Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023

Δίνουν και παίρνουν οι ιδιωτικοποιήσεις για περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς

Στον Προκοπίου τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και στον όμιλο Grimaldi το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Δύο ακόμα κρίκοι στη μακρά αλυσίδα των ιδιωτικοποιήσεων της κυβέρνησης της ΝΔ, που εντάσσονται στην πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση της «δράσης» των επενδυτών η οποία θυσιάζει στον βωμό της κερδοφορίας τους κάθε λαϊκή ανάγκη, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή, προστέθηκαν χτες: Το νομοσχέδιο που αφορά την παράδοση και επίσημα πια των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστικό Ομιλο Γ. Προκοπίου, και το δεύτερο την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας στον εφοπλιστικό όμιλο «Grimaldi».

Οσον αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, χτες, έπεσαν οι τελικές υπογραφές σε μια ...«σεμνή τελετή» στο υπουργείο Οικονομικών, για να περάσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία στον Ομιλο Προκοπίου.

Η κυβέρνηση, σπεύδοντας να κάνει δεκτές τις αξιώσεις του επιχειρηματικού ομίλου, του παρέδωσε το ναυπηγείο «καθαρό» από εργαζόμενους, καθώς έχουν όλοι απολυθεί, και από χρέη. Επιπλέον, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, «προκειμένου να υπάρξει μεγιστοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος και διασφάλιση της λειτουργικής συνέχειας της επιχείρησης στο καθεστώς της Ειδικής Διαχείρισης (...) το υπουργείο Οικονομικών, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, προχώρησε σε νομοθετικό, διοικητικό και πολιτικό επίπεδο στην επίλυση σειράς ζητημάτων (...)». Υπενθύμισε δε ότι «επιπλέον, πρόσφατα, νομοθετήθηκε πλέγμα διατάξεων το οποίο ρυθμίζει ζητήματα αιγιαλού, χωροθετήσεων και υπαγωγής σε καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης».

Για τη μεγιστοποίηση του «επενδυτικού ενδιαφέροντος», δηλαδή για να εισέλθει ο νέος «σωτήρας» επενδυτής στο ναυπηγείο, πετάχτηκαν έξω όλοι οι εργαζόμενοι και μάλιστα χωρίς όλα όσα τους οφείλονται. Ενώ επιπλέον θα του δοθεί το ελεύθερο να επεκτείνει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και πέραν των ναυπηγικών και συγκεκριμένα για εγκατάσταση σταθμού LNG και την ηλεκτροπαραγωγή μέσω αυτού του καυσίμου, ξεσηκώνοντας όλο τον λαό της περιοχής στο πόδι, ο οποίος βλέπει να αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο κίνδυνος για ένα Βιομηχανικό Ατύχημα Μεγάλης Εκτασης, αφού η εγκατάσταση του σταθμού θα γειτνιάζει με πολλές επικίνδυνες βιομηχανικές εγκαταστάσεις (διυλιστήρια, υγραέρια, χημική βιομηχανία, δραστηριότητα πλοίων μεταφοράς πετρελαιοειδών και άλλα είδη υδρογονανθράκων κ.ά.).

Να σημειωθεί ότι το ΚΚΕ, μεταφέροντας τα αιτήματα των εργατικών - λαϊκών οικογενειών της περιοχής, των σωματείων και των φορέων τους, έχει ήδη καταθέσει τροπολογία στη Βουλή με την οποία απαιτεί να απαγορευτεί «η χωροθέτηση εντός των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά κάθε τύπου εγκαταστάσεων παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο, κάθε άλλο τύπο καυσίμων υδρογονανθράκων ή υδρογόνου» και οι χώροι αυτοί να αποδοθούν στον δήμο Χαϊδαρίου, χωρίς αντάλλαγμα, για χρήση αναψυχής από το κοινό.

Αλλά και ο Γ. Προκοπίου δεν έκρυψε λόγια. Καταρχάς, όπως είπε, του έκανε εντύπωση που η κυβέρνηση «τακτοποιήσατε με εξαιρετική και ταχύτητα και δικαιοσύνη προς όλους» πολλά «θέματα που ήταν σε εκκρεμότητα», όπως «η πολύ σωστή αντιμετώπιση των εργαζομένων». Οπως έκανε σαφές, «θέλουμε τη συνεργασία των εργαζομένων, αλλά πρέπει να έχουν αντικείμενο», δηλαδή θα είναι απολυμένοι μέχρι νεωτέρας. Αν βρεθεί αντικείμενο ίσως προσληφθούν. Βέβαια στο συμφωνητικό έχει οριστεί ότι θα πρέπει να ξεχάσουν τις εργασιακές σχέσεις που είχαν.

Αλλωστε, πρότυπο του Γ. Προκοπίου και της κυβέρνησης είναι η συμφωνία παραχώρησης των Ναυπηγείων Σύρου στην ελληνοαμερικανική εταιρεία ΟΝΕΧ, που «έκλεισε» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή, όλοι οι εργαζόμενοι εργολαβικοί και με την ώρα, χωρίς κανένα άλλο δικαίωμα. Αυτό πάει να εφαρμοστεί στα Ναυπηγεία Ελευσίνας που ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν από κοινού με τον νόμο που τα παραδίδει στην ΟΝΕΧ, αυτό θα εφαρμοστεί τώρα και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Οσο για τον σταθμό LNG και εδώ ο Γ. Προκοπίου ήταν ξεκάθαρος: «Θέση προσφέρεται και για την προσπάθεια της απανθρακοποίησης της Ενέργειας στη χώρα μας. Το φυσικό αέριο είναι μια μορφή Ενέργειας που είναι φιλικότερη από το πετρέλαιο και πιο ακίνδυνη».

Στον Ομιλο «Γκριμάλντι» η Ηγουμενίτσα

Σχετικά με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας η σχετική ανακοίνωση έγινε χτες από το ΤΑΙΠΕΔ. Σε δηλώσεις του ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι «πρόκειται για μια συμφωνία που επιβεβαιώνει την αποτελεσματικότητα του στρατηγικού σχεδιασμού της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας και αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη σημαντικών επενδυτικών σχημάτων στις προοπτικές της Ελλάδας». 

Η αξιοποίηση των λιμανιών από τους επενδυτές, που αναφέρει η κυβέρνηση, ο λαός και οι εργαζόμενοι την έχουν δει και νιώσει στο πετσί τους στο λιμάνι του Πειραιά, που παραδόθηκε στην COSCO, με την πλειοψηφία του πακέτου να παραχωρεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στα όσα προωθούνται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και πάει λέγοντας.

Να σημειωθεί ακόμα ότι στον Ομιλο «Γκριμάλντι» ανήκε και το «EUROFERRY OLYMPIA» όπου πέρσι (18/2/2022) ξέσπασε φωτιά στο γκαράζ με απολογισμό 11 νεκρούς επειδή έλειπαν στοιχειώδη μέτρα προστασίας και ταξίδευε με αποδεκατισμένη οργανική σύνθεση με βάση τους εγκληματικούς νόμους των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ.

Παρ' όλα αυτά ο όμιλος που είχε εν πλω ένα τέτοιο πλοίο, διαθέτει συνολικά 130 πλοία, επιβατηγά, οχηματαγωγά, φορτηγά (και μεταφοράς κοντέινερ), επτά ιδιόκτητες εταιρείες και είκοσι terminal σε λιμάνια δώδεκα χωρών, ενώ τα συνολικά του έσοδα ανέρχονταν πέρσι σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Εχει πάρει τις «Μινωικές Γραμμές», παζαρεύει την «Αττικα Γκρουπ» (η οποία έχει συγχωνεύσει την «Μπλου Σταρ» και την HSW), με άλλα λόγια είναι από αυτούς που έχουν τον πρώτο λόγο και στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, στην ακτοπλοΐα και βέβαια είναι κατά την κυβέρνηση από τους «πολύ σοβαρούς επενδυτές».

https://www.902.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες