Αντιμέτωπα με αδιέξοδο βρίσκονται εκατομμύρια λαϊκά νοικοκυριά που πλέον δεν είναι σε θέση να τα βγάλουν πέρα για να καλύψουν τις βασικές τους καθημερινές οικονομικές υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, περίπου 1 στους 5 καταναλωτές (22%) ηλεκτρικού ρεύματος και 1 στους 4 καταναλωτές (25%) θέρμανσης δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους αντίστοιχους λογαριασμούς.
Την ίδια στιγμή, άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 11 Νοέμβρη, δείχνει ότι το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του, ενώ η ακρίβεια, η οικονομική κατάσταση και η ενεργειακή κρίση αποτελούν τις βασικές ανησυχίες των Ελλήνων σήμερα.
Την ίδια ώρα, το «τραπέζι» της Πρωτοχρονιάς εξελίχθηκε σε βραχνά για τον λαό εξαιτίας της ακρίβειας. Σύμφωνα με έρευνα τιμών στην αγορά από το ΙΝΚΑ, το γιορτινό τραπέζι για 4 άτομα - μόνο για το μεσημέρι - κόστισε φέτος 120 ευρώ, ενώ ανεβαίνει στα 300 ευρώ εάν συνυπολογιστεί και το τραπέζι της παραμονής. Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι, το 2021, η αντίστοιχη εκτίμηση κόστους ήταν από 82,5 έως 114 ευρώ αλλά για ...6 έως 8 άτομα!
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση συνεχίζει να εμπαίζει τον λαό με τα στοιχεία σχετικά με το «καλάθι του νοικοκυριού» και με το μέτρο - κοροϊδία για το food pass, με τον αρμόδιο υπουργό να βολτάρει στα σούπερ μάρκετ και να ...βλέπει πως δεν έχουν ακριβύνει τα προϊόντα.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, οι επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι αύξησαν τις τιμές τους διαρκώς αυξάνονται. Συγκεκριμένα, από 6,6% που ήταν το 2ο εξάμηνο του 2020, ανήλθαν στο 23,6% το 1ο εξάμηνο του 2021, στο 34,8% το 2ο εξάμηνο του 2021 και στο 59,2% το 1ο εξάμηνο του 2022. Δηλαδή, 6 στις 10 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι αυξάνουν διαρκώς τις τιμές τους...
Αντίστοιχα την ίδια περίοδο βλέπουμε να μειώνονται σημαντικά οι επιχειρήσεις οι οποίες δήλωσαν ότι μείωσαν τις τιμές τους καθώς και όσες τις διατήρησαν σταθερές. Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις επιχειρήσεων οι οποίες αύξησαν τις τιμές τους κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκαν στις εμπορικές επιχειρήσεις (43,8%) και τις μεταποιητικές επιχειρήσεις (50%).
Το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε κλαδικό επίπεδο, οι επιχειρήσεις στο εμπόριο και στη μεταποίηση δήλωσαν σε μεγαλύτερο ποσοστό ότι αύξησαν τις τιμές τους (66,2% και 66,3% αντίστοιχα) σε σχέση με τις επιχειρήσεις στον ευρύτερο τομέα των υπηρεσιών (47,9%). Κοντά σε όλα αυτά, το 2023 θα κάνει ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις σε 500 προϊόντα που μεσοσταθμικά θα φτάσουν ακόμα και το 15 - 20%...
Επισημαίνεται ότι οι ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα διατροφής, οι οποίες το τελευταίο 6μηνο έχουν φτάσει μέχρι και το 60%, έχουν οδηγήσει χιλιάδες λαϊκά νοικοκυριά στην απελπισία, με την ακρίβεια να εξαϋλώνει το 40% - 50% του εισοδήματός τους.
Την ίδια στιγμή, οι επιχειρηματικοί όμιλοι εμφανίζουν υπέρογκα κέρδη μήνα με τον μήνα (ο συνολικός τζίρος για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά το πρώτο 8μηνο του 2022 ανήλθε σε 5,41 δισ. ευρώ, κινούμενος ανοδικά κατά 3,5%).
Σημειώνεται ότι τον τελευταίο χρόνο τα προϊόντα διατροφής και τα αλκοολούχα ποτά έχουν ανατιμηθεί κατά 15% - 25%: Στα γαλακτοκομικά και στα αυγά κατά 25,3%, στα έλαια και στα λίπη 20,4%, στο ψωμί και στα δημητριακά κατά 18,7%, στα κρέατα 16,7%, στα ψάρια 1,9%, στα λαχανικά 12,6%, στη ζάχαρη, στις σοκολάτες, στα γλυκά και στα παγωτά 6,1%, στον καφέ 13,4%, στο μεταλλικό νερό, στα αναψυκτικά και στους χυμούς φρούτων κατά 8,6%.
https://www.902.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες