Χίλια τριακόσια κοντέινερ μέσα στα οποία υπήρχαν περισσότεροι από 30.000 τόνοι αστικά απορρίμματα(;) αλλά και ποσότητες με επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα «χάθηκαν»
μυστηριωδώς κατά τη διαδρομή της μεταφοράς τους από τη νότια Ιταλία μέσω Αδριατικής στο Δυρράχιο της Αλβανίας με τελικό πορισμό την ΠΓΔΜ, όπου θα υποβάλλονταν σε επεξεργασία σε σχετικές μονάδες.
Μέσα στα «χαμένα» κοντέινερ υπήρχαν και ποσότητες με επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα.
Στο όλο θέμα εμπλέκεται η ιταλική μαφία και το θέμα απασχολεί ήδη τις εισαγγελικές αρχές της Ιταλίας και της Αλβανίας. Αυτό που καλούνται να διερευνήσουν για να απαντήσουν στα σχετικά ερωτήματα είναι αν τα κοντέινερ «χάθηκαν» στον βυθό της θάλασσας της Αδριατικής ή διοχετεύτηκαν για να «εξαφανιστούν» σε σπηλιές της Αλβανίας, γιατί τα στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές της ΠΓΔΜ δείχνουν ότι δεν πέρασαν ποτέ τα σύνορα της τελευταίας.
Το θέμα φέρεται να τέθηκε, σύμφωνα με αλβανικά όσο και ιταλικά ΜΜΕ, και στο περιθώριο μιας πρόσφατης συνάντησης που είχαν στα Τίρανα ο γενικός εισαγγελέας της Δημοκρατίας της Αλβανίας Αντριάτικ Λιάλα με τον Ιταλό εθνικό εισαγγελέα κατά της μαφίας, Φράνκο Ρομπέρτι.
Τα θέματά τους ήταν το λαθρεμπόριο ναρκωτικών και όπλων, καθώς και η καταπολέμηση της διακίνησης του μαύρου χρήματος, αλλά από κάποια πλευρά μπήκε και αυτό των 1.300 «εξαφανισμένων» κοντέινερ με τα απόβλητα.
Για το τελευταίο στα μέσα της εβδομάδας υπήρξαν σχετικά δημοσιεύματα τόσο στην Ιταλία όσο και στην Αλβανία και στην ΠΓΔΜ, καθώς και πολιτική παρέμβαση από βουλευτές της ιταλικής βουλής που ζητούν να πληροφορηθούν σχετικά, ενώ ο πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα δημοσιοποίησε το θέμα καλώντας τον γενικό εισαγγελέα της Αλβανίας «να ξεκινήσει αμέσως έρευνα για αυτή την ''μπίζνα'' που μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τους Αλβανούς», όπως ανέφερε.
Εσπευσε ακόμη να επιρρίψει ευθύνες στον πρωθυπουργό Εντι Ράμα και την κυβέρνησή του που τον περασμένο Σεπτέμβριο έφεραν και ψήφισαν στην αλβανική βουλή έναν νόμο που επιτρέπει την εισαγωγή αποβλήτων στη χώρα. Εναν νόμο που δίχασε όμως και την κυβερνητική πλειοψηφία και οδήγησε στη συνέχεια κάτω από το βάρος των έντονων αντιδράσεων σε αναδίπλωση.
Σκάνδαλο
Τα στοιχεία που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι τα απορρίμματα-απόβλητα προέρχονταν από την πόλη της Νάπολης και την περιφέρειά της, από την Καμπανία, το Μπάρι και από τους δήμους της περιοχής, μέχρι και την επαρχία της Ιμπέρια.
Στην περιοχή της ευρύτερης περιοχής της Νάπολης και σχεδόν ολόκληρη την Καμπανία με πληθυσμό κοντά στα 6 εκατ. άτομα, από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας είναι σε εξέλιξη το μεγάλο σκάνδαλο των απορριμμάτων-αποβλήτων, μια υπόθεση στην οποία εμπλέκεται η καμόρα-μαφία, αποκομίζοντας δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Ιταλός εθνικός εισαγγελέας κατά της μαφίας, Φράνκο Ρομπέρτι, και ο γενικός εισαγγελέας της Δημοκρατίας της Αλβανίας, Αντριάτικ Λιάλα, σε παλαιότερη συνάντησή τους στα Τίρανα.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση φέρεται τη διακίνηση των απορριμμάτων-αποβλήτων με τελικό προορισμό την ΠΓΔΜ να είχε αναλάβει μια τέτοια εταιρεία που ελεγχόταν από τη μαφία.
Η συμφωνία, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν, φέρεται να υπογράφηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ακόμη δεν είχε περάσει ο σχετικός νόμος στην αλβανική βουλή που επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων με απόβλητα στην Αλβανία.
Η φόρτωση των κοντέινερ σε πλοία φέρεται να γινόταν από το λιμάνι Τζόια Τάουρο της Καλαβρίας που βρίσκεται αρκετά νοτιότερα της Νάπολης.
Τα φορτία έφταναν στο Δυρράχιο και με φορτηγά αυτοκίνητα τα κοντέινερ, το καθένα με φορτίο 22 τόνων απορριμμάτων-αποβλήτων, θα κατέληγαν στην ΠΓΔΜ μέσω της μεθοριακής διάβασης Κάφε Θάνε στην περιοχή της Οχρίδας στα νότια.
Από τα επίσημα στοιχεία στα χαρτιά εφέρετο το 2016 να διοχετεύτηκαν στην ΠΓΔΜ μέσω της μεθοριακής διάβασης του Κάφε Θάνε 2.604 κοντέινερ. Από τη διασταύρωση των στοιχείων του τελωνείου της τελευταίας προέκυψε ότι τα κοντέινερ που πέρασαν τα σύνορα με προορισμό την ΠΓΔΜ ήταν μόνο 1.140.
Τα «εξαφανισμένα» κοντέινερ ανέρχονται από τα στοιχεία αυτά σε 1.464, αλλά περιέργως στα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας γίνεται λόγος για 1.300.
Τα ερωτηματικά που διατυπώνονται είναι για το πού και πώς «εξαφανίσθηκαν» τα 1.300 ή 1.464 κοντέινερ, αφού σύμφωνα με τις αρχές της ΠΓΔΜ δεν έφτασαν ποτέ εκεί. Τα ερωτήματα είναι πολλά. Φορτώθηκαν πράγματι στο λιμάνι Τζόια Τάουρο της Καλαβρίας ή αυτό έγινε μόνο στα χαρτιά;
Μήπως φρόντισαν να τα εξαφανίσουν στα βάθη της θάλασσας της Αδριατικής και τα χαρτιά που δείχνουν ότι έφτασαν και ξεφορτώθηκαν στο Δυρράχιο δεν είναι πραγματικά; 'Η μήπως έφτασαν στο αλβανικό έδαφος για να καταλήξουν σε σπηλιές και στοές, φυσικές ή κατασκευασμένες από την εποχή του Χότζα, για να ταφούν εκεί;
ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
Οι πληροφορίες από την ΠΓΔΜ αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα άνδρες της Guardia di Finanza -της γνωστής φορολογικής αστυνομίας της Ιταλίας- μαζί με υπαλλήλους των πρεσβειών της Ιταλίας και της Αλβανίας βρίσκονταν και ερευνούσαν το όλο θέμα στα Σκόπια.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ
http://www.ethnos.gr
μυστηριωδώς κατά τη διαδρομή της μεταφοράς τους από τη νότια Ιταλία μέσω Αδριατικής στο Δυρράχιο της Αλβανίας με τελικό πορισμό την ΠΓΔΜ, όπου θα υποβάλλονταν σε επεξεργασία σε σχετικές μονάδες.
Μέσα στα «χαμένα» κοντέινερ υπήρχαν και ποσότητες με επικίνδυνα βιομηχανικά απόβλητα.
Στο όλο θέμα εμπλέκεται η ιταλική μαφία και το θέμα απασχολεί ήδη τις εισαγγελικές αρχές της Ιταλίας και της Αλβανίας. Αυτό που καλούνται να διερευνήσουν για να απαντήσουν στα σχετικά ερωτήματα είναι αν τα κοντέινερ «χάθηκαν» στον βυθό της θάλασσας της Αδριατικής ή διοχετεύτηκαν για να «εξαφανιστούν» σε σπηλιές της Αλβανίας, γιατί τα στοιχεία από τις τελωνειακές αρχές της ΠΓΔΜ δείχνουν ότι δεν πέρασαν ποτέ τα σύνορα της τελευταίας.
Το θέμα φέρεται να τέθηκε, σύμφωνα με αλβανικά όσο και ιταλικά ΜΜΕ, και στο περιθώριο μιας πρόσφατης συνάντησης που είχαν στα Τίρανα ο γενικός εισαγγελέας της Δημοκρατίας της Αλβανίας Αντριάτικ Λιάλα με τον Ιταλό εθνικό εισαγγελέα κατά της μαφίας, Φράνκο Ρομπέρτι.
Τα θέματά τους ήταν το λαθρεμπόριο ναρκωτικών και όπλων, καθώς και η καταπολέμηση της διακίνησης του μαύρου χρήματος, αλλά από κάποια πλευρά μπήκε και αυτό των 1.300 «εξαφανισμένων» κοντέινερ με τα απόβλητα.
Για το τελευταίο στα μέσα της εβδομάδας υπήρξαν σχετικά δημοσιεύματα τόσο στην Ιταλία όσο και στην Αλβανία και στην ΠΓΔΜ, καθώς και πολιτική παρέμβαση από βουλευτές της ιταλικής βουλής που ζητούν να πληροφορηθούν σχετικά, ενώ ο πρώην πρόεδρος και πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαλί Μπερίσα δημοσιοποίησε το θέμα καλώντας τον γενικό εισαγγελέα της Αλβανίας «να ξεκινήσει αμέσως έρευνα για αυτή την ''μπίζνα'' που μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τους Αλβανούς», όπως ανέφερε.
Εσπευσε ακόμη να επιρρίψει ευθύνες στον πρωθυπουργό Εντι Ράμα και την κυβέρνησή του που τον περασμένο Σεπτέμβριο έφεραν και ψήφισαν στην αλβανική βουλή έναν νόμο που επιτρέπει την εισαγωγή αποβλήτων στη χώρα. Εναν νόμο που δίχασε όμως και την κυβερνητική πλειοψηφία και οδήγησε στη συνέχεια κάτω από το βάρος των έντονων αντιδράσεων σε αναδίπλωση.
Σκάνδαλο
Τα στοιχεία που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι τα απορρίμματα-απόβλητα προέρχονταν από την πόλη της Νάπολης και την περιφέρειά της, από την Καμπανία, το Μπάρι και από τους δήμους της περιοχής, μέχρι και την επαρχία της Ιμπέρια.
Στην περιοχή της ευρύτερης περιοχής της Νάπολης και σχεδόν ολόκληρη την Καμπανία με πληθυσμό κοντά στα 6 εκατ. άτομα, από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας είναι σε εξέλιξη το μεγάλο σκάνδαλο των απορριμμάτων-αποβλήτων, μια υπόθεση στην οποία εμπλέκεται η καμόρα-μαφία, αποκομίζοντας δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Ιταλός εθνικός εισαγγελέας κατά της μαφίας, Φράνκο Ρομπέρτι, και ο γενικός εισαγγελέας της Δημοκρατίας της Αλβανίας, Αντριάτικ Λιάλα, σε παλαιότερη συνάντησή τους στα Τίρανα.
Και στη συγκεκριμένη περίπτωση φέρεται τη διακίνηση των απορριμμάτων-αποβλήτων με τελικό προορισμό την ΠΓΔΜ να είχε αναλάβει μια τέτοια εταιρεία που ελεγχόταν από τη μαφία.
Η συμφωνία, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν, φέρεται να υπογράφηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ακόμη δεν είχε περάσει ο σχετικός νόμος στην αλβανική βουλή που επιτρέπει τη διέλευση οχημάτων με απόβλητα στην Αλβανία.
Η φόρτωση των κοντέινερ σε πλοία φέρεται να γινόταν από το λιμάνι Τζόια Τάουρο της Καλαβρίας που βρίσκεται αρκετά νοτιότερα της Νάπολης.
Τα φορτία έφταναν στο Δυρράχιο και με φορτηγά αυτοκίνητα τα κοντέινερ, το καθένα με φορτίο 22 τόνων απορριμμάτων-αποβλήτων, θα κατέληγαν στην ΠΓΔΜ μέσω της μεθοριακής διάβασης Κάφε Θάνε στην περιοχή της Οχρίδας στα νότια.
Από τα επίσημα στοιχεία στα χαρτιά εφέρετο το 2016 να διοχετεύτηκαν στην ΠΓΔΜ μέσω της μεθοριακής διάβασης του Κάφε Θάνε 2.604 κοντέινερ. Από τη διασταύρωση των στοιχείων του τελωνείου της τελευταίας προέκυψε ότι τα κοντέινερ που πέρασαν τα σύνορα με προορισμό την ΠΓΔΜ ήταν μόνο 1.140.
Τα «εξαφανισμένα» κοντέινερ ανέρχονται από τα στοιχεία αυτά σε 1.464, αλλά περιέργως στα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας γίνεται λόγος για 1.300.
Τα ερωτηματικά που διατυπώνονται είναι για το πού και πώς «εξαφανίσθηκαν» τα 1.300 ή 1.464 κοντέινερ, αφού σύμφωνα με τις αρχές της ΠΓΔΜ δεν έφτασαν ποτέ εκεί. Τα ερωτήματα είναι πολλά. Φορτώθηκαν πράγματι στο λιμάνι Τζόια Τάουρο της Καλαβρίας ή αυτό έγινε μόνο στα χαρτιά;
Μήπως φρόντισαν να τα εξαφανίσουν στα βάθη της θάλασσας της Αδριατικής και τα χαρτιά που δείχνουν ότι έφτασαν και ξεφορτώθηκαν στο Δυρράχιο δεν είναι πραγματικά; 'Η μήπως έφτασαν στο αλβανικό έδαφος για να καταλήξουν σε σπηλιές και στοές, φυσικές ή κατασκευασμένες από την εποχή του Χότζα, για να ταφούν εκεί;
ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ
Οι πληροφορίες από την ΠΓΔΜ αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα άνδρες της Guardia di Finanza -της γνωστής φορολογικής αστυνομίας της Ιταλίας- μαζί με υπαλλήλους των πρεσβειών της Ιταλίας και της Αλβανίας βρίσκονταν και ερευνούσαν το όλο θέμα στα Σκόπια.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ
http://www.ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες