οι σπουδές και η αγορά- λέμε καμιά σαχλαμάρα να περάσει η ώρα- εργασίας! 

Η περίφημη «δωρεάν Παιδεία» στη χώρα μας μεταφράζεται σε «δεν υπάρχει φράγκο». Γέλασα πάαααρα πολύ όταν είχα δει τον Καραμανλή να εγκαινιάζει το- και καλά!- πρότυπο σχολειό με τα λάπτοπ. Σε ποια χώρα ζούσε αυτός ο άνθρωπος, σε ποια ήπειρο, ποιον πλανήτη, ποιο ηλιακό σύστημα; 

Εδώ υπάρχουν δημόσια σχολεία που τα ντουβάρια τους είναι σαν κεφαλογραβιέρα Ηπείρου. Υγρασία, εγκατάλειψη, διάλυση. 

Αυτά δεν είναι σχολεία, είναι παραπήγματα. Και τι θα κάνεις τώρα εσύ; 

Θα πας στην παράγκα του Καραγκιόζη να βάλεις το λάπτοπ; Δεν παίρνεις καλύτερα μια ταβανόβουρτσα και ένα πεντόκιλο μπογιά να σηκώσεις τα μανίκια; 

Αλλο ακανθώδες: Οι σάκες των παιδιών! 

Τα ταλαίπωρα πιτσιρικάκια φορτώνονται του Σίσυφου τον βράχο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα καταλήγουν με σκολίωση. Ολοι εσείς που καταρτίζετε τη διδακτέα ύλη, έχετε πάρει τη σάκα του ΔΙΚΟΥ ΣΑΣ παιδιού να τη βάλετε στη ζυγαριά; Κι αν σας βγει λιγότερο από 28 κιλά, να μου τρυπήσετε τη μύτη! 

Αλλο ακανθώδες: Τα βιβλία! Δεν γνωρίζω αν υπάρχει ακόμα εκείνο το «θεσπέσιο» βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού που έφαγε στη μάπα η γενιά του γιου μου! Αυτό που «κάλυπτε» χρονικά μια περίοδο από την Αλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 μέχρι ΚΑΙ την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Και μέσα σε δυο τρεις σελίδες «ξεπέταγε» τα 400 χρόνια «σκλαβιά και φυλακή»: Σούλι, Μεσολόγγι, Μανιάκι, Ιταλούς, Γερμανούς, Κατοχή, χούντα, μεταπολίτευση, όλα στο μπλέντερ της ισοπέδωσης. 

Επιγραμματικά, τάκα τάκα κι όξω απ΄ την πόρτα. Αυτό δεν ήταν βιβλίο Ιστορίας, μενού σε φαστφουντάδικο ήταν! 

Αλλο ακανθώδες: Η παπαγαλία! Απ΄ την εποχή μου μέχρι σήμερα, όποιος μαθητής δεν διαθέτει φωτογραφική μνήμη (που σημαίνει ότι αποτυπώνει το ένα λεπτό και τα ξεχνάει το επόμενο) την έβαψε! Ακόμα και τώρα, ακόμα και το 2010, η Παιδεία προσπερνάει την ουσία και εμμένει στην αποστήθιση. 

Αλλο ακανθώδες: Τα ωράρια! Κάποτε πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι πιο σκληρά εργαζόμενοι Ελληνες είναι τα παιδιά! Το σύστημα είναι τόσο διάτρητο που αν δεν υπήρχε το δεκανίκι της παραπαιδείας κανένας μαθητής δεν θα την έβγαζε καθαρή. 

Ξηλώνονται, λοιπόν, οι φουκαράδες οι γονείς στα ιδιαίτερα και στα φροντιστήρια. Και τρέχουν τα παιδιά με τη γλώσσα έξω. Τρέχουν έναν μαραθώνιο με συγκεκριμένη αφετηρία και αόριστο τερματισμό. Οποιος αντέξει, όσο αντέξει, αν αντέξει! 

Αλλο ακανθώδες: Οι απουσίες! Να εξηγούμαστε, για να μην παρεξηγούμαστε. Ενα σχολείο οφείλει να ελέγχει τους κοπανατζήδες! Αλλο αυτό όμως κι άλλο να τη βγάζουμε γονείς και παιδιά 12 χρόνια με ένα μπακαλοτέφτερο στο χέρι, να υπολογίζουμε τις ώρες και να στέλνουμε τα παιδιά μας με πυρετό, σερνάμενα, ερείπια! Πόσο απαράδεκτο είναι αυτό; Σε ποια αντικοινωνική, ανεύθυνη συμπεριφορά μάς ωθεί το ίδιο το κράτος; Να βήχει το παιδί μας και να κολλάει όλη η υπόλοιπη τάξη; 

Πολλά τα ακανθώδη, λίγος ο χώρος της τελευταίας σελίδας... Μια άλλη φορά θα μιλήσουμε για τη «φιλοσοφία του 19,5». 

Για τα δικαιώματα που ΔΕΝ έχουν τα παιδιά που δεν είναι αριστούχοι... Αλλά παρ΄ όλα αυτά έχουν όνειρα, φιλοδοξίες, σχέδια για τη ζωή τους... 

Θα μιλήσουμε για την έλλειψη επαγγελματικού προσανατολισμού, την έλλειψη ενημέρωσης πάνω σε θέματα που αφορούν σε ναρκωτικά, αλκοόλ, ουσίες κι όλα τα συναφή. 

ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ... Θα φωνάξουμε... Γιατί, κυρίες και κύριοι, σας παραδίδουμε ό,τι πολυτιμότερο: τα παιδιά μας! Και δεν λέμε να τραβήξετε εσείς όλο το κουπί. Το σπίτι, η οικογένεια έχουν υποχρεώσεις. Ομως κάποτε πρέπει να συνεργαστούμε... Να συντονιστούμε... Κάποτε- να διακτινιστούμε στον ίδιο πλανήτη! 

Γιατί μπορεί η λέξη «παιδεία» να είναι παράγωγο του ρήματος «παιδεύω», αλλά μάλλον κάποιοι έχουν μπερδέψει τις έννοιες... Αλλά μάλλον κάποιοι έχασαν το ετυμολογικό τους λεξικό. 

Οποιος το βρει, παρακαλείται να προσέλθει στις πληροφορίες! Μπας και!.. 
Read more: Go to TOP and Bottom