Η έρευνα για την αιτία της συντριβής του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι λάθος να γίνονται εικασίες πριν δώσει τα συμπεράσματά της, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ. Άγνωστα παραμένουν προς το παρόν τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου της εταιρείας Azerbaijan Airlines, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Γερουσίας του Καζακστάν. «Καμία από αυτές τις χώρες –ούτε το Αζερμπαϊτζάν, ούτε η Ρωσία ούτε το Καζακστάν– δεν έχει συμφέρον να αποκρύψει πληροφορίες. Όλες οι πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στον κόσμο», σημείωσε ο Ασιμπάγεφ Μόλεν.
Ωστόσο, το φως της δημοσιότητας έχουν δει διάφορα σενάρια για τα αίτια της πτώσης του αεροπλάνου από το οποίο βγήκαν ζωντανοί 29 επιβάτες, που κάθονταν στο πίσω μέρος της ατράκτου, η οποία έμεινε άθικτη.
Το επιβατικό αεροπλάνο Embraer συνετρίβη χθες, Τετάρτη, κοντά στην πόλη Άχταου στο Καζακστάν, στοιχίζοντας τη ζωή σε 38 ανθρώπους, ύστερα από την εκτροπή του από την κανονική του πορεία πάνω από περιοχή της Ρωσίας την οποία πρόσφατα υπερασπίστηκε η Μόσχα από επιθέσεις ουκρανικών μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (drones).
Τα σενάρια για τα αίτια της συντριβής
Πληροφορίες από ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι το αεροσκάφος συγκρούστηκε με ένα κοπάδι πουλιών πριν συντριβεί, αλλά αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί. Οι επιβαίνοντες ήταν κυρίως υπήκοοι του Αζερμπαϊτζάν, αλλά υπήρχαν και μερικοί επιβάτες από τη Ρωσία, το Καζακστάν και το Κιργιστάν.
Το πρακτορείο Reuters αναφέρει πως το αεροπλάνο πιθανόν άλλαξε πορεία στα μισά της πτήσης, πριν συντριβεί, γιατί βρέθηκε εν μέσω επίθεσης με ντρόουν στη νότια Ρωσία.
Μάλιστα, αναφέρει πως γι΄ αυτό το λόγο είχε κλείσει το διεθνές αεροδρόμιο της πρωτεύουσα του Νταγκεστάν, Μαχατσκαλά, που βρίσκεται στο μονοπάτι της μοιραίας πτήσης και είναι το κοντινότερο στο οποίο θα μπορούσε να προσγειωθεί το αεροπλάνο. Κάτι που δεν έκανε και αναγκάστηκε να διασχίσει όλη την Κασπία Θάλασσα και να συντριβεί στην άλλη πλευρά της, στο Καζακστάν.
Το Νταγκεστάν -ρωσική δημοκρατία- έχει ιστορικό δράσης αποσχιστικών και τζιχαντιστικών ομάδων. Μάλιστα, τέλη Σεπτεμβρίου είχαν εξαπολύσει επίθεση με ντρόουν κατά της Τσετσενίας λόγω αντιπαλότητας με το καθεστώς του Καντίρωφ.
Μέχρι στιγμής οι Αρχές τηρούν σιγή ιχθύος και δεν έχουν καν σχολιάσει ούτε τα όσα μεταδίδει το Associated Press πως είναι πιθανόν το αεροπλάνο να κατέπεσε λόγω παρεμβολών στο GPS του.
«75 λεπτά πριν τη συντριβή ακολουθεί μια εντελώς περίεργη πτήση»
Για το θέμα μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» και τη Χριστίνα Βίδου ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «το μεγάλο ερώτημα που υπάρχει είναι το ότι αυτό που ξέρουμε σίγουρα γιατί φαίνεται και από την απόπειρα προσγείωσης, η οποία κατέληξε σε πτώση, αλλά και από καταγεγραμμένα στοιχεία ότι αντιμετώπισε πρόβλημα 75 λεπτά πριν από την προσγείωση[…] το ότι στράφηκε ανατολικά και πέρασε πάνω από την Κασπία, όπου ξαφνικά εμφανίζεται με πρόβλημα να κηρύσσει κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο πιλότος και στη συνέχεια για 75 λεπτά πριν τη συντριβή να ακολουθεί μια πτήση η οποία είναι εντελώς περίεργη, δηλαδή χάνει ύψος και κερδίζει, ανάμεσα στα 3.000 πόδια και σχεδόν στην επιφάνεια της θάλασσας, και η ταχύτητά του φτάνει μέχρι και σχεδόν μηδέν. Βλέπουμε δηλαδή ότι το αεροπλάνο είχε πρόβλημα πολύ νωρίτερα[…]
»Αυτό όμως που ξαφνικά δημιούργησε καινούργια ερωτήματα είναι το εξής: βλέπουμε σκηνές από το πίσω μέρος του αεροπλάνου όπου διακρίνονται περίεργες διατρήσεις στην άτρακτο[…] Πέρασε μέσα από σμήνος πουλιών.
Όπως υπάρχει μία άλλη αναφορά που μιλάει για έκρηξη στο εσωτερικό του αεροπλάνου. Τα ίχνη που βλέπουμε σε ένα βίντεο που εμφανίστηκε μάλλον δεν είναι ίχνη ούτε από το ένα ούτε το άλλο[…] Έχουμε δει αντίστοιχες (τρύπες) ως αποτέλεσμα της εκτόνωσης μίας κεφαλής πυραύλου πολύ κοντά σε ένα αεροπλάνο δηλαδή, υπάρχει και το ενδεχόμενο πολεμικής παρέμβασης σε κάποιο σημείο της πτήσης[…]».
https://www.ertnews.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου