Πέμπτη 25 Ιουλίου 2024

Δίκη για τη φωτιά στο Μάτι: «Μου έδωσαν άλλη σορό αντί του πατέρα μου» κατέθεσε μάρτυρας στο Εφετείο


Με την κατάθεση του Kορζενιόφκσι Ζάροσλαφ, ενός Πολωνού ο οποίος είχε φτάσει στη χώρα μας για διακοπές τον Ιούλιο του 2018 μαζί με τη γυναίκα του και τον 9χρονο γιο τους, που χάθηκαν κατά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι, ξεκίνησε η επί της ουσίας διαδικασία σε δεύτερο βαθμό ενώπιον του Πενταμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων.

της Άννας Κανδύλη

«Έβλεπα ανθρώπους να καίγονται μέσα στο νερό από κλαδιά που πετάγονταν στη θάλασσα. Ήταν κατάσταση πολέμου. Ένας τοίχος από φωτιά και καπνούς….Δυστυχώς το ελληνικό κράτος δεν με βοήθησε σε τίποτα. Κανένας δεν μου είπε συλλυπητήρια ή συγγνώμη. Κάθε χρόνο έρχομαι εδώ στο Μάτι. Το θεωρώ δεύτερο σπίτι μου. Εδώ είναι η γυναίκα μου και το παιδί μου….».

Με δάκρυα στα μάτια ο μάρτυρας περίγραψε και την τελευταία φορά που είδε τους δικούς του μέσα σε μία βάρκα η οποία στη συνέχεια ανατράπηκε.

«Ήμουν ευτυχισμένος που μπήκαν στη βάρκα…Ήμουν σίγουρος πως θα τους δω στην Ραφήνα. Πως θα είναι ασφαλείς.. Έμειναν πολλές ώρες στην θάλασσα.. Έμαθα πως η βάρκα ανατράπηκε.. Πως κολυμπούσαν ώρες να σωθούν. Την επόμενη είδα τις σορούς τους στο Λιμάνι της Ραφήνας… Σε περίπτωση που οι κρατικές υπηρεσίες λειτουργούσαν όπως έπρεπε δεν θα υπήρχαν τόσα θύματα. Η γυναίκα μου και το παιδί μου θα ζούσαν…Περιμένω το δικαστήριο σας να κρίνει πως αυτό ήταν ένα κακούργημα και όχι μια αμέλεια» είπε κλαίγοντας.

Κλείνοντας την κατάθεσή του ζήτησε από το δικαστήριο να εκδώσει μια δίκαιη απόφαση γιατί, όπως είπε, «η τραγωδία δεν περιλαμβάνει μόνο τα 104 θύματα αλλά είναι και όλοι οι υπόλοιποι με τα σοβαρά εγκαύματα, αλλά και οι οικογένειες που ζουν με εφιάλτες που δεν πρόκειται να ξεπεράσουν ποτέ…».

Της έδωσαν λάθος σορό!

Στη συνέχεια, στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε η Βασιλική Κούκλα που εκείνη τη μέρα έχασε τους γονείς της. Η γυναίκα περίγραψε την προσπάθεια της να φθάσει στο σπίτι τους, αλλά και τα αλλεπάλληλα τηλέφωνα στην πυροσβεστική χωρίς ανταπόκριση.

Τελικά, αφού κατάφερε να μιλήσει με το τοπικό Τμήμα Παλλήνης, της είπαν πως θα επιληφθούν. «Οι γονείς μου περίμεναν την βοήθεια από την Πυροσβεστική που δεν πήγε ποτέ.. Τους ψάχναμε στην Ραφήνα. Γύρω στις εννέα το βράδυ έφθαναν τα καΐκια. Οι άνθρωποι που έβγαιναν ήταν σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Δεν τους βρήκαμε. Στις 11 το βράδυ ήρθε το πλοίο του Λιμενικού… ούτε εκεί ήταν. Στις πέντε τα ξημερώματα μας τηλεφώνησαν από την Αστυνομία και είπαν πως στο σπίτι δεν βρήκαν τίποτα. Στις εννέα το πρωί ο ξάδελφος μου, μου είπε πως μας ψάχνει η Πυροσβεστική γιατί βρήκαν τους γονείς μου απανθρακωμένους στην κουζίνα και πως πρέπει να πάω να υπογράψω. Όταν πήγα οι αστυνομικοί μου σύστησαν να μην μπω μέσα. Όλη μέρα είμαστε εκεί με τους γονείς απανθρακωμένους να περιμένουμε την Πυροσβεστική.. Λίγες μέρες μετά την κηδεία, τηλεφώνησαν από την Πυροσβεστική και είπαν πως έγινε κάποιο λάθος και μας έδωσαν την σορό άλλου ανθρώπου για τον πατέρα μου. Θέλανε να γίνει εκταφή μετά συνεννόησης, χωρίς επίσημη ενημέρωση και χωρίς να γίνει επίσημη ταφή. Εννοείται αρνηθήκαμε. Έγινε εκταφή με εισαγγελική εντολή.. Και το πριν και το κατά την διάρκεια και το μετά ήταν χωρίς κανέναν σεβασμό στον συνάνθρωπο…Από τότε έχει σταματήσει η ζωή μας, έχει πάρει άλλη τροπή….»

Όλοι στο εδώλιο

Νωρίτερα, το δικαστήριο αποφάσισε ότι θα καθίσουν στο εδώλιο και οι 15 που είχαν απαλλαγεί για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι από το πρωτόδικο δικαστήριο.

Οι δικαστές ακολουθώντας και την πρόταση της εισαγγελέως της έδρας έκριναν ότι η κύρια έφεση που άσκησε ο εισαγγελέας εφετών Σπύρος Παππάς κατά της απόφασης του Τριμελούς εφετείου πλημμελημάτων αλλά και η συμπληρωματική, είχαν ειδική εμπεριστατωμένη αιτιολογία, απορρίπτοντας την ένσταση των 15. Έτσι, από το Πενταμελές Εφετείο Πλημμελημάτων θα δικαστούν συνολικά 21 άτομα ( έφεση για τον ηλικιωμένο που έβαλε φωτιά να κάψει ξερόχορτα στο οικόπεδό του άσκησε ο ίδιος ο κατηγορούμενος κι όχι ο εισαγγελέας καθώς του είχε επιβληθεί η ανώτερη προβλεπόμενη ποινή).

Μεταξύ αυτών που κάθονται και πάλι στο εδώλιο είναι είναι η πρώην περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, ο πρώην δήμαρχος Μαραθώνα Ηλίας Ψινάκης, ο τότε γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Ιωάννης Καπάκης και ο τότε δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου Ευάγγελος Μπουρνούς.

Υπενθυμίζεται ότι σε πρώτο βαθμό καταδικάστηκαν 6 από τους 21 συνολικά κατηγορούμενους σε ποινές φυλάκισης έως 5 έτη με τις ποινές τους να μετατρέπονται σε χρηματικές προς 10 ευρώ την ημέρα. Πρόκειται για πέντε πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής και τον ηλικιωμένο που έβαλε τη φωτιά στο Νταού Πεντέλης η οποία στη συνέχεια επεκτάθηκε.

https://www.enikos.gr/society/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom