Κυριακή 2 Ιουλίου 2023

ΒΑΘΑΙΝΕΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ: Ολα τα λιμάνια της χώρας στα «χέρια» των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ


Μέρα δεν άφησαν να πάει χαμένη ΗΠΑ, κυβέρνηση και τα κόμματα του ευρωατλαντισμού στην πορεία μετατροπής ολόκληρης της χώρας σε «αμερικανικό έδαφος» για διεκπεραίωση στρατιωτικού υλικού προς τη συνοριογραμμή με τη Ρωσία. 

Θέμα που διόλου τυχαία, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Κωνσταντοπούλου, νεοναζί δεν είπαν κιχ στις κοκορομαχίες τους την προεκλογική περίοδο, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική τους σύμπλευση στις βασικές προτεραιότητες της ντόπιας αστικής τάξης.

Πάνω σε αυτή την κοινή βάση, ήδη από την επομένη των εκλογών, Δευτέρα 26 του μήνα, με δεδομένη τη νέα κυβέρνηση, τις εγγυήσεις της περί «σταθερότητας» και τη σύμπλευση των άλλων αστικών δυνάμεων, οι Αμερικανοί κάλεσαν από την «αγορά» επιχειρήσεις να στείλουν τις προσφορές τους το αργότερο έως τις 26 Ιούλη, προκειμένου σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Καβάλα αλλά και άλλα λιμάνια της χώρας να οριστεί ανάδοχος και να προχωρήσουν μια σειρά εργασίες και υποδομές ώστε οι Αμερικανοί να τα εκμεταλλευτούν τουλάχιστον έως το 2029 για προώθηση στρατιωτικών τους φορτίων και πολεμοφοδίων προς Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ενόσω κλιμακώνονται οι ιμπεριαλιστικές κόντρες για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.

Κι αυτό έχοντας λυμένα τα χέρια μέσα από διαδικασίες όπως ο περιλάλητος Στρατηγικός Διάλογος μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών (ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και συνεχίζεται πλέον επί ΝΔ), και οι δύο «επικαιροποιήσεις» της Συμφωνίας για τις Βάσεις (όπως συζητήθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, ψηφίστηκαν και εφαρμόζονται επί ΝΔ), μετατρέποντας ολόκληρη τη χώρα σε προμαχώνα των Ευρωατλαντικών.


Από τα έγγραφα των Αμερικανών για τους τύπους πλοίων που θέλουν να απλώσουν σε όλα τα λιμάνια της χώρας, ξεφορτώνοντας πολεμοφόδια για διεκπεραίωση προς τη συνοριογραμμή με τη Ρωσία

Θυμίζουμε, το αρχικό σχέδιο είχε αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης» ήδη από τις 4 Φλεβάρη 2023. Συγκεκριμένα, ότι οι Αμερικανοί, και ειδικότερα το 839 Τάγμα Μεταφορών (TC Det Eastern Med-Greece Detachment, με χώρες ευθύνης Ελλάδα, Τουρκία και Ιταλία), αναζητούν στην «αγορά» εταιρείες που θα τους παρέχουν «φορτοεκφορτωτικές και άλλες συναφείς υπηρεσίες σε τερματικούς σταθμούς λιμένων» (Stevedoring and Related Terminal Services - S&RTS) στα προαναφερόμενα 5 λιμάνια, με περίοδο συμβολαίων από 16/12/2023 έως 15/12/2028 (συν δυνατότητα εξάμηνης παράτασης, έως τις 15/6/2029), βάζοντάς τα, φυσικά, στο στόχαστρο αντίπαλων ιμπεριαλιστικών κέντρων.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία που δημοσιοποιεί σήμερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί τάζουν κατ' έτος 42.000 δολ. συν 21.000 δολ. για την εξάμηνη παράταση, με το συνολικό κόστος συμβολαίου να φτάνει, και για 5 λιμάνια για πεντέμισι χρόνια εκμετάλλευσης, τα 1.143.750 δολάρια.

Επιπλέον, ενώ ο αρχικός σχεδιασμός τους ήταν «μόνο» για τα 5 λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος, Καβάλα), τώρα στα σχετικά τους έγραφα κάνουν λόγο και για «άλλους καθορισμένους δευτερεύοντες θαλάσσιους λιμένες ανάλογα με τις ανάγκες σε όλη την Ελλάδα» («other designated secondary seaports as needed throughout Greece»).

Αλλωστε, ήδη από την προηγούμενη θητεία της ΝΔ, το γιγαντιαίο πλοίο υποστήριξης των Αμερικανών «USS Hershel "Woody" Williams» (έχει ως βάση του τη Σούδα, επιχειρεί στη ζώνη ευθύνης του 6ου Στόλου, κύρια στις αφρικανικές ακτές) έδεσε στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας για να πραγματοποιήσει εργασίες προγραμματισμένης συντήρησης, δείχνοντας από τότε τα σχέδιά τους για μετατροπή ολόκληρης της χώρας σε βάση υποστήριξης των ΑμερικανοΝΑΤΟικών.

Συνεχείς διεκπεραιώσεις 365 μέρες τον χρόνο

Σε κάθε περίπτωση οι Αμερικανοί κάνουν σαφές ότι «οι υπηρεσίες S&RTS θα καλύπτουν όλο το φάσμα της διαχείρισης στρατιωτικού φορτίου των ΗΠΑ (π.χ. εμπορευματοκιβώτια, οχήματα, φορτηγά και αεροσκάφη περιστροφικών ή σταθερών πτερυγίων) που διεκπεραιώνονται μέσω των καθορισμένων λιμένων. 

Επιχειρησιακά καθήκοντα θα περιλαμβάνουν, αλλά δεν θα περιορίζονται, σε όλες τις υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης που απαιτούνται για τη φόρτωση και εκφόρτωση πλοίων, φορτηγών και σιδηροδρομικών συρμών», διευκρινίζουν οι Αμερικανοί, κάνοντας καθαρό ότι εκτός των λιμανιών, βάζουν πόδι και στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο όπου αυτό τους χρειάζεται, όπως γίνεται άλλωστε ήδη π.χ. στην Αλεξανδρούπολη, όποτε ξεφορτώνει εκεί πλοίο τους, και ακολούθως σε συντονισμό με το Λιμενικό, την Αστυνομία και τον Στρατό Ξηράς ξεκινά η διεκπεραίωση φορτίων προς Βουλγαρία και βορειότερα μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου του Εβρου. 

Αλλωστε, και σε άλλο σημείο των εγγράφων τους αναφέρεται ότι όποτε ζητηθεί «ο ανάδοχος θα φροντίσει για την εσωτερική μεταφορά στρατιωτικού φορτίου από/προς τις υποστηριζόμενες από την παρούσα σύμβαση πόλεις - λιμάνια (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα), προς/από διάφορες τοποθεσίες με βάση τις απαιτήσεις της αποστολής», π.χ. από τον Βόλο στο Στεφανοβίκειο όπου αναπτύσσουν ελικόπτερά τους.


Θα δουλεύουν, δε, νυχθημερόν καθώς «ο ανάδοχος ενδέχεται να υποχρεωθεί να εκτελεί ταυτόχρονα υπηρεσίες στα αναφερόμενα λιμάνια 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες τη βδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο», όπως ξεκαθαρίζεται ευθύς εξαρχής, δίνοντας μια ιδέα του φόρτου εργασίας, το τι σκοπεύουν να περάσουν από εδώ, σε υποστήριξη των στρατευμάτων τους. 

Αλλωστε, δίνουν ως ωράρια Δευτέρα έως Κυριακή (συμπεριλαμβανομένου Σαββατοκύριακου), πρωινή βάρδια 07.30 - 14.30, απογευματινή βάρδια 15.00 - 22.00, νυχτερινή 22.00 - 05.00, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι «όταν το υπαγορεύσουν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις, οι ώρες βάρδιας ανά ημέρα εργασίας θα είναι ευέλικτες έως και 12 ώρες (δηλαδή, από τις 07.00 έως τις 19.00, ενώ οι ώρες της νυχτερινής βάρδιας θα είναι από τις 19.00 έως τις 07.00).

Οι «υπηρεσίες» για τις οποίες θα δεσμευτεί κάθε πάροχος «περιλαμβάνουν την ικανότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα πολλαπλά σκάφη και καταστρώματα, σε οποιονδήποτε από τους κύριους θαλάσσιους λιμένες, π.χ. Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλος και Καβάλα. 

Ο ανάδοχος θα είναι επίσης υπεύθυνος για την παροχή άλλων υπηρεσιών σε κάθε λιμάνι/τερματικό σταθμό στην Περιοχή Ευθύνης» (Ελλάδα), ενώ «θα χειρίζεται όλες τις κατηγορίες εφοδίων που περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα έως 150.000 λίβρες, όπλα, πυρομαχικά και εκρηκτικά (AA&E) και επικίνδυνα υλικά (hazardous materials)» κ.λπ.

Φράχτες, συρματοπλέγματα, κράτος εν κράτει

Κι επειδή όλα αυτά είναι πολύ ...ευαίσθητα ζητήματα, παίρνουν τα μέτρα τους. Σε ειδική ενότητα για την «ασφάλεια» τονίζουν ότι αφορά την προστασία π.χ. από «βανδαλισμούς και τρομοκρατία» (έννοιες - λάστιχο στα χέρια τους, που περιλαμβάνουν και την πάλη του λαϊκού κινήματος απέναντι στους σχεδιασμούς τους) με μέτρα που μεταξύ άλλων «έχουν σχεδιαστεί για την άρνηση της μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και πόρους για την προστασία του προσωπικού και της ιδιοκτησίας από ζημιές». 

Προσδιορίζουν, δε, ως μέτρα τη «χρήση κοντέινερς για στήσιμο περιμετρικού τείχους, τσιμεντένια φράγματα, περιφράξεις, κλειδαριές ή συμβεβλημένο προσωπικό ασφαλείας».

Μάλιστα, έχουν ολόκληρο σχέδιο απομόνωσης των χώρων που θα καταλάβουν στα λιμάνια. Διαβάζουμε: «Ο ανάδοχος κατόπιν αιτήματος (των Αμερικανών) θα παράσχει κοντέινερ ύψους τουλάχιστον 20 ποδών για την κατασκευή περιμετρικού τείχους ασφαλείας για χρήση σε κάθε κύρια/δευτερεύουσα πύλη όταν παραγγελθεί/χρειαστεί. 

Τα εμπορευματοκιβώτια τοποθετούνται από άκρη σε άκρη και με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχεται 100% αδιάσπαστος χώρος μεταξύ κάθε εμπορευματοκιβωτίου με μία μόνο είσοδο και έξοδο που να καλύπτει ολόκληρη την ακτίνα της καθορισμένης περιοχής εργασίας».

Επιπρόσθετα, κατ' απαίτηση των Αμερικανών, «ο Ανάδοχος θα παρέχει περίφραξη ασφαλείας» με φράκτη ύψους τουλάχιστον 3 μέτρων «και επιστρωμένο με συρματόπλεγμα (αν χρειάζεται)», τονίζοντας ότι θα πρέπει να αντέχει και σε απόπειρες «εισβολής» και οπωσδήποτε «να ασφαλίζει ολόκληρη την καθορισμένη περιοχή», ενώ σε κάθε περίπτωση «η περίφραξη θα χρησιμοποιείται για να διαχωρίζεται όλο το φορτίο της USG (η κυβέρνηση των ΗΠΑ) από οποιοδήποτε άλλο εμπορικό φορτίο που τοποθετείται σε καθορισμένη εγκατάσταση ή περιοχή λιμένα», όπως σημειώνεται, κάνοντας και σε αυτήν την περίπτωση καθαρό ότι οι Αμερικανοί - με λυμένα τα χέρια από τις συμφωνίες με ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ - βλέπουν τα λιμάνια της χώρας τους ως έδαφός τους, όπου θα απομονώνουν ζώνες και θα κάνουν ό,τι θέλουν.

Εξάλλου, υπάρχει και ειδική ρήτρα για την «Ασφάλεια Στρατιωτικών Αεροσκαφών ή Εξειδικευμένου Φορτίου», όπου «ο Ανάδοχος, κατόπιν αιτήματος της USG, μπορεί να κληθεί να παράσχει πρόσθετη ασφάλεια», οπότε «θα πρέπει να τίθενται αεροσκάφη ή εξειδικευμένα οχήματα υπό συνεχή επιτήρηση». Αλλωστε, ήδη π.χ. από την Αλεξανδρούπολη έχουν περάσει εκατοντάδες ελικόπτερα και ερπυστριοφόρα ή τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα μεγάλης γι' αυτούς αξίας.

Επιτήρηση, χαφιεδισμός, τρομοκρατία

Στο μεταξύ, σε μια παράγραφο που βρωμοκοπά την ανεξέλεγκτη δράση μυστικών υπηρεσιών, κρατικών και παρακρατικών μηχανισμών παρακολούθησης, καταστολής και χαφιεδισμού, και με τίτλο «Επιβολή Νόμου/Αντικατασκοπεία», ορίζεται ότι «σε περίπτωση γνωστής ή πιθανής εισβολής, ο ανάδοχος θα συναινέσει στις απαιτήσεις της Αντικατασκοπείας ή της αρμόδιας Υπηρεσίας Εφαρμογής του Νόμου να εφαρμόσει εργαλεία εγκληματολογικής ανάλυσης στα συστήματα πληροφοριών του αναδόχου που επλήγησαν από την εισβολή, συμπεριλαμβανομένων συστημάτων παρακολούθησης, συστημάτων απεικόνισης και κάθε άλλη τεχνική που η Υπηρεσία θέλει να εφαρμόσει προκειμένου να αναλύσει αποτελεσματικά την εισβολή». Αλλωστε, «τίποτα μέσα στο συμβόλαιο δεν θα περιορίσει τη δυνατότητα επιβολής του νόμου ή δραστηριότητες αντικατασκοπείας, ή άλλες δραστηριότητες προς το συμφέρον της USG», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Αλλά και «αν η (αμερικανική) κυβέρνηση ειδοποιήσει τον Ανάδοχο ότι η απασχόληση οποιουδήποτε υπαλλήλου του είναι επιζήμια για τα συμφέροντα ή θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ΗΠΑ, ο Ανάδοχος θα απομακρύνει και θα αποκλείσει αυτό το άτομο από στρατιωτικές επιχειρήσεις» (όλα όσα θα γίνονται δηλαδή στον ...αμερικανικό τομέα του εκάστοτε λιμένα) και «θα προβεί σε οποιεσδήποτε αλλαγές είναι απαραίτητες στους διορισμούς». 

Ορος που μπαίνει από τους Αμερικανούς ώστε να διασφαλίσουν ότι θα έχουν προσωπικό απόλυτα υποταγμένο στις διαταγές τους, χώρια την παρακολούθηση και το φακέλωμα από πλευράς τους σε βάρος των εργαζομένων.

Αλλωστε, σε αναζήτηση ...συνεργάσιμων μεταξύ του προσωπικού, οι Αμερικανοί βάζουν κι άλλη μία ρήτρα, ότι «τα άτομα που απασχολούνται από την κυβέρνηση θα αναφέρουν περιστατικά που σχετίζονται με απειλές, δείκτες συμπεριφοράς και άλλα θέματα ενδιαφέροντος της Αντικατασκοπείας (CI) στον Υπεύθυνο Ασφάλειας Εγκαταστάσεων, στο πλησιέστερο στρατιωτικό γραφείο CI, στο FBI, ή στην Υπηρεσία Αμυντικής Αντικατασκοπείας και Ασφάλειας (Defense Counterintelligence and Security Agency)»...

https://www.rizospastis.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες