Εγκαταλελειμμένο και κλειστό επί πέντε σχεδόν χρόνια, επανενεργοποιήθηκε ως κατάληψη τον Νοέμβρη του 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών ”
καθώς και άλλων καλλιτεχνών και θεωρητικών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών.
Μετά από έναν περίπου χρόνο πολύπλευρων καλλιτεχνικών και κοινωνικών δράσεων, και αφού μεσολάβησαν δύο απόπειρες της Αστυνομίας να σφραγίσει και να κλείσει το Θέατρο, την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισής του ανέλαβε η εβδομαδιαία ανοιχτή του συνέλευση στην οποία μπορούν να συμμετέχουν ελεύθερα όσοι επιθυμούν.
«Αραχώβης 41»: Ένα αφιέρωμα στους ποιητές των Εξαρχείων και στην «πολιτική ποίηση» της Ελλάδας
Οι τελευταίες δεκαετίες του 20ου αιώνα στιγματίστηκαν από καλλιτεχνικά -ιδιαίτερα μουσικά- κινήματα.
Από τον Μάη του '68 μέχρι και τα 90s η μουσική έγινε μέσο διακίνησης ιδεών, διεκδικήσεων και πεποιθήσεων.
Στην Ελλάδα οι βασικοί εκφραστές αυτού του είδους της μουσικής κατά την εκπνοή του 20ου αιώνα, ήταν ο Νικόλας Άσιμος, ο Παύλος Σιδηρόπουλος και η Κατερίνα Γώγου οι οποίοι στιγμάτισαν με το έργο τους τις επόμενες δεκαετίες και ενέπνευσαν γενιές καλλιτεχνών.
Οι τρεις τους μίλησαν πολλές φορές για το ίδιο θέμα, κοίταξαν προς τη ίδια κατεύθυνση και προς τον ίδιο στόχο αλλά με διαφορετικά λόγια ο καθένας. Ο πρώτος ο πιο παράξενος μίλησε πολλές φορές σατιρικά, ο δεύτερος χρησιμοποίησε στα τραγούδια του πολλές φορές την αδυναμία του - η οποία τελικά τον σκότωσε - και η τρίτη μίλησε αιχμηρά και στα μούτρα όλων όσων πολεμούσε. Αυτοί οι τρεις θα συναντηθούν ξανά σε μία καλοστημένη και προσεγμένη μουσικοποιητική βραδιά.
Μία βραδιά αφιερωμένη στους ποιητές των Εξαρχείων και στην «Πολιτική ποίηση» της Ελλάδας.
Στο πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζονται τραγούδια και κάποια ποιήματα του Νικόλα Άσιμου, του Παύλου Σιδηρόπουλου και της Κατερίνας Γώγου. Στο δεύτερο μέρος, γίνεται αναφορά στη μελοποιημένη ποίηση και κυρίως σε ποιητές συνθέτες το έργο των οποίων έχει κοινωνικοπολιτικό πρόσημο.
Οι ποιητές Κώστας Τριπολίτης, Οδυσσέας Ελύτης, Γιάννης Ρίτσος, Μανώλης Αναγνωστάκης και οι συνθέτες Θάνος Μικρούτσικος, Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Μαρκόπουλος είναι κάποιοι από αυτούς που τιμώνται επί σκηνής στην παράσταση με τίτλο «Αραχώβης 41».
Τα μέλη της παράστασης είναι η Αλίκη Ζωγράφου η οποία τραγουδάει και απαγγέλλει, ο Μανώλης Ρακιντζής που παίζει ακουστική κιθάρα και τραγουδάει, ο Παντελής Λεγάκης που παίζει πιάνο.
Πέμπτη, 24/2, 21:00-"Η Τήνος κατά των ανεμογεννητριών"
Το τοπικό κίνημα "Η Τήνος Κατά των Ανεμογεννητριών" και το οικολογικό δίκτυο Support Earth καλούν την Τσικνοπέμπτη 24/2 (ώρα 21.00) σε εκδήλωση ενημέρωσης και γιορτής των κοινωνικών αντιστάσεων στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ (Ρ. Παλαμήδη 2, Ψυρρή).
Οι κάτοικοι της Τήνου θα μας ενημερώσουν για τον δίκαιο αγώνα προστασίας του νησιού τους από τα καταστροφικά σχέδια των επιχειρηματιών, και θα οργανώσουμε την υπεράσπιση των 100 κατοίκων που σύρονται σε άδικη δίκη με μηνύσεις από την κατασκευαστική εταιρία επειδή πήραν μέρος στις διαμαρτυρίες (!).
Μετά την ενημερωτική ομιλία των κατοίκων της Τήνου θα γιορτάσουμε μαζί τους την αξιοπρέπεια του αγώνα τους με ένα υπέροχο Νησιώτικο γλέντι.
Παίζουν: ο Γιακουμής και ο Γιώργος Γαβράς από την Αμοργό.
Τα έσοδα της βραδιάς θα διατεθούν για τα δικαστικά έξοδα των 100 κατοίκων της Τήνου.
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ 24/2 - ώρα 21.00
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ
(Ρ. Παλαμήδη 2, Ψυρρή)
"Η Τήνος Κατά των Ανεμογεννητριών":
Η κλιματική αλλαγή που έχει χτυπήσει όλο τον πλανήτη είναι μια συνθήκη όπου ήρθε για να παγιωθεί και πλέον θα είναι η κανονικότητα. Ακραίες υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες, καταστροφικές πλημμύρες, καταστροφικές πυρκαγιές που έχουν κάψει εκατομμύρια στρέμματα, με την κυβέρνηση να είναι απλός θεατής και να στέλνει sms μέσω 112 στους πολίτες για την εκκένωση περιοχών και να σχεδιάζει τα επόμενα βήματα με τους επενδυτές.
Ετοιμάζονται να «επενδύσουν» πάνω στα αποκαΐδια, ενώ ο κόσμος κινδυνεύει από τις πλημμύρες και αυτό αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την κοινωνία και την οικονομία. Πουλάνε «πράσινη ανάπτυξη» την ώρα που συνεχίζουν τις εξορύξεις ορυκτών καυσίμων και ρημάζουν βουνοκορφές και νησιά με ανεμογεννήτριες! Αυτό σημαίνει θάνατος και καταστροφή των τοπικών κοινωνιών.
Αν νοιαζόντουσαν για τις ανάγκες του κόσμου, που με την πρώτη πλημμύρα, χιόνια ή καύσωνα κινδυνεύει να μείνει χωρίς ρεύμα, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται στα ύψη εξαιτίας των «νόμων της αγοράς», δεν θα προχωρούσαν στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ.
Στην Τήνο γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει «πράσινη ανάπτυξη» και τον ζήλο της κυβέρνησης να μας την επιβάλει με ΜΑΤ και βία.
Τον Μάιο του 2020 και παρά την έντονη και καθολική αντίδραση των κατοίκων σε αυτές τις πρακτικές επιβολής βίας από την αστυνομία ακόμη και σε αρρώστους, σε ένα τόπο που διαμαρτύρεται σύσσωμα και ειρηνικά, διαπιστώσαμε να επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό το Σεπτέμβριο του 2021. Διμοιρίες των ΜΑΤ και άλλες αστυνομικές δυνάμεις, πάνοπλες δεν δίστασαν να στρέψουν την βία τους σε πολίτες κάθε ηλικίας και άνευ αιτίας.
Ποια ιδιωτική επένδυση μπορεί να υπερβαίνει το δημόσιο συμφέρον και πώς οι δημόσιοι λειτουργοί, αν μπορούμε ακόμη σήμερα να χαρακτηρίζουμε έτσι τα σώματα «ασφαλείας», μπορούν να απαγορεύουν είσοδο και διέλευση πολιτών κατά βούληση;
Αναρωτιόμαστε ακόμη, πώς μπορεί ένας αστυνομικός να προβαίνει σε πράξεις βίας απέναντι σε ειρηνικούς διαδηλωτές που συντεταγμένα και με κάθε συλλογικό και θεσμικό τρόπο έχουν εκδηλώσει την αντίθεσή τους στην υλοποίηση τέτοιων βιομηχανικών πάρκων.
Στην Τήνο, το κράτος όχι μόνο αδιαφορεί για το λαϊκό αίσθημα που έχει εκδηλωθεί ηχηρά ενάντια στη βιομηχανία των αιολικών, αλλά επιστρατεύει και την καταστολή για να επιβάλλει στην τοπική κοινωνία τα συμφέροντα των μεγαλοεπενδυτών και των πολυεθνικών της ενέργειας με τις θυγατρικές τους.
Εξάλλου, η κυβέρνηση με την πρόσφατη ψήφιση του αντιπεριβαλλοντικού νόμου έχει αποδείξει ότι όχι μόνο συστρατεύεται, αλλά και διευκολύνει τους επενδυτές στη ληστρική εκμετάλλευση και τη λεηλασία της φύσης. Ο αγανακτισμένος και μάχιμος τηνιακός λαός ήρθε για πρώτη φορά αντιμέτωπος με μονάδες καταστολής.
Όχι! Δεν είναι εγκληματίες οι κάτοικοι του νησιού που αγωνίζονται για να προφυλάξουν το περιβάλλον. Δεν είναι εγκληματίες για να κατηγορούνται και να διώκονται άνθρωποι που έχουν καταλάβει ότι η «μπίζνα» των ανεμογεννητριών δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια "πράσινη" απάτη.
Η μαζική εγκατάσταση των ανεμογεννητριών στο νησί δεν συνδέεται με τις τοπικές μας ανάγκες. Η ονομαστική παραγωγή όλων των ανεμογεννητριών που είναι πιθανόν να εγκατασταθούν στο νησί, είναι πολλαπλάσια του ρεύματος που καταναλώνουμε.
Από τις εκσκαφές, τα μπαζώματα αλλά και την ίδια την λειτουργία των ανεμογεννητριών υπάρχει ο κίνδυνος, όπως αναφέρει και η σχετική μελέτη του καθηγητή υδρολογίας Γεώργιου Στουρνάρα ειδικά για την γεωλογία της Τήνου, να διαταραχθούν τα υπόγεια και επιφανειακά ύδατα και να καταστραφεί η υδρολογική ισορροπία της περιοχής.
Οι πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή εκτιμάται ότι θα αυξηθούν δραματικά, καθώς έχει αποδειχθεί ότι στην πλειονότητά τους προκαλούνται από το δίκτυο μεσαίας τάσης που συνδέει τα αιολικά πάρκα της περιοχής με το υπόλοιπο δίκτυο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι επενδύσεις τέτοιου τύπου θα ωφελήσουν μόνο τα κέρδη των μεγάλων πολυεθνικών εταιριών αδιαφορώντας για την καταστροφή του περιβάλλοντος και εν προκειμένου για το νησί της Τήνου.
Καταλυτικές θα είναι και οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. ο ήπιος φυσιολατρικός και εναλλακτικός τουρισμός καθώς και πολιτιστικός τουρισμός που αναπτύσσεται τελευταία στην περιοχή θα υποστεί ισχυρότατο πλήγμα, αφού θα αλλάξει η ανθρωπογενής κλίμακα του τοπίου. Το συγκεκριμένο «χειροποίητο» κυκλαδίτικο τοπίο, με τις σημαντικές εναλλαγές του, είναι τόσο ιδιαίτερο που γίνεται ολοένα και πιο διάσημο. Έρευνες έχουν δείξει μείωση στον τουρισμό μετά από τέτοιες επεμβάσεις.
Πριν κάποια χρόνια και μετά από αγώνα πολιτών του νησιού πετύχαμε μια μεγάλη νίκη που επικυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας – αφαιρέθηκαν οι ακαλαίσθητοι πυλώνες υψηλής τάσης που δεν συμβάδιζαν με την φυσιογνωμία του νησιού. Τώρα προωθούνται πολύ μεγαλύτερης κλίμακας επεμβάσεις, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η αντίθετη γνώμη του Τηνιακού λαού, όπως αντανακλάται διαχρονικά σε όλες τις ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. από το 2014 ως και σήμερα.
Τα κέρδη τους είναι πάνω από κάθε οικολογική συνείδηση, τα κέρδη τους είναι πάνω από τον άνθρωπο. Στο βωμό του χρήματος θα κάνουν τα πάντα για να καταστρέψουν ολόκληρες περιοχές, για να τοποθετήσουν αιολικά πάρκα, για να πουλήσουν «πράσινη ανάπτυξη» και να μας κάνουν τη μεγάλη μπαταρία της Ευρώπης.
Κάθε νησί έχει το δικό του πλούτο, έτσι κι η Τήνος συγκεντρώνει ιστορικό, περιβαλλοντικό, καλλιτεχνικό και ανθρώπινο πλούτο. Γιατί θα πρέπει η εικόνα του νησιού μας με αυτή τη φυσική ομορφιά να καταστραφεί με τα βιομηχανικά πάρκα;
__________
"Η Τήνος Κατά των Ανεμογεννητριών"- βρείτε περισσότερες πληροφορίες και πάρτε μέρος στον αγώνα:
Support Earth
Δεύτερος κύκλος παραστάσεων
''Παρασάγγη 10''
Σκηνοθεσία/Σκηνικά & Κοστούμια: Στέβη Λύτρα
Παίζουν:
Πάνος Rancid
Κλεονίκη Κουκοπούλου
Μαρού Προκάκη
Γεωργία Γιαννακούδη
Γιώργος Παπαγεωργίου
Αποστόλης Λάγιος
Νικόλαος Στυλιανός Χανακούλας
Γιώργος Γιάννης
Νικολέτα Κόκκορη
Πηνελόπη Κυρίτση
Μαρία Παπαχριστοδούλου
Βασιλεία Βλάχου
Στάθης Παπαδόπουλος
Χαρά Κανταρέλη
Κεντρικός πυρήνας του έργου είναι ένα παλιό εργοστάσιο στον Πειραιά που μετατράπηκε σε πολυκατοικία και τα δωμάτιά της ενοικιάζονται, κατα κύριο λόγο, σε ανθρώπους χαμηλής τάξης και άσχημης οικονομικής κατάστασης, παρουσιάζοντας την νεοελληνική κοινωνία του ’50 .
Το έργο είναι πολυπρόσωπο και πολυεπίπεδο, περιλαμβάνοντας ένα σύνολο ετερόκλητων και μη , ανθρώπινων χαρακτήρων. Οι περιθωριακοί ήρωες ,τη συμπεριφορά των οποίων καθορίζει όχι τόσο η λογική , αλλά το ένστικτο και η παρόρμηση, κεντρίζουν το ενδιαφέρον του θεατή.
Οι ένοικοι , εγκιβωτισμένοι κυριολεκτικά μέσα στα ασφυκτικά κουτιά-δωμάτια της πολυκατοικίας , εξαναγκασμένοι να διαβιούν σε συνθήκες αφόρητης γειτνίασης , αλληλοεπηρεάζονται σαν τα συγκοινωνούντα δοχεία .
Ταπεινωμένοι στην βαθύτερή τους υπόσταση, δεν φαίνεται τίποτα να τους αποσπά , να τους εξυψώνει ή να τους διαφορίζει, εκτός από τον τρόπο που εισπράττουν τη δυστυχία ή την ευχαρίστηση, που τους αναλογεί στη ζωή.
Σ’ αυτή λοιπόν τη συγκατοίκηση, συμπίπτουν και συνωθούνται άνθρωποι απορριγμένοι, βολεμένοι,κομπιναδόροι, εξαθλιωμένοι μεροκαματιάρηδες, ακαμάτηδες και δικαιούχοι κάθε λογής , χωρίς να έχουν επίγνωση της πτώσης τους , άνθρωποι σε πρωίουσα απαξίωση και φθορά, επιβιώνοντας όπως όπως, σ’ αυτά τα κουτιά-δωμάτια,σε προθανάτια πρόβα, μιας εν σμικρώ νεκρούπολης.
Προγραμματισμένες Παραστάσεις:
Τετάρτη
2,9,16,23 Φεβρουαρίου
10:00μ.μ.
Στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Ρήγα Παλαμήδου 2 Ψυρρή
Διάρκεια Παράστασης: 1 ώρα και 15 λεπτά
Είσοδος: Ελεύθερη συνεισφορά
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 7/2 έως 1/3/2022, στις 21:00, "Επόμενη στάση Ελλάδα" του Θ. Λιούνη
ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΕΛΛΑΔΑ
Μία αλληγορική κωμωδία του Θανάση Λιούνη
Περίληψη:
Πέντε μεγάλες προσωπικότητες, που επηρέασαν τον ελληνισμό και την ιστορία μας, συναντιούνται σε ένα βαγόνι τρένου και συζητούν για την πορεία της Ελλάδας.
Στο έργο θίγονται θέματα όπως η ορθοδοξία, η ιστορία, η τέχνη, η ελευθερία, η επανάσταση και η πολιτική πορεία της χώρας, μέσα από την σκωπτική πένα του συγγραφέα.
Πρωταγωνιστούν:
Δημήτρης Γρηγοριάδης
Φώτης Μιχαηλίδης
Γιώργος Λουρωτός
Σωτήρης Χατζηνικολάου
Θανάσης Λιούνης
Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 7/2 έως 1/3/2022.
Στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή
Ώρα έναρξης: 21:00 μ.μ
Διάρκεια: 100'
Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες