"Εκρηκτική" αύξηση κατά 70,83% κατέγραψαν το 2019 οι καταγγελίες πολιτών για υπερβολικές χρεώσεις από κλήσεις πενταψήφιων τηλεφωνικών αριθμών που αφορούσαν σε υπηρεσίες για τις οποίες δεν είχαν συναινέσει.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η αύξηση αυτή αποτελεί ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018 - Νοέμβριος 2019) φέρνοντας τους καταναλωτές σε κατάσταση αγανάκτησης.
Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του Καταναλωτή ο οποίος ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.
Δείτε αναλυτικά τον παρακάτω πίνακα
Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή να αποστείλει τις θέσεις και τις απόψεις του προς την αρμόδια διεύθυνση για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τα θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών για το έτος 2019.
Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης εξαιτίας των οποίων καταγγέλλονται υπέρογκες χρεώσεις; Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας /περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες ( πχ ψηφοφορία για Eurovision), οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης ( π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ. Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.
Ωστόσο η χρέωση για τη χρήση αυτών υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στον λογαριασμό του χρήστη. Όμως υπάρχουν και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος-του χρήστη. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε τακτική ( όπως εβδομαδιαία , δεκαπενθήμερη, μηνιαία ) ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει η αποστέλλει ο χρήστης.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.
Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες. Για τον λόγο αυτόν οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.
Πάντως σήμερα ο νόμος προβλέπει τη μέγιστη διάρκεια παροχής ΥΠΠ –ανώτατο όριο χρέωσης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις φωνητικών ΥΠΠ και ΥΠΠ μέσω διαδικτύου οφείλουν να διακόπτουν οι πάροχοι αυτόματα τη σύνδεση μετά τη πάροδο 20 λεπτών, ώστε να αποφεύγονται υπερχρεώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο το μηναίο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία (αριθμό) με συνδρομή , εκτός κι εάν έχει δηλωθεί διαφορετικό όριο.
ΤΑ ΝΕΑ 13/1/2020
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", η αύξηση αυτή αποτελεί ρεκόρ σε διάστημα ενός έτους (Νοέμβριος 2018 - Νοέμβριος 2019) φέρνοντας τους καταναλωτές σε κατάσταση αγανάκτησης.
Το μέγεθος του προβλήματος το κατέγραψε ο Συνήγορος του Καταναλωτή ο οποίος ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.
Δείτε αναλυτικά τον παρακάτω πίνακα
Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο Συνήγορος του Καταναλωτή να αποστείλει τις θέσεις και τις απόψεις του προς την αρμόδια διεύθυνση για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς και τα αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για τα θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών για το έτος 2019.
Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης
Τι είναι οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης εξαιτίας των οποίων καταγγέλλονται υπέρογκες χρεώσεις; Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας /περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες ( πχ ψηφοφορία για Eurovision), οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης ( π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ. Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.
Ωστόσο η χρέωση για τη χρήση αυτών υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στον λογαριασμό του χρήστη. Όμως υπάρχουν και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος-του χρήστη. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε τακτική ( όπως εβδομαδιαία , δεκαπενθήμερη, μηνιαία ) ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει η αποστέλλει ο χρήστης.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Όπως αναφέρει η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην καταχωρίζουν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους σε διαδικτυακό τόπο εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρέχεται η υπηρεσία η οποία τους ενδιαφέρει καθώς και το σχετικό κόστος.
Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες. Για τον λόγο αυτόν οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους διαφημιστικής καταχώρισης και να ελέγχουν εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία υπηρεσία που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από ένα SMS κλπ.
Πάντως σήμερα ο νόμος προβλέπει τη μέγιστη διάρκεια παροχής ΥΠΠ –ανώτατο όριο χρέωσης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις φωνητικών ΥΠΠ και ΥΠΠ μέσω διαδικτύου οφείλουν να διακόπτουν οι πάροχοι αυτόματα τη σύνδεση μετά τη πάροδο 20 λεπτών, ώστε να αποφεύγονται υπερχρεώσεις. Στο ίδιο πλαίσιο το μηναίο κόστος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία (αριθμό) με συνδρομή , εκτός κι εάν έχει δηλωθεί διαφορετικό όριο.
ΤΑ ΝΕΑ 13/1/2020
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες