Σε βασικό κόμβο υποστήριξης των Αμερικανών και Ισραηλινών με καύσιμα αναδεικνύονται ο λιμένας των Αγίων Θεοδώρων και τα διυλιστήρια της ευρύτερης περιοχής. Πρόκειται για άλλη μια πτυχή της πολυεπίπεδης εμπλοκής της χώρας μας στην ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση στην Ανατολική Μεσόγειο, στην πρεμούρα κυβέρνησης και ντόπιων επιχειρηματικών ομίλων να αναλάβουν κι άλλους ρόλους στον ευρωατλαντικό καταμερισμό, ώστε να διεκδικήσουν από καλύτερες θέσεις μερίδες της καπιταλιστικής λείας σε ό,τι αφορά πλουτοπαραγωγικές πηγές και διαύλους.
Συγκεκριμένα, ναυλομεσίτες έχουν βγει στην αγορά και ψάχνουν, κατ' εντολή του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ, τάνκερ ειδικών προδιαγραφών ικανό να μεταφέρει τουλάχιστον 235.000 βαρέλια καυσίμου τύπου JA1 (για αεροσκάφη).
Το πλοίο σχεδιάζεται να φορτώσει από το εν λόγω λιμάνι, ενώ δεν περνά απαρατήρητο ότι είναι η δεύτερη τέτοια «παραγγελιά» μέσα σε μόλις λίγες μέρες, καθώς την προηγούμενη βδομάδα έψαχναν τάνκερ για να μεταφέρει τουλάχιστον 310.000 βαρέλια με το ίδιο καύσιμο πάλι από τους Αγίους Θεοδώρους και με προορισμό το Mesaieed στο Κατάρ, προκειμένου προφανώς να ανεφοδιαστούν οι αμερικανικές δυνάμεις που επιχειρούν στον Περσικό.
Σε μια παράλληλη και εξίσου επικίνδυνη εξέλιξη, επιβεβαιώνεται ο ρόλος που παίζουν οι Αγιοι Θεόδωροι Αττικής, όπως και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, στον ανεφοδιασμό και της ισραηλινής πολεμικής μηχανής, καθώς έδεσαν εκεί δεξαμενόπλοια της αμερικανικής ναυτιλιακής «Overseas Shipholding Group» (OSG) Ship Management, τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανεφοδιασμού με καύσιμα της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, βάσει συμφωνίας που έχουν υπογράψει οι κυβερνήσεις ΗΠΑ και Ισραήλ.
Συγκεκριμένα, το «Overseas Sun Coast» και το «Overseas Santorini», τα οποία προμηθεύουν τους Ισραηλινούς με καύσιμα, για να εξαπολύουν τις δολοφονικές επιθέσεις τους στη Γάζα και σε όλη τη Μέση Ανατολή, αγκυροβόλησαν το πρώτο στους Αγίους Θεοδώρους και το δεύτερο στη Σαλαμίνα.
Τα δύο πλοία, μέσω της αμερικανικής ναυτιλιακής OSG, είναι ενταγμένα στο κυβερνητικό πρόγραμμα ασφάλειας δεξαμενόπλοιων (ΤSP) των ΗΠΑ, που ναυλώνει πλοία με αμερικανική σημαία για τις ανάγκες του στρατού, ώστε να είναι διαθέσιμα σε περίπτωση πολέμου ή «εθνικής έκτακτης ανάγκης».
Σημειωτέον, το «Overseas Sun Coast» εμφανίζεται καταρχάς τον Ιούλη και τον Αύγουστο να εκτελεί δρομολόγιο στη Μεσόγειο, με στάσεις στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στις 3/7 αναχώρησε από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων για τη Ρότα της Ισπανίας, όπου βρίσκεται ναύσταθμος των Αμερικανών, ενώ στις 16/7 έδεσε στη Σούδα.
Την επομένη κατευθύνθηκε και πάλι στους Αγίους Θεοδώρους, για να επαναλάβει το ταξίδι για τη Ρότα και ύστερα να βρεθεί στο γαλλικό λιμάνι της Lavera. Από εκεί αναχώρησε στις 7/8 για να φτάσει ξανά την προηγούμενη Κυριακή ξανά στους Αγίους Θεοδώρους, πριν αναχωρήσει την Τρίτη με κατεύθυνση την Ανατολική Μεσόγειο (όπου επιχειρούν σημαντικές μονάδες του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού) πλέοντας νότια της Κρήτης.
Στο μεταξύ, αρόδο στη Σαλαμίνα παραμένουν, αναμένοντας οδηγίες, το «Overseas Santorini» και το δεξαμενόπλοιο πετρελαιοφόρο «Stena Polaris», που επίσης μισθώνεται κατά καιρούς από τους Αμερικανούς, έχει φορτώσει στο παρελθόν από τα διυλιστήρια στους Αγίους Θεοδώρους, έχει πιάσει Σούδα κ.λπ.
Σημειωτέον, στο λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων βρίσκεται το Oil Terminal της «Motor Oil Hellas», η οποία με τη σειρά της επίσης εμφανίζεται ως σταθερή προμηθεύτρια καυσίμων για την Υπηρεσία Εφοδιασμού Αμυνας του αμερικανικού Πενταγώνου.
Σύμφωνα με τα κρατικά στοιχεία των ΗΠΑ, η «Motor Oil» μόνο τους τελευταίους 12 μήνες έχει συνάψει συμβόλαια ύψους 429 εκατ. δολαρίων με το αμερικανικό Πεντάγωνο, ενώ από το 2008 έως σήμερα η συνολική αξία των συμβολαίων με τον αμερικανικό στρατό ξεπερνά τα 5,5 δισ. δολάρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου