Επιχειρηματίας που έχει «χρηματοδοτηθεί» με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τη λίστα Πέτσα και έχει ευνοηθεί με φωτογραφικές διατάξεις προκειμένου να αντλήσουν οι επιχειρήσεις του ακόμη περισσότερο δημόσιο χρήμα είναι ο ιδιοκτήτης των ραδιοφώνων Sfera FΜ και Music 89,2 στα οποία έδωσε χθες συνέντευξη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.Από τις Μαρία Παναγιώτου & Εμμανουέλα Τσουδερού
Ο λόγος για τον Χρήστο Πολίτη, επικεφαλής του ομίλου Politis Group, που δραστηριοποιείται τόσο στον χώρο των μίντια και της διαφήμισης, κυρίως της υπαίθριας, όσο και στον κτηματομεσιτικό τομέα.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος Politis Group έλαβε από την αμαρτωλή λίστα Πέτσα 365.000 ευρώ (έφτασαν στα 418.760 ευρώ με τον υπολογισμό του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας). Από αυτά, 40.000 ευρώ πήρε το ραδιόφωνο Sfera FΜ και 20.000 ευρώ η ιστοσελίδα του. Επίσης, το ραδιόφωνο Music 89,2 πήρε 20.000 ευρώ, ενώ το ραδιόφωνο Μουσικός πήρε 20.000 ευρώ και επιπλέον 20.000 ευρώ η ιστοσελίδα του.
Το μεγαλύτερο «πακέτο», δηλαδή 245.000 ευρώ, κατευθύνθηκε ωστόσο προς την Politis Out Of Home, τη δραστηριότητα του ομίλου που ασχολείται με την υπαίθρια διαφήμιση.
Φυσικά, το ποσό αυτό ήταν απλώς ένα τεράστιο δώρο χωρίς αντίκρισμα της κυβέρνησης προς την εταιρία του Χρήστου Πολίτη, καθώς, όπως σχολίασαν καυστικά πολλά μέσα όταν πρωτοβγήκε στη δημοσιότητα η λίστα Πέτσα, ήταν μάλλον απίθανο να δει κανείς υπαίθριες διαφημίσεις εν μέσω καραντίνας και απαγόρευσης κυκλοφορίας.
Τον Ιούλιο του 2020, πάντως, δηλαδή μετά την πρώτη λίστα Πέτσα των 20.000.000 ευρώ, δημοσιεύτηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση (46526) που, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Εσωτερικών, «θα έβαζε τάξη στην υπαίθρια διαφήμιση». Ωστόσο η πολυδιαφημισμένη… τάξη που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν ήταν τίποτα άλλο από ελαστικοποίηση του πλαισίου. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση της ΚΥΑ, επισήμαναν ότι στην πραγματικότητα άνοιγε τον δρόμο για την επιστροφή των διαφημιστικών πινακίδων στον δημόσιο χώρο. Ανέφεραν ενδεικτικά πως με την ΚΥΑ αυξάνονται οι διαστάσεις στις πινακίδες όλων των τύπων, επιτρέπονται όλοι οι τύποι στους δημόσιους χώρους και δεν περιορίζεται ο αριθμός τους.
Ανακοίνωση εξέδωσε εκείνη την περίοδο και ο σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα», με την οποία υπογράμμιζε ότι η ΚΥΑ «νομιμοποιεί την κάθετη, απευθυνόμενη προς τον οδηγό διαφήμιση-μέσο απόσπασης προσοχής, στα στέγαστρα των στάσεων στους δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι μέχρι 70 χλμ./ώρα» αλλά και πως ήταν ενάντια στην υπάρχουσα νομοθεσία και στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Λίγο αργότερα ο Δήμος Αθηναίων, ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, της οποίας πρόεδρος είναι ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, ενέκρινε με βάση την ΚΥΑ «τον επανακαθορισμό των πεντακοσίων σαράντα (540) ήδη τοποθετημένων διαφημιστικών ρακετών», ώστε «να διενεργείται απρόσκοπτα για το χρονικό διάστημα από 1/1/2021 έως 31/12/2023 η υπαίθρια διαφήμιση».
Αυτοδιοικητικά μέσα ενημέρωσης σχολίαζαν τότε ως… περίεργο το γεγονός ότι «όλα τα διαφημιστικά πλαίσια στις στάσεις λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας φέρουν σήμανση της εταιρίας υπαίθριας διαφήμισης POLITIS GROUP».
Αναρίθμητα είναι από κει και πέρα τα ποσά που κατευθύνθηκαν από τα δημόσια ταμεία στα ταμεία της Politis Group για υπαίθρια διαφήμιση. Από την ΕΡΤ μέχρι τον ΕΟΤ και το Μέγαρο Μουσικής, το Ελληνικό Κτηματολόγιο και το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, όλοι μοιάζουν να… ψηφίζουν τις επιχειρήσεις του Χρήστου Πολίτη.
Αστεία και χαριεντισμοί με τις συμβουλές των επικοινωνιολόγων
Προεκλογικές… χαριτωμενιές σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ψυχαγωγικές εκπομπές άρχισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ακολουθώντας προφανώς τις συμβουλές των επικοινωνιολόγων του ότι πρέπει να προσεγγίσει τα λεγόμενα στη μιντιακή ορολογία «νεανικά κοινά», καθώς οι μετρήσεις δείχνουν ότι η πρόσβασή του εκεί είναι μικρή!
Έτσι, χθες μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Sfera 102,2 και για θέματα της καθημερινότητάς του… «Ξυπνάω 6.45 κάθε ημέρα. Προσπαθώ να γυμνάζομαι δύο φορές την εβδομάδα και γενικά μου αρέσει να ακούω μουσικό ραδιόφωνο» είπε, και τόνισε ότι «προσπαθώ μία φορά την εβδομάδα να βγαίνουμε για φαγητό με τη σύζυγό μου». Βέβαια, απέφυγε να πει ότι και άλλες τρεις φορές την εβδομάδα, το λεγόμενο… ΠΣΚ, φροντίζει να πηγαίνει στα Χανιά ή αλλού για μπάνιο το καλοκαίρι, ενώ στην ερώτηση αν κάνει δουλειές στο σπίτι απάντησε «μέχρι εκεί που μπορώ. Μέχρι καμιά λάμπα… Οι ασφάλειες ξέρω πού είναι». Είπε ότι με τη σύζυγό του Μαρέβα συνήθως διαφωνούν για το κλιματιστικό και αποκάλυψε ότι το αγαπημένο του χρώμα είναι το «μπλε σε όλες του τις αποχρώσεις, τι άλλο;»… Κλισέ απάντηση για να μην τον κατηγορήσουν ότι δεν είναι και… νεοδημοκράτης!
Σχετικά με την κριτική που δέχεται, είπε ότι «δεν πρέπει να σε χαλάει πολύ, ειδικά εγώ έχω ακούσει τα εξ αμάξης». Τόνισε, όμως, ότι τον ενοχλεί σε έναν βαθμό που όπου κι αν πάει τον φωτογραφίζουν με κινητά (σ.σ.: κι έτσι δεν μπορεί να κρυφτεί στις συχνές διακοπές που κάνει), αλλά «είναι το τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε».
Υπογράμμισε πως «είναι άδικη η κριτική ότι επειδή έχω σπουδάσει εξωτερικό και είμαι από πολιτική και ευκατάστατη οικογένεια δεν τους καταλαβαίνω…». Τον ενοχλεί «η τοξικότητα του διαδικτύου» και ζήτησε «λιγότερες ύβρεις» γιατί «μέσα από καλοπροαίρετη κριτική μπορούμε να γινόμαστε καλύτεροι».
Μετά τη συνέντευξή του στον Sfera 102,2 έκανε ένα μικρό διάλειμμα για… παιχνίδι σε έναν άλλο σταθμό, στον Music 89,2, όπου με τον παραγωγό εκπομπής έπαιξε «Πάρε πέντε, δώσε τρία». «Σε άλλη εκπομπή πήγαμε, σε άλλη καταλήξαμε. Δεν μας άφησαν επιλογή» έγραψε στο Instagram ο πρωθυπουργός. Είπε πως θα κάνει, όμως, κι ένα… πέρασμα από τη Φαίη Σκορδά, καθώς κατά την έξοδό του από το κτίριο όπου στεγάζονται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί είπε σε δημοσιογράφο της εκπομπής ότι πρώτη φορά μίλησε ως πρωθυπουργός σε ψυχαγωγική εκπομπή και υποσχέθηκε εμφάνιση και στην εκπομπή της κυρίας Σκορδά.
δημοκρατία 21/9/22
«Κόλαση» στο twitter για τον… κομπάρσο Νότη Μηταράκη
Άριστος στην υποκριτική τέχνη ο υπουργός Μετανάστευσης Νότης Μηταράκης. Όχι διότι κατάφερε να υποδυθεί έναν υπουργό σε τηλεοπτική σειρά ιδιωτικού καναλιού, για κάτι καλύτερο στο μέλλον, αλλά κυρίως διότι έχει εδώ και τόσο καιρό καταφέρει να πείσει τους Ελληνες πολίτες ότι το υπουργείο το οποίο εποπτεύει… έχει επιτυχίες.
Ο περήφανος Νότης Μηταράκης ανάρτησε μάλιστα στον επίσημο λογαριασμό του στο twitter τη «σκηνή» του, θέλοντας ίσως με αυτόν τον τρόπο να διαφημίσει την επιδοσή του ως κομπάρσου, με φιλοδοξίες για κάτι καλύτερο στο μέλλον.
"Η Χίος είναι πανέμορφο νησί" @ANT1TV#ant1tv #ant1 #pagidevmenoi pic.twitter.com/YU75A18Pg4
— Νότης Μηταράκης - Notis Mitarachi (@nmitarakis) September 19, 2022
Δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς αν η συγκεκριμένη επιλογή του Νότη Μηταράκη να πουλήσει ένα ανάλαφρο προφίλ, που ήρθε την ίδια ημέρα με την παρουσία του πρωθυπουργού στις ραδιοφωνικές εκπομπές των Γρηγόρη Αρναούτογλου και Φάνη Λαμπρόπουλου, ήταν σύμπτωση ή απλώς εκτέλεσε «οδηγίες» επικοινωνιολόγων του Μαξίμου.
Αυτό όμως που μπορεί με σιγουριά να γνωρίζει είναι ότι οι δυο τρεις ατάκες του υπουργού στη συγκεκριμένη σκηνή που έπαιξε θα πρέπει να μπουν στο ζύγι με όσα βιώνουν σε ολόκληρη την επικράτεια της χώρας οι πολίτες που υφίστανται τις επιλογές «ενσωμάτωσης μεταναστών» του κ. Μηταράκη.
Οπως πάντως είναι φυσικό, στο twitter έγινε κόλαση, με τον υπουργό να γίνεται στόχος ιδιαίτερα δηκτικών σχολίων. Δεν ήταν λίγοι πάντως και αυτοί που αναρωτήθηκαν εάν ο κ. Μηταράκης εγκαινιάζει μια νέα προσέγγιση των υποψηφίων στον προεκλογικό αγώνα.
Πέραν των εμφανίσεών τους σε ενημερωτικές εκπομπές, μήπως θα χρειαστεί το ΕΣΡ να ρυθμίζει και την παρουσία τους σε… σίριαλ; Ίσως θα έπρεπε να εκμεταλλευτούν και τις αίθουσες θεάτρων, που είναι πλέον και πλήρως ανακαινισμένες…
δημοκρατία 21/9/22
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες