Αξιότιμε κ. Βουλευτά
Όπως γνωρίζετε, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε στις 11 Φεβρουαρίου 2021 τον κανονισμό για τη θέσπιση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ο μηχανισμός των 672,5 δισ. € βρίσκεται στον πυρήνα της πρωτοφανούς προσπάθειας ανάκαμψης της ΕΕ, του «Next Generation EU»: του σχεδίου των 750 δισ. € που συμφωνήθηκε από τους ηγέτες της ΕΕ τον Ιούλιο του 2020. Χάρη στον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα κράτη μέλη θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, ώστε να γίνουν πιο βιώσιμα και ανθεκτικά.
Προκειμένου να λάβουν στήριξη από τον μηχανισμό ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, ζητείται από τις χώρες της ΕΕ να καταρτίσουν μια συνεκτική δέσμη προγραμμάτων, μεταρρυθμίσεων και επενδύσεων. Οι χώρες της ΕΕ έχουν, κατά κανόνα, προθεσμία έως τις 30 Απριλίου 2021 για να υποβάλουν τα εθνικά τους σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας, στα οποία θα καθορίζονται τα μεταρρυθμιστικά και επενδυτικά τους θεματολόγια έως το 2026.
Επισημαίνουμε με την παρούσα ότι πρόκειται για τη ύστατη ευκαιρία ώστε η εταιρία μας NAMCO, η μοναδική ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία από το έτος 1973 έχει συμβάλει τα μέγιστα στην Ελληνική οικονομία, να λάβει επιτέλους την αναγνώριση και την οικονομική στήριξη που δικαιούται.
Όλες ανεξαιρέτως οι γνωστές πολυεθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εισπράξει ήδη αστρονομικά ποσά από την Ε.Ε σε αντίθεση με τη «NAMCO», που αν και δικαιούται επιχορήγηση και από τις τρεις ενότητες που το Ταμείο Ανάκαμψης ανήγγειλε ότι χορηγεί, η NAMCO δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα κανένα είδος οικονομικής βοήθειας(!).
Είναι αξιοπερίεργο ότι η αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, δε ζήτησαν να λάβουν μερίδιο χώρας που τους ανήκει, και ιδιαιτέρως από το Recovery and Resilience Fund. Η NAMCO δεν ήταν αρμόδια να ζητήσει κάτι, δεδομένου ότι από το 1973, 47 συναπτά έτη, παράγει πρωτότυπα μοντέλα PONY, καθώς και τα PONY ηλεκτροκίνητα, και ουδέποτε μας εζητήθη έγκαιρα τι αίτηση θα έπρεπε να υποβάλλει η NAMCO σε ζητήματα κρατικής αρμοδιότητας.
Με τον τρόπο αυτό, διεκόπη η εν σειρά παραγωγή του εργοστασίου και με τη μη-χορήγηση της επιδότησης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, την καρατόμησαν, στηρίζοντας στην ουσία, τα συμφέροντα του καρτέλ που νέμονται την Ελληνική αγορά, χωρίς ίχνος ανταγωνισμού. Διότι ουδείς μπορεί να ισχυρισθεί ότι η Renault ή η PSA ή η Volkswagen, κάνανε αιτήσεις στήριξης, ως περιγράφει ανωτέρω.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Λόγω Ανάκαμψης για τις ζημιές, που υπέστη λόγω Covid-19. Η NAMCO κανονικά ως αυτοκινητοβιομηχανία, με παραγωγή δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων PONY στο εσωτερικό και πλέον του ενός εκατομμυρίου στο εξωτερικό, ανήκει στο ίδιο νομικό καθεστώς με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με διαφορά μόνο στο μέγεθος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παράλληλα, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η NAMCO είναι σε μοναδική φάση να εισάγει 100-120 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, από τα διεθνή εργοστάσια PONY MINI PLANTS συμπεριλαμβανομένων και των εξαγωγών του εργοστασίου της στη Θεσσαλονίκη.
2. Για την Έρευνα & Ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και βενζινοκίνητων. Η NAMCO, η οποία από το έτος 1973 και για 48 ολόκληρα χρόνια με εξέχουσα θέση ως διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, αγνοείται από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ενώ πληροφορίες φέρεται να αναφέρουν ότι η Γερμανική εταιρεία «Next.e.GO Mobile SE» έχει διαβεβαιώσεις από την
Κυβέρνηση της χώρας της ότι θα εισπράξει σημαντικές επιδοτήσεις και δάνεια με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τον ίδιο ακριβή στόχο έχει στο πρόγραμμά της και η NAMCO που η υλοποίηση του εξαρτάται μόνο από τη Κυβέρνηση.
Σημειωτέων ότι στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, στις 11 Φεβρουαρίου 2021, που έγινε υπό την αιγίδα της «Enterprise Greece» και στην οποία έλαβαν μέρος αρμόδιοι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης καθώς και τα ανώτερα στελέχη της «NAMCO International AG»και της Γερμανικής εταιρίας «Next.e.GO Mobile SE», η γερμανική εταιρία θα παράξει κατά δήλωση της 18.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, περισσότερα και από την παραγωγή κολοσσών! Υποσχέθηκε δε κατά την διάρκεια της τηλεδιάσκεψης εκτιμώντας την φήμη και την ικανότητα παραγωγής της NAMCO, ότι θα επανέλθει και μάλιστα με συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Δυστυχώς ουδόλως εμφανίστηκε πρόταση συνεργασίας στη NAMCO. Σήμερα, η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα τη Γερμανία, ανήγγειλε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βουλγαρία.
Είμεθα έτοιμοι να αποδείξουμε κάθε καλόπιστο αναλυτή την ικανότητα της NAMCO να εισάγει περί τα US$100-120 εκατομμύρια ετησίως από τις διαδοχικές συμβάσεις εξαγωγής τόσο έτοιμων αυτοκινήτων PONY όσο και κυρίως βιομηχανικών αδειών (Licenses) για τα παγκοσμίως γνωστά PONY MINI PLANT, που η NAMCO παραδίδει «με το κλειδί στο χέρι», αλλά και με Ελληνικό management για μια τουλάχιστον πενταετία. Ειλικρινά είναι εντελώς ακατανόητο ότι αγνοείται η NAMCO ! Μια Ελληνική εταιρεία που έχει δημιουργήσει μια παγκοσμίως μοναδική τεχνολογία, την τεχνολογία DYNATEC, που είναι “mantra” για τις αναδυόμενες χώρες κυρίως της Αφρικής και Λατινικής Αμερικής για την καταπολέμηση της ανεργίας τους. Διευκρινίζουμε άλλη μια φορά ότι η πρόθεση μας είναι, να συνδράμουμε το έργο της Κυβέρνησης με τουλάχιστον €100 εκατομμύρια ετησίως από τις εξαγωγές μας. Επί πλέον θα επαναφέρουμε την εκκρεμή από το έτος 2018 αίτηση μας στην Ε.Ι.Β. (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για επένδυση US$50 εκατομμυρίων ειδικά για την έρευνα και ανάπτυξη και παραγωγή 10.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ετησίως, που εκρίθη επιλέξιμη και από την Ε.Ι.Β.
Σας διαβεβαιώνουμε ότι ακόμα και ξένοι σοβαροί κύκλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν ακατανόητη τη μη λειτουργία της NAMCO !
Σε αντίθεση με μεγάλες πολυεθνικές, εταιρείες που είναι διαχρονικά βυθισμένες σε τεράστια χρέη, η NAMCO έχει μηδενικά χρέη!
Θεωρούμε ακατανόητο να μην χορηγείται η Άδεια Οδικής Κυκλοφορίας ισχύουσα μόνο για την Ελλάδα, έστω και συμβολικά για μόνο 250 PONY ετησίως, που αποτελεί για εμάς ένα “διαβατήριο” εξαγωγών της, για να καλύψει ένα ελάχιστο μέρος της τεράστιας δεξαμενής ανάπτυξης πωλήσεων στον κλάδο pickup κατηγορία PONY για τα ειδικά λαϊκά αυτοκίνητα τύπου PONY, που μηχανοκινούν την παραγωγική μάζα κυρίως αγροτών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Διότι, ως γνωστών, η NAMCO δεν ασχολείται με επιβατικά αυτοκίνητα μόδας. Η υπομονή της μέχρι σήμερα δεν αποτελεί αδυναμία, αλλά συνετή αξιοπρεπή στάση για να μην διαταράξει το τιτάνιο έργο της Κυβέρνησης στην σημερινή δύσκολη εποχή που περνάει η Πατρίδα μας.
Σημειωτέον ότι ο κ. Πρωθυπουργός ήδη ανήγγειλε επιδοτήσεις και δανεισμούς για κάθε πρόσθετη θέση εργασίας. Η NAMCO δεν διέκοψε οικειοθελώς την παραγωγή των PONY, η Ελληνική Διοίκησή της διέκοψε βασιζόμενη σε μια στρεβλή οδηγία της Ε.Κ. 2007/46/ΕΚ και μολονότι, μετά από 4 χρόνια η ίδια η Ευρωπαϊκή Κοινότητα ακύρωσε αυτή την οδηγία, δεν ελήφθη καμία απόφαση για την επανεκκίνηση της παραγωγής του PONY, της φιλοσοφία Λιτότητας και κλασσική Ελληνικής ομορφιάς. Η NAMCO μέχρι την αναγκαστική διακοπή της παραγωγής της είχε 412 εργαζομένους και ήδη είναι πανέτοιμη για την επανεκκίνηση της παραγωγής να αυξήσει τον αριθμό αυτό σε 500 νέες θέσεις εργασίας. Αναμένουμε την εξαιρετικά σημαντική βοήθειά σας, δεδομένου το θέμα δεν αφορά μόνο τη NAMCO αλλά την Εθνική Οικονομία , ειδικά την εποχή αυτή που λόγω των πολεμικών γεγονότων η εγχώρια παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων είναι εκ των ων ουκ άνευ. Και ως γνωστόν, το PONY αποτελεί το δεξί χέρι του λογικού αγρότη για να αντιμετωπίσει την επισιτιστική θύελλα που έρχεται.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
σας παρακαλούμε να λάβετε σοβαρά υπόψιν τις παραπάνω νόμιμες και τεκμηριωμένες θέσεις μας και μεριμνήσετε -με το κύρος που διαθέτετε- έτσι ώστε να συμπεριληφθεί στο Εθνικό επενδυτικό σχέδιο ανάκαμψης της Ελληνικής οικονομίας και η Εταιρεία μας, με την πεποίθηση - βεβαιότητα- ότι το ενδιαφέρον σας θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από το σύνολο των κατοίκων του Ν. Θεσσαλονίκης και ειλικρινά όχι μόνο.
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Για την NAMCO
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης
_____________________________
ΣΤΗΡΙΖΩ ΟΛΟΨΥΧΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ της NAMCO
ΑΜΕΣΗ, ΑΚΑΡΙΑΙΑ και Πανηγυρική παρέμβαση και στήριξη στο θέμα NAMCO από τον Μη- Βουλευτή Θεσσαλονίκης ή Επικρατείας, πασίγνωστο και αγαπητό εντός και εκτός συνόρων ακαδημαϊκό τον Σαλονικιό Καθηγητή μας Γιώργο Πιπερόπουλο:
Γράφει ο Καθηγητής Γιώργος Πιπερόπουλος*
«Με σύγκίνησε και με ενθουσίασε η κλήση του κ Κοντογούρη για βοήθεια επαναλειτουργίας της NAMCO την οποία γνώρισα όταν, πριν ενταχθώ ως μέλος ΔΕΠ, αρχικά στο ΑΠΘ και μετά στην ΑΒΣΘ, που μαζί με δυό ντουζίνες άλλους συναδέλφους κατορθώσαμε πριν 32 χρόνια να μετονομάσουμε ως Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όταν υπηρετούσα ως στέλεχος της τότε ακμάζουσας στην περιοχή μας και στην Ελλάδα Αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας ελαστικών GOODYEAR η οποία σαν την NAMCO πριν πολλά χρόνια κατέβασε ρολά...
Ευελπιστώ να υπάρξει υπερκομματική ΗΧΗΡΗ παρέμβαση με μπροστάρηδες λογικά τους Βουλευτές του Κυβερνώντος Κόμματος και μαζί από ΟΛΟΥΣ τους Βουλευτές του Νομού μας (γιατί όχι και όλης της Ελλάδος) και, ειλικρινά, ευελπιστώ να μην υπάρξουν ντόπιοι αυτόκλητοι «προστάτες της ατμόσφαιρας» που με πρόσχημα τη ρύπανση θα δυσκολέψουν μια τέτοια πρωτοβουλία παραβλέποντας τις επιπτώσεις ρύπανσης από παρόμοια οχήματα που κατασκευάζονται σε χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Άπω Ανατολής και κυκλοφορούν στους Ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους....»
------------------------------
*O Γιώργος Πιπερόπουλος, Δρ Κοινωνιολογίας - Ψυχολογίας, είναι Επίτιμος Καθηγητής Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ στο Βρετανικό Πανεπιστήμιο Durham, συνταξιούχος καθηγητής Μάνατζμεντ, Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων και πρώην Πρόεδρος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες