Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Απελευθερώθηκε ο δάσκαλος Αθ.Λερούνης (βίντεο)



Ελεύθερος ο δάσκαλος Θανάσης Λερούνης
Είχε απαχθεί στις 8 Σεπτεμβρίου 2009 από το Β. Πακιστάν.

Γιώργο,πάρ' το αλλιώς ...


ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ σήμερα Πέμπτη, 8 Απριλίου το ΠΟΝΤΙΚΙ, με πρωτοσέλιδο τίτλο «Γιώργο, πάρ΄ το αλλιώς…» και αναλυτικό ρεπορτάζ για το πώς μπορεί να μπει φραγμός στην κατρακύλα της χώρας. Στο στόχαστρο, οι φλύαροι υπουργοί που κοστίζουν δισεκατομμύρια, οι φοροφυγάδες που παραμένουν εκτός φυλακής, τα λαμόγια της κερδοσκοπίας που συνεχίζουν τις ρεμούλες και το ξεπούλημα που ετοιμάζει το ΔΝΤ. (Όλες οι λεπτομέρειες στη σελ.3).
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ πάντως προσπαθεί να επιβάλλει σιωπητήριο δηλώσεων για την κρίση σε υπουργούς και στελέχη και ο Παπανδρέου επιχειρεί να πιέσει τους συνεργάτες του για την προώθηση μεταρρυθμίσεων που θα αντιμετωπίζουν την καθημερινότητα των πολιτών. (Σελ.4-5).
ΤΟΝ ΧΑΒΑ ΤΟΥΣ συνεχίζουν στην ΝΔ όπου οι «σφαγές κορυφής» μεταξύ Σαμαρά και Ντόρας συνεχίζονται… χωρίς αναισθητικό, με αφορμή αυτή τη φορά τις επερχόμενες εκλογές για την ηγεσία της Νεολαίας του κόμματος (Σελ. 10-11).
ΤΟΝ ΧΑΒΑ ΤΟΥΣ συνεχίζουν και οι Τούρκοι στο Αιγαίο, κάνοντας επίδειξη δύναμης, καθώς ανοίγει η ψαλίδα των εξοπλισμών σε βάρος της Ελλάδας, που  βλέπει από μακριά τις κορβέτες των γειτόνων μας στο Σούνιο… (Σελ.16).
ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ έχουν έρθει στο μεταξύ οι πολίτες, που –αν και δεν παίρνουν ακόμα τον νόμο στα χέρια τους- παίρνουν τις καραμπίνες και μπουκάρουν για …ερασιτεχνικές αλλά παράνομες «αναλήψεις» στις τράπεζες (Σελ.19).
ΑΛΛΟΝ ΝΤΑΛΚΑ έχουν οι ισχυροί όμιλοι επιχειρήσεων, που οργανώνουν  τις συμμαχίες τους, έχοντας στο μάτι όχι τις τράπεζες, αλλά τα φιλέτα που προκύπτουν από την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας (Σελ.49).
ΜΑΖΙ με το «Π» και το πολιτιστικό ένθετο «Ποντίκι ART» με εξώφυλλο τον πρόεδρο της νεοσύστατης Ακαδημίας Κινηματογράφου, Τάσο Μπουλμέτη, που τονίζει ότι: «Η Ακαδημία δεν αντιπαρατίθεται με κανέναν συνδικαλιστικό φορέα» και καλεί την Εταιρεία Σκηνοθετών στην απονομή των βραβείων της «ώστε να αρχίσει να καταλαγιάζει η πόλωση».
ΤΕΛΟΣ, χωρίς άλλη οικονομική υποχρέωση… Η νέα προσφορά του «Π», «Το Ποντίκι επί Σκηνής», με εννέα κορυφαία θεατρικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου που έγραψαν ιστορία. Στην Αθήνα κυκλοφορεί η «Μήδεια» του Ευριπίδη και στην επαρχία ο «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου.

Τετάρτη 7 Απριλίου 2010

Ο πρωθυπουργός τραβάει κουπί


Ο πρωθυπουργός μας είναι ο μόνος Ελληνας που αποδεδειγμένα τραβάει κουπί!
Σε σημερινό αποκλειστικό φωτορεπορτάζ της Espresso  διαβάζουμε πως ο 58χρονος πρωθυπουργός έκανε κωπηλατώντας τη διαδρομή Ερμιόνη - Υδρα με κανό σε τέσσερις ώρες!
Αθλητής ο Γιώργος είπε να ξεσκάσει τις μέρες του Πάσχα και ίσως πολύ καλά έκανε.
Απορία δικιά μας:ποιος προβοκάτορας τράβηξε τις φωτογραφίες και τι ακριβώς ήθελε να πετύχει διοχετεύοντάς τες στην εφημερίδα;
Για ψάξου κύριε Πρόεδρε,γιατί πέρα από πληροφορίες οικονομικού προγραμματισμού (βλέπε κερδοσκοπία σε βάρος της χώρας) τώρα βγαίνουν στα μανταλάκια και προσωπικές σου στιγμές!

Το κράτος αρνείται το δικαίωμα των ΑμεΑ να ζουν σαν άνθρωποι

Online petition - Είναι έγκλημα η άρνηση του δικαιώματος των ΑμεΑ να ζούν σαν άνθρωποι
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μας ξεριζώνει απ' την καρδιά μας το Όραμα, την Πίστη, την Ελπίδα που θέλει τα παιδιά μας Ελληνόπουλα ΑμεΝΥ να ζουν με ασφάλεια., κι αξιοπρέπεια κάτω από ανθρώπινες συνθήκες .
Στην ανάρτησή μας "ΝΤΡΟΠΗ σας" διαγράφεται καθαρά ο κίνδυνος να κλείσουν η μια μετά την άλλη Δομές που φιλοξενούν ανθρώπους με Νοητικά, Ψυχολογικά και Κινητικά προβλήματα .
Κάποιες από αυτές τις Δομές είναι πραγματικοί Ναοί Ανθρωπιάς όπου συντελούνται θαύματα,"Μικρές καθημερινές αναστάσεις".
Το κράτος όχι μόνο δεν βοηθά να μετατραπούν όλες οι Δομές του Προγράμματος "ΨΥΧΑΡΓΩΣ" σε Ναούς προσφοράς Ανθρωπιάς και Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης αλλά από την αρχή του 2010 μέχρι και σήμερα αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους σε αυτές.
Η Σοσιαλιστική Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατ' ακολουθία και απομίμηση της ΝΔ και του ανεκδιήγητου τέως κατ' ευφημισμόν Υπουργού της Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης , έριξε στον κάλαθο των αχρήστων της, το σύμφωνο που είχε συνυπογραφεί μεταξύ Ελληνικής Πολιτείας και του Ευρωπαίου Επιτρόπου για Κοινωνικά θέματα και ανελάμβανε την μισθοδοσία των εργαζομένων στις Δομές από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Τότε είχαν ξεσηκωθεί όλοι :Αντιπολίτευση, Εφημερίδες Ενδιαφερόμενοι φορείς , Εργαζόμενοι, , ο ΠΗΓΑΙΜΟΣ μας, ο Συνήγορος του Πολίτη, ο Αρχιεπίσκοπος ,μέχρι και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πήρε θέση πάνω στο Θέμα..
Σήμερα , μέσα στη θύελλα των ειδήσεων που μας κατακεραυνώνουν καθημερινά σωπαίνουν όλοι βουβοί και άβουλοι .......
Ο ΠΗΓΑΙΜΟΣ δεν θα σωπάσει. Σας καλεί όλους να συν-υπογράψετε την διαμαρτυρία του
Online petition - Είναι έγκλημα η άρνηση του δικαιώματος των ΑμεΑ να ζούν σαν άνθρωποι
και να την κυκλοφορήσετε μέσα από τις σελίδες σας..
Δεν έχω ζητήσει τριάντα μήνες τώρα που είμαι στο διαδίκτυο τίποτα. Αλλά ήταν τέτοια και τόση η δική μου ντροπή όταν μια εργαζόμενη Κυρία μου είπε χαμηλόφωνα και με τρεμάμενη φωνή
« Ντρέπομαι να σας πω κυρία Βασιλείου ότι έφτασα στο σημείο να τρώω ένα πιάτο φαϊ στο οικοτροφείο γιατί δε έχω ούτε ένα Ευρώ .Πάει ο τέταρτος μήνας που είμαστε απλήρωτοι και ούτε δώρο Πάσχα δεν πήραμε.
Η ντροπή αυτής της αξιοπρεπούς γυναίκας αφήρεσε από μένα κάθε ίχνος δισταγμού να βγω στο διαδίκτυο και να ζητήσω την φωνή της Ψυχής σας βόλι να την κάνω στον αγώνα του ΠΗΓΑΙΜΟΥ μας.
http://ligery.pblogs.gr/

Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Χριστός Ανέστη,όχι όμως για όλους


Μόλις στις 19 του Μάρτη γράφαμε για τ' αχόρταγα ανθρώπινα πιράνχας.
Στην πρώτη λοιπόν εργάσιμη ημέρα μετά την Ανάσταση,εμφορούμενα μίσους και εμπάθειας,κατασπάραξαν το τελευταίο χρυσοψαράκι της "Ταξιαρχίας" του ομίλου!
Καλή σας χώνεψη μικρόψυχοι!
Δεν σας άγγιξαν στο παραμικρό τα μηνύματα του Θείου δράματος και της Ανάστασης του Κυρίου.
Προς τι τόση σπουδή;
Προφανώς,όπως σημείωνε ανώνυμος σχολιαστής στην προηγούμενη ανάρτηση,ήρθε η ώρα που θα ξεσκίζουν τις ίδιες τους τις σάρκες!

Σάββατο 3 Απριλίου 2010

Συνάντηση Επιταφίων και Χαλκούνια στο Αγρίνιο

Στην πλατεία Δημοκρατίας στο Αγρίνιο

Ενα έθιμο πολλών χρόνων αναβίωσε χτες Μεγάλη Παρασκευή στο Αγρίνιο.
Υστερα από πρόταση του Δημάρχου οι επιτάφιοι πέντε ενοριών της πόλης συναντήθηκαν στην κεντρική πλατεία Δημοκρατίας όπου εψάλει δέηση από τον Μητροπολίτη Αιτωλοακαρνανίας παρουσία χιλιάδων πιστών και μέσα σε μια ιδιαίτερα κατανυκτική ατμόσφαιρα.
Με την αποχώρηση των επιταφίων για τις ενορίες τους (Παναγίας,Αγίου Γεωργίου,Αγίου Δημητρίου,Αγίας Τριάδας και Αγίου Χριστοφόρου) ξεκίνησαν τα χαλκούνια στην πλατεία Δημάδη.
Τα χαλκούνια είναι ένα έθιμο πολλών χρόνων που οι ρίζες του φτάνουν στην εποχή της Τουρκοκρατίας.
Πρόκειται για ένα σωλήνα ο οποίος περιέχει μπαρούτι που αναφλέγεται και μ' αυτό τον τρόπο οι Αγρινιώτες κατάφερναν να κρατάνε τους αλλόθρησκους μακριά από την περιφορά του επιταφίου τη Μ. Παρασκευή.



Το χρονογράφημα του Μ. Σαββάτου

Η Εβδομάδα των παιδικών μου Παθών
της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ

ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝΑ ΜΙΚΡΗ, κάθε Μεγάλη Εβδομάδα ένα κουρέλι γινόμουνα. Όλη αυτή η πορεία του Χριστού προς τη Σταύρωση ερείπιο μ΄ έκανε! Ίσως έφταιγε κι ο τρόπος που μας τα διδάσκανε στο Δημοτικό. Θυμάμαι είχαμε μια δασκάλα που λογικά πριν γίνει εκπαιδευτικός θα πρέπει να είχε διατελέσει «Capo» στο Άουσβιτς. Δεν εξηγείται αλλιώς η σαδιστική ηδονή με την οποία περιέγραφε τα φριχτά μαρτύρια του Ιησού.

Μπροστά σε ένα τσούρμο έντρομα παιδάκια, ξεδίπλωνε τις πιο ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τη σύλληψη, το μαστίγωμα, τα βασανιστήρια, το ακάνθινο στεφάνι (εκεί ειδικά γυάλιζε το μάτι της), τη σταύρωση, το σφουγγάρι με το ξίδι και τελικά τον μαρτυρικό Του θάνατο. Έπεφτα να κοιμηθώ τη νύχτα και στα αυτιά μου κροτάλιζε ο ήχος του βούρδουλα. Τιναζόμουνα από εφιάλτες ότι μου καρφώνανε τα χεράκια με καρφιά.

ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΑΛΑΛΙΑΣΕΙ αυτή η γυναίκα.

Ήθελα, πρώτον, να τη σπάσω στο ξύλο και, δεύτερον, να μπουκάρω μέσα στην ιστορία και να αλλάξω τη ροή της. Να την ξαναγράψω, ρε παιδί μου.

Τα δικά μου παιδικά Πάθη άρχιζαν από την Κυριακή των Βαΐων. Εκεί όπου ο Χριστούλης έμπαινε στα Ιεροσόλυμα πάνω στο γαϊδουράκι και όλα αυτά τα λαμόγια Τον έραιναν με βάια. Ήμουνα απόλυτα πεπεισμένη πως ο Ιησούς ήταν ανυποψίαστος για αυτά που είχε να τραβήξει. Δεν ξέρω τι έλεγαν οι Γραφές και οι προφήτες, εμένα γνώμη δεν μου άλλαζες. Ο Χριστός βάδιζε ξυπόλητος στα αγκάθια. Ήθελα να μπω μέσα στην Ιστορία, να Του φωνάξω «φύγε, τρέχα να σωθείς, πάρ΄ το αλλιώς το τιμόνι, γύρνα πίσω στο μαραγκούδικο με τον Ιωσήφ, μάθε τέχνη κι άστηνε, Χριστούλη μου, πολύ σε παρακαλώ!».

Το δεύτερο σοκ το πάθαινα με τον Μυστικό Δείπνο. (Τι «Μυστικός» δηλαδή, βούκινο έγινε, μέχρι τον Ντα Βίντσι έφτασε η χάρη του!) Αυτό το δείπνο στον λαιμό μού καθόταν. Με τίποτα δεν κατέβαινε η μπουκιά κάτω. Μα να ξέρεις ότι θα σε προδώσουν και να μην κάνεις τίποτα; Σήκω να του αστράψεις του άλλου μια ξανάστροφη, μια μπούφλα, ένα κάτι! Για αγκαλιές και φιλιά είμαστε τώρα;

ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑ αργύρια πολύ με προβλημάτιζαν. Επειδή αδυνατούσα να κάνω την ισοτιμία αργυρίου + δραχμής (τότε ακόμα) ποτέ μου δεν είχα καταλάβει αν ήταν πολλά ή λίγα. Διαβάζοντας, ψιλοκατάλαβα ότι το ποσόν ήταν της πλάκας- αλλά απ΄ την άλλη ποτέ δεν ξέρεις τι ανάγκες είχε ο άνθρωπος.

Την επόμενη ταραχή την πάθαινα στο όρος Ελαιών. Να Τον σκέφτομαι Τον Χριστούλη μου γονατισμένο να προσεύχεται και να κοντοζυγώνουν οι βρωμορωμαίοι; Ήθελα να Τον αρπάξω απ΄ το χέρι και να αρχίσουμε να πιλαλάμε βουνά, λόγγους, ραχούλες, μπας και προλάβει να σωθεί!

Κι άντε και Τον πιάσανε τα ρεμάλια. Κι άντε και Τον μαστιγώσανε τα κτήνη. Αυτό που δεν άντεχα με τίποτα ήταν το «Ιησούς ή Βαραββάς».

Μα είναι δίλημμα τώρα αυτό, στον Θεό που πιστεύεις δηλαδή!

ΚΑΙ ΝΑ ΟΥΡΛΙΑΖΕΙ ο όχλος υπέρ του Βαραββά, που ήταν ένα κάθαρμα και μισό. Για να μην πιάσω στο στόμα μου και τον Πόντιο Πιλάτο (αυτόν τον πόντιο που έκανε πιλάτες). Και που δήλωσε το ζώον το όρθιο «νίπτω τας χείρας μου!». Τι νίπτεις τας χείρας σου, ρε μαλάκα, για τέτοια είμαστε τώρα;

Σώσε πρώτα τον άνθρωπο και μετά τράβα πλύσου, γελοίε, ξεφτίλα, απόβρασμα! Δεν κάνω πλάκα, δεν χαριτολογώ, ακόμα και τώρα, ακόμα και σήμερα που είμαι μεγάλη γυναίκα, μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι!

Ξέρω πως αν δεν υπήρχε η Σταύρωση, δεν θα υπήρχε η Ανάσταση. Ξέρω... ξέρω... ξέρω...

Όπως το παιδί που κρύβω μέσα μου υπερφαλαγγίζει τη λογική της γυναίκας... Το παιδί που κρύβω μέσα μου ακόμα θα ήθελε ο όχλος να είχε σταυρώσει τον Βαραββά. Να άφηναν ελεύθερο τον Χριστό, να παντρευόταν, να έκανε πολλά παιδάκια και να συνέχιζε τη διδασκαλία του μέχρι τα ήρεμα και γαλήνια βαθιά του γεράματα!

Όμως η φωνή του κοριτσιού που έγινε γυναίκα πνίγεται πάντα στη βοή του όχλου...

Καλή Ανάσταση στις ψυχές μας! 

Τα Πασχαλινά πρωτοσέλιδα (βίντεο)

από το enimerwsi.com

Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Αναστάσιμο Μνημόσυνο


Για τους πεσόντες στην κατοχή Αγρινιώτες και για όλους τους Ρωμιούς - θύματα του ναζισμού


Τόπος ιερός, εδώ που οι αντίχριστοι ξανασταύρωσαν το Χριστό και την Ελλάδα,
κ' είταν Παρασκευή Μεγάλη, 14 του Απρίλη,
και κει που η γης ανάβρυζε κρινάκια, παπαρούνες χαμομήλια για το Πάσχα
σκάφτηκαν τάφοι και στους τάφους δε χωρούσαν οι λεβέντες,
και μες στα σπλάχνα δε χωρούσε τόσος πόνος.

Κι' είταν το Αγρίνι ολάκερο ένας Επιτάφιος μ' όλα του τα κεριά σβησμένα
Κι αντίς καμπάνες απ' τον όρθρο ως το σπερνό, ντουφεκιές ακούγονταν,
κ' οι κρεμασμένοι σάλευαν σαν καβαλάρηδες του ανέμου κ' έφευγαν πάνω
απ' το χρόνο
και μες στο απόβροχο, τη νύχτα της Ανάστασης, τ' άστρα που βγήκανε,
λάμψη δεν είχαν
κ' είτανε τ' άστρα σα βρασμένο στάρι για τα κόλλυβα των σκοτωμένων,
στάρι πιτσιλισμένο μαύρη ζάχαρη, μαύρη σταφίδα, μαύρο ρόϊδι,
και στις αυλές, την άλλη μέρα, αντίς αρνιά να ψήνονται, τραγούδια ν΄αντηχούνε,
κ' ήλιοι τα πορτοκάλια, μες απ' τα πλυμένα φύλλα, να φωτίζουν του
χορού τις δίπλες,
μουγκός ο θρήνος και μουγκή η κατάρα πνίγονταν μες στης σκλαβιάς το μαύρο φόβο,

'Αϊ, μανάδες Αγρινιώτισσες, τι μαύρο πουν' το μαύρο χρώμα,
η μαύρη νύχτα και το μαύρο σας σταυροδετό τσεμπέρι,
το κυπαρίσσι της σιωπής στο μαύρο κορφοβούνι
ως και της λεμονίτσας τ' άσπρα λουλουδάκια μαύρισαν κ' εκείνα
ως και το κόκκινο αίμα των παιδιών σας μαυρολογούσε πάνω στα λιθάρια.

'Αϊ, μανάδες Αγρινιώτισσες, μαύρος καημός που βόσκησε τα φύλλα της καρδιάς σας,
όμως το γαίμα των παιδιώνε σας βγαίνει πάνω απ' το μαύρο
κόκκινο της θυσίας, της αγρύπνιας κόκκινο,
κόκκινο της αυγής και της ελπίδας,
το κόκκινο της λευτεριάς, κόκκινο κατακόκκινο.

Βάφει τ' αυγά της νέας Λαμπρής και του μπαξέ σας τα τριανταφυλλάκια,
βάφει και τα πουκαμισάκια τους τα τρυπημένα από τα βόλια
και τα πουκαμισάκια τους πλατειές σημαίες αγερολάμνουν
κ' οι νιοι λεβέντες τα κρατούν και παν μπροστά στην ιστορία.

Και νάτοι ολόμπροστα, να ο Χρήστος, κι ο Αβραάμ, νάτος κι ο Πάνος,
Νάτος κι ο κάπταν Λίας, να κι ο Πάσχος, 19 χρονώ παλληκαράκι,
νάτοι οι 120 Αγρινιώτες μπρος στην μάντρα της Αγιά Τριάδας,
να κ' οι 55 εκεί στο σταυροδρόμι που περνάει το τραίνο
Αγρίνι-Μεσολόγγι, φορτωμένο μήλα,
να κ' οι 200 της Πρωτομαγιάς στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής με τις
αγριομολόχες,
να το προσφυγολόι της Κοκκινιάς με τα μεγάλα δαφνοκλάδια της Δημοκρατίας
να και το Δίστομο, το Κούρνοβο, και τα Καλάβρυτα με τα κομμένα σπίτια,
νάτος κι ο Γοργοπόταμος- με το γιοφύρι του σαν κόκκινο άλογο ορθωμένο,
να κ' οι αγωνιστές του21
και οι άλλοι πριν, κ' οι άλλοι μετά,
παιδιά μας, τα παιδιά μας με σημαίες μεγάλες.

Μπροστά, μπροστά, κατάμπροστα,
μέσα στο φως που πρόβαλε μεγάλο απ' τις πληγές τους,
μπροστά, μπροστά, φωνάζοντας:
εκεί που η Λευτεριά ανατέλλει απ' το αίμα μας, θάνατος δεν υπάρχει.

Λοιπόν μην κλαίτε μάνες Αγρινιώτισσες, θάνατος δεν υπάρχει
μόνο τα χέρια δώστε, αδέλφια μου, να βασιλέψει ειρήνη,
ν' ανθίσει γέλιο στις ματιές, να λάμψει ο κόσμος όλος,
κι όλος ο κόσμος μια φωνή να τραγουδήσει: Ειρήνη, Ειρήνη, Ειρήνη.

Αθήνα, 4 V 80
Γιάννης Ρίτσος



Σημ:Ηταν Μεγάλη Παρασκευή του 1944 που οι ναζί εκτέλεσαν 120 πατριώτες στο Αγρίνιο,πίσω από το ιερό της Αγίας Τριάδας.Για την πιο μαύρη Μεγάλη Παρασκευή στην ιστορία του Αγρινίου και της Ελλάδας θα γράψουμε εκτενώς ανήμερα της θλιβερής επετείου στις 14 Απριλίου.

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

Η Μεγάλη Πέμπτη και τα μηνύματά της


Η εβδομάδα που ξεκίνησε από το βράδυ της Κυριακής των Βαϊων ονομάζεται Μεγάλη εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών.
Ολοι εμείς οι Χριστιανοi, άλλος πολύ κι άλλος λιγότερο,παρακολουθούμε στις εκκλησίες, στα μοναστήρια η κι από τηλεοράσεως ακόμα τα Θεία Πάθη μέσα σε θρησκευτική κατάνυξη συνεπαρμένοι από το Θείο δράμα.


Μια ιεροτελεστία που την παρακολουθούμε δυο χιλιάδες χρόνια τώρα κι όμως τους περισσότερους φαίνεται να μας αγγίζει ελάχιστα έως καθόλου!
Πολλοί εξ ημών αντιλαμβάνονται το Πάσχα ως μια ευκαιρία για εκδρομή στο χωριό και όλα όσα γίνονται την Κυριακή του Πάσχα ανάλλογα με τα κατά τόπους έθιμα.


Αν όμως στεκόμασταν για λίγο σε όσα διαδραματίζονται τη Μεγάλη Πέμπτη,που είναι η τελευταία μέρα στη ζωή του Ιησού,ίσως ο κόσμος να΄ταν διαφορετικός.
Τα γεγονότα της Μ. Πέμπτης είναι τα εξής τέσσερα:

Ο Ιερός Νιπτήρας,ο Μυστικός ΔείπνοςΠροσευχή στο όρος των Ελαιών και τέλος η Προδοσία (με συνέπεια τη σύλληψη και τη σταύρωση).


Στον Ιερό Νιπτήρα πλένοντας ο Χριστός τα πόδια των μαθητών του θέλει να δώσει μια άλλη διάσταση στο τι σημαίνει να είναι κανείς ηγέτης.
Μας λέει ξεκάθαρα ότι ο πρώτος τη τάξει διακονεί (υπηρετεί) τους άλλους με αγάπη και ταπεινότητα.
Σε μια κοινωνία σαν τη δική μας,όπου ο καθένας προσπαθεί να αναρριχηθεί σε βάρος των υπολοίπων,για φανταστείτε να λειτουργούσαμε όλοι και ειδικά οι κατέχοντες ηγετικές θέσεις με γνώμονα την αγάπη και την ταπεινότητα.
Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει τώρα που όλοι σχεδόν συμπεριφέρονται σαν ηγεμόνες.


Κατόπιν μεσολαβεί ο Μυστικός Δείπνος,όπου κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων,προσφέροντας στους μαθητές ο Κύριος το σώμα Του και το αίμα Του (άρτον και κρασί) λέγοντάς τους:"τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν".
Την αιώνια ανάμνηση του ερχομού Του,της διδασκαλίας Του,τωνΠαθών Του και της Ανάστασής Του!
Με τη Θεία Κοινωνία συμμετέχουμε και μεις σήμερα στο κοινό σώμα της εκκλησίας.



Εν συνεχεία φτάνουμε στο όρος των Ελαιών,όπου ο Ιησούς Προσεύχεται και παρακαλεί τον Πατέρα του να μη δοκιμάσει το πικρό ποτήριο συμπληρώνοντας:
 "άλλ' ου τι θέλω εγώ,αλλά τι συ"!
Ολες οι δοκιμασίες και οι πειρασμοί της ζωής ξεπερνιούνται με τη δύναμη της προσευχής. 



Και φτάνουμε στην μεγάλη στιγμή της Προδοσίας.
Μια προδοσία που έγινε  από τον Ιούδα για το ευτελές ποσόν των τριάκοντα αργυρίων.Βέβαια σημασία δεν έχει το ποσόν αλλά το μέγεθος της υποκρισίας και του ξεπεσμού των ανθρώπων οι οποίοι κυριευμένοι από τα πάθη τους,εν προκειμένω της φιλαργυρίας,μπορούν να ξεπουλήσουν τα πάντα.
Πόσο επίκαιρο και συνάμα διαχρονικό είναι το γεγονός της προδοσίας!
Πόσοι συνάνθρωποί μας άγονται και φέρονται από τα πάθη τους.
Ξεπουλάνε πατρίδα,θρησκεία κι οικογένεια μόνο και μόνο γιατί γίνονται έρμαια των παθών τους.
Ο φιλοχρήματος,ο μέθυσος,ο χαρτοπαίκτης, ο πόρνος κλπ, κυκλοφορούν ανάμεσά μας δηλώνοντας αδυναμία στο να ελέγξουν τ'αρρωστημένα πάθη τους.


Είθε τα γεγονότα της Μ.Πέμπτης να μας αγγίξουν φέτος περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Ας προσπαθήσουμε να πλησιάσουμε τους άλλους με αληθινή αγάπη και ταπεινότητα!
Θέλει προσπάθεια,θέλει κόπο,θέλει εγκράτεια,θέλει δύναμη αλλά,δεν είναι ακατόρθωτο.
ΑΣ ΒΑΔΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ  ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΤΑΣΕΩΣ ΤΗΣ  ΨΥΧΗΣ ΗΜΩΝ!
Read more: Go to TOP and Bottom