Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Η απάντηση του Γιώργου Τράγκα στον Γρηγόρη Δημητριάδη (ολόκληρο το εξώδικο που του έστειλε)


Έλαβα μια εξώδικη διαμαρτυρία από τον κ. Γρηγόρη – Αλέξανδρο Δημητριάδη, ανιψιό του πρωθυπουργού και διευθυντή του πρωθυπουργικού γραφείου, ο οποίος με κατηγορεί ότι τον συκοφαντώ με

Σκοταδισμός: Εκπαιδευτικοί της Ημαθίας «σέρνονται» στην Αστυνομία λόγω των Θρησκευτικών


Στην αστυνομική διεύθυνση Νάουσας κλήθηκαν οι διευθυντές των Γυμνασίων της πόλης προκειμένου να καταθέσουν εάν διδάσκουν ή όχι το μάθημα των Θρησκευτικών από τα εγκεκριμένα βιβλία του υπουργείου Παιδείας!

Τελευταία ελπίδα σωτηρίας της!


του Κώστα Μητρόπουλου στα ΝΕΑ

Αποζημίωση 175 εκατ. λόγω απώλειας τζίρου ζητεί η Fraport


Αλλεπάλληλες παρουσιάσεις σε υπηρεσίες του υπουργείου Oικονομικών έχει πραγματοποιήσει το τελευταίο δίμηνο σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες η Fraport Greece, η οποία, ακολουθεί μία πολύ συγκεκριμένη

Ζεις στο «σήμερα», στο «χθες ή στο «αύριο;»…

Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος

Σας προσκαλώ σήμερα, όπως δηλώνει και ο τίτλος του άρθρου μου σε ένα διαφορετικού τύπου ψυχό-κοινωνιολογικό και φιλοσοφικό προβληματισμό. 

Συγκεκριμένα το σημερινό μου κείμενο επικεντρώνεται στην εγκράτεια, στην ικανότητα που ο καθένας και η καθεμιά μας είχαμε και έχουμε να μπορούμε να

Καλημέρα από τον ΚΥΡ

«Προσγειώνονται» απότομα οι προσδοκίες για τον τουρισμό


Η επανέναρξη ενός περιορισμένου αριθμού πτήσεων από το εξωτερικό προς όλα τα αεροδρόμια της χώρας, χθες Τετάρτη, έρχεται σε μια στιγμή που οι προσδοκίες για μια γρήγορη ανάκαμψη του ενδιαφέροντος για διακοπές στην Ελλάδα, μετά την επιτυχία της χώρας στη διαχείριση της πανδημίας, προσγειώνονται απότομα.

Μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα τόσο από τη νησιωτική όσο και από την ηπειρωτική χώρα, με τα οποία επικοινώνησε η «Κ», αναφέρουν πολύ περιορισμένο αριθμό κρατήσεων ενώ αυτός αφορά ως επί το πλείστον τον Αύγουστο και τους επόμενους μήνες, καθώς η διάθεση για ταξίδια μπορεί να υπάρχει, αλλά απέχει από το να μετουσιωθεί σε απόφαση.
Εξαίρεση αποτελούν οι κρατήσεις από Ελληνες, οι οποίες όμως ξεκινούν αργά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ενώ είναι βέβαια πολύ λιγότερες από των προηγούμενων ετών. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, η πληρότητα των ξενοδοχείων στην τρέχουσα φάση είναι μόλις στο 20%. Αυτή η πληρότητα αφορά μόνο εκείνα τα ξενοδοχεία τα οποία έχουν επιλέξει να ανοίξουν τον Ιούλιο, που υπολογίζεται ότι είναι λιγότερα από τα μισά που διαθέτει η χώρα.
Με έναν πρόχειρο υπολογισμό αυτό σημαίνει ότι ο Ιούλιος τρέχει μόλις στο 10% της περασμένης χρονιάς και κυρίως με Ελληνες παραθεριστές, δηλαδή χωρίς εισροές κεφαλαίων στη χώρα. Με δεδομένο ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι οι δύο μήνες με τις υψηλότερες επισκεψιμότητες της χώρας, καθίσταται σαφές ότι τα σενάρια που μιλούσαν για δυνατότητα ανάκτησης του 30% ή έστω 20% των ξένων αφίξεων και δαπανών του 2019 φέτος μοιάζουν σχεδόν ουτοπικά: «Ο Ιούλιος μετατρέπεται σε έναν μήνα “δοκιμαστικό” για τη δυνατότητα κάποιων, όχι όλων και ίσως ούτε των μισών, ξενοδοχείων να λειτουργήσουν, και εφόσον όλα πάνε καλά, είναι πιθανόν ο Αύγουστος να κυλήσει καλύτερα», αναφέρουν οι αισιόδοξοι.
Οταν όμως οι ίδιοι άνθρωποι ερωτώνται εάν είναι σίγουρο πως θα ανοίξουν εκείνα τα ξενοδοχεία που έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα ανοίξουν αργότερα τον Ιούλιο, απαντούν με επιφύλαξη «θα δούμε» ή «θα εξαρτηθεί από τις κρατήσεις των επόμενων ημερών». Ακόμα και μεγάλα εμβληματικά συγκροτήματα που έχουν ανακοινώσει λειτουργία βρίσκονται σε καθεστώς αβεβαιότητας, αφού οι κρατήσεις που έχουν δεν προσδίδουν οικονομικό νόημα στη σεζόν. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ολοένα και περισσότεροι ξενοδόχοι, «λειτουργούμε πλέον περισσότερο με ένστικτο παρά με επιβεβαιωμένα δεδομένα, ελπίζοντας το καλύτερο».

Υπό τους ήχους της κρητικής λύρας έγιναν δεκτοί οι πρώτοι τουρίστες στο αεροδρόμιο Ηρακλείου.
Οι ψυχραιμότεροι εξηγούν πως «είναι ακόμα πολύ νωρίς» και ότι «οι ημερομηνίες έναρξης δεν σημαίνουν τίποτα περισσότερο από την εκκίνηση μιας πολύ αργής και σταδιακής διαδικασίας για την επιστροφή στην ομαλότητα, που αναμένεται να χρειαστεί τουλάχιστον μία τριετία για να επανέλθει στα επίπεδα που βρισκόταν το 2019». «Για την ώρα, ο φόβος και η ανησυχία είναι κυρίαρχα στους δυνητικούς επισκέπτες της χώρας μας», προσθέτουν άλλες πηγές, που χαρακτηρίζουν κάθε στόχο έωλο. Ετσι, η αρχική αισιοδοξία που επικράτησε, μετά την επιτυχημένη διαχείριση του κορωνοϊού στην Ελλάδα και τις προσδοκίες πως αυτό θα προσδώσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην χώρα έναντι των ανταγωνιστών της, έρχεται τώρα αντιμέτωπη με τη σκληρή πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από μια στάση αναμονής των κρίσιμων αγορών για τον ελληνικό τουρισμό. Κάποιες από αυτές τις αγορές βρίσκονται τουλάχιστον προσώρας εκτός παιχνιδιού. Ηνωμένες Πολιτείες, Βρετανία, και Ρωσία φαίνεται ότι θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ πριν επιτραπεί στους κατοίκους τους να περάσουν τα ευρωπαϊκά σύνορα, εάν και εφόσον βέβαια αυτοί αποφασίσουν να ταξιδέψουν μετά το σφοδρό χτύπημα της πανδημίας που έχει στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες ζωές και προκαλεί εντονότατη αβεβαιότητα για το διαθέσιμο εισόδημα προς διακοπές.
Πολλοί ξενοδόχοι, που επέλεξαν να μην ανοίξουν καθόλου φέτος τις μονάδες τους, θεωρούν υπερβολικά μεγάλο το ρίσκο για τη φήμη του ελληνικού τουρισμού να διακινδυνεύσει την εκδήλωση ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων στην Ελλάδα με εκατοντάδες χιλιάδες ξένους τουρίστες παρόντες. Αντιμετωπίζουν δε τα αυστηρά και ενδελεχή μέτρα προστασίας αφενός ως υγειονομικά εργαλεία «ξένα προς το ίδιο το νόημα των διακοπών που σημαίνουν ανεμελιά», όπως χαρακτηριστικά θυμίζουν, και αφετέρου ως «ισχυρά αντικίνητρα για την προσέλκυση ξένων ταξιδιωτών».
Το 83% των Γερμανών δεν μπαίνει ακόμα σε αεροπλάνο
Oπως προκύπτει από έρευνα του Γερμανικού Συνδέσμου Αερομεταφορών (BDL), από το σύνολο των γερμανικών αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο μόλις το 27% των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Πρόκειται μεν για αύξηση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες (Απρίλιος 4%, Μάιος 6%, Ιούνιος 14%), αλλά σε χαμηλά επίπεδα. Για τον Αύγουστο ο BDL αναμένει μια «ελαφρά αύξηση» της εναέριας κυκλοφορίας, υπό την προϋπόθεση ότι οι ρυθμοί εξάπλωσης του κορωνοϊού θα κυμανθούν στα σημερινά επίπεδα. Σύμφωνα με την έρευνα του BDL, το κέντρο βάρους των πτήσεων αφορά δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς των Γερμανών. Μετά την Ισπανία και την Τουρκία, τα περισσότερα αεροπορικά δρομολόγια από τη Γερμανία θα εξυπηρετούν τον Ιούλιο προορισμούς στην Ελλάδα. Ακολουθούν η Ιταλία και η Αυστρία.
Στην κορυφή του πίνακα των 20 δημοφιλέστερων προορισμών βρίσκεται, με 326 αφίξεις από τη Γερμανία, το ισπανικό νησί Μαγιόρκα, ακολουθεί με 221 αφίξεις η Κωνσταντινούπολη και με 167 η Βιέννη. Στη 10η θέση αυτού του πίνακα βρίσκεται το Ηράκλειο με συνολικά 94 αφίξεις από τη Γερμανία τον Ιούλιο, ακολουθούν στη 12η θέση η Θεσσαλονίκη με 69 αφίξεις, στη 13η θέση η Αθήνα με 64 αφίξεις και στην 20ή θέση η Ρόδος με 47 αφίξεις.
Πάντως, η συντριπτική πλειονότητα των Γερμανών δεν σκοπεύει να πετάξει φέτος κατά την περίοδο των διακοπών. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου Civery για το περιοδικό Spiegel, το 83,1% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι λόγω Covid-19 δεν πρόκειται να πετάξει τους επόμενους τρεις μήνες και μόλις το 13,4% σχεδιάζει να πετάξει είτε για επαγγελματικούς είτε για ιδιωτικούς λόγους. Ενα 60,8% διακατέχεται από τον φόβο να μολυνθεί μέσα στο αεροπλάνο.
 ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Άρχισε να προσαρμόζεται πίσω από τα κάγκελα η βιτριολίστρια - Φαίνεται έτοιμη να συνεργαστεί με τις Αρχές


Φαίνεται ότι η 35χρονη συνηθίζει σταδιακά τον κόσμο της φυλακής, στον οποίο την οδήγησε η φρικιαστική επίθεση με το βιτριόλι λόγω της αρρωστημένης ζήλιας που ένιωθε για τη λαμπερή Ιωάννα.

Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και χωρίς πέναλτι - Ολόκληρη η απόφαση της ΑΑΔΕ


Πίσω τις πινακίδες χωρίς πέναλτι θα μπορούν να λάβουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων που τις έχουν καταθέσει στην Εφορία για αποφύγουν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας. Το μέτρο μπαίνει σε ισχύ και αναμένεται να γίνει αποδεκτό από αρκετούς που είτε θέλουν να κάνουν διακοπές, είτε να χρησιμοποιήσουν εκ νέου το ΙΧ τους, παίρνοντας πίσω τις πινακίδες για ένα μήνα, για δυο ή τρεις μήνες ή μέχρι το τέλος του έτους.

Εφέτος είναι η πρώτη φορά, που οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα παίρνουν πίσω τις πινακίδες τους χωρίς «πέναλτι», χωρίς δηλαδή να καταβάλλουν πρόστιμο πέραν των δωδεκατημορίων που αντιστοιχούν στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, σε συνάρτηση με τους μήνες που θέλουν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά τους.

Η απόφαση της ΑΑΔΕ ξεκαθαρίζει ακόμα ότι η ανάκτηση πινακίδων γίνεται μια φορά το χρόνο και δεν μπορούν οι ιδιοκτήτες να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για ένα μήνα, να τις καταθέσουν ξανά και μετά να τις ξαναπάρουν πίσω.

Τάδε έφη ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας
Σύμφωνα με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή προκύπτει:

  1. Στην περίπτωση εκούσιας ακινησίας, οι κάτοχοι δύνανται να άρουν την ακινησία αυτή άπαξ εντός του έτους, καταβάλλοντας τα δωδεκατημόρια των ετησίων τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης αυτής. Επομένως, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλεται το 1/12 των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 2 μηνών, καταβάλλονται τα 2/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, για την άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 3/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας, κ.ο.κ.. Η ανωτέρω επιλογή χρονικού διαστήματος άρσης, εφόσον γίνει, είναι δεσμευτική και δεν παρέχεται η δυνατότητα εκ νέου, εντός του 2020,άρσης της ακινησίας και κυκλοφορίας του οχήματος με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με αναλογική καταβολή. Εντούτοις, σε περίπτωση που έχει ήδη γίνει άπαξ χρήση του δικαιώματος άρσης και ο κάτοχος, ενώ έχει επιστρέψει εμπρόθεσμα τα στοιχεία κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ. και έχει θέσει εκ νέου το όχημα σε ακινησία, επιθυμεί να άρει την ακινησία αυτή και πάλι, δύναται να το κάνει μόνο καταβάλλοντας τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που έχει ήδη καταβληθεί. Κατ’ αναλογία, οποιοδήποτε νέο αίτημα μετατροπής του αρχικού αιτήματος άρσης της ακινησίας (πχ από 1 σε 2 ή 3 μήνες ή για το υπόλοιπο του έτους κλπ), δεν γίνεται δεκτό, καθώς η απαλλαγή χορηγείται άπαξ και για το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό διάστημα. Η αλλαγή χρονικού διαστήματος, πραγματοποιείται μόνο εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που αρχικά είχε καταβληθεί. Εξυπακούεται ότι η δυνατότητα αυτή προϋποθέτει μετατροπή του αρχικού αιτήματος, δηλαδή πριν την λήξη του μήνα για τον οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας. Ομοίως, σε κάθε περίπτωση πρόωρης επιστροφής των στοιχείων κυκλοφορίας, δηλαδή πριν την συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, δεν παρέχεται δυνατότητα εκ νέου χρήσης του μέτρου της μερικής άρσης. Η μόνη περίπτωση εκ νέου άρσης της ακινησίας γίνεται εφόσον καταβληθούν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας αφαιρουμένου του ποσού που έχει ήδη καταβληθεί. Επισημαίνεται ότι, διάστημα άρσης ακινησίας μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
  2. Υπάρχει υποχρέωση για εμπρόθεσμη επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ., ήτοι για επιστροφή τους έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας κι εφόσον αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία, η εν λόγω προθεσμία μετατίθεται έως την επόμενη εργάσιμη, για τη Φορολογική Διοίκηση, ημέρα. Η μη εμπρόθεσμη επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας επισύρει αυτοτελές πρόστιμο που ισούται με το διπλάσιο των αναλογούντων στο όχημα ετησίων τελών κυκλοφορίας.
  3. Εφόσον η λήξη της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος συμπίπτει με το τέλος του έτους 2020, δεν απαιτείται επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη Δ.Ο.Υ., υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι έχουν καταβληθεί εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του επομένου έτους (2021).

Παράδειγμα
Έστω Ε.Ι.Χ., με αναλογούντα ετήσια τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ, το οποίο τελεί σε ακινησία. Ο ιδιοκτήτης /κάτοχος αυτού επιθυμεί να άρει την ακινησία του για χρονικό διάστημα τριών μηνών, σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις και υποβάλει σχετικό έγγραφο αίτημα προς την αρμόδια Δ.Ο.Υ. στις 6 Ιουλίου 2020. Το ποσό που οφείλει να πληρώσει, πριν την θέση σε κίνηση του οχήματός του, είναι 120 ευρώ Χ 3/12 =30 ευρώ. Ο μήνας της αίτησης (Ιούλιος) λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για τον υπολογισμό των οφειλομένων τελών κυκλοφορίας. \

Ο ιδιοκτήτης του εν λόγω οχήματος, οφείλει να επιστρέψει τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού στην Δ.Ο.Υ. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Σεπτεμβρίου, ήτοι την Τετάρτη 30.9.2020. Εάν η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας συντελεστεί μετά την προθεσμία αυτή, π.χ. την 1η Οκτωβρίου 2020, επιβάλλεται κατά τα ως άνω αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετησίων τελών κυκλοφορίας δηλ. στην περίπτωσή μας 120 ευρώ Χ 2 = 240 ευρώ.

Βροχή οι καταγγελίες: Χιλιάδες εργαζόμενοι χωρίς δώρο Πάσχα!


Σωρεία καταγγελιών έχουν φτάσει σε συνδικάτα, συνδικαλιστές και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας από εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που ακόμα δεν έχουν λάβει το δώρο του Πάσχα παρά το γεγονός ότι στις 30
Read more: Go to TOP and Bottom