Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2009

Η ταν ή επί COSCO-τας



Οταν είσαι αντιπολίτευση λες πολλά,υπόσχεσαι περισσότερα,δημιουργείς προσδοκίες κι όταν έρχεται η ώρα που τα κάστανα ζεματάνε και πρέπει να βγουν από τη φωτιά τότε αρχίζουν τα δύσκολα!
Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και η κύρια πύλη εισόδου των Κινέζων στην Ευρώπη εξακολουθεί να παραμένει κλειστό.
Υπ' όψιν ότι η Cosco είναι κρατική εταιρεία της Κίνας!
Ιδού λοιπόν η Ρόδος  κυρία Κατσέλη,ή ταν  ή επί COSCO-τας!

Διαβάστε το πληρέστατο ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ για το σοβαρότατο θέμα της απεργίας των λιμενεργατών του Ο.Λ.Π,που η κυβέρνηση οφείλει να λύσει σήμερα κιόλας.

Μπλακ άουτ στο λιμάνι, SΟS από την αγορά

Σκληραίνουν κι άλλο τη στάση τους οι απεργοί στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζοντας τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις έως και την επόμενη Κυριακή 18 Οκτωβρίου.

Η συνάντηση που είχαν χθες οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη απέβη άκαρπη και όπως δήλωσαν δεν πρόκειται να σταματήσουν αν η κυβέρνηση δεν παγώσει τη σύμβαση ΟΛΠ- Cosco μέχρι την ολοκλήρωση του διαλόγου που θα αρχίσει με πρωτοβουλία της υπουργού. «Η συζήτηση με την Ομοσπονδία των εργαζομένων συνεχίζεται. Στόχος μας είναι να βρεθεί λύση για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού. Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση του διαλόγου», δήλωσε η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας μετά τη συνάντησή της με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).

Από την πλευρά τους οι λιμενεργάτες δεν φαίνεται να υποχωρούν από τις θέσεις τους και ζητούν το πάγωμα της σύμβασης ΟΛΠ- Cosco όσο θα διαρκέσει o διάλογος, εξαγγέλλοντας νέα απεργία για τις 14, 15 και 16 Οκτωβρίου, καθώς και αποχή από την υπερωριακή εργασία τους το Σάββατο και την Κυριακή 17 και 18 Οκτωβρίου. Την ίδια ώρα, για τήρηση της νομιμότητας και εφαρμογή της σύμβασης που έχει υπογραφεί κάνουν λόγο οι Κινέζοι.

Χθες, σε συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος με τον πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα Luo Linquan, προκειμένου να συζητηθούν όλες οι παράμετροι για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού του Πειραιά, μετά την παραχώρηση εκμετάλλευσής του στην κινεζική Cosco ο πρέσβης δήλωσε ότι «αυτό που αναζητά η κινεζική πλευρά είναι η τήρηση της νομιμότητας και η εφαρμογή της σύμβασης που έχει υπογραφεί».

Και ενώ η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά συνεχίζεται για 14η ημέρα σήμερα, οι επιπτώσεις είναι μεγάλες όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των επιχειρηματιών. Ήδη περισσότερα από 7.000 εμπορευματοκιβώτια βρίσκονται εγκλωβισμένα στον Πειραιά, ενώ τουλάχιστον 12.000

βρίσκονται ή ταξιδεύουν προς άλλα λιμάνια όπως της Μάλτας, της Ιταλίας και της Τουρκίας. Εντός Ελλάδος μεγάλος είναι και ο αριθμός των πλοίων που έχουν προσεγγίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ στο λιμάνι του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας είχαν φθάσει την προηγούμενη εβδομάδα περίπου 2.500 κοντέινερ.

Ζημιά για επιχειρήσεις, καταναλωτές
Τον κίνδυνο ανυπολόγιστων ζημιών στις επιχειρήσεις και την αγορά επισήμανε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Αθηνών Ι. Παπαγεωργάκης. Όπως τόνισε, η συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι του Πειραιά επιβαρύνει τις εισαγωγικές επιχειρήσεις με πρόσθετο κόστος μεταφοράς των προϊόντων, δεδομένου ότι τα εμπορικά πλοία αναγκάζονται να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους σε άλλα ελληνικά λιμάνια, όπως στον Αστακό, ή και στο εξωτερικό, όπως στη Μάλτα, και στη συνέχεια να μεταφερθούν με φορτηγά (στην περίπτωση της Μάλτας μέσω Ιταλίας). Το κόστος αυτό, πρόσθεσε, μεταφέρεται στην τελική τιμή των προϊόντων, που σημαίνει επιβάρυνση του καταναλωτή. Η αναγκαστική ασυνέπεια των εξαγωγέων τούς οδηγεί και στην απώλεια ξένων αγορών σε περίοδο οικονομικής κρίσης, ύφεσης και έντασης του ανταγωνισμού επισήμανε και πρόσθεσε πως ήδη ο τζίρος των εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, καθιστώντας πολλές από τις εμπορικές επιχειρήσεις ζημιογόνες την περίοδο αυτή.

Και ενώ η κατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά είναι τεταμένη, ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι «υπαναχωρεί και αναδιπλώνεται σε ανούσιες διαπραγματεύσεις που δεν θα θίγουν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού». Σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ υποστηρίζει πως η κυβέρνηση «μετεκλογικά επιχειρεί να εξαπατήσει τους εργαζομένους με τη θέση ότι αρκεί ο διάλογος με την Cosco ώστε η παράδοση- ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ να είναι προς όφελος δικό τους και της χώρας».

4 σχόλια:

THANASIS MAKEDONAS είπε...

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΠΑΛΙ Ο ΚΟΣΜΑΚΗΣ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ.ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΟΥ

Aristodimos είπε...

Δυσκολη η αντιμετώπιση ενος τετοιου προβλήματος "με ηδη υπογεγραμμενη και παραδομένη συμφωνία" απο τους προηγούμενους...
Και η επαναδιαπραγμάτευση... επιτυχία θεωρείται !!!

Αρης

zeidoron dtsoukas είπε...

Θανάση δεν θα το 'λεγα!Οι λιμενεργάτες είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία εργαζομένων και για τις αποδοχές τους ακούγονται καλά λόγια.
Αλλού είναι το πρόβλημα,μάλλον φόβος μήπως πάρουν τη δουλειά οι Κινέζοι και γίνουν κι αυτοί κοσμάκης μετά!

zeidoron dtsoukas είπε...

Αρη μου γι' αυτό όταν είσαι αντιπολίτευση πρέπει να σκέπτεσαι και το μετά!Τότε ίσως μπορούσαν με λογική συζήτηση να περάσουν κάποια πράγματα.Τώρα σε μια ήδη υπογεγραμμένη διακρατική σύμβαση τι μπορούν ν' αλλάξουν;Για ποιό λόγο να ξαναδιαπραγματευτούν οι Κινέζοι τη σύμβαση;Ασε που θα αρχίσουν να απαιτούν και ποινικές ρήτρες όσο τραβάει η απεργία.