Παρασκευή 7 Απριλίου 2023

Golden Boys: Ζαλίζουν οι ετήσιες απολαβές τους

Τι αποζημίωση για το 2022 θα λάβουν οι CEO της Stellantis, Morgan Stanley, JP Morgan και Solomon

Ποσό μέχρι και 365 φορές μεγαλύτερο από την ετήσια αμοιβή ενός μέσου υπαλλήλου στις ΗΠΑ έλαβε συνολικά μέσα σε ένα έτος ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, καθώς αυτό φτάνει τα 24,8 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την κατάθεση της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

«Ζαλίζουν» τα ποσά των ετήσιων αμοιβών που λαμβάνουν οι CEO μεγάλων τραπεζών και ομίλων, αφού αυτά ανέρχονται πολλές φορές σε περισσότερα από 25 εκατομμύρια δολάρια ενώ κατά περιπτώσεις ξεπερνούν μέχρι και τα 50 εκατ. δολάρια. Οι επονομαζόμενοι και «Golden Boys» ανταποκρίνονται στο… ψευδώνυμό τους.

Μεγαλύτερο ίλιγγο προκαλεί η αμοιβή του CEO της Morgan Stanley, καθώς η συνολική αποζημίωση του Τζέιμς Γκόρμαν, αυξήθηκε σχεδόν 13% σε 39,4 εκατομμύρια δολάρια το 2022 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η αναλογία της αμοιβής του προς τη διάμεση αμοιβή ενός υπαλλήλου για το 2022 ήταν 274 προς 1, έναντι 255 προς 1 το 2021.

Η συνολική αποζημίωση του διευθύνοντος συμβούλου της JPMorgan Chase, Tζέιμς Ντίμον για το 2022 παρέμεινε αμετάβλητη στα 34,5 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Τζέιμι Ντίμον

Η Goldman Sachs Group μείωσε την αμοιβή του διευθύνοντος συμβούλου της Ντέιβιντ Σόλομον κατά 29% σε 25 εκατομμύρια δολάρια για το 2022.

Πάντως, η Stellantis ωστόσο πλήρωσε περισσότερα χρήματα πέρυσι στον Μάικ Μάνλεϊ, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Fiat Chrysler Automobiles, στο πλαίσιο μιας συμφωνίας πριν από τη συγχώνευση με την Peugeot που κατασκευάζει τον όμιλο PSA, η οποία δημιούργησε τη Stellantis το 2021.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στη Stellantis ανήκουν, μεταξύ άλλων, οι μάρκες Jeep, Ram, Chrysler, Dodge και Fiat. Έτσι, σύμφωνα με το ετήσιο αρχείο της SEC, ο Mάνλει, ο οποίος αποσύρθηκε από επικεφαλής της Stellantis στην Αμερική τον Νοέμβριο του 2021 για να γίνει CEO της AutoNation, αμείφθηκε με 54,1 εκατομμύρια δολάρια.

Η ακτινογραφία των αποζημιώσεων

Στην αίτηση σημειώνεται ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε την πληρωμή τον Μάρτιο του 2022 και ότι το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis δεν έλαβε καμία απόφαση το 2022 «καθώς οι παραπάνω πληρωμές ήταν συμβατικά απαιτητές βάσει συμφωνίας που είχε συναφθεί πριν από τη συγχώνευση».

Το ποσό περιλαμβάνει 1,5 εκατ. δολάρια ως βραβείο διατήρησης, 45 εκατ. δολάρια για την αξία σε μετρητά που σχετίζεται με την ταχύτερη κατοχύρωση του προγράμματος κινήτρων του και 7,6 εκατ. δολάρια ως «βραβείο αναγνώρισης» για τον ρόλο του κατά τη διάρκεια και μετά τη συγχώνευση.

Όσον αφορά τον Ταβάρες, η αποζημίωσή του περιλαμβάνει βασικό μισθό 2,1 εκατ. δολάρια, κίνητρα αξίας 20,2 εκατ. δολαρίων, συνταξιοδοτικές εισφορές 2,5 εκατ. δολάρια και περισσότερα από 15.000 δολάρια σε πρόσθετες παροχές, οι οποίες αφορούν μεταφορές, φορολογικές υπηρεσίες και ασφάλιστρα.

                                                      Ο Κάρλος Ταβάρες

Η συνολική αμοιβή του Γκόρμαν για το 2022 περιλαμβάνει βασικό μισθό 1,5 εκατ. δολάρια, μπόνους σε μετρητά 7,5 εκατ. δολάρια και απολαβές μετοχών 30,4 εκατ. δολάρια.

Η συνολική αποζημίωση του Ντίμον περιλαμβάνει ετήσιο βασικό μισθό ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων και αμοιβή κινήτρων βάσει επιδόσεων ύψους 33 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας ο Ντίμον δεν έλαβε ούτε θα λάβει κάποιο επιπλέον μπόνους.

Η αμοιβή του Σόλομον περιλαμβάνει βασικό μισθό 2 εκατ. δολάρια, μπόνους 6,9 εκατ. δολάρια σε μετρητά και 16,1 εκατ. δολάρια σε μετοχές με περιορισμούς. Το 2021 έλαβε συνολική αποζημίωση 35 εκατ. δολάρια.

Πηγή: ot.gr

https://www.newsit.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες