Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Απύθμενο πολιτικό θράσος από τον Καραμανλή: Αντί να ντρέπεται πάει να βγει κι από πάνω για το έγκλημα στα Τέμπη


Με απύθμενο πολιτικό θράσος εμφανίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, στη Βουλή, όπου επιχείρησε να… «βγει και από πάνω» για το έγκλημα των Τεμπών.

Όχι μόνο δεν ζήτησε ούτε μισή συγγνώμη, που ενώ ήταν υπουργός και γνώριζε πλήρως την κατάντια των σιδηροδρόμων, έγινε το έγκλημα στα Τέμπη, αλλά επιχείρησε να εμφανιστεί και ως αυτός που… βάλλεται από… πολιτικές σκοπιμότητες! 

Επαναλαμβάνοντας την ίδια επιχειρηματολογία που είχε χρησιμοποιήσει και στις προηγούμενες κοινοβουλευτικές διαδικασίες με φόντο το έγκλημα των Τεμπών, ο πρώην υπουργός απέδωσε ευθύνες στην αρμόδια Αρχή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ΡΑΣ, αλλά και στις παθογένειες του Δημοσίου που οδήγησαν στη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, ενώ ισχυρίστηκε πως τα (ανύπαρκτα) συστήματα ασφαλείας δεν συνέβαλαν στο δυστύχημα. 

Επιπλέον, ο πρώην υπουργός Μεταφορών κάλεσε δις τους βουλευτές της ΝΔ να υπερψηφίσουν τη «γαλάζια» πρόταση για σύσταση Προανακριτικής, η οποία προβλέπει τη διερεύνηση του απλά και μόνο για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος.

«Τα Τέμπη ήταν μια εθνική τραγωδία. Τα Τέμπη όμως είναι και πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε πολιτική εκμετάλλευση» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως «όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτηκα δεν ανταπάντησα, δεν αντιπαρατέθηκα»

Απευθυνόμενος στους πολίτες ο Κώστας Αχ. Καραμανλής υποστήριξε πως ο ίδιος έκανε ότι μπορούσε για τον σιδηρόδρομο κατά την διάρκεια της θητείας του. «Δεν ολιγώρησα, δεν αδιαφόρησα» είπε. «Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι και πρώτα από όλα οι συγγενείς. Αλλά θέλω κι εγώ. Σας λέω ξεκάθαρα στηρίζω απόλυτα την πρόταση της ΝΔ για σύσταση προανακριτικής και ζητώ να κάνουν και οι βουλευτές και θέτω τον εαυτό μου ενώπιον της δικαιοσύνης», αναφέροντας πως «δεν ψάχνω πολιτική ασπίδα από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος».

Τόλμησε να πιάσει στο στόμα του τους γονείς των νεκρών παιδιών στα Τέμπη, όχι για να τους ζητήσει συγγνώμη, αλλά για να πει πως κι αυτός, όπως και οι γονείς, θέλει δικαιοσύνη. «Δικαιοσύνη θέλουν οι γονείς. Δικαιοσύνη όμως θέλω κι εγώ. Στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της ΝΔ για τη σύσταση προκαταρκτικής. Θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της δικαιοσύνης», υποστήριξε.

Σχετικά για τον σταθμάρχη ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι «δεν ήταν ρουσφέτι, ήταν δημόσιος υπάλληλος που κατατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας» και πρόσθεσε ότι για τη θέση εμφανίστηκε ο σταθμάρχης και άλλος ένας υποψήφιος. 

«Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση. Η ετήσια επιχορήγηση δεν μπορούσε να γίνει πριν το 2022, λόγω του μακροπρόθεσμου σχεδίου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018. Δεν καθίσαμε με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά κινηθήκαμε μέσα στα επιτρεπόμενα δημοσιονομικά όρια», ανέφερε.

Αναφορικά με τα συστήματα ασφαλείας, υποστήριξε ότι «τη στιγμή του δυστυχήματος λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% στο βασικό ευρωπαϊκό δίκτυο», προσθέτοντας ότι «η απουσία τους δεν προκαλεί από μόνη της ατύχημα» και υποστήριξε ότι «αν τηρείται ο γενικός κανονισμός λειτουργίας, η κυκλοφορία είναι ασφαλής και χωρίς το ERTMS».

Έτσι, για μια ακόμη φορά επανήλθε στο προσκήνιο η θεωρία του… «ανθρώπινου λάθους», καθώς σύμφωνα με τον Καραμανλή «Είναι η τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας που αποτρέπει τα δυστυχήματα. Αυτός παραβιάστηκε πολλαπλά το βράδυ του δυστυχήματος των Τεμπών. Ο Κανονισμός προβλέπει την κυκλοφορία τρένων  χωρίς σύστημα σηματοδότησης και τηλε-διοίκησης. Και ορίζει τις διαδικασίες που θα πρέπει να εφαρμόζονται στην περίπτωση αυτή».

Δηλαδή, τόλμησε να ισχυριστεί ότι οι απόλυτες ανεπάρκειες που επί καιρό οι συνδικαλιστές έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου και προειδοποιούσαν για το έγκλημα που έρχεται, δεν υφίσταντο και το μόνο που ευθύνεται είναι το ανθρώπινο λάθος!

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του από το βήμα της Βουλής, ο πρώην υπουργός μεταφορών υποστήριξε πως με την παραίτησή του ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και τόνισε πως «δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο στα χρόνια της Μεταπολίτευσης». 

Παράλληλα ζήτησε από τους βουλευτές όλων των κομμάτων να υπερψηφίσουν την πρόταση για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής δηλώνοντας: «57 ζωές χάθηκαν στα Τέμπη. Η νύχτα εκείνη σημάδεψε εκατοντάδες ανθρώπους, ανάμεσά τους κι εμένα».

Πριν κλείσουμε ας θυμηθούμε τα έργα και τις ημέρες του Καραμανλή και το απύθμενο πολιτικό θράσος αυτού του ανθρώπου: 

Ο Καραμανλής γνώριζε ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενάμισι χρόνο πριν το δυστύχημα των Τεμπών, τα τεράστια  κενά ασφάλειας που είχε ο σιδηρόδρομος και τους ορατούς κινδύνους πρόκλησης πολύ σοβαρού ατυχήματος. 

Ο Καραμανλής γνώριζε, ήδη από το 2022, μέσω της παραίτησης του προέδρου της επιτροπής ETCS (αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο) τις καθυστερήσεις, τη μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και την κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.

Γνώριζε ακόμη και την ύστατη στιγμή, στις 7 Φλεβάρη, όταν η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών είχε βγάλει άλλη μία ανακοίνωση (από τις πολλές που έβγαζε ήδη από τον Ιούλιο του 2023) με την οποία έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για τα ατυχήματα στο σιδηρόδρομο. 

Και ενώ λοιπόν είχαν συμβεί όλα αυτά, με κάθε επίσημο τρόπο, ο ίδιος αυτός ο άνθρωπος που τώρα λέει ότι θέλει και ο ίδιος δικαιοσύνη, έλεγε μία εβδομάδα πριν το έγκλημα στα Τέμπη ότι «είναι ντροπή και ντρέπομαι που θέτετε θέματα ασφαλείας»!

Αυτός λοιπόν ο άνθρωπος ούτε τότε, αλλά, κυρίως, ούτε τώρα φαίνεται να ντρέπεται…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom